еми глей ся: суровина - левче, производствени разходи - 50 стинки, акциз - 50 стинки, ДДС - 20%, печалба на бензиностанцията - 15 стинки, всичко - 2.55 (примерно)Суровината поевтинява двойно и става суровина - 50 стинки, разходи 50 стинки, акциз 50 стинки, ддс - 20 %, печалба 15 стинки, всичко - 1.95. Така ми изглежда на мен. Колкото поевтинее суровината, гледа се абсолютно, а не относително. А какво да кажем за това че има ДДС на акциза? Данък на данъка.
Значи въпросът тук е каква част в проценти е цената на суровината? И все пак ако цената на барел петрол се вдигне с 10 долара да кажем, тук веднага покачват цената на бензина с 10 стотинки примерно. Ако барела падне с 20 долара, свалят цената на бензина с 5 стотинки??? Това вече е гадното спекулиране. Защо се получава така?
The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.
Значи въпросът тук е каква част в проценти е цената на суровината? И все пак ако цената на барел петрол се вдигне с 10 долара да кажем, тук веднага покачват цената на бензина с 10 стотинки примерно. Ако барела падне с 20 долара, свалят цената на бензина с 5 стотинки??? Това вече е гадното спекулиране. Защо се получава така?
не, не е това въпросът... там е работата, че по принцип цената няма нищо общо със себестойността, а с търсенето и предлагането... ако имаш себестойност на нещо 1 лев, а намериш балък дето ще ти го купи за 100 - за колко ще му го продадеш??? или пък ако имаш себестойност 100 лева , а не можеш туй нещо да го продадеш и за 1 лев - кво правим??? тук нещата са свързани много и с монополното положение на Лукойл на нашия пазар и т.н.п.п. много се говори в нашата мила Родина за пазарна икономика - ама като понятие пазарната икономика е нещо съвсем друго от това у нас ко да прайш - съдба - не сме се родили на точното място!!! ама пак е добре, че не сме се родили в Судан или Камбоджа, щоот 1 - нямаше да имаме нет и 2 нямаше да обсъждаме цените на бензина , туй - ша ядем ли днес и ако да колко пъти....
Fiat Punto 1.1-Синята птица
Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp
Значи въпросът тук е каква част в проценти е цената на суровината? И все пак ако цената на барел петрол се вдигне с 10 долара да кажем, тук веднага покачват цената на бензина с 10 стотинки примерно. Ако барела падне с 20 долара, свалят цената на бензина с 5 стотинки??? Това вече е гадното спекулиране. Защо се получава така?
На подчертаният от мен твой въпрос, никой не може да ти отговори. Дори през ум не трябва да ти минава, че някой в рафинерията калкулира себестойност за 1 л гориво. Тук говорим за много много тонове дневно, ама наистина много. Равносметка се прави за изтекъл месец, примерно. Калкулират се приходи, вадят се разходи и се вижда печалбата/загубата. 10 000 пъти вече казах, че цената при нас, а и на много други места не се определя от цената на петрола, а от цената на горивата на средиземноморската борса, които от своя страна се определят на пазарен принцип и зависят от цената на петрола.
и за каква цена на петрола на международния пазар говорим, при положение, че Лукойл имат находища и си преработват собствен петрол, а не го купуват на международния пазар
Fiat Punto 1.1-Синята птица
Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp
Ясни са ми тези неща, но точно, че в случая монопола и търсенето си казват думата. И 50 стотинки да излиза един литър бензин цената му пак ще е висока, защото има кой да го купува. Airfan, на подчертания от теб въпрос много хора могат да отговорят. Всичко се изчислява абсолютно точно и както е определена цена за литър бензин, така може да се определи колко от тази цена е суровина, колко е печалба, колко са данъци, надценка и т.н.
The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.
@style34 - незнам защо си изтри следващото мнение, но ще си позволя да ти отговоря - днес преработваш н-тона нефт, по никой начин не можеш да знаеш колко от тези тонове са купени на една цена и колко са купени на друга цена, от там задачката ти се обезсмисля.Както съм казвал и преди, нашата рафинерия не може да си позволи сама да диктува пазара, тя се подчинява на пазара, така че колкото се търгува на борсата в Италия, приблизително толкова е и тук.
Леко го поправих, не съм го изтрил. Е как да не знаеш? Имаш в момента 10 тона. 5 си купил за 100 лева, 5 за 200 лева. От тук нататък си правиш твоите сметки. В целия свят петролните гиганти диктуват пазара и печелят адски много, това е факт. Те определят цената по-скоро според търсенето и се получават спекулации. В много европейски страни горивата са по-евтини от тук, също и в Америка. Просто тука доходите са с пъти по-малки. Но не това исках да кажа, а че всичко е много прецизно изчислено.
The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.
Че печелят много е вън от съмнение, но все пак се замисли,ч е те например хвърлят луди пари за изследвания, разработки, сондажи и какво ли още не. Това, както и лъскавите офиси, рекламите и екоглобите също влияе на цената. Ааааа, и подкупите за африканските ( и не само ) политици.
like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
Леко го поправих, не съм го изтрил. Е как да не знаеш? Имаш в момента 10 тона. 5 си купил за 100 лева, 5 за 200 лева. От тук нататък си правиш твоите сметки. В целия свят петролните гиганти диктуват пазара и печелят адски много, това е факт. Те определят цената по-скоро според търсенето и се получават спекулации. В много европейски страни горивата са по-евтини от тук, също и в Америка. Просто тука доходите са с пъти по-малки. Но не това исках да кажа, а че всичко е много прецизно изчислено.
Извинявай, вероятно по време на редакция изчезва, незнам... Както и да е. Та на твоите въпроси - сметките, които правиш не са точно така, защото незнаеш в даден момент от кой точно запас черпиш, незнаеш кога си изчерпил скъпия, незнаеш кога си наченал евтиния. Те не се съхраняват по отделно. За това ти казвам, че сметките се правят за месец, гледа се колко е изразходено за суровина, гледат се продажбите, разходите и се тегли калема. Не се гледа кога е купена суровината, а се гледа колко е изразходено за суровина към текущия месец, без значение кога ще се преработи.В САЩ горивата не са много по-евтини, не се заблуждавай. Освен това в САЩ не се заплаща акциз върху горивата. Да, има държави в европа с по-евтини горива, но ние трябва да се мерим с тези, които са в ЕС и които са в средиземноморския басейн. Разликите не са големи.
Коментар