Засега само теория. Аз напоследък се вдъхнових на тема фарове, понеже мойте не ме кефят чак толкова. а искам като светна, да ми е светличко. на 1 приятелче чисто новата шкода свети като бял ден пред нея. искам и аз така. само че го искам със стар рефлектор, старите кабели, старите ключета, новия акумулатор , нови обикновени лампи.та след като прочетох 1 и също в 6 различни форума (фв, пежо, лада, ситроен, ауди, фиат и др.), спасението е профилактика на фара + нови лампи + силен ток.Профилактиката е лесна, свалам фара, пералнята, лека центрофуга и на простора (моля, не правете това у дома си!)новите лампи и те са лесни - по 3.50 има някви чехски.остана силния ток. днес в 1 асансьор беше толко тъмно че чак гадно. вгледах се и се оказа че лампите са последователно вързани и за това мъждукат. в някакъв сайт (google -> daniel stern) , и във фв-форума попаднах на статия според която ако напрежението в/у халогенна лампа, Х1 например, е 90 % от заложеното (12.8 ), продукцията на лампата е едва 83 %. при 80% напрежение - 63% продукция, нещо такова, рязък спад на продуктивността. значи за да свети тая лампа добре, трябва да и пуснем поне 12.8 В. е аз реших да проверя дали проблема не е наистина в слабия ток който стига до лампата, щото си гледах фара от няколко метра и просто не свети бяло, свети някво жълтеникаво такова, абе точно като недостиг на напрежение както си е. спомням си че по трудово ни караха крушки от 3 волта да им пускаме волт и 1/2 и те едвам запалваха. та при работещ двг и напрежение на акумулатора 14.1 В, на кабелната обувка на лампата беше едва 12.35 В!!! май доста далеч от теоретично нужното. сега тия дни ще си направя експеримент: вадя лампата от фара, замасявам я, и така както си свети, до нея включвам още една, захранена директно от акумулатора и ще видя дали има разлика, и дали разликата е голяма. другия вариант е както си свети фара, да му подам директно + и да видя дали лампата ще светне рязко по-силно. като направя квото съм намислил, ще пиша за резултатите. просто не е възможно лампи по 55 вата на едни коли да светят хубаво и силно и да правят ден, а на други - не.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
За слабите фарове да си поговорим? Аз си ги оправих!
Collapse
X
-
Този номер правих преди години на старата ми кола. Беше голф с отвратително жълти фарове - черковни свещи да бях сложил, по-светло щеше да е. Тока от акумулатора докато стигнеше до крушките на фаровете, губеше около 3 V в жиците. Реших да сложа допълнителни релета, но първо исках да видя дали ще има някакъв ефект. За целта пуснах фаровете и чрез едно парче едножилен кабел от 4 mm², направих мост от плюса на акумулатора до плюса на крушката. По този начин шунтирам загубите в проводниците. Допирам кабела, отпускам, допирам, отпускам - така се вижда много добре разликата в светлината. Изкефих се на ефекта, че крушките светнаха най-после както трябва и се захванах за работа. Купих 2 евтини релета (по 2 лв) за ток 30 А и ги монтирах до фаровете. Прекарах по един гъвкав кабел (4 mm²) от плюса на акумулатора до едните контакти на релетата през предпазител 30 А и по едно парче кабел от другите контакти до крушките. Бобините на релетата вързах към кабелите, които досега захранваха крушките. Общо взето се получи следното: когато чрез ключа пусна фаровете, всъщност захранвам релетата, а те от своя страна чрез контактите подават почти без загуби цялото напрежение от акумулатора на крушките.Alfa Romeo 146, 1.4, TS, 16V, '97
Коментар
-
Единстевенното нещо, което трябва да направиш е да почистиш всички връзки, вкл. цокъла на лампите и да си измиеш рефлекторите, като накрая ги сплакнеш с дестилирана вода.Останалите упражнения с релета, дебели кабели и т.н. са не само излишни, но и вредни за джоба. При проектирането на автомобила е изчислен тока на лампите и съответните загуби по кабелите така, за да се усигурят необходимите 12.хх волта на цокъла на лампата. Падът е инженерно предвиден и се пести мед при производството. Ако осигуриш всичките 13.8-14.2 волта на лампата, естествено тя ще свети по-силно и по-кратко. Затова решението е само миене и смяна с по ефективни лампи.no pain no pain
Коментар
-
AlBundy написа:Единстевенното нещо, което трябва да направиш е да почистиш всички връзки, вкл. цокъла на лампите и да си измиеш рефлекторите, като накрая ги сплакнеш с дестилирана вода.Останалите упражнения с релета, дебели кабели и т.н. са не само излишни, но и вредни за джоба. При проектирането на автомобила е изчислен тока на лампите и съответните загуби по кабелите така, за да се усигурят необходимите 12.хх волта на цокъла на лампата. Падът е инженерно предвиден и се пести мед при производството. Ако осигуриш всичките 13.8-14.2 волта на лампата, естествено тя ще свети по-силно и по-кратко. Затова решението е само миене и смяна с по ефективни лампи.
Коментар
-
И да допълня за шкодите - едно приятелче има фабиа от магазина и всеки месец ходи до сервиза за да му сменят крушките - горят като за световно! Карам го сам да си ги сменя, но той отказва защото щяла да му отпадне гаранцията на автомобила (и наистина така пише). Та с две думи - не мисля че шкодата може да се ползува за еталон (а и не мисля че ползуват крушки от 3,50)Fiat Brava 1,6 16v '96, Fobos
Коментар
-
mmony написа:http://vw.ilievi.com/howto/lights.improve/I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
AlBundy написа:... При проектирането на автомобила е изчислен тока на лампите и съответните загуби по кабелите така, за да се усигурят необходимите 12.хх волта на цокъла на лампата. Падът е инженерно предвиден и се пести мед при производството. Ако осигуриш всичките 13.8-14.2 волта на лампата, естествено тя ще свети по-силно и по-кратко...Alfa Romeo 146, 1.4, TS, 16V, '97
Коментар
-
Esper написа:... Да се залага на 2В загуби по кабели,обувки, контакти на релета ми се стрива малко пресилена работа.И тотално анти-инженерна. Обикновено хората се борят да намалят загубите до дупка.Обаче като се има предвид че автомобилите напоследък не се правят толкова от инженерите, колкото от икономистите - бих могъл да допусна и че си прав ...Alfa Romeo 146, 1.4, TS, 16V, '97
Коментар
-
Detron написа:За да бъда точен като допълнение но по-горното ще кажа, че при мен падът на напрежение в кабелите, клеми и т.н., беше точно 3.2 V. Проследих всички кабели, тънки са - 1.5 mm², прегледах съединенията и нямаше друг начин, освен с допълнителни материали.Detron написа:Ето нещо, от което ме е срам да кажа, че карам алфа: http://alfaromeo-bg.com/forum/viewtopic.php?t=15799I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
точно за това става въпрос, което Detron е описал детайлно. И категорично не съм съгласен с AlBundy. Никак не ми е ясно как точно инженерите са изчислили загубите след определен период от време, не искам и да знам. За сравнение: мобилния телефон се захранва от 3.6 В батерия. да приемем че инженерите са изчислили загубите по същия начин, и напрежението в батерията е такова че да осигури за нормалната работа на телефона напрежение от 3.хх волта. за да работи обаче въпросния телефон, са му нужни 3.71 В минимално (примерно), а при 3.15 В (някъде там) батерията се счита за мъртва и телефона не може даже и да пиуне. Но и в двата случая батерията е заредена на 3.хх В. Еми точно за тези хх става въпрос. Дори и батерията ми за часовника: като чисто нова пред мен я измериха 1.68 волта, а след 4 години когато часовникът ми спря, беше 1.46 волта, това са 0.22 стотни волт или около 15 %. Когато автомобилът излиза от завода и се тества, той почти няма загубите които се получават с времето, фарът получава напрежение над 13.5 В, и в завода казват "Свети идеално". а сега след 10-на години получава по-малко от 12.5 В , което ни доближава до споменатите 15%. именно тези няколко десети напрежение са фатални за да има лампата 100 % производителност.И накрая: С удоволствие ще давам по 10 лв на 2-3 месеца за лампи, но ще ВИЖДАМ ПРЕЗ НОЩТА.Esper, мене са ме учили че грубо, за апартаментна инсталация например, че колкото е сечението на кабела, може да поеме същата цифра ампери умножена по 10. Или не е така?Да обобщя: едва ли ще се размина само с миене на рефлектори.за момента съм намерил човек който се съгласи да го направи, правил го е, и ми обясни как ще ми го направи качествено, за 40-50 лв заедно с материалите. така... особености при свалянето на фара. някой да се е сблъсквал с нещо необичайно за което трябва да се внимава.? колко време отнема миенето, и после поставянето?
Коментар
-
ogi28b, (много интересен ник Yellow_Flash_Colorz_PDT_15 ), пак те съветвам, преди да започнеш да правиш нещо, изпробвай с парче кабел дали ще има ефект цялата тая работа и дали си заслужава труда и средствата за "модернизация". При италианските коли, по принцип, всички проблеми са решени много добре, изпипани и нежни с цел комфорт, сигурност и лекота на ползване и обслужване. Не могат да се сравняват със "старите немски каски" (както ги нарича моя приятел Elf), където копчетата са огромни и груби и при натискaне вместо "цък" чуваш "ЩРАААК" ...В тази насока с каквото мога ще помагам, но чистенето на рефлектори ми се струва "бошлаф" работа, защото фаровете са затворени херметически и няма откъде да влиза нито влага, нито прах. Моите ги свалях, разглобих, но рефлекторите си бяха чисти.Alfa Romeo 146, 1.4, TS, 16V, '97
Коментар
-
Никога крушката на фара няма начин да свети с по- малък интензитет от малко сечение на проводниците, връзки и т.н. Става въпрос все пак за кабел 1м., а не за трансокеански пренос на енергия! :D Сменете си първо крушките- напр. в една марка(да не правя реклама) се продават крушки с 50% по- ярко осветление при същия ток! :D Другото е внимателно сваляне на крушката и с гюдерия и вода(само вода за рефлектора) забърсване на рефлектора и после подсушаване със суха гюдерия и проверка на уплътненията на крушката да не се поти- един запотен фар свети с 50% по- слабо все пак.Не е излишно и да се извадят всички букси към фаровете и релетата и да се напръскат със спрей за електоника и букси, който струва не повече от 8-9 лева и върши добра работа за букси, които не са вадени наскоро.Успех! :DBrava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар