Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Гасите ли колата на светофар

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Гасите ли колата на светофар

    Напоследък взех да изключвам двигателя, особено на служебния дизел. Много трака и вибрира. На пунтото почти не се усеща че работи, но като ми светне червено под носа и знам че поне минута ще дремя го изключвам и него. Вярно че в Бургас има само 3-4 светофара на които си заслужава да се спира двигателя, но в София май са повече ....
    FIAT Punto 55 S
    FIAT Doblo 1.3 Multijet

    #3
    Да гася я дори ако е равно слизам и тикам за какво да хабя гориво
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    Коментар


      #4
      И целта е:1. Икономия на гориво2. Грижа за околната среда3. Копнеж за тишина4. Друго? :D Преди години с един приятел си бяхме правили експерименти - излезе, че от гледна точка на икономията на гориво има смисъл да се гаси ако се чака на сфетофара повече от 45-50 секунди. Не знам колко сфетофари имат фаза по минута или повече. А и май парите от икономисаното гориво ще отидат за акумулатор, стартер и пр. елементи, които се натоварват по-интензивно.Доста спорна е и ползата от екологична гледна точка. Ама по този аспект в момента не мога да посоча конкретни факти - по спомен, концентрацията на вредни вещества при пускане на двигателя е значително по-висока отколкото когато двигателят е в нормален работен режим.
      ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати

      Коментар


        #5
        Ситроен нали направиха Старт&Стоп версия на малките коли, обаче само за бензиновите.Там има икономия до около 10-15%(ако си спомням вярно). А за дизеловите, особено старите модели, до колкото знам е най-добре да не се "гасят" за толкова малък интеревал(особено под няколко минути).

        Коментар


          #6
          ...даже и клемата на акумулатора махам......освен ако не вали сняг...

          Коментар


            #7
            Смешно ви е, но до няколко години новите коли ще са с такава система за автоматично гасене на мотора по светофари и запалване като включиш на скорост. Мисля, че БМВ първи ще я внедрят
            Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

            Коментар


              #8
              spark написа:
              Смешно ви е, но до няколко години новите коли ще са с такава система за автоматично гасене на мотора по светофари и запалване като включиш на скорост. Мисля, че БМВ първи ще я внедрят
              Както казах малко по-нагоре Ситроен я имат още от 2003год и вече я продават в малките автомобили С2 и С3.

              Коментар


                #9
                Гледал съм схеми за такова нещо още преди години в руски списания за електроника. Идеята беше като спре колата и не се подава газ за няколко секунди и я гаси, а когато натиснеш педала на газта я пали отново. Схемите не бяха сложни ... все пак бяха предвидени за руски автомобили и тогава нямаше бордови компютри, инжекции .... просто 2-3 релета, и готово ...
                FIAT Punto 55 S
                FIAT Doblo 1.3 Multijet

                Коментар


                  #10
                  хм, ако колата сама решава кога да ми гаси колата и кога не - ми ако е студено навън и искам да работи зада се стопля? или пък майстора вика запали да й провериме празния ход и тя вземе и почне на всяка минута да гасне? - директно ще я разкарам тази опция.Ако пък е с бутон или нещо подобно т.е. когато аз реша да я изгася - ми няма да я гася поради вече описани по-горе причини.
                  Audi 1.8S златен талон

                  Коментар


                    #11
                    lllubo написа:
                    хм, ако колата сама решава кога да ми гаси колата и кога не - ми ако е студено навън и искам да работи зада се стопля? или пък майстора вика запали да й провериме празния ход и тя вземе и почне на всяка минута да гасне? - директно ще я разкарам тази опция.Ако пък е с бутон или нещо подобно т.е. когато аз реша да я изгася - ми няма да я гася поради вече описани по-горе причини.
                    ако трябва зимата да чакаш жената и тя се гаси през 5 секунди ще я запаля да си направя огън, тя и без тва за друго няма да става. но предполагам ще я направят да се изключва, абсурд е просто да не може
                    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                    Fiat Bravo'97 1,6 16v
                    Fiat Tempra'91 1,6 mono

                    Коментар


                      #12
                      Айде и Фиат вече вграждат системата Stop&Starthttp://autoreader.net/2007/09/fiat-panda-aria-concept-debut.html
                      Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                      Коментар


                        #13
                        Понеже беше преди време и не бях сигурен дали наистина Фолксваген първи внедриха такава система, попитах Уикипедия:http://en.wikipedia.org/wiki/Start-stop_systemP.S. Ама ние с моя приятел си го мислехме преди тях! Ама то само с мислене не става... Yellow_Flash_Colorz_PDT_09
                        ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати

                        Коментар


                          #14
                          само веднъж гасих, когато бях закъсал с нафтата, независимо дали работи двг-то - стрелката на нафтата не мърдаше и много се чудех дали ще се прибера без да бутам....е, прибрах се , но вече изобщо не си правятакива експерименти, както казаха по-горе, според мен така гори повече
                          A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
                          e30 forever!

                          Коментар


                            #15
                            Пролета когато ходихме на Германия и след като си купих купето с празен резервар реших да заредя за 10евро понеже щяхме да спим на мотел а там имало по ефтин безин ми казаха и привечер тръгнахме към мотела ама като сенах в купето и уморат ми се изпари а този готин звук от двигатвля ме омая и решихме да продължим към България да ма на аутобана няма бензиностанции като тук и като ме хвана едно задръстване тръгни спри лампата зе да свети и взех да гася двигателя за голямо мое учудване колата която беше зад мене изведнаж взе да държи по голяма дистанция като почнах да гася двигателя та незнам дали нещо икономисах но се добрах до бензиностанция. Чесно казано никога не съм се притеснявал повече от тогава да не свърши бензина и после като почнах на всяко зареждане до капячката.
                            Обичам си работата.

                            Коментар

                            Working...
                            X