Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

КАТ Започва да мери грайфери!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Immortal написа:
    Хе хе хе... аз пръв попитах - още на трета страница от този дълъг роман.Отговорът всъщност е, че качеството на гумата не оказва почти никакво влияние върху спирачния път, при условие, че колата е с ABS.
    много грешно заключение - качеството и вида на гумата оказват решаващо влияние при спиране! защото при гума с по-слабо сцепление, ABSа сработва при много по-малко спирачно усилие - обяснението е много просто - ABSа работи на принципа на цикъл отпускане и натискане на спирачката няколко пъти в секунда, като отпуска спирачката, когато датчика "докладва" за спиране на въртенето на колето, а то като вече написах при смотани гума настъпва при много по-малко спирачно усилие п.п. ако не се използва ABS, хубавите гуми отново имат предимство (забележете "хубавите" не "скъпите" - двете не винаги са тъждествени)!
    "Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
    (Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)

    Коментар


      Lane Staley написа:
      Immortal написа:
      Хе хе хе... аз пръв попитах - още на трета страница от този дълъг роман.Отговорът всъщност е, че качеството на гумата не оказва почти никакво влияние върху спирачния път, при условие, че колата е с АБС.
      Извинявам се - не съм искал да плагиатствам. И без АВС да е - нали няма приплъзване ( т.е. АВС не би се задействал дори да го има ).ТрЕбЕ да го разнищим ние този проблем.
      Аз пък ви казвам, че качеството на гумите има най-голямо отношение към спирачния път на една кола. Без значение със или без ABS, стари или нови накладки и т.н. За да спре колата трябва да има сцепление на гумите с пътя. Когато това сцепление се загуби (намали), било от износени гуми, сняг, лед, прах, листа, масло, ниски температури, започват да помагат на шофьорите с ABS-и, спирачни асистенти и др. Но ако сте със "галоши", няма ABS на света, който да ви помогне.А по темата: всеки да си купува гуми според нуждите си и джоба си. Едни карат само градско, други катерят планини, едни карат спортно, други бавно. За едни има значение колко добре спира една гума, но пък други искат по-бавно да се износва. Е няма такава гума, която да се хареса на всички.
      Когда мне становится скучно, я отправляю сообщение на случайный номер: "Я спрятал тело... Что дальше?"

      Коментар


        Кога ще блокират колелата зависи САМО от силата, с която се въздейства на спирачния педал - респ. от силата, с която челюстите притискат феродото към диска (или барабаните) и от скоростта, скоято се въртят гумите. Сцеплението на гумата с пътя важи за други неща, но не и за момента на блокиране на колелата - от там и не влияе на спирачния път при АБС.Ще го обясня малко по-подробно като се прибера в къщи, да отворя и аз дебелите прашасяли книги, които имам. Сега трябва да затварям офиса.

        Коментар


          Immortal написа:
          Кога ще блокират колелата зависи САМО от силата, с която се въздейства на спирачния педал - респ. от силата, с която челюстите притискат феродото към диска (или барабаните) и от скоростта, скоято се въртят гумите. Сцеплението на гумата с пътя важи за други неща, но не и за момента на блокиране на колелата - от там и не влияе на спирачния път при АБС.Ще го обясня малко по-подробно като се прибера в къщи, да отворя и аз дебелите прашасяли книги, които имам. Сега трябва да затварям офиса.
          В грешка си - точно сцеплението има значени, ако зависеше само от силата на натиска, то тогава нямаше да има нужда от АБС - щяха да си го сметнат усилието така, че да не блокира никога колелото.Ако помислиш ще видиш, че колелото блокира защото губи сцепление гумата с настилката. Ако караш на лед и едвам натиснеш педала колата ще и се вкл АБС, а по твоята логика това няма да стане защото усилието е много малко - помисли над това.

          Коментар


            Immortal написа:
            Кога ще блокират колелата зависи САМО от силата, с която се въздейства на спирачния педал - респ. от силата, с която челюстите притискат феродото към диска (или барабаните) и от скоростта, скоято се въртят гумите. Сцеплението на гумата с пътя важи за други неща, но не и за момента на блокиране на колелата - от там и не влияе на спирачния път при АБС.Ще го обясня малко по-подробно като се прибера в къщи, да отворя и аз дебелите прашасяли книги, които имам. Сега трябва да затварям офиса.
            отвори ги братле, но каквито и книги да отвориш - запомни, че колелото спира да се върти, когато силата на спирачното усилие приложени върху него е по голямо от силата на сцепление м/у гумата му и пътя, по-просто казано, когато си с хубави гуми, можеш да приложиш по-голямо спирачно усилие, преди да ги блокираш, при равни др. усл!
            "Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
            (Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)

            Коментар


              Като караш леко- няма да ти се наложи да натискаш силно :D И състезателните коли излитат от пистата, а те имат с 20 пъти по- добро сцепление и по- добри спирачки от серийните коли, но като караш лудо- спасение няма- по 2-3 ситуаций на пътуване, докато накрая не спреш под някой ТИР- това е истината...Хубава, скъпа, зимна гума при 120 спира по- зле от летен галош при 60- е това е истината, а изхода накрая е ясен... Yellow_Flash_Colorz_PDT_16
              Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

              Коментар


                charlie написа:
                отвори ги братле, но каквито и книги да отвориш - запомни, че колелото спира да се върти, когато силата на спирачното усилие приложени върху него е по голямо от силата на сцепление м/у гумата му и пътя, по-просто казано, когато си с хубави гуми, можеш да приложиш по-голямо спирачно усилие, преди да ги блокираш, при равни др. усл!
                Благодаря!!!
                like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

                Коментар


                  Съгласих се, колеги!Седнах да ви пиша един дълъг пост, за факторите които влияят на спирачния път. И докато ви го писах, се убедих че не съм съвсем прав.Много са, като качеството на гумата е само едно от тях, и то далеч не най-важното.Но тук говорим, както и Charlie е написал - при равни други условия.На пръв поглед качеството на гумите е третостепенен фактор, но като пуснах едни сметки за двете крайни стойности ПРИ ЕДНАКВИ ДРУГИ УСЛОВИЯ - на най-калпавата виденка, да речем (за по-младите - гума VIDA,производство на завода за гуми във Видин) и най-марковата гума, се оказа че разликата в спирачния път при равен сух нов асфалт с температура 30 градуса е при скорост 50 км/ч само 2 метра, но при скорост 100 км/ч е цели 10 метра (които може да са фатални). Въпреки това, никой вече не кара с гуми ВИДА, нито пък най-скъпте гуми (като на pinko) са масови, така че разликите при различните марки гуми изобщо не са толкова големи. Да речем, че за кола БЕЗ АБС при скорост 100 км/ч разликата ще е от порядъка на 2-3 метра, а на кола с АБС - не повече от метър - два.Нека все пак са ясни факторите, които определят коефициента на сцепление:- на първо място - типът настилка (асфалт, бетон, макадам, черен път, трева и др);- атмосферните условия - сух път, леко мокър и прашен, мокър, заледен, заснежен и т.н.;- състоянието на настилката - нов път, с неравности, с дупки...- температурата на настилката- качеството на каучука (да го наречем) на гумата;- износването и шарките на протектора;- не на последно място - налягането в гумите.Важно е още, че различните фактори при различни скорости и различни други условия влияят различно върху коефициента на сцепление.

                  Коментар


                    батка няма никакво значение дали си със зимна или лятна гума важното е гумата да има 4мм грайфер информацията е сигурна от шефа на КАТ днес във автоцентъра масово се купуваха летни гуми само аз и още двама си взехме зимни пирели 185/65/14 на цена от 90лв/бр. и съм се подсигурил вече за зимата

                    Коментар


                      BAI MILE написа:
                      ... важното е гумата да има 4мм грайфер информацията е сигурна от шефа на КАТ днес...
                      Да не би и ти да имаш гумаджийница? Или по-скоро "шефа на КАТ" има гумаджийница...Все още няма закон за "ЗАДЪЛЖИТЕЛНИТЕ" 4 милиметра... В закона ясно е написано: 1,6 мм... Друг е въпроса, че всеки си преценява при какви условия кара (в планински път, по магистрала, градско и т.н...) и решава какви гуми да сложи...

                      Коментар


                        Прословутите 4 милиметра протекторна шарка и зимни гуми се оказаха сред "Препоръките" на КАТ, а не сред "Задължителните" изисквания за да се разминеш с АКТ.Аз лично карам със летни гуми с шарка за отвеждане на водата. Ако много се омаскари времето и падне снежец - ще сложа гумите за сняг - до тогава - ще си карам с тези, че колата в дъждовното време се държи перфектно...
                        Steliyan's Life!
                        FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                        Коментар


                          jenshen73 написа:
                          Прословутите 4 милиметра протекторна шарка и зимни гуми се оказаха сред "Препоръките" на КАТ, а не сред "Задължителните" изисквания за да се разминеш с АКТ.Аз лично карам със летни гуми с шарка за отвеждане на водата. Ако много се омаскари времето и падне снежец - ще сложа гумите за сняг - до тогава - ще си карам с тези, че колата в дъждовното време се държи перфектно...
                          Точно така!

                          Коментар


                            нито аз имам гумаджийница а пък за шефа на КАТ незнам а ти си карай с летните галошки всеки си решава с какви гуми да кара лошото е че може от това да не си само ти потърпевш не дай си боже

                            Коментар


                              BAI MILE написа:
                              батка няма никакво значение дали си със зимна или лятна гума важното е гумата да има 4мм грайфер информацията е сигурна от шефа на КАТ днес във автоцентъра масово се купуваха летни гуми само аз и още двама си взехме зимни пирели 185/65/14 на цена от 90лв/бр. и съм се подсигурил вече за зимата
                              къде има зимни пирели по 90 лв този размер, и кой модел са?
                              "Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
                              (Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)

                              Коментар


                                Т’ва ще взема да си го сложа в подписа. Минат не минат няколко дни и току-виж някой се изцепи...
                                gamma написа:
                                Дишайте спокойно.Изискване за зимни гуми с грайфер над 4 мм НЯМА КАТ препоръчват използването на зимни гуми, но не задължават никой да си ги постави.Важи това, което е записано в закона:
                                Глава втора ИЗИСКВАНИЯ КЪМ ПЪТНИТЕ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА Чл. 10. (1) Моторно превозно средство или тегленото от него ремарке е технически неизправно, ако има някоя от следните повреди или неизправности:9. по колелата и гумите: г) дълбочината на протекторния рисунък на гумите на автомобилите и на мотоциклетите е по-малка от 1,6 мм;
                                Ако има желаещи/невярващи мога да пусна записа
                                Alfa 159 SW 2.4 Ti
                                Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
                                "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

                                Коментар

                                Working...
                                X