Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

1-во Ноемврийска

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    1-во Ноемврийска

    http://dadrl.hit.bg/Много добра статия!Извинявам се ако е пускано!

    #2
    Да, съгласен. И в други теми съм писал, че повечето колеги си пускаме фаровете при намалена видимост, на свечеряване и т.н. и без да ни задължават, независимо лято или зима е.Статията ми хареса, определено. Наистина през деня ще ти лъщят най-много фаровете и вниманието ще ти е насочено предимно към тях, а не към пешеходците например дето са решили да пресекат Цариградско шосе "отгоре" вместо през подлеза.
    Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
    Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

    Коментар


      #3
      Изчетох цялата статия - написана е тенденциозно и имам чувстовото, че производител на крушки, но не ОСРАМ я е поръчал. От 2000 година карам целогодишно 24/7 с включени светлини.Няколко грешки има в тази статия - всички МПС трябва да са с включени светлини - в това число мотористите. Колоездачите пък, трябва да са със светлоотраяжатели - баси тЪпира дето трябва да си за да тръгнеш без нищо, което да те отличава от храстите край пътя. Пешеходците - крайно време е да се САМООСЪЗНАЕМ и да пресичаме там където трябва - аз лично от малък ползвам ПРАВИЛНИТЕ места - подлези и пешеходни пътеки на светофарите... никога не съм прескачал оградите.
      Steliyan's Life!
      FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

      Коментар


        #4
        Всъщност има известна логика в статията. Както написах и в темата за DRL от VW форума, много е важно какви са параметрите на осветлението. Човешкото око се адаптира към средният фон на светлината и една и съща яркост на фаровете може да го заслепи или не в зависимост от околното осветление. В това отношение, може би късите са по-приемливи от 50% дълги, защото те са проектирани да не заслепяват, като е ограничена формата на потока светлина.От физична гледна точка има голяма разлика между сила на светене и яркост. Всъщност заслепява не мощността на фаровете, а яркостта, тоест излъчването на много светлина от малка повърхност.Лошото е, че идеалното решение е трудно за реализиране - то се нарича "Всичко с мярка" - автоматично регулиране на яркостта на фаровете в зависимост от околното осветление - когато е светло, фаровете светят по-ярко, когато е по-мрачно, светят по-слабо. Това не трябва да зависи от шофьорите, защото накрая винаги се намират идиоти, дето ако има копче за "мах", те ще го завъртят (понякога и от добри подбуди) без да си правят сметката, че "много хубаво не е хубаво".Остава и проблема за неосветените обекти - пешеходци, коли без фарове и др.под. Само че, мястото на пешеходците не е на улиците, а велосипедистите просто са длъжни да вземат мерки за собствената си безопасност. Безумие е да караш велосипед без светлоотражатели и светлини.И отново, сигурен съм, че накои шофьори си мислят "Ето сега като светя с фаровете съм безопасен и мога да понатисна газта, а тоя пешеходец, щото ме вижда и ще ме изчака." Дневните светлини не отменят останалите правила за безопасно шофиране!
        Fiat Ritmo 105TC
        1600cc 105к.с.

        Коментар


          #5
          Страхотна статия.Напълно отразява мнението ми по въпроса.Това с фаровете е като с цвета на колата.Значи с пуснати фарове колата ще се вижда по-добре,а знаете ли че четох статия според която излиза че при колите с тъмен цвят били с 15% повече злополуките и също така не се виждали.Никой обаче не говори за това нали?

          Коментар


            #6
            Дам, най-добрия цвят е жълтия за кола принципно (от техническа гледна точка), но кой ти гледа техниката в днешно време. Всичко е имидж и гъзария!

            Коментар


              #7
              Всъщност сте в голяма грешка - най-много катастрофи има със коли в цвят червен и сив... Ще избегна и многото катастрофи с жълти коли, основно заради задкормилното им "устройство"...
              Steliyan's Life!
              FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

              Коментар


                #8
                Интерсна статия, но не съм съгласен напълно с описаното. Личи, че е тенденциозно. В есенно-зимния сезон, автомобили с бял, черен и сив цвят, както и техните нюанси се забелязват много по-рано, ако са с включени фарове. Също така, светлината от фаровете се улавя от периферното зрение по бързо, отколкото самото превозно средство. Това са лични наблюдения. Не нося очила и имам отлично (засега) зрение.
                Fiat Marea 1.8i 16V
                Fiat Tipo 1.4i 8V
                Fiat Punto 1.6i 8V
                www.italauto-bg.net/forum/

                Коментар

                Working...
                X