Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

За слабите фарове да си поговорим? Аз си ги оправих!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    чак херметически... трябва внимателно с криво джелезо и памучецне права нищо, в момента карам само по теоретичната част. значи с парче кабел преди малко, ама не електрически, а такъв за евроскарт-букса, 6 жички оплетени на спайка, изглеждаха като 1 мм2. подавам + на лампата и наистина светна по-силно, обаче (!) не толкова по-силно колкото очаквах. вижда се че има разлика, като включвам/изключвам плюса, ама е толкова малка разликата, че не знам дали си заслужава. не знам как да ви опиша, за да ме разберете. ако приемем че лампата светеше с величина 10, после светна с 11. или както някой беше казал "една идея по-добре". разликата я гледах в/у синя задна броня на кола Х паркирана пред мен.сега почвам да чета по чуждите форуми, и ще хвърла 1 око на схемите в мануала. дали релето не се захранва директно от акумулатора, и да се окаже че искам да направа това което вече го има в колата?

    Коментар


      #17
      значи с тая хитра инсталация на релета няма да постигна нищо, освен да захрана джоба на "майстора". ето защо:1. тока тръгва от батерията и влиза в голямата кутия бушони под капака 2. от там отива в таблото с бушони при шофьора където не минава през нищо, или поне ако минава през нещо, не разбирам през какво3. от там право в релето за къси светлини4. когато релето се включи, тока заминава обратно в таблото с бушони, където минава през съответните бушони означени с номера 4 и 5 и оградени в червено. 5. от там си отива по предназначение - една жица в левия фар и една в десния.или от цялата операция ще спестя единствено минаването на главния захранващ кабел през силовите бушони. което не ме грее особено. значи минаваме вече на думите на AlBundy ( ) и ще се наложи да чистим. ще чистя рефлектора доколкото мога, и с контактен спрей да изчистя хубаво всички клеми, връзки и квото се сещам още. тва контактен спрей нали ще свърши работа? мисля да го приложа на силовия бушон, на релето, даже дали да не сменя цялото реле с ново? то релето е някъде там. и ако не открия осезаема разлика, може би ще взема филипс night cool blue + vision +50% или там както им е заглавието.
      Прикачени файлове

      Коментар


        #18
        Контактен спрей винаги е на помощ при двигател i.e. тук електрониката е доста чувствителна и има нужда от сезонна подръжка на клемите и буксите- затова вместо да сменяте термостата например, поради индикация на лампичка в таблото- първо разсъединете буксите и ги напръскайте с контактен спрей, това важи и за всички ’премигвания"- просто напръскайте буксите и пак ги присъединете.Ако проблема си остане- задължително свалете проблемния датчик и сравнвтв номерата на него с новия в магазина да отговарят, ако пак има проблем- отивайте на тест- това е третата стъпка. :D
        Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

        Коментар


          #19
          Kimi_Raikonen написа:
          ...затова вместо да сменяте термостата например, поради индикация на лампичка в таблото- първо разсъединете буксите и ги напръскайте с контактен спрей, т...:D
          Това го казваш на шега, нали :D
          Fiat Marea 1.8i 16V
          Fiat Tipo 1.4i 8V
          Fiat Punto 1.6i 8V
          www.italauto-bg.net/forum/

          Коментар


            #20
            Не е чак на шега. Аз ей така на шега взех една кола с 1500 лв надолу, защото беше пълен леш откъм електрониката. Всичко се оправи за 10 лв контактен спрей, че и остана При италианските и френските коли това е дефект номер едно след 6-7 годинии, особено на влажен климат.Кими, за ироничната ти забележка относно трансокеанските загуби, може да си направиш собствени замервания на запален автомобил за напрежението на клемите на акумулатора и на клемите на лампата, за да си пресметнеш загубите.
            no pain no pain

            Коментар


              #21
              Имах в предвид конкретно връзката термостат-лампа на таблото. Колкото до клеясването, нямам възражения, то си е факт, неоспорим.
              Fiat Marea 1.8i 16V
              Fiat Tipo 1.4i 8V
              Fiat Punto 1.6i 8V
              www.italauto-bg.net/forum/

              Коментар


                #22
                Да, ogi28b, фаровете са затворени херметически. Стъклото е залепено с лепкава маса, подобна на болкит, а отзад на капачетата за крушките има уплътнения. Вода и прах не могат да влязат. Ако все пак влизат отнякъде, вече говорим за недобро уплътнение. Относно релетата и кабелите - сам си видял, че няма смисъл да се занимаваш с преправяне на схемата. И аз подкрепям всички колеги, че трябва добра профилактика на кабели и съединения и май крушки с повече светлина е най-доброто решение.
                Alfa Romeo 146, 1.4, TS, 16V, '97

                Коментар


                  #23
                  Detron написа:
                  Да, ogi28b, фаровете са затворени херметически. Стъклото е залепено с лепкава маса, подобна на болкит, а отзад на капачетата за крушките има уплътнения. Вода и прах не могат да влязат. Ако все пак влизат отнякъде, вече говорим за недобро уплътнение...... ....
                  Или за нещо от сорта на това:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...E0%F0%EE%E2%E5Често срещан проблем е (и моите бяха така).
                  Настоящата - Ford Focus ST
                  Бившата - Bravo GT - мъничко, черничко, тук - там стъпва ...
                  Франкенщайн - R.I.P.
                  Fiat Ducato Heku Wohnmobill 530 '87 - НАБОРЪТ

                  Коментар


                    #24
                    тръгнах днес да разглеждам как се сваля фара, и от разглеждане си свалих вентилатора за купето , ама тва ше го напиша на друго място. та засега съм открил 2 болта, и някъде тряба да има нещо като щипка, нали? в мануала процедурата така е обяснена че по-добре да не бяха я споменавали изобщо, пише "развийте болтовете, извадете фара", като 2 и 2 = 4. все още се надявам някой който го е правил да опише подробно. доколкото успях да видя през разграфяването, има боклуци на рефлектора, но не мисля че са решаващи. само че от тук по малко, оттам по-малко и ше земе да светне как си трябва. фарът в никакъв случай не е капсулован, още по-малко е херметически затворен. вероятно махането на скобите и внимателно с уплътняващата гума и няма проблеми, щом вече някой го е правил. стигнахме до рефлектора: как се мие, може ли да се полира с нещо, за какво трябва да се внимава?сега не ми се смейте: от къде най-бързо и лесно мога да се сдобия с този контактен спрей? какво му е точното наименование? никога не съм купувал, и нямам идея за какво иде реч.още по темата: някой знае ли къде се намира релето което включва фаровете? има едно за което пише че е за main beam, което ми звучи като дълги светлини.

                    Коментар


                      #25
                      ogi28b написа:
                      тръгнах днес да разглеждам как се сваля фара, и от разглеждане си свалих вентилатора за купето , ама тва ше го напиша на друго място. та засега съм открил 2 болта, и някъде тряба да има нещо като щипка, нали? ...
                      Има още два! :D Може би се крият под лайсната, която трябва да се свали. :D :D :D
                      Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

                      Коментар


                        #26
                        и от там един смях .... по темата: абе направи ми впечатление нещо което не бях заглеждал ама изобщо! при отдалечаване на колата пред мен, "чупките" в светлинния сноп ми се приближават 1 към друга, гледано на бронята на предния автомобил. не знам как се сетих че фаровете ми всъщност левия свети с 2 идеи по-надясно отколкото трябва, а десния - с 1 идея по-наляво (дефиниция на идея - няма). и така въоръжен с парцал и шестограм и по метода на окото почнах да си настройвам фаровете на ляво-дясно. значи за левия фар се върти с/у часовника, за да ходи наляво, за десния се върти по часовника за да ходи надясно. въртях въртях , помръднаха и после като карах ми се струваха значително по-добри светлините. отделно ги свалих много малко, по 1 идея надолу. сега в града на степен "1" на височината дето се регулира от купето, светят там където трябва, за да виждам добре при позволената скорост за града. извън града, където е съвсем тъмно, и дори и по-слаби фарове пак се виждат добре, вдигам ги на "0" и стават перфектни и късите и дългите. ТЕСТВАНО!забелязах също, докато бърсах с парццала, че има бърсано от вътрешната страна на стъклото, и е доста гадно. все ендо някой го е бърсал с гъба и не го е подсушил.та в неделя това: сваляне на фарове с ключе 10-ка, проба за разглабяне и миене. пак да питам: как да измия рефлектора, трябва ли да внимавам за нещо? и кажете ми за тоя контактен спрей , моля!а кими си е най-добре, стана шампион на Ф1 и сега убива времето във ФИАТ Форум България....

                        Коментар


                          #27
                          за колеги които са крайно закъсали с рефлекторите, ето тези http://www.ewertlak.com/ правели ето така: http://vwclub-bg.org/forum/viewtopic...sc&start=0не било скъпо даже. лошото е че изчетох много противоречиви мнения за миенето на рефлекторите. очаквам съвет и от вас, колеги. да ги мия ли? спирт ли, вода ли ?

                          Коментар


                            #28
                            Ейй Оги, ти си няма такъв фен бе!Трябваше да ти дам някаква кола, която да имаш нещо да правиш по нея, а не да се чудиш с какво да се занимаваш и да се чудиш какво може да ръчнеш по нея
                            A20DTH ЖТД ама не баш
                            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                            Коментар


                              #29
                              Оги, аз тия спрейчета си ги пазарувам от големите супери, май в Мр. Бриколаж има най-голям избор, но и в метро, хит, кауфланд и пр. също ще намериш. Сигурно и по разни други нагъзинчета ги има, ама... Моя специално е Motip, сив флакон с нарисувани кабели на него и пише Contact Cleaner на няколко езика. От същата серия на мотип има поне още 10 вида с най-различно предназначение. Може и да няма нужда, ама за протокола да спомена - универсалните спрейове обикновено имат смазка и не са подходящи за целта. В тоя има бензин и/или някакви спиртове дето чистят и съхнат бързо. То така като се замисля, ако си се хванал за работа и ти потрябва спешно - бензинец ще свърши работа, само пази гумите
                              Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

                              Коментар


                                #30
                                рефлектора го миеш със дестилирана вода без да натискаш със мек пацал за да не му бутнеш никела
                                TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
                                UNO 1.0 FIRE

                                Коментар

                                Working...
                                X