Kuku написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Ще се учат още бензиновите мотори...
Collapse
X
-
SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
-
Чакай сега, ние за икономическия разтеж на "ФИАТ-Груп" ли говорим или за бензиновия срещу дизеловия двигател? А по отношение на напредъка е факт, че някои производители са задминали доста пионерите в лансирането на технологията "Комън Рейл" за масово ползване и може вече да се работи по въпроса за мощните италиански дизели, но въпроса е до сега, какво чакаха от ботуша, при положение, че виждат, а даже им беше казано и в прав текст, какво трябва да се случи?!
Коментар
-
Мда, аз само не разбрах каква е връзката с това, че бензиновите двигатели били внедрили common rail-а чак след 10 години.Аз твърдя, че всички бензинови двигатели, пълен инжекцион са си чист common rail. Ха сега де? Кой от кой е копирал?Друг е въпроса, че на дизела му трябва доста по-голямо налягане на горивото, за да се получи добро разпръскване...Верно е, че дизелите доста дърпат, това се дължи на по-високия въртящ момент, който се постига от двигателя. Постига се, ама до 4000 оборота. Ми после? Затова и нямат голяма мощност.Колко са икономични дизелите - знаят тези, които ги карат. Аз лично имам около 500 км на един VW Golf V, TDI, 140 к.с. - на 3 месеца беше тогава. За пътуване Ямбол - Хасково - Пловдив - Ямбол плюс градско из Пловдив доста - среден разход по бордови компютър за цялото пътуване 7.7 l/100 km. ( х приблизително 2 лв на литър... няма да смятам).Темпрата гори средно 11.5 / 100 газ, х 1 лв - пак е по-малко. А е 17 годишна.Дизели, мизели - за хора, които навъртат много километри, най-доброто е кола с фабричен метан.Аз от майка ми знам (която 30 години работеше в Петрол), че нафтата е за печките, бензина за колите.
Коментар
-
Баща ми караше дизел доскоро. Като го бъзиках, че с 10лв отивам до София, той не ми вярваше. На него му горяла 5/100км х 1,9 и нешо си и излизало пак толкова. По ирония на съдбата сега временно кара мойта кола (докато му пристигне другата). Дойде и ми каза: Твойта кола много малко гори, бе! В Пловдив ми гори 10л/100км газ. Извънградско пада до 7, 7.5, като макса е 8,8л. При все, че колата ми е 1.6 карбуратор и е с най-обикновена газова. И въобще не е спъната. Не ме интересува какви технологии има колата, важното е, че като отида на колонката, сипвам 10лв и минавам 100км преди да заредя пак! Без да правя компромис с вървежа на колата. Възд. филтър е 10лв и се сменя с 2000-3000км по-рано от този на другите коли. А в големите градове и на 4000км да го смени човек, пак няма да сбърка (толкова много прах...). Сега лятото я паля на газ. Минал съм 16 000км за почти 10 месеца и от това, че карам на газ, съм спестил около 1300-1400лв. само от горивото! На всеки 200км спестявам достатъчно пари, че да си сменя филтъра. Моето мнение - бензин с газ > дизел Освен това газта не замърсява околната среда и не мирише от ауспуха- '06 FIAT Grande Punto 1.9 Multijet 130ps -
Коментар
-
Tornado написа:pakumba написа:не ми се рови много, сравнявам к-кт съединител една и съща марка на браво/валео/ от сайта на хитко- за дизел/1,9 жтд/ 265 лв, за моето 1,6 /за по-малките двг може и по -евтино да е, не ми се рови/ 195лв. абе дизелите ги развиват и това е ясно, ама ги разработват щото имат яко да гонят бензинките и никой няма да си купи дизел ако не вкарат някоя нова технологияLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Доскоро карах само бензинови автомобили.Обаче то не беше играене на оборотите, гаснения ,забиване на муцуната при подаване на газ рязко и т.н. .. Казах си, ще ти е*а и бензина давай от опит глава не боли.Преди няколко месеца си купихме първия дизел, който карам.Да чукна на дърво нямам никакви главоболия с него засега!И дано да нямам.Общо взето разликите, които откривам се приятни.Не мога да говоря като пристрастен, защото имам едва 2500 км с автомобила.Прави ми впечатление, че по-бързо наема, няма да прекъсне, няма да забие муцуна, пали от раз.За разхода няма да споменавам въобще 6.5 извънградско с климатроника и скорост 130-160км/ч...Като обобщение мога да кажа, че с всеки изминат километър с нафтовата печка, все повече се влюбвам в нея"Тревата расте, птичките летят, вълните галят пясъка. Аз пребивам хора."
ЕХ Fiat Bravo 1.9 JTD Abarth tuning, chip tunning VRPerfomance, 10.1999
Lancia Lybra 2.4 JTD, 140HP++, 2002, ASR,ABS,8 air,BOSE
Коментар
-
Kuku написа:Чакай сега, ние за икономическия разтеж на "ФИАТ-Груп" ли говорим или за бензиновия срещу дизеловия двигател? А по отношение на напредъка е факт, че някои производители са задминали доста пионерите в лансирането на технологията "Комън Рейл" за масово ползване и може вече да се работи по въпроса за мощните италиански дизели, но въпроса е до сега, какво чакаха от ботуша, при положение, че виждат, а даже им беше казано и в прав текст, какво трябва да се случи?!SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
sachma написа:Еми на тебе не, ама на доста хора да,и съм сигурен, че не им е било приятно.Ако не се лъжа доофиат имаше такива проблеми неотдавнаSUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
pakumba написа:Tornado написа:pakumba написа:не ми се рови много, сравнявам к-кт съединител една и съща марка на браво/валео/ от сайта на хитко- за дизел/1,9 жтд/ 265 лв, за моето 1,6 /за по-малките двг може и по -евтино да е, не ми се рови/ 195лв. абе дизелите ги развиват и това е ясно, ама ги разработват щото имат яко да гонят бензинките и никой няма да си купи дизел ако не вкарат някоя нова технологияFiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Този спор е малко като " Блондинка или брюнетка " Аз съм фен на бензина, макар че преди седмица купих за фирмата едно Ивеко 2,3 ТД и незнам си още какви букви. От Чефин до Младост го кара един колега ( бусът е 7,12 метра дълъг и не се реших да го докарам аз ). Е мога да ви кажа, че набира като луд. И като чуеш турбото ... :D Но все още съм в лоното на правоверната бензинаджийска вяра.like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
Коментар
-
Kuku написа:Нино, не го гледай тоя сайт - прочети горното ми мнение и виж, какви двигатели се предлагат за новото "Bravo", дори и в България Следващата крачка е "Bravo Abarth", което няма да е дизел, а се очакват мошности над 200к.с. :P На "Гранде Пунто" бензиновите двигатели далеч не се изчерпват с 95к.с., защото се очакват версии и с "1.4 T-Jet", както и версията "Abarth" с мошности от порядъка на 160-180к.с., та дизела пак ще увисне, издъхне или както искаш го наречи :PA20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
веднага слагам метан на малолитражката и почва да харчи 2.79 темата ти е неточна, какво значи бензиновите имат да догонват дизелите? ми какво да му догонва един 1,8 Т на един 1.9 Д примерно, какво да му догонва на един 1,9 тд/и/ един двигател от крома 2000 турбо? за кое да догонваме- за ускорение ли, ако е за цифрички като разход на 100 добре, дизела харчи по-малка цифра на 100 ама не това е важно, важно е, че дизела е 2 лв за дългия живот на дизела ок вярно е, за значително по-скъпата потдръжка на дизела какво въобще спорите не знам, то 2 мнения няма. всяка една част в дизела е много по -скъпа от еквивалентната в бензина. уточни си темата в кое има да догонва- аз като гледам 10 години само нови техники измислят при дизелите очевидно имат нужда те да догонят бензина. истината е, че и 2-та двигателя имат предимства и то си е нормалноLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
pakumba написа:веднага слагам метан на малолитражката и почва да харчи 2.79 темата ти е неточна, какво значи бензиновите имат да догонват дизелите? ми какво да му догонва един 1,8 Т на един 1.9 Д примерно, какво да му догонва на един 1,9 тд/и/ един двигател от крома 2000 турбо? за кое да догонваме- за ускорение ли, ако е за цифрички като разход на 100 добре, дизела харчи по-малка цифра на 100 ама не това е важно, важно е, че дизела е 2 лв за дългия живот на дизела ок вярно е, за значително по-скъпата потдръжка на дизела какво въобще спорите не знам, то 2 мнения няма. всяка една част в дизела е много по -скъпа от еквивалентната в бензина. уточни си темата в кое има да догонва- аз като гледам 10 години само нови техники измислят при дизелите очевидно имат нужда те да догонят бензина. истината е, че и 2-та двигателя имат предимства и то си е нормалноA20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар