AlBundy написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
КАТ Започва да мери грайфери!
Collapse
X
-
"Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
(Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)
-
charlie написа:AlBundy написа:Да имаш да вземаш, че на 15 градуса на мокро летните ще са по добре от зимнитеFiat Bravo 99г.(Goodbye) ,Citroen Xsara VTS 99г., Mercedes C 220 CDI 2000г.
Коментар
-
Аз също като msotiroff предпочитам зимните гуми за всички сезони.Зимната гума не е добра само при много нагорещен асфалт, и по-точно при спиране - от нагорещения асфалт и триенето при блокирали колела (за съжаление нямам АБС) се получава един микрослой от разтопена гума, която намалява сцеплението и колата може да загуби устойчивост. А и износването по принцип на зимната гума е по-бързо. Летните гуми са измислени за това - с понижени качества, но с по-бавно износване. Защото през лятото няма нужда от качеството на зимната гума.В подкрепа на твърдението ми - имам познат, който продава гуми. Лично той никога не слага на колата си летни гуми. Кара само на зимни.
Коментар
-
westdogg написа:charlie написа:AlBundy написа:Да имаш да вземаш, че на 15 градуса на мокро летните ще са по добре от зимнитеFiat Bravo SX 1.6 16V
Коментар
-
Абе то вярно че не могат да мерят и е тъпо да тръгне с шублера ама не сте ли обръщали внимание колко карат със зимни гуми дето само "ЗИМНИ" им е името. А те просто са 6-та употреба. Карани ей така от някой лятото на 50 градуса асфалт и станали на кори за баници. Пак ще го кажа съвест трябва съвест не отбиване на номера. За жалост обаче сме специалисти по второто.Punto SX 1.1 55
Коментар
-
Sven написа:megamuscle написа:westdogg написа:charlie написа:AlBundy написа:Да имаш да вземаш, че на 15 градуса на мокро летните ще са по добре от зимнитеPunto SX 1.1 55
Коментар
-
Някой ще ме опъти ли, къде точно пише, че трябва да караме със зимни гуми през зимата?!"ПРАВИЛНИК за прилагане на "Закона за движението по пътищата"....Чл. 10. (1) Моторно превозно средство или тегленото от него ремарке е технически неизправно, ако има някоя от следните повреди или неизправности:....т.9. по колелата и гумите:а) гумата не съответства по размер, налягане, допустимо натоварване и скорост на марката и модела на моторното превозно средство;б) гумата има разкъсвания;в) джантата е повредена или деформирана, липсва или е повреден елемент за закрепване на джантата към главината на колелото;г) дълбочината на протекторния рисунък на гумите на автомобилите и на мотоциклетите е по-малка от 1,6 мм;д) има вулканизирани или регенерирани предни гуми;е) не са балансирани колелата на лекия автомобил;"
Коментар
-
Бил съм на тестове на гуми по цял свят. Наскоро се върнах от Финландия от тестове на зимни гуми.Искам да ви кажа едно - на сух асфалтов път при минус 7 градуса спирачния път от 100 км/ч на лятна гума е 39,5 метра, на всесезонна гума е 45,9 метра, а на победителя в теста -зинма гума DUNLOP SP Winter Sport 3D спирачния път е 47,7 метра - а най-лошата зимна гума в теста - SPORTIVA W 55 91H - спира след 49,4 метраНа мокра настилка при плюс 1 градуса спирачния път от 100 км/ч на лятна гума е 46,3 метра, на всесезонна гума е 52,9 метра, а на победителя в теста Дънлоп е 53,8 метраНа утъпкана снежна настилка при -2 градуса спирачния път от 50 км/ч на лятна гума е 66 метра, на всесезонна гума е 32,6 метра, а на същия тоя Дънлоп е 29 метра.Всесезонната гума, която ползвахме при тестовете, е GOODYEAR Eagle Vector+ , а лятната - Континентал СпортКонтакт 2. Един и същ размер, качени на една и съща(не един и същ модел кола, на ЕДНА И СЪЩА КОЛА - Ауди А3)Цитирам ви само спирачния път, но и останалите характеристики на зимните гуми при мокър и сух път са КАТАСТРОФАЛНИ - аквапланинг (изплуват при около 20 км/ч по-рано), управляемост, слалом и т.н.Правете си изводите сами, но е факт, че в България зимата най-често е сух студ или е мокро, а температурите са около -10 до + 5 градуса.Но - зимната гума е по-добра САМО И ЕДИНСТВЕНО НА СНЯГ и донякъде на лед - щото на лед И ЗИМНАТА, И ЛЯТНАТА ПОЧТИ ЕДНАКВО НЕ ДЪРЖАТ .Това е. Но аз слагам зимни гуми САМО КОГАТО ИМА ДЕБЕЛ СНЯГ, иначе си е самоубийство.А тия приказки за това, че под +15 градуса летните гуми не държели, се пишат от продажни журналисти, които получават пари от вносителите на гуми.Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '01
Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Dinstinctive '02
ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99
Коментар
-
pinko написа:Това е. Но аз слагам зимни гуми САМО КОГАТО ИМА ДЕБЕЛ СНЯГ, иначе си е самоубийство.Fiat Punto 1.7TD
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар