http://dadrl.hit.bg/Много добра статия!Извинявам се ако е пускано!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
1-во Ноемврийска
Collapse
X
-
Да, съгласен. И в други теми съм писал, че повечето колеги си пускаме фаровете при намалена видимост, на свечеряване и т.н. и без да ни задължават, независимо лято или зима е.Статията ми хареса, определено. Наистина през деня ще ти лъщят най-много фаровете и вниманието ще ти е насочено предимно към тях, а не към пешеходците например дето са решили да пресекат Цариградско шосе "отгоре" вместо през подлеза.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
-
Изчетох цялата статия - написана е тенденциозно и имам чувстовото, че производител на крушки, но не ОСРАМ я е поръчал. От 2000 година карам целогодишно 24/7 с включени светлини.Няколко грешки има в тази статия - всички МПС трябва да са с включени светлини - в това число мотористите. Колоездачите пък, трябва да са със светлоотраяжатели - баси тЪпира дето трябва да си за да тръгнеш без нищо, което да те отличава от храстите край пътя. Пешеходците - крайно време е да се САМООСЪЗНАЕМ и да пресичаме там където трябва - аз лично от малък ползвам ПРАВИЛНИТЕ места - подлези и пешеходни пътеки на светофарите... никога не съм прескачал оградите.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Всъщност има известна логика в статията. Както написах и в темата за DRL от VW форума, много е важно какви са параметрите на осветлението. Човешкото око се адаптира към средният фон на светлината и една и съща яркост на фаровете може да го заслепи или не в зависимост от околното осветление. В това отношение, може би късите са по-приемливи от 50% дълги, защото те са проектирани да не заслепяват, като е ограничена формата на потока светлина.От физична гледна точка има голяма разлика между сила на светене и яркост. Всъщност заслепява не мощността на фаровете, а яркостта, тоест излъчването на много светлина от малка повърхност.Лошото е, че идеалното решение е трудно за реализиране - то се нарича "Всичко с мярка" - автоматично регулиране на яркостта на фаровете в зависимост от околното осветление - когато е светло, фаровете светят по-ярко, когато е по-мрачно, светят по-слабо. Това не трябва да зависи от шофьорите, защото накрая винаги се намират идиоти, дето ако има копче за "мах", те ще го завъртят (понякога и от добри подбуди) без да си правят сметката, че "много хубаво не е хубаво".Остава и проблема за неосветените обекти - пешеходци, коли без фарове и др.под. Само че, мястото на пешеходците не е на улиците, а велосипедистите просто са длъжни да вземат мерки за собствената си безопасност. Безумие е да караш велосипед без светлоотражатели и светлини.И отново, сигурен съм, че накои шофьори си мислят "Ето сега като светя с фаровете съм безопасен и мога да понатисна газта, а тоя пешеходец, щото ме вижда и ще ме изчака." Дневните светлини не отменят останалите правила за безопасно шофиране!Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
Страхотна статия.Напълно отразява мнението ми по въпроса.Това с фаровете е като с цвета на колата.Значи с пуснати фарове колата ще се вижда по-добре,а знаете ли че четох статия според която излиза че при колите с тъмен цвят били с 15% повече злополуките и също така не се виждали.Никой обаче не говори за това нали?
Коментар
-
Всъщност сте в голяма грешка - най-много катастрофи има със коли в цвят червен и сив... Ще избегна и многото катастрофи с жълти коли, основно заради задкормилното им "устройство"...Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Интерсна статия, но не съм съгласен напълно с описаното. Личи, че е тенденциозно. В есенно-зимния сезон, автомобили с бял, черен и сив цвят, както и техните нюанси се забелязват много по-рано, ако са с включени фарове. Също така, светлината от фаровете се улавя от периферното зрение по бързо, отколкото самото превозно средство. Това са лични наблюдения. Не нося очила и имам отлично (засега) зрение.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар