Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Ще се учат още бензиновите мотори...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #76
    По същата причина не се усъвършенстваха досега електрическите автомобили... Едва напоследък, под натиска на екологичната катастрофа, която наближава се позасилиха да направят нещо по въпроса (Тойота Приус например).

    Коментар


      #77
      Kuku, ясно ми е, че залежите от природен газ са по-големи, но колко, нещо ми се върти в главата, че има за около 30 години повече отколкото нефт, което не е множко.... както и да е, де въпроса е, че дизелите се модернизират и догонват бензините, а НЕ обратното...
      A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
      e30 forever!

      Коментар


        #78
        Колеги, що пак почнахте да разправяте, че дизела го нямало във Формула 1 и други състезания?!Във Ф1 го няма, но в "24 часа на Льоман" Ауди ТДИ разби всички бензинови бегачки - Ферари, Мерцедес, Мазарати и какви ли още не.При шампионата за туристическите автомобили също има ТДИ-автомобили на СЕАТ и мога ви уверя, че това им е първата година и се представят доста добре - винаги има ТДИ в Топ 5.Така, че моля Ви не се позовавайте на данни от преди 5 години. Освен това на моя градски immortal ще кажа, че разход 7.7 л на тези 140 к.с. си е много приличен. Няма място за сравнение на този дизел с твоята Темпра - ти сам си установил това с новото Браво JTD.

        Коментар


          #79
          Дуфи, кои данни са от преди 5 години?! -В неделя Масса с дизелово "Ферари" ли спечели Около "ЛьоМан" има много условности и безспорно доказва това състезание много неща, НО не може да бъде отправна точка за всичко останало свързано с дизелите за масово ползване Факта, че без турбо, дизела е полезен само за домашна употреба е красноречив Както и фактите относно бензиновия "T-Jet" на новото "Bravo", сравнен с "Multijet", които интересно защо никой не коментира - не ги ли видяхте

          Коментар


            #80
            Както и да го смятате и приказвате, то истината генерално е една, и може да ви я каже всеки един кадърен студент учил и поне нещо разбрал от двигатели. Има си графики, и сметки и една камара други обяснения, но извода е един:Дизеловия агрегат е ПО-Добър, надежден, и каквото се сетите от Бензиновия.Единствения критерий в някакъв смисъл където бензиновия двигател е бил "по-добър" е в пъргавината, което идва от характера на използваното гориво. НО това мисля отдавна не е така.
            СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
            бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
            сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
            ИТАЛФЕСТ 2007

            Коментар


              #81
              Kuku написа:
              .....Факта, че без турбо, дизела е полезен само за домашна употреба е красноречив ...
              Хаха, я пак да си припомним твърдението.В огромните корабни двигатели без турбини, дизеловия агрегат достига до 60% по-голямо КПД от бензиновия. За това няма да видиш корабен (по-скоро огромен) двигател бензинов.Хайде и за в къщи става...
              A20DTH ЖТД ама не баш
              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

              Коментар


                #82
                Айде сега, корабни двигатели А дизелова сувалка?!

                Коментар


                  #83
                  Да прав си има много условности около 24 часа на ЛьоМан и една оттях е, че в таз годишното състезание ТДИ имаше разлика от 2 часа пред втория (бензинка). Да уточня, че второто ТДИ на Ауди се завъртя един завой и се заби в мантинелите.Тези 2 часа разлика да ти говорят нещо????Показва именно, че при продължителна работа на двигателя, дизелаците са най-издържливи и запазват качествата си.Това от своя страна идва да докаже, че при един обикновен дизелов автомобил собственика ще се чувства хем сигурен в мотора и хем ще може да се съревнова, а дори и да надминава бензинките не само по разход, но и по бързина.И стига с това "да, ама има турбо, ако е без турбо не става". Ами сложете си и вие на бензинките турбо.

                  Коментар


                    #84
                    Kuku написа:
                    Айде сега, корабни двигатели А дизелова сувалка?!
                    Ами, не знам за совалката, сигурно инженерите не са решили, не са я направили Ама вече доводите свършват. Старая се да давам примери, с доказателства а не гаражен фолклор, над които примери искам да имам отговор, а не само някакви изказвания за да върви приказката. Май няма доводи за бензина, или не се намира някой който може да говори с факти, цифри и т.н.
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Коментар


                      #85
                      Дуфи, както бе казано вече, дизеловото "Ауди" спечелило "ЛьоМан" е имало предимсвото на по-икономичния си двигател и поради тази причина едно от нещата спомогнали за победата е по-рядкото му влизане за зареждане, в следствие на което се е получила и разликата от два часа до следващия в надпреварата и това е само едно от нещата, заради които може да е спечелило "Ауди"-то!Аз все още се чудя, защо всички пишещи в тази тема, така тенденциозно подминавате сравнението, което ви показах, между бензиновото и дизелово "Bravo" - реално сравнение на коли в масово производство, движещи се по българските улици - искате факти и цифри, а си говорим само за "ЛьоМан", който сме гледали по телевизията?!

                      Коментар


                        #86
                        Да, верно е, че разликата между моя умрял кон и новото Браво, както и новия Голф е огромна - все пак говорим за чисто нови коли.Май наистина много се разводни това обсъждане (нарочно не го наричам спор)...Истината е една - литровата мощност на дизеловите двигатели е несравнимо по-малка от тази на бензиновите. Това е единствената причина да не се слагат дизелови двигатели на леки автомобили (поне не така масово). Някой от вас виждал ли е дизел 800 кубика? Няма, и няма и да види, щото ще е 5 коня Не напразно най-малкия дизелов двигател на ФИАТ е 1.9. Барабар с турбото е 120 к.с. Ако 1.9 бензин е с турбо, мощността ще отиде на над 150 к.с. и то без да се дава много зор на двигателя.Бензинките пък за да развият мощността си им трябват обороти...Формулата е ясна и еднозначна - Мощността = Въртящият момент х Оборотите.Смятайте си...Аз иначе нямам предпочитания към едното или другото гориво, защитавам в момента бензина, щото карам бензинова кола, пък и наистина относно разходи на 100 км като му шибнеш едно газово си цар

                        Коментар


                          #87
                          само да уточня, че фиат имат сериен 1.3 дизелов мотор...
                          "Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
                          (Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)

                          Коментар


                            #88
                            Kuku написа:
                            Дуфи, както бе казано вече, дизеловото "Ауди" спечелило "ЛьоМан" е имало предимсвото на по-икономичния си двигател и поради тази причина едно от нещата спомогнали за победата е по-рядкото му влизане за зареждане, в следствие на което се е получила и разликата от два часа до следващия в надпреварата и това е само едно от нещата, заради които може да е спечелило "Ауди"-то!Аз все още се чудя, защо всички пишещи в тази тема, така тенденциозно подминавате сравнението, което ви показах, между бензиновото и дизелово "Bravo" - реално сравнение на коли в масово производство, движещи се по българските улици - искате факти и цифри, а си говорим само за "ЛьоМан", който сме гледали по телевизията?!
                            Добре си го подчертал, че една от причините е по-малкото спиране за дозареждане - ето първия огромен +Втория огромен + - кой е направил най-голямата скорост...Третия + кой е направил най-бързата обиколка - за което чакам отговор от колегата, тък като твърди, че някой слезнал под 3.26, и ми е интересно кой е бил той?Ами аз друга комбинация от горните три за победа на автомобил не се сещам, вие сещате ли се? И да не се подминават колите на улицата - Браво 1.4 (няма все още турбото) - разход - 8.7 ; Дизел 1.9 с турбо - 6.9.Ето това е достатъчен пример - много по-голям двигател; много по-мощен; с турбо харчещ някакви си 26% по-малко.Представи си колко ще харчи 1.4 литровия турбо агрегат Както се казва - това е въпрос на концепция на работа на дизела - трябва си му турбо и това е.Бензиновия с турбо се смята за "изгъзване" това е.Така е решението.Каквото и да стане, като няма за какво да се хванеш при дизела винаги се хващат за турбото. - Да ама имал турбо.Е каква е тенденцията при "редовите автомобили?2.0 турбо бензин - около 200кс; 2.0 дизел - около 200кс. - това всичко като се спазват естествено всички екологични норми.Ето къде е толкова огромното превъзходство на бензина - освен загубата от най малкото 60-70% използвано гориво.ХОРА - 60% гориво
                            A20DTH ЖТД ама не баш
                            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                            Коментар


                              #89
                              [quote="BO"]Третия + кой е направил най-бързата обиколка - за което чакам отговор от колегата, тък като твърди, че някой слезнал под 3.26, и ми е интересно кой е бил той?Ами аз друга комбинация от горните три за победа на автомобил не се сещам, вие сещате ли се? Нещо не мога да намеря класирането и статистиките
                              N.Y. State of Mind

                              Коментар


                                #90
                                По принцип предпочитам дизела, например служебното пунто 1.3jtd "реже" от светофар чисто нови голфове 1.9tdi. Двигателя е страхотен. До 1750об има леко замисляне, но после "избухва" и се държи супер и по магистрала.От друга страна съм карал и новия Сивик 1.8(140коня) движи се като много по-голям двигател, а харчи около 7литра на 100km(пунто 1.4 харчи около 6.5л/100км....,) точно колкото и 2.2дизела(също 140коня, няколко пъти двигател на годината). Като ускорения са почти еднакви. Максимална скорост и разхода също. Разликата - бензиновия захапва много здраво над 4000об, направо подивява и може да издухаш, който си искаш. Може да се движиш "спокойно" до 4000об като не липсва мощност още от старта, но над 4000об вече става интересното. Дизела също е много добър, за турбо-дупка НЕ може да става дума, но все пак над 2000об се развихря и до около 4000-4500об е "на маск", после превключваш и отново удоволствие.С риск да ме линчувате ще спомена и Голф - имат 1.4бензин - 180коня.Според мен всичко зависи от конкретните двигатели и целта на шофьорите. Между двигателите на фиат - 1.4 бензин и 1.3jtd избирам дизела, но между 1.4 16v и 1.3jtd ще се замисля по-сериозно. Пак казвам всичко зависи от конкретните двигатели.

                                Коментар

                                Working...
                                X