Понеже знам че има колеги които разбират от климатици искам да попитам следното нещо.От какво зависи дали външното тяло на климатик ще замръзне(в режим на отоплемие разбира се)?Например в това време ще замръзва ли?Става дума за домашен климатик,не за автомобилен.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Консултация относно климатик.
Collapse
X
-
Питам това понеже пуснах климатика преди няколко часа и при пускането му,ламелите на външното тяло се заскрежиха,после се размразиха и вече не са се заскрежавали.Чудя се,все пак външното тяло в момента ухлажда,не трябва ли да се образува скреж или лед по него и когато се заледи,климатика за малко спира,размразява го и пак започва да топли вътре?
Коментар
-
peho написа:Питам това понеже пуснах климатика преди няколко часа и при пускането му,ламелите на външното тяло се заскрежиха,после се размразиха и вече не са се заскрежавали.Чудя се,все пак външното тяло в момента ухлажда,не трябва ли да се образува скреж или лед по него и когато се заледи,климатика за малко спира,размразява го и пак започва да топли вътре?
Коментар
-
Колега климатика замръзва при минусови температури, но ако е нискотемпературната ОСАКА тя има система за размразяване и работи до - 20 градуса аз имам такава ОСАКА и не е инверторен а е просто сплит система. При отопление зимата ако се заскрежи тогава се обръща цикъла на работа, тоест работи на охлаждане за да размрази питите във външното тяло.
Коментар
-
Няма обикновен климатик, който може да работи при -20 градуса, а и да обръща потока пък съвсем - това го правят инверторните. Друг е въпросът, че при такава температура и те се задъхват, но и на мен единият ми климатик е инверторна Осака и в интерес на истината и при -22 градуса работи. Малко шумен става, но духа топло все пак.Fiat Marea Weekend 1,6 16V
Коментар
-
Аз не говоря за това да замръзне и да откаже да работи,а не трябва ли,дори и при това време,да се заскрежава питата на външното тяло.Притеснява ме дали работи добре,заради това питам,дали да викам техници да го погледнат,преди да е станало още по-студено.А иначе когато е студено и се заледи,спира за малко да духа вътре топло,пуска вътре на охлаждане,само че не духа,обруща перките да затворят отворите и върти на слаб вентилатор(даже може и да не върти изобщо,не се сещам как беше) и така си разтапя леда по външното тяло.И после пак започва да духа топло вътре,специялно съм стоял и гледал как го прави,но защо сега не замръзва отвън,толкова ли е топло още времето,че самият въздух стопява скрежта
Коментар
-
Пешо, не се притеснявай, нормално ти работи климатика. Да, навън е доста топло, а вентилатора на външното тяло на практика въпреки че изглежда че го охлажда, на практика го топли, защото обдухва ламелите с по-топъл въздух.@ sugarboy - напротив, точно Осака имат модели, които се водят "нискотемпературни" - имат допълнителен нагревателен елемент, който не позволява обледяване на външното тяло и позволява работа до по-ниски температури. Въпреки това, ефекта от това е минимален, защото тогава климатика дава по-малко топлина отколкото консумира, и всъщност на практика се обезсмисля, но все пак това успява да привлече купувачи
Коментар
-
Понеже това ми е работата да ви кажа че тези клими който се водят нискотемпературни имат нагревател във вътрешното тяло и на картера на компресора а не както повечето мислят че е на питата да не замръзнела. Ефекта е че повечето Българи са по икономиите и си гасят климатиците дори и при отрицателни температури та нагревателя на компресора му помага за лесен старт и бързо вдигане на налягне на фреона а от там и бързо затопляне. От гледна точка на физиката няма занчение дали е инверторен или обикновен да работят еднакво добре при отрицателни температури и двата ама рекламата набива в главите кви ли не неща так и за инверторите.Обичам си работата.
Коментар
-
топля се от няколко години на климатици и съм доволен,сметките ми за ток не са повече от 110-115 лв,тази година ще видимвъв всяка стая климатик,преди да легна в спалнята го пускам един час по-рано около 60-80 лв на месец ми срува да се се топля ,а и ги гася като ме няма,те и без това стоплят бързо .най-интересно е че в най -големите студове точно инверторния създава проблеми,а обикновенните си работят.не бих си купил инверторен,икономията е повече на книга ,реално пести около 4-7лв на месец а струва в пъти повечетипо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
хюндай акцент 1.5 CNG
киа каренс +метан
Коментар
-
Valentin_V написа:Понеже това ми е работата да ви кажа че тези клими който се водят нискотемпературни имат нагревател във вътрешното тяло и на картера на компресора а не както повечето мислят че е на питата да не замръзнела. Ефекта е че повечето Българи са по икономиите и си гасят климатиците дори и при отрицателни температури та нагревателя на компресора му помага за лесен старт и бързо вдигане на налягне на фреона а от там и бързо затопляне. От гледна точка на физиката няма занчение дали е инверторен или обикновен да работят еднакво добре при отрицателни температури и двата ама рекламата набива в главите кви ли не неща так и за инверторите.FIAT PUNTO GT1 Kyron 2000xdi nisan serena 1.6
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар