Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

За слабите фарове да си поговорим? Аз си ги оправих!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    За слабите фарове да си поговорим? Аз си ги оправих!

    Засега само теория. Аз напоследък се вдъхнових на тема фарове, понеже мойте не ме кефят чак толкова. а искам като светна, да ми е светличко. на 1 приятелче чисто новата шкода свети като бял ден пред нея. искам и аз така. само че го искам със стар рефлектор, старите кабели, старите ключета, новия акумулатор , нови обикновени лампи.та след като прочетох 1 и също в 6 различни форума (фв, пежо, лада, ситроен, ауди, фиат и др.), спасението е профилактика на фара + нови лампи + силен ток.Профилактиката е лесна, свалам фара, пералнята, лека центрофуга и на простора (моля, не правете това у дома си!)новите лампи и те са лесни - по 3.50 има някви чехски.остана силния ток. днес в 1 асансьор беше толко тъмно че чак гадно. вгледах се и се оказа че лампите са последователно вързани и за това мъждукат. в някакъв сайт (google -> daniel stern) , и във фв-форума попаднах на статия според която ако напрежението в/у халогенна лампа, Х1 например, е 90 % от заложеното (12.8 ), продукцията на лампата е едва 83 %. при 80% напрежение - 63% продукция, нещо такова, рязък спад на продуктивността. значи за да свети тая лампа добре, трябва да и пуснем поне 12.8 В. е аз реших да проверя дали проблема не е наистина в слабия ток който стига до лампата, щото си гледах фара от няколко метра и просто не свети бяло, свети някво жълтеникаво такова, абе точно като недостиг на напрежение както си е. спомням си че по трудово ни караха крушки от 3 волта да им пускаме волт и 1/2 и те едвам запалваха. та при работещ двг и напрежение на акумулатора 14.1 В, на кабелната обувка на лампата беше едва 12.35 В!!! май доста далеч от теоретично нужното. сега тия дни ще си направя експеримент: вадя лампата от фара, замасявам я, и така както си свети, до нея включвам още една, захранена директно от акумулатора и ще видя дали има разлика, и дали разликата е голяма. другия вариант е както си свети фара, да му подам директно + и да видя дали лампата ще светне рязко по-силно. като направя квото съм намислил, ще пиша за резултатите. просто не е възможно лампи по 55 вата на едни коли да светят хубаво и силно и да правят ден, а на други - не.

    #2
    Човек без работа ма давай експериментирай
    Lybra 2.4jtd intensa 06.2002
    Marea 1.9 TD100 HLX -07/97
    Punto 1.2 16v Sporting -11/97 еx - На части

    Коментар


      #3
      Този номер правих преди години на старата ми кола. Беше голф с отвратително жълти фарове - черковни свещи да бях сложил, по-светло щеше да е. Тока от акумулатора докато стигнеше до крушките на фаровете, губеше около 3 V в жиците. Реших да сложа допълнителни релета, но първо исках да видя дали ще има някакъв ефект. За целта пуснах фаровете и чрез едно парче едножилен кабел от 4 mm², направих мост от плюса на акумулатора до плюса на крушката. По този начин шунтирам загубите в проводниците. Допирам кабела, отпускам, допирам, отпускам - така се вижда много добре разликата в светлината. Изкефих се на ефекта, че крушките светнаха най-после както трябва и се захванах за работа. Купих 2 евтини релета (по 2 лв) за ток 30 А и ги монтирах до фаровете. Прекарах по един гъвкав кабел (4 mm²) от плюса на акумулатора до едните контакти на релетата през предпазител 30 А и по едно парче кабел от другите контакти до крушките. Бобините на релетата вързах към кабелите, които досега захранваха крушките. Общо взето се получи следното: когато чрез ключа пусна фаровете, всъщност захранвам релетата, а те от своя страна чрез контактите подават почти без загуби цялото напрежение от акумулатора на крушките.
      Alfa Romeo 146, 1.4, TS, 16V, '97

      Коментар


        #4
        http://vw.ilievi.com/howto/lights.improve/
        Пунто 1.1 1994 г.

        Коментар


          #5
          Единстевенното нещо, което трябва да направиш е да почистиш всички връзки, вкл. цокъла на лампите и да си измиеш рефлекторите, като накрая ги сплакнеш с дестилирана вода.Останалите упражнения с релета, дебели кабели и т.н. са не само излишни, но и вредни за джоба. При проектирането на автомобила е изчислен тока на лампите и съответните загуби по кабелите така, за да се усигурят необходимите 12.хх волта на цокъла на лампата. Падът е инженерно предвиден и се пести мед при производството. Ако осигуриш всичките 13.8-14.2 волта на лампата, естествено тя ще свети по-силно и по-кратко. Затова решението е само миене и смяна с по ефективни лампи.
          no pain no pain

          Коментар


            #6
            AlBundy написа:
            Единстевенното нещо, което трябва да направиш е да почистиш всички връзки, вкл. цокъла на лампите и да си измиеш рефлекторите, като накрая ги сплакнеш с дестилирана вода.Останалите упражнения с релета, дебели кабели и т.н. са не само излишни, но и вредни за джоба. При проектирането на автомобила е изчислен тока на лампите и съответните загуби по кабелите така, за да се усигурят необходимите 12.хх волта на цокъла на лампата. Падът е инженерно предвиден и се пести мед при производството. Ако осигуриш всичките 13.8-14.2 волта на лампата, естествено тя ще свети по-силно и по-кратко. Затова решението е само миене и смяна с по ефективни лампи.
            Без коментар, само
            Fiat Marea 1.8i 16V
            Fiat Tipo 1.4i 8V
            Fiat Punto 1.6i 8V
            www.italauto-bg.net/forum/

            Коментар


              #7
              И да допълня за шкодите - едно приятелче има фабиа от магазина и всеки месец ходи до сервиза за да му сменят крушките - горят като за световно! Карам го сам да си ги сменя, но той отказва защото щяла да му отпадне гаранцията на автомобила (и наистина така пише). Та с две думи - не мисля че шкодата може да се ползува за еталон (а и не мисля че ползуват крушки от 3,50)
              Fiat Brava 1,6 16v '96, Fobos

              Коментар


                #8
                mmony написа:
                http://vw.ilievi.com/howto/lights.improve/
                Добре написана статия Обаче неприложима за Фичо - талянците отдавна не ползват ключа за директно палене на фаровете а ползват фабрично точно тая схема - релета AlBundy, по принцип може би има някаква логика в това което казваш, ама аз лично се съмнявам да са правени такива тънки сметки.Да се залага на 2В загуби по кабели,обувки, контакти на релета ми се стрива малко пресилена работа.И тотално анти-инженерна. Обикновено хората се борят да намалят загубите до дупка.Обаче като се има предвид че автомобилите напоследък не се правят толкова от инженерите, колкото от икономистите - бих могъл да допусна и че си прав Yellow_Flash_Colorz_PDT_05
                I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                Коментар


                  #9
                  Не знам как е с колите, но с битовата техника е точно така, съкратено е всичко, плюс необходими елементи. Да стискаме палци, да не започнем и китайски коли да караме :P
                  Fiat Marea 1.8i 16V
                  Fiat Tipo 1.4i 8V
                  Fiat Punto 1.6i 8V
                  www.italauto-bg.net/forum/

                  Коментар


                    #10
                    AlBundy написа:
                    ... При проектирането на автомобила е изчислен тока на лампите и съответните загуби по кабелите така, за да се усигурят необходимите 12.хх волта на цокъла на лампата. Падът е инженерно предвиден и се пести мед при производството. Ако осигуриш всичките 13.8-14.2 волта на лампата, естествено тя ще свети по-силно и по-кратко...
                    AlBundy, без съмнение си мноооого прав. Но ние, българите, си имаме нещо вродено, а бе в кръвта юнашка си ни е. Купим си евтина дърта и очукана таратайка и почваме да правим тунинг в една или друга посока, да я направим Убавица. Някой сложил отзад дървена пейка и си мисли, че си има спойлер, друг чип за повече кончета, трети иска да свали слънцето във фаровете (спец. за ксеноните на Rokambol). Има и глухари, които слагат втори акумулатор, усилвател и от тонколони едва диша в купето, ама е надул чалгата и "изнася" безплатен концерт на цял квартал. А всичко това е извън инженерните решения на автомобилните производители и свързано с много разходи, разходи .... Ето нещо, от което ме е срам да кажа, че карам алфа: http://alfaromeo-bg.com/forum/viewtopic.php?t=15799
                    Alfa Romeo 146, 1.4, TS, 16V, '97

                    Коментар


                      #11
                      Esper написа:
                      ... Да се залага на 2В загуби по кабели,обувки, контакти на релета ми се стрива малко пресилена работа.И тотално анти-инженерна. Обикновено хората се борят да намалят загубите до дупка.Обаче като се има предвид че автомобилите напоследък не се правят толкова от инженерите, колкото от икономистите - бих могъл да допусна и че си прав ...
                      За да бъда точен като допълнение но по-горното ще кажа, че при мен падът на напрежение в кабелите, клеми и т.н., беше точно 3.2 V. Проследих всички кабели, тънки са - 1.5 mm², прегледах съединенията и нямаше друг начин, освен с допълнителни материали.
                      Alfa Romeo 146, 1.4, TS, 16V, '97

                      Коментар


                        #12
                        Detron написа:
                        За да бъда точен като допълнение но по-горното ще кажа, че при мен падът на напрежение в кабелите, клеми и т.н., беше точно 3.2 V. Проследих всички кабели, тънки са - 1.5 mm², прегледах съединенията и нямаше друг начин, освен с допълнителни материали.
                        Ами при това положение плътността на тока е около 4А/mm² което е доста дори за чисто меден кабел.Няма как да не грее кабела и от тук идва и загубата - енергията отива в топлина.Това ако ламБата е 75W и предполагам, че има отделен кабел 1.5 mm² за другата крушка.
                        Detron написа:
                        Ето нещо, от което ме е срам да кажа, че карам алфа: http://alfaromeo-bg.com/forum/viewtopic.php?t=15799
                        Споко, не се шашкай...Всяка марка си намира извратени почитатели...Наскоро имаше тема за мнение относно някви неони и като всички казаха че мяза на стрелбище, колегата все да се засяга и да налита на кьотек
                        I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                        Коментар


                          #13
                          точно за това става въпрос, което Detron е описал детайлно. И категорично не съм съгласен с AlBundy. Никак не ми е ясно как точно инженерите са изчислили загубите след определен период от време, не искам и да знам. За сравнение: мобилния телефон се захранва от 3.6 В батерия. да приемем че инженерите са изчислили загубите по същия начин, и напрежението в батерията е такова че да осигури за нормалната работа на телефона напрежение от 3.хх волта. за да работи обаче въпросния телефон, са му нужни 3.71 В минимално (примерно), а при 3.15 В (някъде там) батерията се счита за мъртва и телефона не може даже и да пиуне. Но и в двата случая батерията е заредена на 3.хх В. Еми точно за тези хх става въпрос. Дори и батерията ми за часовника: като чисто нова пред мен я измериха 1.68 волта, а след 4 години когато часовникът ми спря, беше 1.46 волта, това са 0.22 стотни волт или около 15 %. Когато автомобилът излиза от завода и се тества, той почти няма загубите които се получават с времето, фарът получава напрежение над 13.5 В, и в завода казват "Свети идеално". а сега след 10-на години получава по-малко от 12.5 В , което ни доближава до споменатите 15%. именно тези няколко десети напрежение са фатални за да има лампата 100 % производителност.И накрая: С удоволствие ще давам по 10 лв на 2-3 месеца за лампи, но ще ВИЖДАМ ПРЕЗ НОЩТА.Esper, мене са ме учили че грубо, за апартаментна инсталация например, че колкото е сечението на кабела, може да поеме същата цифра ампери умножена по 10. Или не е така?Да обобщя: едва ли ще се размина само с миене на рефлектори.за момента съм намерил човек който се съгласи да го направи, правил го е, и ми обясни как ще ми го направи качествено, за 40-50 лв заедно с материалите. така... особености при свалянето на фара. някой да се е сблъсквал с нещо необичайно за което трябва да се внимава.? колко време отнема миенето, и после поставянето?

                          Коментар


                            #14
                            ogi28b, (много интересен ник Yellow_Flash_Colorz_PDT_15 ), пак те съветвам, преди да започнеш да правиш нещо, изпробвай с парче кабел дали ще има ефект цялата тая работа и дали си заслужава труда и средствата за "модернизация". При италианските коли, по принцип, всички проблеми са решени много добре, изпипани и нежни с цел комфорт, сигурност и лекота на ползване и обслужване. Не могат да се сравняват със "старите немски каски" (както ги нарича моя приятел Elf), където копчетата са огромни и груби и при натискaне вместо "цък" чуваш "ЩРАААК" ...В тази насока с каквото мога ще помагам, но чистенето на рефлектори ми се струва "бошлаф" работа, защото фаровете са затворени херметически и няма откъде да влиза нито влага, нито прах. Моите ги свалях, разглобих, но рефлекторите си бяха чисти.
                            Alfa Romeo 146, 1.4, TS, 16V, '97

                            Коментар


                              #15
                              Никога крушката на фара няма начин да свети с по- малък интензитет от малко сечение на проводниците, връзки и т.н. Става въпрос все пак за кабел 1м., а не за трансокеански пренос на енергия! :D Сменете си първо крушките- напр. в една марка(да не правя реклама) се продават крушки с 50% по- ярко осветление при същия ток! :D Другото е внимателно сваляне на крушката и с гюдерия и вода(само вода за рефлектора) забърсване на рефлектора и после подсушаване със суха гюдерия и проверка на уплътненията на крушката да не се поти- един запотен фар свети с 50% по- слабо все пак.Не е излишно и да се извадят всички букси към фаровете и релетата и да се напръскат със спрей за електоника и букси, който струва не повече от 8-9 лева и върши добра работа за букси, които не са вадени наскоро.Успех! :D
                              Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

                              Коментар

                              Working...
                              X