"Преди 50 тодини Michelin изобрети радиалната гума, преобърнала автомобилната индустрия из основи. В началото на годината в Детройт най-големият производител на гуми в света за пореден път смая автомобилната промишленост по време на NAIAS, представяйки потенциалното бъдещо развитие на отрасъла: комбинация от интегрирана гума и колело, но с една основна разлика от традиционната гума - липсата на въздух. Продукта си Michelin са нарекли Tweel.В този момент Tweel се произвежда и предлага за iBOT(TM) - подобното на велосипед превозно средство (но с четири колела), за което дори и стръмно изкачване по стълбите не е проблем. Новата разработка на Michelin ще се изпитва и на различни военни превозни средства. По време на презентацията на продукта бе прожектиран филм от тестовете на Tweel, монтирани на Audi A4.Конструкцията на Tweel е изключително проста - твърда джанта, от която се разклоняват подвижни спици, които свързват джантата с гумената носеща повърхност. Флексибилните спици или рамена поемат масата на автомобила и неравностите по пътя, премахвайки нуждата от задължителния за всички други видове гуми въздух, който върши тази работа. Освен това Tweel дава възможност на инженерите на Michelin да настройват спецификата на всяко от четирите колела независимо едно от друго."
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Гумата на бъдещето - Tweel
Collapse
X
-
Това съм го чел преди години и явно още си е в експериментален стадий. Освен това на пръв поглед виждам един грандиозен недостатък, който може и да е причина за забавянето - какво ще стане, когато между "спиците" се запълни със кал, сняг или лед? Едва ли може да се очаква да се самопочиства - центробежните сили само ще пресоват боклуците по периферията.Дебаланса ще е колосален...Конструкцията за съжаление не е лесно да се херметизира, защото в същността на работата и е, да не е херметична.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
Много интересно ми е как тази шукарийка посреща някой кратер по нашенските пътища, при скорост айде 50 км/ч. Просто се отрязва и става пулу-джанта/гума, или каквото и да еСЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
Коментар
-
kkp написа:Не пуснах ли тук едно линкче с клипче и малко коментари? Грешката в моя "телевизор" ли е или просто е делната ?VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
AA ok ...та ето пак (този път успешно) :D http://www.youtube.com/watch?v=pcdmH_hVWBYТук са показали за какво става дума, но самите те казват, че tweel ще измести традиционните гуми след 10-50 години. Според мен тези ламели все още струват прекалено много ... но пък според мен така ще паднат цените на джантите А относно дупките - определено здравия каучук е по-издръжлив от алуминиевата сплав при вида натоварвания на които е изложена джантата ... но бъдещето е пред нас - ще видим.Fiat Brava 1,6 16v '96, Fobos
Коментар
-
За предимствата нямам мнение, но лично на мен визията хич не ми харесва... все едно колата е по джапанки. Единственото което се сещам като полезно приложение е да се вграждат подобни ламели в стандартна гума с въздух, така че ако спукаш гума да можеш да продължиш да си караш и като имаш време да идеш да ти я залепят.Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
--- в сърцето завинаги... ---
Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp
Коментар
-
bubachko
Е добре де, ма нещо ми е смътна идеята как се държи това при рязко подаване на газ при спрял автомобил?! няма ли да се усуква цялата тая шукария? Иначе е идейно, няма спор Ама е и грозно....... Блях......
Коментар
-
Освен това на пръв поглед виждам един грандиозен недостатък, който може и да е причина за забавянето - какво ще стане, когато между "спиците" се запълни със кал, сняг или лед? Едва ли може да се очаква да се самопочиства - центробежните сили само ще пресоват боклуците по периферията. Дебаланса ще е колосален...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар