Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Нови цени на горивата. Преценете дали да зареждате до горе!

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    style34 написа:
    Абе естествено, че с автобус е по-евтино За мен няма база за сравнение по отношение на удобството, затова си карам колата, но да се каже, че е по-евтино от обществения транспорт е смешно.
    Тук мога бая да поспоря с теб. Давам пример от преди няколко дни: София-Благоевград, 90км. 5.01лв.(с отстъпката на ЕКО). Според теб дали билета за Автобус ще е по-малко от 5лв.

    Коментар


      Е разбира се ако сметнем разходите за подръжка на автомобила, или изплащане на един нов, то е ясно, че с автобуса излиза по-евтино. Проблемът в БГ е, че няма как да накараш народа да използва автубус с тези раздрънкани машини и неизвестността на графиците по които се движат.
      --Старата ръжда любов не хваща!--
      156 sportwagon 1,9 jtd 115
      ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

      Коментар


        ele написа:
        biker_81 написа:
        Всеки смята горивото ама не смята 130 лв данък,130 лв Г.О, 65 винетка,30 преглед 100 и нагоре масло и още туй онуй и станаха 1000 на година+горивото айде сега смятайте кое е по евтиното.
        най-евтино е пешачката - нарамваш раницата и когато стигнеш. Най-евтино е пътуването през лятото, щото може я диня, я пъпеш да закачиш и да не даваш пари за ядене. 130 лева е твоят данък, моят е 22. :D
        Наистина, не всички плащат данък 13о лв. В този рред на мисли - твоята винетка е 65, моятаа е нула.Само запридвижването ако говорим - с автобус почти винаги е по-евтино. Но има неща които не се измерват с пари - спестено време с колата, нерви, пък и винаги можеш да отбиеш някъде, да избереш друг път, или дори това че всичко е в твои ръце, а не на някой полупиян недоспал шофьор. На мен например ми е много по-евтино да пътувам с кола до работа при текушите условия: отиване и връщане ми е около 750 мл нафта, или около 1.35 лв. А с гр. тр. трябва да ходя с трамвай и с автобус - 4 лв. За 250 работни дни - по 2.50 на ден - 625 лева за една година, спестени от това. А много неща можеш да свършиш само с кола, не става с автобуса. Това също не се измерва с пари, но е важен фактор. Сега ако ви кажа че не знам изобщо в коя тема пиша... ама се зачетох в постовете

        Коментар


          Мдаааа, а като си с автобус можеш да хванеш някой вирус, тъй че включете и парите за доктори и лекарства. Казвам го леко сакрастично разбира се, ако бензинджиите четат темата само могат да потриват доволно ръце накъде отиде.

          Коментар


            Тази тема се е превърнала в това "Удобно ли се пътува с автобус? , За и против използването на автобус при пътуване. , Можели да ни налази вирус при пътуване с автобус? " Иначе петрола пада а цените на горивата на дребно се вдигат. Това вдигане на цените е за да може при евентоално падане на петрола да ги свалят с малко и така се получава че цените реално си стоят на едно място . Пример вчера газта е била 0.70лв. днес вдигат цената на 0.75лв. но след седмица петрола пада и ЛукОйл сваля цената на 0.72лв. като си оставя 2 стотинки аванс за последващо поевтиняване. Но ако няма поевтиняване на цената на петрола те пак вдигат цената на газта на 0.75лв. и така варират спрямо цената на петрола като запазват крайната продажна цена почити фиксирана. Ако действително след това поевтиняване последва още едно те рискуват и тези 2 стотинки , като после при първи застой в цената на петрола или негово нищожно поскъпване те веднага се стремят да покачат цената на газта на по-високи нива. Давам пример със газта, но дефакто това става със всички горива.
            Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

            Коментар


              Това е точно така а друг е въпроса колко е крайната изходна цена на тон примерно безоловен бензин в Нефтозавода в Бургас, сигурно има тук Колеги работещи там и са добре запознати.Но все пак с тези ненормално високи акцизи цените се изравняват с тези в ЕС а качеството Му е кошмарно.
              Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
              Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

              Коментар


                Има го написано по-напред в темата, мисля че когато беше около 1.90 нафтата, някой написа че дори и петролът да е без пари, на бензиностанцията ще струва 1.30, заради данъци, акцизи, печалба на станциите, и др. Т.е. около 60 стотинки е чистата цена.

                Коментар


                  niko_ymn написа:
                  аз се опитвах да смятам каква част "X" от цената на литър бензин се пада да е станала една трета от това, което е била, когато суровината е била тройно по-скъпа "3X". Установих, че грубо казано при цена на петрола под 50 долара в цената на литър бензин има едни 0,265 лева, а при цена от близо 150 $ за барел те стават 3х0,265 = 0,795 лв.I. [(1x0,265)+0,47+ 0,685] x 1,20 = 1,70 лв/л.II. [(3x0,265)+0,47+ 0,685] x 1,20 = 2,34 лв/л.III. [(0x0,000)+0,47+ 0,685] x 1,20 = 1,39 лв/л.Най-интересното от тази формула е, че дори барела петрол да стане безплатен 0 $ , цената на бензина пак не може да падне под 1,39 лв/л защото всички преработващи и препродаващи по веригата до крайния клиенти добавят (според уравнението толкова се получи 0,47 лв. от цената на литър, а държавата пак си взема 68,5 ст. акциз, върху, които две неща се начислява 20% ДДС.
                  Според тези подчертавам груби сметки и цена от 1,84 лв/л излиза, че в момента ни таксуват все едно барела е 71 долара, а той е 52 ... или имат възможност да останат на тези цени и да не ги вдигат докато суровината поскъпва ... защото предварително са били надули цената за всеки случай. И ако въобще има поскъпване на суровия... - ще излезе някой от лукойл пред медиите и ще твърди, че "могат за известно време да поемат удара върху себе си с грижа за клиента и нарастването на крайните цени ще е плавно" (...ако има въобще скокове и рекорди като лято 2008, в което силно се съмнявам).Какво стана нали от 01-ви Май Метана щеше да поевтинява? Би трябвало и това да повлияе цените на останалите горива в посока надолу.
                  Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                  http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                  Коментар


                    ogi28b написа:
                    Има го написано по-напред в темата, мисля че когато беше около 1.90 нафтата, някой написа че дори и петролът да е без пари, на бензиностанцията ще струва 1.30, заради данъци, акцизи, печалба на станциите, и др. Т.е. около 60 стотинки е чистата цена.
                    Ами да то си е така производствената цена на литър 95Н е около 70-75 ст. а след скромни данъци и такси в полза на Милата Ни държавица се ускапява до 1.80лв./литър.
                    Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
                    Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

                    Коментар


                      [/quote]Какво стана нали от 01-ви Май Метана щеше да поевтинява? Би трябвало и това да повлияе цените на останалите горива в посока надолу.[/quote]От 1 април,да поевтиня,ама само за собствениците на метан-станции,не и за шоферите на метан ....
                      Seat Altea XL 1.4/16v 92kW '14
                      ex:Astra H 1.4/16v 66 kW '08
                      ex:Brava 1.6/16v klima, LPG Lovato, 76 kW '96
                      ex:Astra 1.7 D, 42 kW-мъртвец '93

                      Коментар


                        само исках да кажа че имам приятел в Бахрейн и каза че там бензина е 32 ст. независимо от цената на петрола на международните пазари защото това е производствената цена... Нормално е постоянно да се вдигат акцизите и съответно цените на петрола и бензина, защото всички щяхме да си купуваме 5000 кубикови чудовища и да оцапаме земята още по-бързо...
                        Fiat Brava 1.6 16 волта 99г. HSX

                        Коментар


                          dagrizzly написа:
                          само исках да кажа че имам приятел в Бахрейн и каза че там бензина е 32 ст. независимо от цената на петрола на международните пазари защото това е производствената цена... Нормално е постоянно да се вдигат акцизите и съответно цените на петрола и бензина, защото всички щяхме да си купуваме 5000 кубикови чудовища и да оцапаме земята още по-бързо...
                          Бих го приел за нормално, САМО АКО парите от тези акцизи отиваха за разработката на алтернативни енергийни източници, за направата на нормални пътища, за .....Но при рположение, че отиват в общия куп, от който след това Батко и братко или тоя и оня пореден чеплезин си краде без особени трудности и безнаказано!!!
                          VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                          VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                          VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                          VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                          Нека Силата на бъде с Нас...

                          Коментар


                            dagrizzly написа:
                            само исках да кажа че имам приятел в Бахрейн и каза че там бензина е 32 ст. независимо от цената на петрола на международните пазари защото това е производствената цена... Нормално е постоянно да се вдигат акцизите и съответно цените на петрола и бензина, защото всички щяхме да си купуваме 5000 кубикови чудовища и да оцапаме земята още по-бързо...
                            силно грешиш,че именно затова се дигалиу цените! И малките деца виждат,че някой гушва тия пари за себе си ! И 20 ст да ти бе бензина скъперните щяха да си купуват малолитражни дригатели,за да пестят! Такъв ни е манталитета,не само нашия а и на всички европейци да се харчат малолитражните коли,защо в америка като са в криза не започнаха да купуват и произвеждат малки двигателя? Ще ти отговоря,защото така са свикнали,защото там се дуят чия кола върви по-добре,без оглед на горивото,а тук е точно обратното. Ние се пъчим коя кола по-малко харчи,кой каква газова да сложи и т.н. Всичко това с литража на двигателите е въпрос на манталитет.А в бахрейн не ги гледай колкко им е цената,щото мангала там като копне с мотиката нефт вади
                            ex.Мареа ТД100

                            Коментар


                              paralesa написа:
                              dagrizzly написа:
                              само исках да кажа че имам приятел в Бахрейн и каза че там бензина е 32 ст. независимо от цената на петрола на международните пазари защото това е производствената цена... Нормално е постоянно да се вдигат акцизите и съответно цените на петрола и бензина, защото всички щяхме да си купуваме 5000 кубикови чудовища и да оцапаме земята още по-бързо...
                              силно грешиш,че именно затова се дигалиу цените! И малките деца виждат,че някой гушва тия пари за себе си ! И 20 ст да ти бе бензина скъперните щяха да си купуват малолитражни дригатели,за да пестят! Такъв ни е манталитета,не само нашия а и на всички европейци да се харчат малолитражните коли,защо в америка като са в криза не започнаха да купуват и произвеждат малки двигателя? Ще ти отговоря,защото така са свикнали,защото там се дуят чия кола върви по-добре,без оглед на горивото,а тук е точно обратното. Ние се пъчим коя кола по-малко харчи,кой каква газова да сложи и т.н. Всичко това с литража на двигателите е въпрос на манталитет.А в бахрейн не ги гледай колкко им е цената,щото мангала там като копне с мотиката нефт вади
                              Бъркаш, колега. В америка не се произвеждат малолитражни коли, защото петролът им е евтин, дори в момента цената е 1.65-2.20$/галон, което е около 3.8. Това е под 1 лев за литър - защо им е да произвеждат малолитражни коли при техните заплати и цена на петрола? Освен това инвестирането в малилитражни двигатели (защото тук не се включва само производството им) е неизгодно, при условие, че САЩ не си е заплюл кладенец - не го е имал. Тук не става въпрос и за манталитет, а за закони, които в малка или голяма степен принуждават хората да купуват малки коли, за засиленото заселване в градовете, където малката кола е много по-изгодна, особено след въвеждането на такси за влизане в градовете - за справка, ако караш смарт в Лондон няма да плащаш такса за влизане в града (така беше преди 2 години, до колкото знам, нищо не се е променило в момента). Не мога и да зацепя, защо е толкова лошо някой, който получава 600 лева заплата, но иска да има удобствата на колата, да не брои стотинките, които инвестира в нея? Не всеки в България, като бръкне в джоба си, вади пачка! Пък и защо, аджиба, ни ставняваш с американците - те живеят по съвсем различен начин, както се видя - на кредит. Това е голяма страна, само по себе си независима, не като България. Що пък да не се пъча колко малко ми харчи колата - колкото по-малко харчи - повече пари ще има за други неща. Все пак, не живея в Америка, нито имам привилегията да ползвам кредитните им карти.
                              Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

                              Коментар


                                Не знам на крайните продукти каква им е себестойноста но на суровината за нейното добиване по страни за барел е:Kuwait___________17 долараU.A.E.____________25 $Saudi Arabia_______30 $Qatar_____________30 $Canada’s oil sands___33 $Bahrain___________40 $Oman ___________40 $Точно това беше причината като стигна 40 долара около коледа 2008 г., да ви пишех, че повече падане на долу няма да има. Причината, на борсите да е по-висока, е че има спекуланти, които отварят опции на по-високи цени за да подмамят пазара, че цената се качва, и да спечелят от разликите (купили партиди от по стотина хиляди барела за по 52 долара и ги продадат на 54 долара и готово).1 барел = 158,9 литра6,3 барела = 1000 л - значи суровина струва мах 6,3х40=251,70 $ или 370,80 лева по днешния курс на бнбот 1000 л суровина се получават около 1048 литра разнообразни продукти, (заради по-ниската им плътност), в следното приблизително съотношение (в зависимост от сорта[лек, тежък, брент...]):~44,4% течни горива (дизел и бензин)~25,9% тежки горива, като газьол и котелно гориво~10,3% авиационен бензин и керосин~3,25% втечнени петролни газове (пропан, бутан)~3,16% пътен битум (от него се прави асфалт)~3,64% кокс~8,75% други (етилен, пропилен, толуен, ксилени, които се ползват за направа на разредители или пластмаси)някои дребни рафинерийки не се използват само тези хубавите 44 % ... ето повече по тази тема:http://akcent1.hit.bg/arhiv/br159/4.html
                                Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                                http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                                Коментар

                                Working...
                                X