Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Температура на халоген и ксенон?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Температура на халоген и ксенон?

    Колеги, каква е температурата, която развиват крушките на халогените и ксеноните?Питам главно това, да разбера дали е полезно допълнително слагане на ксенон в стандартен рефлектор.Въобще без да знам предполагам, че тази при ксенона е по-ниска ама все пак да питам.Благодаря.
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

    #2
    Ами от общи съображения следва, че тъй като мощността на ксеноновите крушки е по-ниска от на халогенните ( 35W срещу 55W ако си спомням добре) следва, че ксенона е по-студен (при съизмерима сила на светене).
    Fiat Ritmo 105TC
    1600cc 105к.с.

    Коментар


      #3
      Копирано от форума на Ситроен. Xenon-ови фарове и сини крушки Отговорете с цитат [Маркирай мненията като непрочетени]Написано и изпратено от ММСлед поредната тема за продажба на ксенонов комплект уж "Philips" написах по-голямата част от този текст, но ми се стори, че е разумно да го пусна и във FAQ секцията.За да мога да ви обясня как да различавате истинските крушки, както и какво си купувате ще започна с най-известната характеристика на ксеноните - светят синкаво. Всъщност те светят бяло, но понеже светлината на нормалните халогенни фарове съдържа по-малко син компонент те пък изглеждат жълтеникави на фона на ксенонова светлина за която всички са свикнали да казват че е синя. По същата причина и луминисцентните лампи, също минават за сини. Припомням от физиката в училище: белият цвят се получава при смесване на всички цветове от дъгата. Дали обаче бялото е по-жълто (всъщност по-червено) или по-синьо се определя от температурата на изгаряне при която се получава даденият цвят.Във физиката температурата се мери спрямо абсолютната нула, т.е. в Келвини - означава се с [К]. Така нормалните халогенни крушки излъчват светлина с температура на цвета около 3000К, като има и някои крушки като например Osram SilverStar, които излъчват светлина с 4000К или Philips BlueVision, които започват от 3700К. Тези крушки са халогенни, но на някои места ще забележите, че ги продават за ксенонови. Това е заради цвета иначе технологията си е старата халогенна и няма нищо общо с ксеноновата (за съжаление няма общо и по яркост). Хората възприемат доста по-добре светлина с температура около 4000К т.к. тя е доста по-близо до слънчевата, с която окото работи по-добре. От там идва и заблудата, че като си сложите сини крушки ще виждате по-добре. Това не е вярно, а Osram SilverStar и Philips BlueVision не са просто боядисаните крушки на голфа на съседа.Технологията на ксеноновите крушки е патентована от Philips. Philips предлагат само два цвята крушки: на 4100К и на 6000К. Ако ви предлагат други цветови диапазони и ги обявяват за Philips гарантирано ви лъжат. Производителите на истински крушки са много малко и те също произвеждат в този цветови диапазон. Т.е. ако видите крушка на 14000К и ви убеждават че е истинска - направо си тръгнете.За да светне една ксенонова крушка тя се нуждае от баласт и стартер подобно на луминисцентните лампи. Целта на стартера е да възбуди ксеноновия газ в балона, за да достигне той състояние на плазма. Веднъж възбудена крушката се нуждае от сравнително по-висок волтаж от стандартно наличния в автомобилите, но значително по-нисък от стартовия. Тук идва на помощ баласта. Двете можете да ги срещнете като в отделни компоненти какъвто е случая с комплектите на McCulloch (използват се от японските авто производители) или обединени в един корпус (такива са европейските комплекти).Често по-ниската цена на някои уж оригинални комплекти се обяснява с марков стартер и евтини крушки. Такъв комплект спокойно може да мине за марков, защото повечето хора ще погледнат само стартерите, а в конкретния случай крушките са по-важни. Те трябва да са на фокус, т.е. балона с ксеноновия газ да е точно позициониран и да се намира там където би седяла жичката на халогенните крушки. Ако не е там ще блестите на другите и няма да светите пред себе си добре. Дали са на фокус крушките личи по това колко рязка е границата между осветената и неосветената част над фаровете. Застанете срещу стена и там ще проличи. Търси се рязка граница от която нагоре светлина няма. На фокус ще са само марковите крушки. Друг интересен ефект е какво става с крушката като изгори: тя не бива да дава на късо. Ако това се случи заминава или стартера или баласта. И в двата случая сте загубили основния компонент на комплекта и следва сериозен разход.А сега ифакти с които продавачите често злоупотребяват:- Синята светлина на мокро не се отразява добре понеже синьото се поглъща от водата и не се връща към вас. Колкото по-висока е температурата на цвета (по-сини са крушките) толкова по-зле се вижда. Затова някога слагаха жълти крушки на фаровете за мъгла (припомням: мъглата е вода). Т.е. освен ако слагате ксенонови крушки само от гъзария търсете най-ниската температура на цвета. При Philips това е 4100K, при General Electric 4200К.- Колкото по-синя е светлината (по-висока цветовата температура в келвини) толкова по-малко се вижда. Противно на твърденията на повечето продавачи, защото по-сините крушки обикновено са и по-скъпи и по-гъзарски. Но са далеч по непрактични.- Ще чуете някои хора да оспорват по-дългия живот на ксеноновите крушки в сравнение с халогенните. Аз лично на база на опита си по-скоро смятам, че ксеноновите са с по-дълъг живот. Вие решете на кого да вярвате.- Често задаван въпрос е дали ксеноновите крушки ще стопят рефлектора на нормален фар. Отговорът е категорично: "не". Нормалните крушки са 55W, а ксеноновите само 35W, т.е. ксеноновите греят значително по-малко защото консумират по-малко, а и по-голяма част от енергията се превръща в светлина и за топлина не остава много.- Температурата на слънчевата светлина която окото възприема най-добре е 4-5000K според това дали е облачно или не. Никога не си взимайте крушки с температура на цвета над 6000K. Те не светят толкова ярко, а и на мокро се получава рефракция и светлина не се вижда. За това няма да видите оригинални фарове например на Ситроен (или ако щете Мерцедес) с ксенони с висока температура на цвета (всичките са до 6000 келвина).И в резюме: освен ако целта е гъзария бягайте от синьото: по-къс живот, по-слабо светят, по-скъпи. За сметка на това ако си вземете 4000К, можете да се снабдите и с Philips BlueVision за габаритите. Те са с цвят много близък до ксеноновите на 4000К. Иначе целия ви фар ще жълтее на фона на ксеноновата светлина.
      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

      Коментар

      Working...
      X