И дори лятната гума спира по-добре върху чист лед от зимната.Както се казва зимната гума има ламели, които трябва да се захванат за нещо за да спира/дърпа.В останалите случаи вече фактите са супер субективни.пп. А това, което Пинко го казва е така. Всичко е въпрос на реклама и кой на кой е платил.Работя в 4-тата по големина рекламна група в света, така, че съм захванал нещо. Никой няма да седне да ти пише статия, ако тя не е платена на някакво ниво. Всичко е Бизнес Това е една от фирмите, които влизат в групата.Между другото го казвам, за да разгледате сайта. За мен и не само това е един от най-добрите и идейни сайтове създавани въобще. Професионално око на някой във форума ще си каже мнението. Няма и как де - нали трябва да се печелят клиенти http://www.leoburnett.com/
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
КАТ Започва да мери грайфери!
Collapse
X
-
Правете каквото знаете, аз ви казвам точни цифри и изводи от тестове на гуми, на някои от които съм присъствал. Съвременните летни гуми се държат доста добре до -(минус)5 и напълно приемливо до -(минус)10 градуса Целзий. И спират в пъти по-добре от зимните.На мокро над 0 градуса също разцепват зимните гуми отвсякъде.под 0 на мокро вече всъщност е лед и нито зимната, нито лятната държи, само шпайковете, особено ако са Нокиан Хакапелита с кръстосани V-образни редове видиеви пирони.Виж, на сняг спор няма - безспорно зимната гума е в пъти по-добре - НО САМО И ЕДИНСТВЕНО НА СНЯГ.Ето текстовете от последните 2 години в AUTO BILD, качил съм и пидиефа от последния тест на зимни гуми - финландско-японския от преди месецhttp://pinko.alfaromeo-bg.com/Reifen...07.pdfСега сигурно всезнайковците пак ще се изцепят, щото тия, дето провеждат тестове на гуми за милиони евро са пълни галфони и нищо не разбират, щото на тях кварталния гумаджия чичо Пешо им е казал да карат цяло лято със зимни, щото е много гот.Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '01
Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Dinstinctive '02
ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99
Коментар
-
deadairplane
-
"...тестове на зимни гуми. Искам да ви кажа едно - на сух асфалтов път при минус 7 градуса спирачния път от 100 км/ч на лятна гума е 39,5 метра, на всесезонна гума е 45,9 метра, а на победителя в теста -зинма гума DUNLOP SP Winter Sport 3D спирачния път е 47,7 метра - а най-лошата зимна гума в теста - SPORTIVA W 55 91H - спира след 49,4 метра На мокра настилка при плюс 1 градуса спирачния път от 100 км/ч на лятна гума е 46,3 метра, на всесезонна гума е 52,9 метра, а на победителя в теста Дънлоп е 53,8 метра... "Аз също не разбрах как е победител DUNLOP с по-голям спирачен път от лятната гума. Не трябваше ли победител да е лятната гума???Освен това, вносителите дето плащали за реклама на зимните гуми ми звучи малко несериозно. Не са ли същите те вносители и на летни гуми?!?Вие се изкарахте че знаете повече от производителите на гуми май? Ако беше така, защо изобщо ги произвеждат пустите им зимни гуми?Аз от личен опит знам, че докато бях с летни гуми, при първия дъжд колата ставаше неуправляема. Сега със зимните направо е като залепнала за пътя.Спирачният път между другото не зависи само от качеството на гумите, а от много други фактори. Също така не ми се вярва въпросното тестово Ауди А3 да е било БЕЗ АБС. Пък при АБС качеството на гумата няма чак толкова голямо влияние върху спирането. По-скоро разликата се появява при склоността към занасяне в завой (т.е. странична устойчивост на приплъзване). Пък там съм сигурен, че зимната гума бие по всички параграфи...
Коментар
-
BEX---GT написа:тъпо е да се пести от гуми и фарове не може да имаш кола и да нямаш разходи по нея, така че, слагайте снегоходкитеJeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '01
Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Dinstinctive '02
ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99
Коментар
-
абе, колеги, аз написах мнение, което въобще не беше обвързано с ничие друго в темата, просто моето мнение по въпроса, с никого не съм искал да се заяждам... или да обиждам но съгласете се, че има много хора, които си купуват коли и ги карат без да се погрижат за никакъв консуматив, знам че във форума няма такива, но няма абсолютно нищо лошо КАТ да правят проверки... а не някви михлюзи да ми карат са галоши през зимата, да ме ударат и да ми кажат "еми сори ама не можах да спра..."като си имаш кола си носиш бремето, ако не можеш или я продаваш, или я оставяш в гаража но няма да застрашаваш живота на останалите.. пп и с бащата се карам постоянно, защото пести ток с фаровете, ама ще му подаря един акумулатор и ще го оправя...A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
e30 forever!
Коментар
-
pinko написа:Бил съм на тестове на гуми по цял свят. Наскоро се върнах от Финландия от тестове на зимни гуми.Искам да ви кажа едно - на сух асфалтов път при минус 7 градуса спирачния път от 100 км/ч на лятна гума е 39,5 метра, на всесезонна гума е 45,9 метра, а на победителя в теста -зинма гума DUNLOP SP Winter Sport 3D спирачния път е 47,7 метра - а най-лошата зимна гума в теста - SPORTIVA W 55 91H - спира след 49,4 метраНа мокра настилка при плюс 1 градуса спирачния път от 100 км/ч на лятна гума е 46,3 метра, на всесезонна гума е 52,9 метра, а на победителя в теста Дънлоп е 53,8 метраНа утъпкана снежна настилка при -2 градуса спирачния път от 50 км/ч на лятна гума е 66 метра, на всесезонна гума е 32,6 метра, а на същия тоя Дънлоп е 29 метра.Всесезонната гума, която ползвахме при тестовете, е GOODYEAR Eagle Vector+ , а лятната - Континентал СпортКонтакт 2. Един и същ размер, качени на една и съща(не един и същ модел кола, на ЕДНА И СЪЩА КОЛА - Ауди А3)Цитирам ви само спирачния път, но и останалите характеристики на зимните гуми при мокър и сух път са КАТАСТРОФАЛНИ - аквапланинг (изплуват при около 20 км/ч по-рано), управляемост, слалом и т.н.Правете си изводите сами, но е факт, че в България зимата най-често е сух студ или е мокро, а температурите са около -10 до + 5 градуса.Но - зимната гума е по-добра САМО И ЕДИНСТВЕНО НА СНЯГ и донякъде на лед - щото на лед И ЗИМНАТА, И ЛЯТНАТА ПОЧТИ ЕДНАКВО НЕ ДЪРЖАТ .Това е. Но аз слагам зимни гуми САМО КОГАТО ИМА ДЕБЕЛ СНЯГ, иначе си е самоубийство.А тия приказки за това, че под +15 градуса летните гуми не държели, се пишат от продажни журналисти, които получават пари от вносителите на гуми.
Коментар
-
Не знам какво показват измерванията ... но зимата като дойде време да сменям гумите и сложа зимните - усещам разлика. И определено не към по-лошо. А към колегата пинко - не искам да споря с теб, но поглеждал ли си какво има в документите които си шернал? Имена и нито една цифричка. Така че .. аз не виждам нищо ... ама наистина нищо което да се опита да ме убеди зимата да карам с летни гуми.И още нещо ... аз мога да напиша, че зимната гума се държи добре при температури от -50 до 87 градуса по целзии, ама без доказателство ... надали някой би ми повярвал ...Fiat Brava 1,6 16v '96, Fobos
Коментар
-
Разликата между двата вида гуми са че зимните са soft- меки- това идва от специфичния състав на каучука по протектора, Този по- мек каучук- по- мек е защото има повече естествен каучук и по- малко примеси във вид на различни видове пластмаси, които се добавят за увеличаване здравината и износоустойчивостта на повърхностния слой, а в естествен вид каучука е много мек материал.Тъкмо тази мекост се използва в зимните гуми, които при ниските температури запазват еластичността си, а множеството малки каналчета се "захващат" към асфалта като котките като се катерят по дървото, само че тук ролята на нокти са именно тези малки нарезчета по всяко грайферче. зимната гума работи добре при температура на асфалта под 7гр.С, така гумата достига номинална температура за движение, без да се появят неприятните за каучука прегряване на повърхностния слой. :DBrava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар