не съм прочел останалите мнения, но като включа климатика двигателната спирачка още малко ще включи ABS-а :D (дето го нямам :D)
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Моторна спирачка.
Collapse
X
-
Моята е с генерация Ремус, няколко пъти ми се е налагало позасилвам се на 3-та и изведнъж трябва да намалям, та в такива ситуации само си махам крака от газта, и колата си спира."Тревата расте, птичките летят, вълните галят пясъка. Аз пребивам хора."
ЕХ Fiat Bravo 1.9 JTD Abarth tuning, chip tunning VRPerfomance, 10.1999
Lancia Lybra 2.4 JTD, 140HP++, 2002, ASR,ABS,8 air,BOSE
Коментар
-
@AlBundy: Моторна спирачка не се ползва при спиране на светофари. Аз ползвам предимно по спускане по надолнища, и то само така намалявам. Използвам спирачки в краен случай.Според мен основно съпротивлението се създава от триенето в дигателя. А произведената топлина се отнема от охладителната система. Дори и тогава колата не се охлажда, а си поддържа работната температура. Веднага подкрепям това с пример: Преди да направя основен ремонт, моторната спирачка се усещаше доста слабо. След основния ремонт - шлайфане и нови сегменти - триенето в цилиндрите стана по-голямо, а моторната спирачка, особено на по-ниски предавки ще ме изхвърли през предното стъкло (ако не съм с колан )Имайте предвид, че триенето в цилиндрите отнема около 30% от мощността на двигателя по принцип (другите 30% отиват за преодоляване на останалите съпротивления в автомобила - скоростна кутия, трансмисия, колела). Затова и КПД-то на ДВГ-тата е в рамките на 30-40 % (в зависимост дизел или бензин).
Коментар
-
Immortal написа:@AlBundy: Моторна спирачка не се ползва при спиране на светофари. Аз ползвам предимно по спускане по надолнища, и то само така намалявам. Използвам спирачки в краен случай.А с нормална кола е нормално и на светофарите да спираш с отнемане на газта. То това са все неща, дето човек трябва нарочно да се наблюдава как ги прави, т.к. се вършат напълно машинално. Определено дизела има много по-добър спирачен ефект и точно по надолнище може да се пускаш с една предавка по-високо от еднаквия по кубатура бензинов автомобил. При това въпреки разликата в предавателното отношение.Съпротивлението се създава от загряването на всмукания въздух при компресията. Така се отделя енергията отделена при спиране. Никакво значимо триене няма нито в цилиндрите, нито в скоростната кутия и това много лесно можеш да провериш, като си развиеш свещите.
no pain no pain
Коментар
-
Напълно съгласен с казаното от AlBundy.Само да уточня,никога не съм твърдял че триенето в скоростната кутия е причина за спирането при отнемане на газта(правя това уточнение понеже аз споменах скоростната кутия)Който не вярваче и от нея зависи ефективността на моторната спирачка нека пробва на ниска и на висока предавка и ще се убеди сам,при различните предавки триенето в двигателя си е едно и също,както и степента на компресиране на въздуха в цилиндрите,даже и изпускателната система си е същата,но спирането е различно.
Коментар
-
Е да но при една и съща скорост на по-ниска предавка оборотите на двигателя са по-високи, следователно количеството трансформирана в топлинна кинетична енергия е повече. Като се има предвид, че за един оборот се отделя приблизително равно количество топлина, независимо от оборотите в минута.Да уточня, че горното важи за дизелов двигател. при него количеството засмукан въздух си е еднакво. При бензиновия с нарастване на оборотите, засмукания въздух става все по-малко, т.к. дроселовата клапа е затворена.no pain no pain
Коментар
-
И това си е така,дори си го мислех до като пишех предният си коментар.Това което имам на предвит аз ще го опиша с това:нека се пробва някой да завърти на ръка един редуктор от страната на бързите обороти,а после да пробва от страната на бавните,нужната сила за завъртане е много по-голяма от страната на бавните обороти.За този ефект говоря и при скоростната кутия.
Коментар
-
fifi sw написа:Колеги, нека все пак правим разлика между "моторна спирачка" и "спиране на скорост"...Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
Вярно е за енергията но нали не мислиш, че се превръща отново и на 20% в кинетичнаОсвен това имаш още: енергия за засмукване на въздуха; енергия за евакуация на въздуха през ауспуха...Идеята ти за изключване на цилиндри е отдавна дъвкана и отхвърлена, дори е и реализирана неуспешно. И докато конкретно не стане ясно за какъв тип двигател говорим всичко е общи приказки.
no pain no pain
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар