Купуваме си кола на нормална цена за марка, модел, година и...................... примерно за 5000.Наливаме 1500лв. ремъци, масла, затраховки, ремонт ..................... и накрая искаме да я продадем за 6500лв. защото сме дали пари за нея. Покарваме я малко и я продаваме я на същия пазар от който сме я взели преди година при същите нормални цени, но с една година по стара и с 1500лв. по скъпо. Е, кой е луд да плати. И това е обща практика в България. Абе с две думи антипазарна логика и не мога да разбера такива продавачи и защо си мислят, че някой ще плати повече от нормалната цена след като сигурно и самите те са обикаляли като луди и са избрали най-доброто на най-добрата цена. Няма нищо по-нормално техниката да се обезценява и да старее. Парите са дадени за подобряване на а-ла и сигурността на настоящия собственик, а не за екстри за следващия. Питам се как биха погледнали на това да си купиш нова кола за 30 000лв. да платиш застр. и регистр. 2000лв и да искаш да я продадеш за 32 000?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Чудя се на акъла на част от продавачите на коли втора ръка
Collapse
X
-
Айде да го погледнем пък от друга страна... моята като я взех за 3500 лв, тя беше с ужасно стари и напукани гуми, без музика, без газова уредба, с гадни мизерни фарове и около 10 изгорели крушки. За да "оправя" тези неща, или с други думи да я приведа в удобен за използване вид дадох над 1000 лв. Сега примерно ти отиваш на пазар. Гледаш една колица, която струва 3500 лв. и почваш да си мислиш как всъщност трябва да дадеш още 1000, за да стане що годе прилична. Още по-лошо е да не си го мислиш това, но да го разбереш 5 дни след като дадеш всичките си спестявания за да купиш колата и после се окаже, че не ти достигат няколко хилядарки, щото предишния я е "презаредил" с боклуци от някоя морга, а свестните неща си ги е взел.Ако я видиш тази същата кола обаче за 4000 лв. и на нея пише, че е с почти нови гуми, газова уредба, нов акумулатор и добра музика ти се струва много. Е що? Все едно така или иначе няма да ги платиш същите пари. Лично аз предпочитам на моята да не й бяха откраднали гумите, колоните, касетофона, крушките, пожарогасителя и още разнообразни консумативи, щото да си ги набавя обратно ми струва доста време, пари и размотаване.Не знам дали знаете, но "не знам" се пише отделно!
Fiat Punto 1.2 SX 2000 г.
Коментар
-
Колегата ми кара Ford Fiesta ’90-та година ... преди 5 години му е излязла около 1200-1400DM (не помня точно). За тези пет гоодини е сменял само консумативи, но в един момент се оказа че му гори 1л. масло на 100-150км. и реши да я продава .... искаше й 2000лв., защото на него му струвала толкова с подобренията !!!!В крайна сметка реши че ще е по-добре да даде 800лв. за ремонт и да си я кара отколкото да вземе нова втора употреба и пак да даде 800лв. за ремонт.FIAT Punto 55 S
FIAT Doblo 1.3 Multijet
Коментар
-
аз ще ти кажа защо става така !! Защото отиваш в някоя автокъща ,гледаш там продънените от каране гробници за по 1500-3000 и искаш за тия пари да си купиш 6 -годишна кукличка ,е да ама не !!Българина защото е по-умен и хитър си купува кола за 3000 лева после налива още 5000 в нея ,ама навсякъде се тупа в гърдите колко евтино му излезнала и колко малко му харчи ,до момента в който реши да я продаде !!p.s. и още една идея за колите втора ръка ! кой нормален човек ,ще тръгна да си продава колата ако е в перфектно състояние същото важи и за немци и т.н.фиатче Браво 2.0
Коментар
-
другото е и колко км си и навъртял, аз на старата и бях направил 7000 км и имах документи за всичко сменено, плюс фактури и оставаща гаранция - спирачна помпавсички видове накладкибобина, кабели и свещи НГКгазовата в гаранцияплюс това отвътре беше все едно излиза от завода, нямаше петно ръжда и прочеекупих я за 4300 и я продадох след година за 4200, само с 7000 навъртяни км, после ми се обади пича и ми каза, че е хипер доволен, навъртял й е 9000 за половин година и не е пипал нищо, с изключение на един семеринг на разпр вал, който му казах, че е за смяна и му свалих пари при продажбата....а мойта беше(ибиза) GLX, всички екстри без клима имаше и ми разправяха, че било скъпо, ама много хубаво ги нахраних всичките тогава и нещо млъкнаха....същото сега е и с Бравото, постепенно му оправям всички проблемчета и като се наложи да го продам, повярвай ми, ще си намериш бая ЖТД и по-нови години за цена под мойта, но ще са с проблеми, а няма и половината ми екстри да имат, в крайна сметка, човек знае какво продава!!!а още повече, като гледам бангиите и талигите, които продават, мойта няма да я пусна на тази цена, по добре да я продам на части или да я дам за тези никви пари на приятел!!!!A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
e30 forever!
Коментар
-
Няма нищо за чудене. Всичко е въпрос на пазарлък, на осведоменост, има голямо значение и региона на страната, а така също дали продавача има спешна нужда от пари например ... Факторите са много, а и няма какво да се лъжем - когато купуваме, разсъждаваме по един начин, когато продаваме - по друг.Ще ви разкажа един пример, тогава бях от "лошата" страна - в ролята на алчния продавач. Става дума за предишната ми кола - опел кадет седан 91 г. Добра кола беше, има го и на снимки във форума в темата за предишния ви автомобил. Купих го 2000 г. за 3600 лв, продадох го 2005 г. за 3000 лв., т.е. почти на същата цена. Тръгнах от 3200, но това беше само, за да има пазарлък, бях готов да го продам за 3000, така и стана. Продажбата му се проточи около 3 месеца поради простата причина, че не свалях от цената. А иначе мераклии имаше много, нямаше по-лъскав кадет в Пазарджик от моя. Убеждаваха ме, че тези опели "вървят" по 2 000 лв. и то с газова уредба. Къде съм тръгнал аз да искам 3200 ?!Имаше и такива, които даже на бой ми налитаха заради цената. Спомням си една случка: опела беше пред нас и минават два дразнещи субекта (20-25 г., от пръв поглед си личи, че са някакви нечистоплътни тъпаци). Единия екземпляр си отклонява погледа и вижда табелата, залепена на стъклото, че колата се продава. Идва при мен и ми казва, че ще я купи, че точно такава кола му трябвала. Даже не попита и за цената. Каза, че утре идва да я вземе. А аз му казах - "носи 3200 лв. с теб и си приготви още 100-ина за прехвърлянето". Като се разлюти екземпляра, започнаха да хвърчат плюнки, да заплашва, точно се надявах, че ще посегне да ме удари... За съжаление не го направи, иначе с удоволствие щях да го "респектирам в рамките на неизбежната самоотбрана" .Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
Идеята ми не беше за разумната цена. Всяка кола ще се продаде за толкова, колкото даде купувача. Но се дразня на маймунските сметки и опити всеки таралясник да бъде представен за нова кола. Или и друг вариант; Не мога да намеря логика да си купиш кола, за две седмици да и смениш всичко масло, ремъци, ходова +........................... и да я продаваш като перфектна със сменено всичко. Най-малкото няма да повярвам на сменен рамък и масло и при всички случай ще ги сменя, освен в случаи на безспорни доказателства.Lupo - The Monster
Е83 3D
Коментар
-
Айде кажете на Темпрата колко да й искам:Покупна цена - 2500 лв (ноември 2004);Сменени освен консумативите:-агренажен ремък и ролки - преди 5 хил км-съединител комплект и аксиален лагер - преди 5 хил.км-радиатор-генератор-амортисьори-предно стъкло (беше спукано при покупката)-ремонт на двигателя, включващ: смяна на един разпределителен вал; клапани, колянов вал - шлайфане, нови лагери - основни и биелни, нови сегменти, шлайфане на главата, сменени всички семеринги и гарнитури - преди 2-3 хил км-нова генерация (без колекторните тръби);-почти изцяло подменена спирачна система - отпред накладки, отзад цилиндърчета, накладки, тръбички и кантарче;+ добавени от мен екстри:-лети джанти-мп3 плеър Сони с дистанционно управление (неподвижно закрепено до ръчната спирачка и много удобно за управление в движение) + 4 колони Пайниър (предни и задни);- нови зимни гумиОбщо инвестициите в колата надхвърлят 2500 лв, без да броим масла, филтри, пера на чистачки и др.Някой дава ли 5 бона ????? Първи път! Сериозно - бих я дал на някой мераклия за не по-малко от 2500 лв (поне колкото съм я купил).П.С. Безпорни доказателства за всичко - фактури (по-скоро сметни бележки) от сервиза на hit-ko за повечето и по-скъпи неща.
Коментар
-
Защо се хабите? Едните разходи са за да се поддържа автомобилът в нормално състояние и експлоатация, а другите са трайните подобрения които увеличават полезния му срок на годност.Ако е сменил двигателя с чисто нов или рециклиран (както съм виждал на запад), бих платил по-висока цена, но ако са сменяни части, консумативи и др. за да може тази вещ да се ползва според предназначението си НЕ!SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Nino написа:Защо се хабите? Едните разходи са за да се поддържа автомобилът в нормално състояние и експлоатация, а другите са трайните подобрения които увеличават полезния му срок на годност.Ако е сменил двигателя с чисто нов или рециклиран (както съм виждал на запад), бих платил по-висока цена, но ако са сменяни части, консумативи и др. за да може тази вещ да се ползва според предназначението си НЕ!Lupo - The Monster
Е83 3D
Коментар
-
Nino написа:Защо се хабите? Едните разходи са за да се поддържа автомобилът в нормално състояние и експлоатация, а другите са трайните подобрения които увеличават полезния му срок на годност.Ако е сменил двигателя с чисто нов или рециклиран (както съм виждал на запад), бих платил по-висока цена, но ако са сменяни части, консумативи и др. за да може тази вещ да се ползва според предназначението си НЕ!Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
аз също се дразня, когато на таралясник му се исктат много пари, например на 99% от колите на Горубляне, които са също 99% внос от Дупница!!! иначе има много хора, които обслужват дадена кола преди да я продадат, но и аз съм като всички, бих искал доказателства за това и ако е така екстра, така си взех и Фичката, платих повечко, но беше обслужена и чак сега след 1 година почнах да си я пипам от тук от там и то не защото е негодна за каране, а защото искама да е перфектна ай поздрави и не се ядосвайте за простотии, ако не ви изнася, просто преминавате към следващата кола и готово, поне коли винаги ще има за продан....A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
e30 forever!
Коментар
-
За доказателствата дето толкова говорите - бих повярвал само ако човека ми е приятел. Ако е само познат - пак не бих му се доверил на "доказателствата".Случка от преди няколко месеца: с приятел обикаляме Горубляне, като едно от неговите задължителни изисквания бе сервизна книжка. Хареса една кола ... разгледа ... и попита за книжкатааа - човека му се изсмя отсреща и му каза, че сервизните книжки са 99% ментета, и че ако толко настоява за сервизна книжка на другия ден ще има книжка с каквито иска прегледи и т.н. ... човека изобщо не се церемонеше и му го каза в очите. С две думи - доказателства за сменени чарколяци в БГ - не се приемат! Да не говорим, че за мен кола със сменени 1000 неща по нея за една две години не е плюс а Огромен минус и такава кола аз не бих взел. Моето мнение е, че една кола когато се чупи много ... тя продължава да се чупи. Така че, изброявайте какво сте сменили като същевременно сваляте цената на колата и шансовете за продажба ги имате. Дори да оставите цената същата - шансовете намаляват. Ако все пак решите да вдигате цената, то това означава че търсите купувач балък. Не че ги няма - има ги, но не мисля че е правилно.Fiat Brava 1,6 16v '96, Fobos
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар