Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Малко за турбото...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Малко за турбото...

    Колеги, исках да разбера точно какъв модел е турбото на Либрата и се изненадах за нещо.Та турбото е IHI RHF5.Този модел RHF се води със сачмено лагеруване.От малката ми представа за турбини знам, че тези турбини със сачмено лагеруване са много скъпи, съответно и много по-издържливи от тези, които са с плъзгащи лагери.Това ме изненада главно, как на такава кола са сложили турбина със сачмени лагери.Някой от вас ако може да обясни по-добре и разбираемо предимствата и недостатъците, така както и защо е използвана такъв вид турбо, със сачмени лагери, при този модел бих бил много щастлив.И като обща представа за турбините на ИХИ някаква информация да се поднесе, ще бъде много полезна.Благодаря ви.
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

    #2
    Ето малко инфо за двете серии турбини на IHI.RHE и RHF.Доколкото погледнах чертежите и схемите забелязах ,че поставянето на лагери сачмен тип налага и охлаждане на корпуса със охладителната течност.Показателите на турбините RHF обаче са много по добри в ниския диапазон обороти.Смятам ,че помогнах ако не си успял да го намериш това инфо преди мен.Турбини ИХИА графиката по долу мисля ,че дава отговор на въпроса защо турбините RHF са по добри.
    Прикачени файлове
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    Коментар


      #3
      ...мойто било с променлива геометрия на лопатките... ...нямам си и на представа какво значи това, но до колкото знам, тази т.нар. "система" е била внедрена за сефте при мултиджет двигателите...предполагам, че става дума за по-хард мошност.

      Коментар


        #4
        И при мен е с променлива геометрия на лопатките, но и съм чувал, че от качеството на хубавата ни ЗЛАТНА НАФТА и многото сажди би могло те да блокират в някаква позиция и тогава ставало лошо.Искам и аз да попитам за турбото...моето било ККК.Не съм чувал нищо за ККК... какво да очаквам?В книжката на колата пише, че след като е карано дълго, преди да се стопира двигателя да се изчака 30сек., до минута да се охлади турбото.
        SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

        Коментар


          #5
          Изчакването се препоръчва за охлаждане на втулките на които лагерува оста на турбината ,а и изобщо цялата турбина.В противен случай по горещите повърхности на втулките се натрупва нагар от спичането на маслото и идва момента когато турбото казва кръц и дотам.
          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

          Коментар


            #6
            Да знам, че е така, но се изненадах, че го пише в "юзърския мануал" на колата.
            SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

            Коментар


              #7
              Турбината на Сузана както казваш е ККК е производство на "BorgWarner Turbo Systems"Ето и малко повече за тях BorgWarner Turbo Systems
              Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
              Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

              Коментар


                #8
                Tornado написа:
                Турбината на Сузана както казваш е ККК е производство на "BorgWarner Turbo Systems"Ето и малко повече за тях BorgWarner Turbo Systems
                А бе ти си... ти си ГОЛЯМА РАБОТА! Дано да носиш на пиене!
                SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                Коментар


                  #9
                  А изобщо не нося само трябва да добия малко тренинг ,че го загубих тук само на полуфабрикати и натурални сокове.Споко идва свинския месец ще наваксаме.
                  Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                  Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                  Коментар


                    #10
                    Слави, предполагам че моята е същата, след като сме "мултиджетовци" и двамата......или бъркам

                    Коментар


                      #11
                      Не знам Явка, да мултиджет е и моя двигател, но дали турбините са еднакви не знам.Италианците са малко странни при избора на доставчици.Един и същ двигател съм виждал с различни горивни системи... при единия беше "БОШ", при другия "ЛУКАС-ДЕЛФИ".Става дума за БРАВА 1.9 атм.дизел.
                      SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                      Коментар


                        #12
                        1.3 JTD e с 2 вида турбини - с променлива геометрия (90 к.с.) и без такава - 70 - 75 к.с.
                        "Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
                        (Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)

                        Коментар


                          #13
                          charlie написа:
                          1.3 JTD e с 2 вида турбини - с променлива геометрия (90 к.с.) и без такава - 70 - 75 к.с.
                          От къде ти е инфото потвърди го с доказателства.И защо 70-75 к.с. в зависимост от задпедалното устройство ли?еПер дава само три двигателя за Линеа.Два бензинови и един мултиджет с 90 к.с.
                          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                          Коментар


                            #14
                            charlie e прав, 1.3 Мultijet се произвежда в три разновидности 70, 75 и 90 кс.. слагат ги в различни марки и модели, общо взето от кръга на Фиат, Опел и Сузуки.... и може би от догодина в "А" класата на МЕРЦЕДЕС.http://en.wikipedia.org/wiki/JTD_engine
                            SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                            Коментар


                              #15
                              Добре съгласен ,но на Линеа се качва само 90 к.с нали?
                              Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                              Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                              Коментар

                              Working...
                              X