Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Това си е гърне, не резонатор!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Това си е гърне, не резонатор!

    Колеги, много се опитвах да обяснявам каква е разликата между истински резонатор, или простото гърне.Та като си махнете катализатора, на негово място се поставя най-просто наречено гърне, което ви забавя скоростта на излизане на газовете и по този начин се постига обезшумяването, по най-лесния обясним начин.Резонатора представлява нещо като гърне ама главната идея му е съвсем друга - да подобри работата на колата. В нормални условия, там където ви слагат гърнетата, почти никога няма да се намери човек, който да има интелектуалната възможност да изчисли резонатора за точно конкретен модел и да монтира такъв.Така, че колеги, внимавайте има разлика между чистото гърне за обезшумяване и резонатор, правете разликата и се изразявайте правилно.
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

    #2
    Я давай снимка на резонатор и обикновенно гърне, че не съм много запознат да видя на мен кво са ми сложили просто ей така за проверка
    now. BMW E39 523i '98 170hp
    ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
    ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

    Коментар


      #3
      Естествено, резонатора вдига шума доста и подобрява резонансното пълнене, това му е идеята В БГ само на състезателни коли съм виждал такива монтирани.

      Коментар


        #4
        BO, не искам да се заяждам, но за съжаление изказването ти не е особенно технически издържано. Смисъла на това което си написал е: "Чувал съм че имало гърнета и резонатори и били различни." Темата за видовете гърнета и начините за заглушаване на шума е бездънна яма и просто не може да се изчерпи със няколко реда.Ако трябва да се обобщи, може да се каже, че при конструирането на заглушители винаги трябва да се изпълняват противоречиви изисквания - тоест колкото по-добре заглушава едно гърне, толкова повече оказва съпротивление на газовете и следователно намалява мощността на двигателя. Решаването на тази техническа задача изисква сложно проектиране от сферата на акустиката и физиката и много експерименти, за да се постигне задоволителен резултат. Между другото, примерно REMUS дължат славата си именно на акустичните си качества, които са постигнати от специалисти именно по акустика.Допълнително освен гърнетата, огромно влияние имат и другите елементи на конструкцията - изпускателен колектор и тръби които трябва да се проектират заедно с всичко останало, за да съставляват една правилно работеща система.А сега директно по темата: Резонаторно гърне е просто едната от конструкциите, които се използват като първо гърне след изпускателния колектор. Неговата функция е да подтисне високочестотните съставки на шума, без при това да увеличава значително съпротивлението за газовете.За по-подробно четиво - http://www.racewars.ru/article.htm?id=68
        Fiat Ritmo 105TC
        1600cc 105к.с.

        Коментар


          #5
          johnfound написа:
          BO, не искам да се заяждам, но за съжаление изказването ти не е особенно технически издържано. Смисъла на това което си написал е: "Чувал съм че имало гърнета и резонатори и били различни." Темата за видовете гърнета и начините за заглушаване на шума е бездънна яма и просто не може да се изчерпи със няколко реда.Ако трябва да се обобщи, може да се каже, че при конструирането на заглушители винаги трябва да се изпълняват противоречиви изисквания - тоест колкото по-добре заглушава едно гърне, толкова повече оказва съпротивление на газовете и следователно намалява мощността на двигателя. Решаването на тази техническа задача изисква сложно проектиране от сферата на акустиката и физиката и много експерименти, за да се постигне задоволителен резултат. Между другото, примерно REMUS дължат славата си именно на акустичните си качества, които са постигнати от специалисти именно по акустика.Допълнително освен гърнетата, огромно влияние имат и другите елементи на конструкцията - изпускателен колектор и тръби които трябва да се проектират заедно с всичко останало, за да съставляват една правилно работеща система.А сега директно по темата: Резонаторно гърне е просто едната от конструкциите, които се използват като първо гърне след изпускателния колектор. Неговата функция е да подтисне високочестотните съставки на шума, без при това да увеличава значително съпротивлението за газовете.За по-подробно четиво - http://www.racewars.ru/article.htm?id=68
          Ами знаеш явно какво е нещото резонатор и за какво служи!И главната идея не е да заглушава високочестотните вълни, а да връща към двигателя ударната вълна излизаща от такта на издухване (при отворен изпускателен клапан). В повечето случаи не изглежда дори като гърне.Прочети още малко и ще разбереш по-добре.
          A20DTH ЖТД ама не баш
          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

          Коментар


            #6
            ето тук е обяснено по-подробно: http://en.wikibooks.org/wiki/Enginee...sклипче: http://auto.howstuffworks.com/muffler.htmиначе johnfound е прав - BO не се е изказал много точно, защото резонатора е вид гърне, а "просто гърне" не знам какво е...но пък евала за темата - интересна е.
            "Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
            (Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)

            Коментар


              #7
              Интересно, ако се вземат няколко евтини правоточни (спортни) гърнета и се свържат последователно, дали ще се постигне нисък шум и едновременно висока производителност.
              Fiat Ritmo 105TC
              1600cc 105к.с.

              Коментар


                #8
                според мен правилната кобинация е резонаторно предно + заглушително задно и двете правопоточни. би трябвало да се постигне добър резултата и в двете направления (намаляване на звука и по-ниска рестрикция)
                "Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
                (Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)

                Коментар


                  #9
                  charlie написа:
                  според мен правилната кобинация е резонаторно предно + заглушително задно и двете правопоточни. би трябвало да се постигне добър резултата и в двете направления (намаляване на звука и по-ниска рестрикция)
                  Е, това си е стандартната комбинация за т.н. спортна генерация. Шумът никак не е нисък, дори с маркови компоненти. Знам, че доста хора го харесват, но аз харесвам тихи коли и високи ускорения.
                  Fiat Ritmo 105TC
                  1600cc 105к.с.

                  Коментар


                    #10
                    Аз като сменях меката връзка надникнах в моето и е ето такова (с две нагънати планки отгоре и отдолу, и съм се опитал да нарисувам как се завихрят газовете сред тези извивки):
                    Прикачени файлове
                    Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                    Коментар

                    Working...
                    X