Колеги, исках да разбера точно какъв модел е турбото на Либрата и се изненадах за нещо.Та турбото е IHI RHF5.Този модел RHF се води със сачмено лагеруване.От малката ми представа за турбини знам, че тези турбини със сачмено лагеруване са много скъпи, съответно и много по-издържливи от тези, които са с плъзгащи лагери.Това ме изненада главно, как на такава кола са сложили турбина със сачмени лагери.Някой от вас ако може да обясни по-добре и разбираемо предимствата и недостатъците, така както и защо е използвана такъв вид турбо, със сачмени лагери, при този модел бих бил много щастлив.И като обща представа за турбините на ИХИ някаква информация да се поднесе, ще бъде много полезна.Благодаря ви.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Малко за турбото...
Collapse
X
-
Ето малко инфо за двете серии турбини на IHI.RHE и RHF.Доколкото погледнах чертежите и схемите забелязах ,че поставянето на лагери сачмен тип налага и охлаждане на корпуса със охладителната течност.Показателите на турбините RHF обаче са много по добри в ниския диапазон обороти.Смятам ,че помогнах ако не си успял да го намериш това инфо преди мен.Турбини ИХИА графиката по долу мисля ,че дава отговор на въпроса защо турбините RHF са по добри.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
-
Явор Митев
...мойто било с променлива геометрия на лопатките... ...нямам си и на представа какво значи това, но до колкото знам, тази т.нар. "система" е била внедрена за сефте при мултиджет двигателите...предполагам, че става дума за по-хард мошност.
Коментар
-
И при мен е с променлива геометрия на лопатките, но и съм чувал, че от качеството на хубавата ни ЗЛАТНА НАФТА и многото сажди би могло те да блокират в някаква позиция и тогава ставало лошо.Искам и аз да попитам за турбото...моето било ККК.Не съм чувал нищо за ККК... какво да очаквам?В книжката на колата пише, че след като е карано дълго, преди да се стопира двигателя да се изчака 30сек., до минута да се охлади турбото.SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Изчакването се препоръчва за охлаждане на втулките на които лагерува оста на турбината ,а и изобщо цялата турбина.В противен случай по горещите повърхности на втулките се натрупва нагар от спичането на маслото и идва момента когато турбото казва кръц и дотам.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Турбината на Сузана както казваш е ККК е производство на "BorgWarner Turbo Systems"Ето и малко повече за тях BorgWarner Turbo SystemsFiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Tornado написа:Турбината на Сузана както казваш е ККК е производство на "BorgWarner Turbo Systems"Ето и малко повече за тях BorgWarner Turbo SystemsSUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Явор Митев
Коментар
-
Не знам Явка, да мултиджет е и моя двигател, но дали турбините са еднакви не знам.Италианците са малко странни при избора на доставчици.Един и същ двигател съм виждал с различни горивни системи... при единия беше "БОШ", при другия "ЛУКАС-ДЕЛФИ".Става дума за БРАВА 1.9 атм.дизел.SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
charlie написа:1.3 JTD e с 2 вида турбини - с променлива геометрия (90 к.с.) и без такава - 70 - 75 к.с.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
charlie e прав, 1.3 Мultijet се произвежда в три разновидности 70, 75 и 90 кс.. слагат ги в различни марки и модели, общо взето от кръга на Фиат, Опел и Сузуки.... и може би от догодина в "А" класата на МЕРЦЕДЕС.http://en.wikipedia.org/wiki/JTD_engineSUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар