Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Моторна спирачка.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    не съм прочел останалите мнения, но като включа климатика двигателната спирачка още малко ще включи ABS-а :D (дето го нямам :D)

    Коментар


      #17
      Моята е с генерация Ремус, няколко пъти ми се е налагало позасилвам се на 3-та и изведнъж трябва да намалям, та в такива ситуации само си махам крака от газта, и колата си спира.
      "Тревата расте, птичките летят, вълните галят пясъка. Аз пребивам хора."

      ЕХ Fiat Bravo 1.9 JTD Abarth tuning, chip tunning VRPerfomance, 10.1999
      Lancia Lybra 2.4 JTD, 140HP++, 2002, ASR,ABS,8 air,BOSE

      Коментар


        #18
        @AlBundy: Моторна спирачка не се ползва при спиране на светофари. Аз ползвам предимно по спускане по надолнища, и то само така намалявам. Използвам спирачки в краен случай.Според мен основно съпротивлението се създава от триенето в дигателя. А произведената топлина се отнема от охладителната система. Дори и тогава колата не се охлажда, а си поддържа работната температура. Веднага подкрепям това с пример: Преди да направя основен ремонт, моторната спирачка се усещаше доста слабо. След основния ремонт - шлайфане и нови сегменти - триенето в цилиндрите стана по-голямо, а моторната спирачка, особено на по-ниски предавки ще ме изхвърли през предното стъкло (ако не съм с колан ) Имайте предвид, че триенето в цилиндрите отнема около 30% от мощността на двигателя по принцип (другите 30% отиват за преодоляване на останалите съпротивления в автомобила - скоростна кутия, трансмисия, колела). Затова и КПД-то на ДВГ-тата е в рамките на 30-40 % (в зависимост дизел или бензин).

        Коментар


          #19
          Immortal написа:
          @AlBundy: Моторна спирачка не се ползва при спиране на светофари. Аз ползвам предимно по спускане по надолнища, и то само така намалявам. Използвам спирачки в краен случай.
          Напълно съм съгласен, но въпроса беше Няма ли някой със спортна генерация да каже как му се държи колата при спиране с двигателя? Нима очакваш дори да слизам по надолнище с моторна спирачка с такава кола А с нормална кола е нормално и на светофарите да спираш с отнемане на газта. То това са все неща, дето човек трябва нарочно да се наблюдава как ги прави, т.к. се вършат напълно машинално. Определено дизела има много по-добър спирачен ефект и точно по надолнище може да се пускаш с една предавка по-високо от еднаквия по кубатура бензинов автомобил. При това въпреки разликата в предавателното отношение.Съпротивлението се създава от загряването на всмукания въздух при компресията. Така се отделя енергията отделена при спиране. Никакво значимо триене няма нито в цилиндрите, нито в скоростната кутия и това много лесно можеш да провериш, като си развиеш свещите.
          no pain no pain

          Коментар


            #20
            Напълно съгласен с казаното от AlBundy.Само да уточня,никога не съм твърдял че триенето в скоростната кутия е причина за спирането при отнемане на газта(правя това уточнение понеже аз споменах скоростната кутия)Който не вярваче и от нея зависи ефективността на моторната спирачка нека пробва на ниска и на висока предавка и ще се убеди сам,при различните предавки триенето в двигателя си е едно и също,както и степента на компресиране на въздуха в цилиндрите,даже и изпускателната система си е същата,но спирането е различно.

            Коментар


              #21
              Е да но при една и съща скорост на по-ниска предавка оборотите на двигателя са по-високи, следователно количеството трансформирана в топлинна кинетична енергия е повече. Като се има предвид, че за един оборот се отделя приблизително равно количество топлина, независимо от оборотите в минута.Да уточня, че горното важи за дизелов двигател. при него количеството засмукан въздух си е еднакво. При бензиновия с нарастване на оборотите, засмукания въздух става все по-малко, т.к. дроселовата клапа е затворена.
              no pain no pain

              Коментар


                #22
                И това си е така,дори си го мислех до като пишех предният си коментар.Това което имам на предвит аз ще го опиша с това:нека се пробва някой да завърти на ръка един редуктор от страната на бързите обороти,а после да пробва от страната на бавните,нужната сила за завъртане е много по-голяма от страната на бавните обороти.За този ефект говоря и при скоростната кутия.

                Коментар


                  #23
                  Мда. Става дума за въртящия момент, но във формулата за работа участва и изминат път. В случая прилагаш примерно сила от 10N в продължение на 1 см, от другата страна ти излиза сила 1N ама действа в продължение на 10 см
                  no pain no pain

                  Коментар


                    #24
                    Колеги, нека все пак правим разлика между "моторна спирачка" и "спиране на скорост"...
                    My car is the best :P
                    Fiat Tempra SW 1.9 TD

                    http://moskvich-bg.org/phorum-5.2.6a/index.php?5

                    Коментар


                      #25
                      fifi sw написа:
                      Колеги, нека все пак правим разлика между "моторна спирачка" и "спиране на скорост"...
                      В смисъла в който пуснах темата няма разлика между двете. Имам предвид именно спирането с двигателя.Към AlBundy: Енергията която се изразходва за загряване на въздуха в цилиндрите, при адиабатното свиване се връща обратно при адиабатното разширение с разлика незначителен процент, отнесен от водата охлаждаща цилиндрите.Както и да е, темата горе долу ми се изясни. За който е любопитен за какво ми е всичко това: Обмислям дали може да се направи изключване на част от цилиндрите, без да се налага промяна в газоразпределението на изключените цилиндри. Целта е, разбира се вдигане на КПД-то и драстично намаляване на разхода при частични режими.
                      Fiat Ritmo 105TC
                      1600cc 105к.с.

                      Коментар


                        #26
                        Вярно е за енергията но нали не мислиш, че се превръща отново и на 20% в кинетична Освен това имаш още: енергия за засмукване на въздуха; енергия за евакуация на въздуха през ауспуха...Идеята ти за изключване на цилиндри е отдавна дъвкана и отхвърлена, дори е и реализирана неуспешно. И докато конкретно не стане ясно за какъв тип двигател говорим всичко е общи приказки.
                        no pain no pain

                        Коментар

                        Working...
                        X