sachma написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Ще се учат още бензиновите мотори...
Collapse
X
-
A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
-
BO написа:sachma написа:BO написа:Хайде, защо се засега темата със състезанията, така ли?Ами искам просто и ясно някой да ме обори....Нали дизела бил толкова зле, че нямало никакъв - клонящ към безкрайността шанс срещу бензина.Защо като се поставят двата двигателя, въобще като концепции и изведнъж бензиновия пада, като максимална скорост - нали бензиновия има турбини има обороти и е в пъти по-добър, защо пада като най-добра обиколка, въпреки, че дизела има огромен минус в такъв вид приложение - има значително по-голямо тегло от на конкуренцията с бензинов двигател. Същевременно е имал по-голям спирачен път поради по-голямото си тегло. Но както казах, спира с по-дълъг спирачен път, излиза и "мачка" бензина - нали трябва да се навакса, това е.Нали е толкова по-зле (както се каза "два пъти"), А ЗАЩО дава по-добри резултати, в приложения, който изцеждат максимума от двата вида концепции - бензин и дизел?Както каза колегата - и децата го знаят - КПД!N.Y. State of Mind
Коментар
-
ВЕХ, за чий дедов ти е нужно, колата да ти харчи по-малко, при положение, че си дал между 2’000лв. и 20’000лв. повече, в зависимост от класа автомобил, за да си купиш "икономична" кола Получава се "евтин на триците, скъп на брашното" - кел файда, че ти харчи малко, като си дал една торба пари повече при покупката Да не говорим, че на големите лимузини с 250-300к.с., дали дизел или бензин, разхода им се различава малко, понеже и дензела си похапва, когато има 8 гърла и веднага давам пример:"S400CDI" - 15л. х 1.87лв. = 28лв."S500" - 19л. х 1.95. = 37лв.За разлика от 9лв./100км., тАриката с "икономичния дизел" е платил над 10’000лв. повече в магазина, а с тазя разлика бензиновата кола ще се кара над 100’000км. преди да има файда от икономията на дизела, който е и по-бавен, освен това За да не кажете, че гледам само скъпи коли, по-горе съм дал сравнение с "Браво" при което цените се различават с 3000лв., а разхода с 4лв./100км. - 75’000км. в полза на бензина Сега ще ви дам сравнение и на още два модела:"Гранде Пунто"1.3 Мултиджет 90к.с. "Динамик" - 5.9л. х 1.87 = 11лв.1.4 16v 90к.с. "Динамик" - 7.7л. х 1.95 = 15лв.Отново разлика от 4лв./100км. в разхода, при разлика от 2400лв. в цената, което автоматично означава 60’000км. в полза на бензина Това сравнение може да покаже и как без наличието на турбо, с много близки като мощност двигатели, бензина пак е по-добър Вярно, с мнооого малко, НО е по-добър и по-евтин, по-лесен за поддръжка, по-непретенциозен и т.н. Има някои модели при които ценовите разлики са минимални, а динамиката на дизела в някои случаи е по-добра (Алфа 147, БМВ 1) и тогава признавам, че не си струва да купуваш бензин, НО това е по-рядко срещаното явление
Коментар
-
Kuku написа:... Сега ще ви дам сравнение и на още два модела:"Гранде Пунто"1.3 Мултиджет 90к.с. "Динамик" - 5.9л. х 1.87 = 11лв.1.4 16v 90к.с. "Динамик" - 7.7л. х 1.95 = 15лв.Отново разлика от 4лв./100км. в разхода, при разлика от 2400лв. в цената, което автоматично означава 60’000км. в полза на бензина ...
Коментар
-
А бе човек, защо не четеш моят пост още в началото.Много добре съм го споменал това харчене, особено вече при по-големите двигатели.Имал съм възможност да се наслаждавам в харченето между дизел и бензин при по-големи коли.Както написах последния пример ми е от няма и месец - сравни резултатите.Тези, които ги гледаш като харчене, ще го гледаш само на лист и никога повече.Само да ти кажа, че при брутално отношение на Мерцедес S600 като се мачка супер брутално, по каталог / градско 19.9 извънградско 9.5 знаеш ли колко дава? Ако ти кажа резултат от порядъка на 35/100 и нагоре ИЗВЪНГРАДСКО? Точно това намери да сравняваш.Разликата след 90км/ч е направо разбиваща - както споменах при моя последен тест 93%!!! А каталожните данни какви са а?За мен това си е супер разлика - вярвай, че почти всеки двигател ще я даде тази разлика над 3000 см3.Това го знам от много служебни коли - мой много близък авер в шофьор - все още не съм / сме доживели да караме лични автомобили от този клас.Средно с шефа му до морето ходи поне 2 пъти на седмица - абсолютен минимум!!!Има възможност да кара по този начин автомобилите - за мен това си е АБСУРД - игра с живота!!!При една отсечка от 392км колко има спестено? (те не го гледат като спестено - просто има икономия - не им дреме колко им харчи колата).В единия случай като заредиш за 63лв а в другия 135лв (от Бургас до София) това за мен са си от където и да го гледам 72лв Вярно при нормално каране разправя, че почти се доближава до реалността, ама по този начин на каране ми се струва огромно.Колко харчи двигателя 1.8 или дори 1.6 на Брава примерно като не му пуснеш педала на газта по магистралата - някой да каже.Аз ще кажа за ЖТД-то - точно 7.3!A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Дизелизацията на Европа През 2006 г. за първи път в автомобилната история повече от половината от всички продадени автомобили в Европа са предназначени да използват дизелово гориво. Пазарният дял на дизеловите автомобили в Западна Европа (световният лидер по продажби на дизел) в момента е 48,3% - два пъти повече отколкото преди 7 години. До 2010 г. се очаква делът на дизеловите автомобили да достигне 60%. Тенденцията не е само присъща за Европа. Мащабно проучване, направено от компанията за прогнози и изследвания в автомобилния сектор J.D. Power Automotive Forecasting, наскоро показа, че до 2015 г. продажбите на дизелови автомобили в Европа ще се удвоят, в Латинска Америка и Азия ще се утроят, а в САЩ ще се увеличат 4 пъти. Този значителен ръст на търсенето доведе до появата на ново поколение висококачествено дизелово гориво. Защо дизел? В световен мащаб важна причина за потреблението и шофирането с дизелово гориво е спестяването на средства. Модерните дизелови шофьори и коментатори днес вече оценяват, че дизеловото гориво им дава усещане при шофирането, различно от това, което получават при управлението на бензинов автомобил. Спестяванията в краткосрочен план се изразяват най-вече в по-големия пробег за всеки литър гориво. Дългосрочните ползи обаче са много по-големи - по-слабо износване на двигателя, което означава и по-малко разходи за поддръжка и по-дълъг живот на автомобила. Икономията на гориво при използването на дизел е с 20% до 40% по-добра от тази при бензиновите автомобили (при един и същ тип автомобил). Процентът зависи от големината на превозното средство, изминатите километри, технологията на двигателя и вида на използваното дизелово гориво. Дизеловите шофьори изминават повече километри на всеки литър гориво, което означава и по-малко емисии на въглероден диоксид. Този факт се взима под внимание и от европейските институции, които определят политиката в този сектор. В Европа Volkswagen е водещият производител на дизелови автомобили с 22,8% пазарен дял. Появата на дизел от ново поколение От години дизеловите автомобили имат предимството да осигуряват по-нисък разход на гориво. Това, което доведе до голямата популярност на дизела през последните 10 години, са предимствата по отношение на работата на двигателя и ефективността на горивото. Модерните дизелови двигатели използват високо прецизна инжекционна технология, която според общото разбиране води до подобряване на усещането при шофиране. Инжекционните common rail системи с високо налягане превърнаха тежките, бълващи дим и бавноподвижни превозни средства от миналото в днешните спортни, икономични и чисти автомобили. Common Rail системите дават възможност на специалистите, които разработват двигатели, да намалят още повече вредните емисии и шума на двигателя. Специфичната конструкция на common rail системата, която може да раздели процеса на впръскване на няколко предварителни, основни и последващи впръсквания на горивото, позволява на двигателя и на инжекционната система да се съчетаят по най-добрия възможен начин. Shell е първата компания, която разработи нов тип гориво: дизел от ново поколение. Докато през годините шофьорите избираха между различни видове бензин, дизеловата колонка беше само една. Днес това се променя. Водещият на пазара висококачествен дизел на Shell е V-Power Diesel. Той е създаден да подпомогне съвременните дизелови двигатели да осигуряват повече мощност за по-дълго време, като почиства и предпазва така важната инжекционна система. Много от съвременните шофьори на дизелови автомобили продължават да зареждат вида дизелово гориво, който винаги са използвали. Голям обаче е броят и на шофьорите, които вече преминаха към новото поколение дизел. Днес около 30% или дори повече (в зависимост от различните райони) от клиентите на Shell, които шофират дизелови автомобили, зареждат Shell V-Power Diesel. По повод успеха на дизеловото гориво от ново поколение Христо Иванчев, търговски директор Shell България, заяви:
Коментар
-
Витал, аз говоря от собствена гледна точка, а за мен 500км. седмично са съвсем нормален пробег, което означава, че ЗА МЕН абсолютно се обезсмисля покупката на дизел с 3000лв. по-скъп от бензина, при положение, че месечната ми лизингова вноска ще намалее с 50-70лв., а ще давам едва 20лв. повече за гориво на бензина, т.е. ще пестя, примерно, 50лв. на месец, което за 60 месеца си е точно 3000лв. Когато даден автомобил има нужния дневен/месечен/годишен пробег и цена на горивото компенсира увеличаването на лизинговата вноска - тогава съм съгласен, че е по-добре дизел, НО ЗА МЕН не е така А тази простичка сметка показва, че дизела има приложение, само защото е много икономичен Самия факт, че на първо място говорим за ЕВТИНО ПРИДВИЖВАНЕ и на първо място дизела се свързва с ниския си разход, е достатъчно красноречив, какво е най-силното му качество за всичко останало има много условности, много спорни резултати, много неясноти ВО, аз лично съм имал удоволствието да карам (чужди) и да се возя не веднъж в подобни автомобили с по 300к.с., както дизел, така и бензин, и държа да ти кажа, че това което съм написал горе са факти установени от ЛИЧЕН опит, а не данни на хартия Примери колкото искаш:"G400CDI" харчи 17л. нафта градско, а "G500" харчи 20-21л. бензин градско, което смятам за пренебрежимо малка разлика!"CL500" 2004г. с новия 7-скоростен автоматик (7G) изхарчи средно 11л. извънградско със средна скорост 118км/ч. от Сл.Бряг до София това лято - "S400CDI" харчи 9-10л. нафта с такава средна скорост, предполагам, заради 5-скоростния си автоматик а "S300TD" със скорост 180км/ч. има моментен разход 18л. и при това на немски аутобан с немска нафта, а средния разход беше над 10л. при преход от около 600км. само по магистрали!"S500" и "S430 4-matic" имат моментен разход на кик-даун със 160км/ч съответно 41л. и 38л. като автоматика сваля не една, а две предавки от 5-та на 3-та, докато "S400CDI" при същите условия има моментен разход от 30л. и изостава осезаемо в доускорението Смятам знаеш, колко малка разлика ще има в средния разход накрая, а факта, че "S300TD" харчи цял резервоар до морето, за да може да поддържа скоростта на "S500", е още по-красноречив, при положение, че на бензина му остава гориво в резервоара Друг много явен пример е моя бивш личен автомобил "Пунто 1.2" с разход 4.0л./100км при средна скорост 82км/ч - "Пунто 1.3 ЖТД" колко ще харчи, наполовина ли??? А струва с 4500лв. повече Спирам да пиша, защото вече се нервирам, а и няма смисъл да се джавкаме - ЗА МЕН по-правилния избор е бензин, за теб дизел, за друг газ и т.н.
Коментар
-
Абе немойте така ве....! Давате ли си сметка, че понякога изборът е определен от друго и не винаги като предлагане нещата са равностойни! Е к’во като купувах Сузукито, доста се колебах между версията само с предно бензин 1.6/107кс и пълноприводния дизел.Ами бензинчето си беше мъртвец от всякъде ве... докато ускорявах,брадата ми растеше, та след тест-драйв-а се наложи да се бръсна! 145 нютон метъра въртящ момент при 4000- 4500об. и 107кс/ на 5600об....СРЕЩУ 280 НМ/2000об. и мощност 120кс/3500об! Вие кое бихте избрали...това се предлага, друго няма като двигателна гама??SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
така като гледам никой не чете какво казват другите, и привържениците на бензина са малко като коне с капаци(не всички де), ама поне се вслушайте, или поне попрочетете малко какво пише в дебелите книги или малко се поинтерисувайте какво става в автомобилостроенето последните години, на какви двигатели се набляга и т.н. Нито един човек който е УЧИЛ или ПРЕПОДАВА двигатели НЯМА, повтарям НЯМА да каже че бензиновия мотор е по-добър от дизеловия. Имат си разлики и това е, но не винаги всичко опира до обороти, и кой колко можел да вдигне за най-малко време. Да не говорим че половината не са имали удоволствието да карат кола с дизел от ново поколение и само говорят наизуст. За неверниците, Нино да даде по една обиколка, пък нека после пак да говорят, колко е тромаво и как не върви, или пуши . Това че сега се достигат тези постижения няма никакво значение, важното е че има напредък при това сериозен, и не трябва да сме като слепци и да приказваме само...."абе дизел....печка", ами да поразгледаме, попрочетем, пък да се качим и да покараме, и чак тогава да спорите.СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
Коментар
-
phoenix написа:така като гледам никой не чете какво казват другите, и привържениците на бензина са малко като коне с капаци(не всички де), ама поне се вслушайте, или поне попрочетете малко какво пише в дебелите книги или малко се поинтерисувайте какво става в автомобилостроенето последните години, на какви двигатели се набляга и т.н. Нито един човек който е УЧИЛ или ПРЕПОДАВА двигатели НЯМА, повтарям НЯМА да каже че бензиновия мотор е по-добър от дизеловия. Имат си разлики и това е, но не винаги всичко опира до обороти, и кой колко можел да вдигне за най-малко време. Да не говорим че половината не са имали удоволствието да карат кола с дизел от ново поколение и само говорят наизуст. За неверниците, Нино да даде по една обиколка, пък нека после пак да говорят, колко е тромаво и как не върви, или пуши . Това че сега се достигат тези постижения няма никакво значение, важното е че има напредък при това сериозен, и не трябва да сме като слепци и да приказваме само...."абе дизел....печка", ами да поразгледаме, попрочетем, пък да се качим и да покараме, и чак тогава да спорите.SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Nino написа:phoenix написа:така като гледам никой не чете какво казват другите, и привържениците на бензина са малко като коне с капаци(не всички де), ама поне се вслушайте, или поне попрочетете малко какво пише в дебелите книги или малко се поинтерисувайте какво става в автомобилостроенето последните години, на какви двигатели се набляга и т.н. Нито един човек който е УЧИЛ или ПРЕПОДАВА двигатели НЯМА, повтарям НЯМА да каже че бензиновия мотор е по-добър от дизеловия. Имат си разлики и това е, но не винаги всичко опира до обороти, и кой колко можел да вдигне за най-малко време. Да не говорим че половината не са имали удоволствието да карат кола с дизел от ново поколение и само говорят наизуст. За неверниците, Нино да даде по една обиколка, пък нека после пак да говорят, колко е тромаво и как не върви, или пуши . Това че сега се достигат тези постижения няма никакво значение, важното е че има напредък при това сериозен, и не трябва да сме като слепци и да приказваме само...."абе дизел....печка", ами да поразгледаме, попрочетем, пък да се качим и да покараме, и чак тогава да спорите.ex'Fiat Tipo | ex'Lancia Dedra 2.0 | ex'Alfa 155 1.7TS | ex'98 Lancia Dedra 1.9td SW | ex'ALFA 164 2.0TS | ex'Lancia Delta 1.6i | ex'Fiat Coupe 1.8 16V VFD | ex'Fiat Bravo 2.0 20V HGT
Коментар
-
В момента масово навлизат дизелови моторетки при самолетите, защото са много по-надеждни, около 2 пъти по-икономични и с около 3 до 4 пъти по-голям ресурс от бензиновите.Справка - Diamond Aircraft Industries DA40 TDIhttp://www.diamond-air.at/da40tdi0+M52087573ab0.htmlhttp://www.diamond-air.at/da42_twin_star+M52087573ab0.htmlГолямо предимство на тези двигатели е че работят и с авиационен керосин, и с нафта, а не с безбожно скъпия авиационен бензин.И авиокеросина, и нафтата могат да се намерят навсякъде по света, докато високооктанов авиационен бензин е доста трудно да се зареди даже и в Европа. В България напр. Нефтохим произвежда авиационно гориво и дизел, ама авиационен бензин се внася.Разход на гориво - 15 срещу 37 литра на час, 2006 км срещу 720 км с едно зареждане... Точно тоя мотор вече масово се монтира и на Чесна, и на Пайпър, и на Робин - тия три фирми държат 75-80% от пазара на малки витлови самолети.http://de.wikipedia.org/wiki/Diamond...on_1.7Това е всъщност модифициран дизелов двигател от Мерцедес А 170 CDI_________________Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '01
Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Dinstinctive '02
ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99
Коментар
-
А, щях да забравя - последните три дни бях на тестове на новото Пежо 308.Ша извинявате, ама 308 1,6 120 коня бензин е бахти куция кон, докато 1,6 ХДИ 110 кончета върви твърде добре и бие бензиновото и на старт, и на междинно ускорение, изобщо е далеч по-приятен за каране автомобил.За 2.0 ХДИ 136 к.с. е ясно, тоя двигател е всепризнат като много добър и вървежен, не случайно се монтира на Форд, Волво, Мазда 6, и Пижо и Цитроен естествено.За разхода няма кво да говоря, Варна-София за 3 часа и 55 минути - дизела (110 к.с.) имаше разход 6,8 л/100 км, дизела 136 к.с. - 6,4 л/100 км (6-скоростна кутия), а бензиновия 1.6 120 к.с. - 11,8 л/100 км.Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '01
Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Dinstinctive '02
ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99
Коментар
-
Фактите говорят. Мисля е добре всеки който е заклет привърженик на бенза, да се качи, пък да покара...и така. Пинко много добре е казал какво става дума, някой беше казал нещо за дизелови самолетиСЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар