Immortal написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
КАТ Започва да мери грайфери!
Collapse
X
-
"Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
(Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)
-
Lane Staley написа:Immortal написа:Хе хе хе... аз пръв попитах - още на трета страница от този дълъг роман.Отговорът всъщност е, че качеството на гумата не оказва почти никакво влияние върху спирачния път, при условие, че колата е с АБС.Когда мне становится скучно, я отправляю сообщение на случайный номер: "Я спрятал тело... Что дальше?"
Коментар
-
Кога ще блокират колелата зависи САМО от силата, с която се въздейства на спирачния педал - респ. от силата, с която челюстите притискат феродото към диска (или барабаните) и от скоростта, скоято се въртят гумите. Сцеплението на гумата с пътя важи за други неща, но не и за момента на блокиране на колелата - от там и не влияе на спирачния път при АБС.Ще го обясня малко по-подробно като се прибера в къщи, да отворя и аз дебелите прашасяли книги, които имам. Сега трябва да затварям офиса.
Коментар
-
Immortal написа:Кога ще блокират колелата зависи САМО от силата, с която се въздейства на спирачния педал - респ. от силата, с която челюстите притискат феродото към диска (или барабаните) и от скоростта, скоято се въртят гумите. Сцеплението на гумата с пътя важи за други неща, но не и за момента на блокиране на колелата - от там и не влияе на спирачния път при АБС.Ще го обясня малко по-подробно като се прибера в къщи, да отворя и аз дебелите прашасяли книги, които имам. Сега трябва да затварям офиса.
Коментар
-
Immortal написа:Кога ще блокират колелата зависи САМО от силата, с която се въздейства на спирачния педал - респ. от силата, с която челюстите притискат феродото към диска (или барабаните) и от скоростта, скоято се въртят гумите. Сцеплението на гумата с пътя важи за други неща, но не и за момента на блокиране на колелата - от там и не влияе на спирачния път при АБС.Ще го обясня малко по-подробно като се прибера в къщи, да отворя и аз дебелите прашасяли книги, които имам. Сега трябва да затварям офиса."Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
(Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)
Коментар
-
Като караш леко- няма да ти се наложи да натискаш силно :D И състезателните коли излитат от пистата, а те имат с 20 пъти по- добро сцепление и по- добри спирачки от серийните коли, но като караш лудо- спасение няма- по 2-3 ситуаций на пътуване, докато накрая не спреш под някой ТИР- това е истината...Хубава, скъпа, зимна гума при 120 спира по- зле от летен галош при 60- е това е истината, а изхода накрая е ясен... Yellow_Flash_Colorz_PDT_16Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.
Коментар
-
charlie написа:отвори ги братле, но каквито и книги да отвориш - запомни, че колелото спира да се върти, когато силата на спирачното усилие приложени върху него е по голямо от силата на сцепление м/у гумата му и пътя, по-просто казано, когато си с хубави гуми, можеш да приложиш по-голямо спирачно усилие, преди да ги блокираш, при равни др. усл!like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
Коментар
-
Съгласих се, колеги!Седнах да ви пиша един дълъг пост, за факторите които влияят на спирачния път. И докато ви го писах, се убедих че не съм съвсем прав.Много са, като качеството на гумата е само едно от тях, и то далеч не най-важното.Но тук говорим, както и Charlie е написал - при равни други условия.На пръв поглед качеството на гумите е третостепенен фактор, но като пуснах едни сметки за двете крайни стойности ПРИ ЕДНАКВИ ДРУГИ УСЛОВИЯ - на най-калпавата виденка, да речем (за по-младите - гума VIDA,производство на завода за гуми във Видин) и най-марковата гума, се оказа че разликата в спирачния път при равен сух нов асфалт с температура 30 градуса е при скорост 50 км/ч само 2 метра, но при скорост 100 км/ч е цели 10 метра (които може да са фатални). Въпреки това, никой вече не кара с гуми ВИДА, нито пък най-скъпте гуми (като на pinko) са масови, така че разликите при различните марки гуми изобщо не са толкова големи. Да речем, че за кола БЕЗ АБС при скорост 100 км/ч разликата ще е от порядъка на 2-3 метра, а на кола с АБС - не повече от метър - два.Нека все пак са ясни факторите, които определят коефициента на сцепление:- на първо място - типът настилка (асфалт, бетон, макадам, черен път, трева и др);- атмосферните условия - сух път, леко мокър и прашен, мокър, заледен, заснежен и т.н.;- състоянието на настилката - нов път, с неравности, с дупки...- температурата на настилката- качеството на каучука (да го наречем) на гумата;- износването и шарките на протектора;- не на последно място - налягането в гумите.Важно е още, че различните фактори при различни скорости и различни други условия влияят различно върху коефициента на сцепление.
Коментар
-
батка няма никакво значение дали си със зимна или лятна гума важното е гумата да има 4мм грайфер информацията е сигурна от шефа на КАТ днес във автоцентъра масово се купуваха летни гуми само аз и още двама си взехме зимни пирели 185/65/14 на цена от 90лв/бр. и съм се подсигурил вече за зимата
Коментар
-
BAI MILE написа:... важното е гумата да има 4мм грайфер информацията е сигурна от шефа на КАТ днес...
Коментар
-
Прословутите 4 милиметра протекторна шарка и зимни гуми се оказаха сред "Препоръките" на КАТ, а не сред "Задължителните" изисквания за да се разминеш с АКТ.Аз лично карам със летни гуми с шарка за отвеждане на водата. Ако много се омаскари времето и падне снежец - ще сложа гумите за сняг - до тогава - ще си карам с тези, че колата в дъждовното време се държи перфектно...Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
jenshen73 написа:Прословутите 4 милиметра протекторна шарка и зимни гуми се оказаха сред "Препоръките" на КАТ, а не сред "Задължителните" изисквания за да се разминеш с АКТ.Аз лично карам със летни гуми с шарка за отвеждане на водата. Ако много се омаскари времето и падне снежец - ще сложа гумите за сняг - до тогава - ще си карам с тези, че колата в дъждовното време се държи перфектно...
Коментар
-
BAI MILE написа:батка няма никакво значение дали си със зимна или лятна гума важното е гумата да има 4мм грайфер информацията е сигурна от шефа на КАТ днес във автоцентъра масово се купуваха летни гуми само аз и още двама си взехме зимни пирели 185/65/14 на цена от 90лв/бр. и съм се подсигурил вече за зимата"Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
(Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)
Коментар
-
Т’ва ще взема да си го сложа в подписа. Минат не минат няколко дни и току-виж някой се изцепи...gamma написа:Дишайте спокойно.Изискване за зимни гуми с грайфер над 4 мм НЯМА КАТ препоръчват използването на зимни гуми, но не задължават никой да си ги постави.Важи това, което е записано в закона:Глава втора ИЗИСКВАНИЯ КЪМ ПЪТНИТЕ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА Чл. 10. (1) Моторно превозно средство или тегленото от него ремарке е технически неизправно, ако има някоя от следните повреди или неизправности:9. по колелата и гумите: г) дълбочината на протекторния рисунък на гумите на автомобилите и на мотоциклетите е по-малка от 1,6 мм;Alfa 159 SW 2.4 Ti
Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
"...внимавай че тези италиански кочини много вървят."
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар