Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Размисли за Важният Човек

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Размисли за Важният Човек

    От известно време ми се върти една теория в главата. Теорията за Важния Човек. И съответно за НеВажния Човек. 1. Важният Човек не бърза. Той спазва ограничението на скоростта. Надвишава го с до 5 километра. Повече би означавало, че не е достатъчно важен. НеВажните около него са принудени да се съобразят с важността на Важния Човек и да намалят, като това превръща Важният Човек в още по-важен, тъй като създава около себе си една ’зона на важност’ където всички стават важни.НеВажния Човек кара с възможно най-високата скорост в града. Той бърза да стигне за където е тръгнал защото не е достатъчно важен за да го изчакат, защото не е достатъчно важен за да има дневен график от само важни задачи, а неважните да остави на други.2. Важният Човек кара със светнати фарове целогодишно. Така го забелязват по-добре и това повишава важността му още повече - той се превръща във фактор предотвратяващ ПТП. Важният Човек няма нужда да пести от крушки и акумулатор, отвличането на вниманието на Важния Човек към тези подробности разваля комфорта на Важният Човек.НеВажния Човек кара със светнати фарове само през зимния сезон (точ по точ със закона). Дори първите няколко дни на ноември не ги пали, защото полицаите са все още в режим ’предупреждение’. НеВажният Човек му се налага да пести от акумулатор и крушки. Всеки метър е важен. Той първо потегля - след това светва фаровете. Така пести 3 метра. Спестяването кара НеВажният Човек да се почувства поне малко важен. За съжаление това чувство е нереално.3. Важният Човек не завива на светофар от дясната лента - наляво. Това би означавало, че влиза в ролята на дразнеща муха летяща около другите Важни и автоматично го превръща не само в НеВажен, но и в НеПриятен. Важният човек е достатъчно важен за да си позволи да изчака в правилната лента.НеВажният Човек завива от дясната лента - наляво поради няколко причини. По този начин се опитва да привлече вниманието на Важните и да се намеси в тяхната важност нарушавайки спокойствието им. Защото е натоварен от друг Важен с маловажни задачи които трябва да свърши и прикрива неспособността си да се справи с тях бързайки. Това, че имаш повече време да свършиш една работа не означава че ще я свършиш по-добре - факт. 4. Важният Човек не прави дръпки на светофар. Това би означавало да мери важността си с друг човек. А важният Човек Е Важен защото Е. Той знае че е важен и това е аксиома, а не теорема (за незапознатите - аксиомата не се доказва, теоремата се доказва, простичко казано).НеВажният Човек има нужда от редовни дръпки на светофар за да намери своето място в йерархията на неважните. Както застаряващ мъж има нужда да се докаже още веднъж пред жена си. Като комарджия който винаги има нужда от още едно раздаване. 5. Важният Човек не издува музката в колата така че да се чува надалеч. Това би означавало, че колата му не е добре звукоизолирана, което е обидно. НеВажният Човек има нужда музиката да е издута докрай. По този начин се опитва да увеличи важноста си, карайки другите да се обръщат след него. Не си дава сметка че обръщането на хората е породено от ’внимавай, някой неважен се прави на важен’ а не от ’брей, че е важен’. 6. Важният Човек не паркира непозволено, като пречи на другите. Той винаги има достатъчно време и спокойствие да намери перфектното, разрешено, непречещо място, което заслужава автомобила му.НеВажният Човек е толкова натоварен от неважните си задачи, че спира по първия възможен начин. По този начин се опитва да увеличи впечатлението за важност на неважните си задачи. Мисли, че ако всички го заобикалят това го прави фактор. За съжаление НеВажният човек не си дава сметка, че това го прави Дразнещ Фактор.Сещам се и други подточки, но засега ще спра и ще ви дам възможност да ми се нахвърлите. Само едно нещо искам да питам - ти, който прочете това, Важен ли си или НеВажен?

    #2
    Аз съм Важният Човек ...
    BMW E90 320D
    ех. FIAT COUPE 2.0 16V
    ex. FIAT BRAVO 1.6 16V
    ex. ALFA ROMEO 145 BOXER engine

    Коментар


      #3
      Така като чета си мисля... щом Важният няма бърза работа да си хване тамвайчето или тролейчето... ще е толкова важен, че чак ще му отварят вратата за да се качи/слезе...
      Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
      --- в сърцето завинаги... ---
      Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp

      Коментар


        #4
        И аз съм важен съобразно горе написаното, макар че някой хора тълкуват думата "важен" по друг начин
        now. BMW E39 523i '98 170hp
        ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
        ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

        Коментар


          #5
          Като че ли съм Важен.Но така както си го написал излиза, че Важният е някакъв злодей, гадняр и малоумник, който заслужава порицание, присмех или, в най-добрия случай, снизходителна усмивка. За миг си помислих колко страдат НеВажните заради мен. Как дръзвам аз да не правя десен завой от най-лявата лента?!?!?!? Кой ми е дал книжка на мен?!?!?НеОбещавам да се Поправя.
          like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

          Коментар


            #6
            Не е важно да си готин, готино е да си важен!Аз мисля че минавам към важните.
            FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
            Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

            Коментар


              #7
              И аз съм от важните :D От опит съм установил, че колкото повече бързам да свърша нещо, толкова съм по-изморен вечерта и най-важното не съм свършил нищо Също досегашният ми опит е показал, че най-важното при шофирането е времето за реакция, а то намалява и то доста бързо с увеличаването на скоростта - особено видимо е зимата. Забелязал съм го през прохода Предел - там зимата като ме засече някой НеВажен, решил да изпревари м/у два завоя, ако се движа с неговата скорост сме се утрепали и двамата. Но като съм се съобразил със заледеният път и си карам нормално, бързо си убивам скоростта (най-вече с двигателя) и така му давам време да се мушне пред мен без да го ударя и да паднем и двамата в дерето.Като си джиткам спокойно и не се ядосвам на НеВажните вечерта съм спокоен, сънят ми е спокоен и като тегля чертата съм свършил почти всичко от заплануваното за деня. Жив и здрав, това че ще стана с 15-20 минути по-рано и ще стигна без да бързам не ми пречи, даже както казах се отразява много добре на вечерта и почивката - пък и на джоба, с тези глупави глоби за превишена скорост, дето уж намалявали жертвите.
              Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
              Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

              Коментар


                #8
                Изписаното се препокрива със стила ми на каране - така че съм "важен".
                Fiat Punto 1.7 TD

                Коментар


                  #9
                  Надявам се, че колегата ls1 не е измислил лично тази глупост, защото за мен това си е чиста проба комплексарщина, от където и да го погледна

                  Коментар


                    #10
                    Като изключим точка 1, май минавам според това писание за "важен". Само табелката VIP ми липсва Само да вметна? Как пък аджеба като се кара на фарове се хаби акумулатора, не ми е ясно?!? Това е въпрос към автора на писанието.

                    Коментар


                      #11
                      Очакваш по-сериозно впиване на зъби във врата ми. Приятно съм изненадан. Все пак да направя някои уточнения.Изобщо не претендирам това да е 100% вярно и неоспоримо. Просто търсех перспектива, която да накара някои хора да сменят подхода си към шофирането. И си дадох сметка, че съществува една голяма заблуда. Тази, че да караш максимално бързо, провирайки се (да не кажа навирайки се), заобикаляйки закон и норми - те прави готин. О, каква заблуда! Но по нея се водят децата, от нея тръгват. От "ейййй, виждаш ли го как профуча тоз", "веднъж да взема книжка ще ги изяждам всичките на светофара" и т.н. Постепенно така и свикват. Оттам нататък какво следва. Да размахваме пръст и да дуднем "не не, недей така, така е лошо", да даваме статистики колко са се наджаскали? Няма да има полза. Начина да спрат да карат по този начин е много прост - вече да не е модно. Напротив, да е модно да караш по оня, другия, спокойния начин. Да си толкоз ларж, че да пуснеш Авео да се включи в движението с жест и усмивка. Като да видиш надпис на задното стъкло на предния ’За къде бързаш?!’ и да намалиш. Да гледаш на автомобила си като на един огромен Харли Дейвидсън, с чието ’патейто-патейто’ се движиш бавно и гордо. Това което написах тази сутрин беше на един дъх. Не съм го и редактирал. Затова има за какво да се хване човек, да не му хареса. Дори да му изглежда комплексарско.Но си мисля, че в него има доза истина. И ако всеки прочел го намери своята си част от истината - може би като се срещнем навън ще разменим погледи с уважение към взаимната си Важност.

                      Коментар


                        #12
                        Чакането в най-дългата лента, и карането с ограниченията въобще не ме карат да се чувствам важна. Виж, разумна и отговорна биха били по-правилни определения за това. Преспективата започва от семейството, продължава в училище, след това минава през шофьорските курсове и в крайна сметка на отива на пътя, а там както всички знаем е голямото мерене... Писнало ми е да пазя разни кретени по пътя!
                        Fiat Bravo 1.9 JTD / Fiat Bravo II 2.0 Multijet
                        www.fiat-bg.org/forum

                        Коментар


                          #13
                          Никой не ти говори да си от (както аз им викам) "завирачите", дето гледат да се плъзнат по лентата с най-малко коли, било тя и за друга посока, и в по някое време да ти се навре в колоната - такива ги мразя до мозъка на костите си и винаги съм нащрек за подобни "тарикати" дето смятат останалите за балъци и правя всичко възможно да не ми се завира. Но... тук има едно огромно "но", а именно - ако видя, че човека не е със софийска регистрация или пък излиза от уличка/паркинг дето опира в задръстване - тук винаги съм готов да отстъпя и да направя място.Също така моето мнение от скромния ми опит, а и както четох наскоро и в други теми, съвпада изцяло с неща написани от грамотни хора, а именно, че ако се правиш на Важен и караш с 50, там където всички останали карат например със 70 създаваш много повече предпоставки за ПТП, изнервяш останалите водачи, предизвикваш ги да правят нарушения и т.н. Тук пак казвам, не значи, че ако попаднеш в групичка от 2-3 ненормални, решили да си правят състезание по малките улички със 80-90 и повече да караш заедно с тях... но просто тези ограничения за скоростта са нормирани като за всички хора, т.е. както за 70 годишен дядка, дето реакциите му са 10 пъти по-бавни или за неопитни шофьори без изградена рефлексна система за шофиране... така и за 30-35 годишни хора с добро зрение, рефлекси и изграден рефлекс, мигновенна преценка на пътната обстановка и т.н.Е да, тук веднага ще попитате къде е границата? Ами именно правилното определяне на тази граница е нещото, което разделя шофьорите на добри (както ти ги наричаш Важни) и лоши (НеВажни), които просто си мислят, че точно на тях няма да им се случи и карат без да оценяват пътната обстановка. А това да си като кон с капаци и да караш с 50 щото такъв бил закона... еми к’во да ти кажа... всеки прави своя избор... прави го и ти, но прощавай, дразня се когато някой ме квлифицира, защото не съм бил като него...
                          Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
                          --- в сърцето завинаги... ---
                          Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp

                          Коментар


                            #14
                            blagun написа:
                            Аз съм Важният Човек ...
                            Докато не дойда аз
                            ex'Fiat Tipo | ex'Lancia Dedra 2.0 | ex'Alfa 155 1.7TS | ex'98 Lancia Dedra 1.9td SW | ex'ALFA 164 2.0TS | ex'Lancia Delta 1.6i | ex'Fiat Coupe 1.8 16V VFD | ex'Fiat Bravo 2.0 20V HGT

                            Коментар


                              #15
                              Начина да спрат да карат по този начин е много прост - вече да не е модно. Ей тука си много прав. Подкрепям! Ама аз съм от старомодните П.С. Това горното ме напираше от вътре. Иначе оценям сериозността на темата и съм напълно съгласен.

                              Коментар

                              Working...
                              X