КАТ започва да мери грайферитеКатаджии започват да мерят грайферите по гумите на колите. Хайките за зимни "обувки" на автомобилите започват заедно с акция "Светлина" на 1 ноември, съобщиха от Пътна полиция вчера. Катаджиите ще проверяват дали всеки шофьор е пуснал светлините на колата си, когато е в движение, и дали вече е поставил зимни гуми. Според новия закон за движение по пътищата водачите са задължени да управляват автомобилите си на къси светлини и през деня. През първата седмица от акцията КАТ няма да глобява шофьорите, а само ще ги предупреждава. След това обаче пътните полицаи ще пишат актове. Зимните гуми не трябва да имат по-малък грайфер от 4 мм, обясниха още от Пътна полиция. Всеки заловен с износени гуми шофьор ще плаща по 50 лева глоба. Освен това КАТ ще отнема и по 6 точки от контролния му талон. За непуснати къси светлини пък глобата е 20 лева. Източник:http://www.standartnews.com/bg/artic...article=208518
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
КАТ Започва да мери грайфери!
Collapse
X
-
Humppa
Коментар
-
ls1 написа:Абсурд да задължат да си със зимни гуми от 1-ви. Температурата във Варна в момента си варира между 7 и 15 градуса, от къф зор зимни гуми? Почти съм сигурен че това са журналистически изхвърляния.Punto SX 1.1 55
Коментар
-
Честно казано, това за зимните гуми не го знаех. За мене най-меродавни за дълбочината на грайфера са маркерите на самата гума, защото именно производителят на конкретна гума знае как тя се държи при различни нива на износване.А относно зимните гуми, въпросът е много спорен. Всички ще се съгласим, че през зимата е добре да се кара със зимни гуми. Обаче какво да правим с т.н. "всесезонни" - чест бюджетен избор на много хора. От друга страна, ако зимата е като миналата, няма много смисъл от чисти зимни гуми. Тоест, избора на гуми се отнася за точно определени условия. Ако ме спрат с летни гуми през декември, но температурата е +15 и вали дъжд, едва ли ще съм направил лош избор. При тези условия е по-подходящо да карам с летни "мокри" гуми, за да съм в максимална безопасност. От друга страна, ако вали сняг, а някой си кара с летните "сликове", много ясно, че трябва да бъде спрян в името на здравето на всички около него.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
Не знам за вас. Аз карам целогодишно със зимни гуми и включени фарове. Според мен и през лятото зимната гума спира по - добре. Не искам да спорим по този въпрос и темата да става като тази, просто това е моето лично мнение. Напоследък не задържам една кола много време, но ето как се кара Фиестата вече 4 години (2 от мен и 2 от майка ми):Беше есен, когато я купих - Септември или Октомври, не съм сигурен. Купих й 4 нови зимни гуми с които карах до следващата зима. Предните две ги продадох, с парите купих една нова зимна гума и с мои пари още една нова. Следващата зима същата процедура. Обикновено по - запазените ги оставяме за задните колела, а по износените се продават - винаги има закъсали, които ги купуват... И така веднъж съм се изръсил за 4 нови гуми, а в последствие давам по 80-90 лв. за една нова гума и Фиестичката постоянно се кара с хубави гуми... :DM-Benz E 250 TD 150hp
M-Benz 200d 75 hp
Peugeot Bipper 1,3 HDI много малко конски сили
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар