Колеги, много се опитвах да обяснявам каква е разликата между истински резонатор, или простото гърне.Та като си махнете катализатора, на негово място се поставя най-просто наречено гърне, което ви забавя скоростта на излизане на газовете и по този начин се постига обезшумяването, по най-лесния обясним начин.Резонатора представлява нещо като гърне ама главната идея му е съвсем друга - да подобри работата на колата. В нормални условия, там където ви слагат гърнетата, почти никога няма да се намери човек, който да има интелектуалната възможност да изчисли резонатора за точно конкретен модел и да монтира такъв.Така, че колеги, внимавайте има разлика между чистото гърне за обезшумяване и резонатор, правете разликата и се изразявайте правилно.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Това си е гърне, не резонатор!
Collapse
X
-
BO, не искам да се заяждам, но за съжаление изказването ти не е особенно технически издържано. Смисъла на това което си написал е: "Чувал съм че имало гърнета и резонатори и били различни." Темата за видовете гърнета и начините за заглушаване на шума е бездънна яма и просто не може да се изчерпи със няколко реда.Ако трябва да се обобщи, може да се каже, че при конструирането на заглушители винаги трябва да се изпълняват противоречиви изисквания - тоест колкото по-добре заглушава едно гърне, толкова повече оказва съпротивление на газовете и следователно намалява мощността на двигателя. Решаването на тази техническа задача изисква сложно проектиране от сферата на акустиката и физиката и много експерименти, за да се постигне задоволителен резултат. Между другото, примерно REMUS дължат славата си именно на акустичните си качества, които са постигнати от специалисти именно по акустика.Допълнително освен гърнетата, огромно влияние имат и другите елементи на конструкцията - изпускателен колектор и тръби които трябва да се проектират заедно с всичко останало, за да съставляват една правилно работеща система.А сега директно по темата: Резонаторно гърне е просто едната от конструкциите, които се използват като първо гърне след изпускателния колектор. Неговата функция е да подтисне високочестотните съставки на шума, без при това да увеличава значително съпротивлението за газовете.За по-подробно четиво - http://www.racewars.ru/article.htm?id=68Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
johnfound написа:BO, не искам да се заяждам, но за съжаление изказването ти не е особенно технически издържано. Смисъла на това което си написал е: "Чувал съм че имало гърнета и резонатори и били различни." Темата за видовете гърнета и начините за заглушаване на шума е бездънна яма и просто не може да се изчерпи със няколко реда.Ако трябва да се обобщи, може да се каже, че при конструирането на заглушители винаги трябва да се изпълняват противоречиви изисквания - тоест колкото по-добре заглушава едно гърне, толкова повече оказва съпротивление на газовете и следователно намалява мощността на двигателя. Решаването на тази техническа задача изисква сложно проектиране от сферата на акустиката и физиката и много експерименти, за да се постигне задоволителен резултат. Между другото, примерно REMUS дължат славата си именно на акустичните си качества, които са постигнати от специалисти именно по акустика.Допълнително освен гърнетата, огромно влияние имат и другите елементи на конструкцията - изпускателен колектор и тръби които трябва да се проектират заедно с всичко останало, за да съставляват една правилно работеща система.А сега директно по темата: Резонаторно гърне е просто едната от конструкциите, които се използват като първо гърне след изпускателния колектор. Неговата функция е да подтисне високочестотните съставки на шума, без при това да увеличава значително съпротивлението за газовете.За по-подробно четиво - http://www.racewars.ru/article.htm?id=68A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
ето тук е обяснено по-подробно: http://en.wikibooks.org/wiki/Enginee...sклипче: http://auto.howstuffworks.com/muffler.htmиначе johnfound е прав - BO не се е изказал много точно, защото резонатора е вид гърне, а "просто гърне" не знам какво е...но пък евала за темата - интересна е."Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
(Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)
Коментар
-
според мен правилната кобинация е резонаторно предно + заглушително задно и двете правопоточни. би трябвало да се постигне добър резултата и в двете направления (намаляване на звука и по-ниска рестрикция)"Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
(Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)
Коментар
-
charlie написа:според мен правилната кобинация е резонаторно предно + заглушително задно и двете правопоточни. би трябвало да се постигне добър резултата и в двете направления (намаляване на звука и по-ниска рестрикция)Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар