По същата причина не се усъвършенстваха досега електрическите автомобили... Едва напоследък, под натиска на екологичната катастрофа, която наближава се позасилиха да направят нещо по въпроса (Тойота Приус например).
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Ще се учат още бензиновите мотори...
Collapse
X
-
Kuku, ясно ми е, че залежите от природен газ са по-големи, но колко, нещо ми се върти в главата, че има за около 30 години повече отколкото нефт, което не е множко.... както и да е, де въпроса е, че дизелите се модернизират и догонват бензините, а НЕ обратното...A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
e30 forever!
Коментар
-
Колеги, що пак почнахте да разправяте, че дизела го нямало във Формула 1 и други състезания?!Във Ф1 го няма, но в "24 часа на Льоман" Ауди ТДИ разби всички бензинови бегачки - Ферари, Мерцедес, Мазарати и какви ли още не.При шампионата за туристическите автомобили също има ТДИ-автомобили на СЕАТ и мога ви уверя, че това им е първата година и се представят доста добре - винаги има ТДИ в Топ 5.Така, че моля Ви не се позовавайте на данни от преди 5 години. Освен това на моя градски immortal ще кажа, че разход 7.7 л на тези 140 к.с. си е много приличен. Няма място за сравнение на този дизел с твоята Темпра - ти сам си установил това с новото Браво JTD.
Коментар
-
Дуфи, кои данни са от преди 5 години?! -В неделя Масса с дизелово "Ферари" ли спечели Около "ЛьоМан" има много условности и безспорно доказва това състезание много неща, НО не може да бъде отправна точка за всичко останало свързано с дизелите за масово ползване Факта, че без турбо, дизела е полезен само за домашна употреба е красноречив Както и фактите относно бензиновия "T-Jet" на новото "Bravo", сравнен с "Multijet", които интересно защо никой не коментира - не ги ли видяхте
Коментар
-
Както и да го смятате и приказвате, то истината генерално е една, и може да ви я каже всеки един кадърен студент учил и поне нещо разбрал от двигатели. Има си графики, и сметки и една камара други обяснения, но извода е един:Дизеловия агрегат е ПО-Добър, надежден, и каквото се сетите от Бензиновия.Единствения критерий в някакъв смисъл където бензиновия двигател е бил "по-добър" е в пъргавината, което идва от характера на използваното гориво. НО това мисля отдавна не е така.СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
Коментар
-
Kuku написа:.....Факта, че без турбо, дизела е полезен само за домашна употреба е красноречив ...A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Да прав си има много условности около 24 часа на ЛьоМан и една оттях е, че в таз годишното състезание ТДИ имаше разлика от 2 часа пред втория (бензинка). Да уточня, че второто ТДИ на Ауди се завъртя един завой и се заби в мантинелите.Тези 2 часа разлика да ти говорят нещо????Показва именно, че при продължителна работа на двигателя, дизелаците са най-издържливи и запазват качествата си.Това от своя страна идва да докаже, че при един обикновен дизелов автомобил собственика ще се чувства хем сигурен в мотора и хем ще може да се съревнова, а дори и да надминава бензинките не само по разход, но и по бързина.И стига с това "да, ама има турбо, ако е без турбо не става". Ами сложете си и вие на бензинките турбо.
Коментар
-
Kuku написа:Айде сега, корабни двигатели А дизелова сувалка?!A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Дуфи, както бе казано вече, дизеловото "Ауди" спечелило "ЛьоМан" е имало предимсвото на по-икономичния си двигател и поради тази причина едно от нещата спомогнали за победата е по-рядкото му влизане за зареждане, в следствие на което се е получила и разликата от два часа до следващия в надпреварата и това е само едно от нещата, заради които може да е спечелило "Ауди"-то!Аз все още се чудя, защо всички пишещи в тази тема, така тенденциозно подминавате сравнението, което ви показах, между бензиновото и дизелово "Bravo" - реално сравнение на коли в масово производство, движещи се по българските улици - искате факти и цифри, а си говорим само за "ЛьоМан", който сме гледали по телевизията?!
Коментар
-
Да, верно е, че разликата между моя умрял кон и новото Браво, както и новия Голф е огромна - все пак говорим за чисто нови коли.Май наистина много се разводни това обсъждане (нарочно не го наричам спор)...Истината е една - литровата мощност на дизеловите двигатели е несравнимо по-малка от тази на бензиновите. Това е единствената причина да не се слагат дизелови двигатели на леки автомобили (поне не така масово). Някой от вас виждал ли е дизел 800 кубика? Няма, и няма и да види, щото ще е 5 коня Не напразно най-малкия дизелов двигател на ФИАТ е 1.9. Барабар с турбото е 120 к.с. Ако 1.9 бензин е с турбо, мощността ще отиде на над 150 к.с. и то без да се дава много зор на двигателя.Бензинките пък за да развият мощността си им трябват обороти...Формулата е ясна и еднозначна - Мощността = Въртящият момент х Оборотите.Смятайте си...Аз иначе нямам предпочитания към едното или другото гориво, защитавам в момента бензина, щото карам бензинова кола, пък и наистина относно разходи на 100 км като му шибнеш едно газово си цар
Коментар
-
Kuku написа:Дуфи, както бе казано вече, дизеловото "Ауди" спечелило "ЛьоМан" е имало предимсвото на по-икономичния си двигател и поради тази причина едно от нещата спомогнали за победата е по-рядкото му влизане за зареждане, в следствие на което се е получила и разликата от два часа до следващия в надпреварата и това е само едно от нещата, заради които може да е спечелило "Ауди"-то!Аз все още се чудя, защо всички пишещи в тази тема, така тенденциозно подминавате сравнението, което ви показах, между бензиновото и дизелово "Bravo" - реално сравнение на коли в масово производство, движещи се по българските улици - искате факти и цифри, а си говорим само за "ЛьоМан", който сме гледали по телевизията?!A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
[quote="BO"]Третия + кой е направил най-бързата обиколка - за което чакам отговор от колегата, тък като твърди, че някой слезнал под 3.26, и ми е интересно кой е бил той?Ами аз друга комбинация от горните три за победа на автомобил не се сещам, вие сещате ли се? Нещо не мога да намеря класирането и статистикитеN.Y. State of Mind
Коментар
-
По принцип предпочитам дизела, например служебното пунто 1.3jtd "реже" от светофар чисто нови голфове 1.9tdi. Двигателя е страхотен. До 1750об има леко замисляне, но после "избухва" и се държи супер и по магистрала.От друга страна съм карал и новия Сивик 1.8(140коня) движи се като много по-голям двигател, а харчи около 7литра на 100km(пунто 1.4 харчи около 6.5л/100км....,) точно колкото и 2.2дизела(също 140коня, няколко пъти двигател на годината). Като ускорения са почти еднакви. Максимална скорост и разхода също. Разликата - бензиновия захапва много здраво над 4000об, направо подивява и може да издухаш, който си искаш. Може да се движиш "спокойно" до 4000об като не липсва мощност още от старта, но над 4000об вече става интересното. Дизела също е много добър, за турбо-дупка НЕ може да става дума, но все пак над 2000об се развихря и до около 4000-4500об е "на маск", после превключваш и отново удоволствие.С риск да ме линчувате ще спомена и Голф - имат 1.4бензин - 180коня.Според мен всичко зависи от конкретните двигатели и целта на шофьорите. Между двигателите на фиат - 1.4 бензин и 1.3jtd избирам дизела, но между 1.4 16v и 1.3jtd ще се замисля по-сериозно. Пак казвам всичко зависи от конкретните двигатели.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар