Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

КОМ порт

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    КОМ порт

    Хардуеристите, на кое краче на ком порта имаше +12 волта?
    SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

    #2
    Защо ли съм останал с впечатление, че там няма 12V В момента имам работа, така че ако не ти е спешно по-късно ще ти пусна точната спецификация.Ако искаш пусни едно търсене за Serial RS232 9pin.
    Alfa 159 SW 2.4 Ti
    Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
    "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

    Коментар


      #3
      Pin AssignmentsDB-91 DCD Data Carrier Detect2 RD Receive Data3 TD Transmit Data4 DTR Data Terminal Ready5 SG Signal Ground6 DSR Data Set Ready7 RTS Request to Send8 CTS Clear to Send9 Ring Ring IndicatorХм , не съм много сигурен че има някъде +12. На 2-3 места го намерих същото , пък и по мои слаби спомени нямаше толкова висок волтаж там. На ДБ-25 май също нямаше.EDIT:Then when a DTE (such as a PC) wants to stop the flow into it, it negates RTS. Negated "Request To Send" (-12 volts) means "request NOT to send to me" (stop sending). When the PC is ready for more bytes it asserts RTS (+12 volts) and the flow of bytes to it resumes.От това оставам с впечатлението че има ама не е постоянно ...
      Brava 1.6 ELX

      Коментар


        #4
        Pin Name RS232 V.24 Dir Description 1 CD CF 109 Carrier Detect 2 RXD BB 104 Receive Data 3 TXD BA 103 Transmit Data 4 DTR CD 108.2 Data Terminal Ready 5 GND AB 102 System Ground 6 DSR CC 107 Data Set Ready 7 RTS CA 105 Request to Send 8 CTS CB 106 Clear to Send 9 RI CE 125 Ring Indicatorhttp://www.hardwarebook.info/Serial_%28PC_9%29
        Alfa 159 SW 2.4 Ti
        Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
        "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

        Коментар


          #5
          Можеш да извадиш от +3 до +12 волта от конектора ползвайки сигналите DTR и RTS стига да не се ползват и да бъдат инициализирани в ниво "0"Понеже двата сигнала не са предназначени да осигуряват захранване консумираният от тях ток е в порядъка от няколко милиампера. Колкото по голяма е косумацията толкова по ниско е напрежението което може да се получи. Предполагам че за ти трябва за захранване на някакъв интерфейсен преобразувател - за тази цел става.Хубаво е в двете линии да има по един сериен диод понеже ако не са програмирани на тях може да излезе -12 волта.На този принцип се захранваха едно време компютърните мишки които бяха на сериен порт.

          Коментар


            #6
            Именно!
            Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
            Fiat Linea 1.3 Multijet'08
            Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
            http://forum.fiat-bg.org

            Коментар


              #7
              ilkor написа:
              Можеш да извадиш от +3 до +12 волта от конектора ползвайки сигналите DTR и RTS стига да не се ползват и да бъдат инициализирани в ниво "0"Понеже двата сигнала не са предназначени да осигуряват захранване консумираният от тях ток е в порядъка от няколко милиампера. Колкото по голяма е косумацията толкова по ниско е напрежението което може да се получи. Предполагам че за ти трябва за захранване на някакъв интерфейсен преобразувател - за тази цел става.Хубаво е в двете линии да има по един сериен диод понеже ако не са програмирани на тях може да излезе -12 волта.На този принцип се захранваха едно време компютърните мишки които бяха на сериен порт.
              Да, точно за захранване на интерфрейсен преобразувател, аналогови= >TTL нива, но май-ще се спра на външно захранване.Благодаря Ви момчета.
              SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

              Коментар


                #8
                Няма смисъл от външнно. Просто запой два диода (всякакви стават) на тези пинове а другите краища свържи накъсо - това ти е изхода от който получаваш напрежението за захранване. Анодите на диодите да са към конектора. Ако програмта работо под Уиндоус гарантирано че на поне единия ще имаш логическа "0" - т.е. +12ВПреобразувателят от V.24 към TTL нива може да се зхрани перфектно от това напрежение - не е необходимо да го стабилизираш.Типично МАХ232 (вероятно този конвертор ползваш) харчи максимум 4-5ma @ 5V - ще се захрани без проблемДа не отключваш някое радио

                Коментар


                  #9
                  В интерфрейса си има стабилизатори.Под Уиндоус е програмата и служи за цялостното управлението на радиото от компютъра, да конвертора е МАХ232.
                  SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                  Коментар

                  Working...
                  X