Нино, не го гледай тоя сайт - прочети горното ми мнение и виж, какви двигатели се предлагат за новото "Bravo", дори и в България Следващата крачка е "Bravo Abarth", което няма да е дизел, а се очакват мошности над 200к.с. :P На "Гранде Пунто" бензиновите двигатели далеч не се изчерпват с 95к.с., защото се очакват версии и с "1.4 T-Jet", както и версията "Abarth" с мошности от порядъка на 160-180к.с., та дизела пак ще увисне, издъхне или както искаш го наречи :P
Да, може би си прав, НО.... колите за които говоря винаги ще бъдат предпочитани от дебелия Дойчо и леля Гертруда, нали все-пак говорим за реални неща.От чисто техническа точка също дизелът е почти десетилетие напред по пари хвърлени за разработки, разработки и постигнато в практиката!Не Браво и Пунто абартите ще измъкват Фиат от кризата в годините напред, а точно работните и масови пчелички мултиджетите... там е истината, що не го разберете? А за мощностите >200кс , споко по въпроса се работи! http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=16972Бензинови мотори не знам къде продават, но дизелите, барем на четири марки... това е търговия приятелю мой!http://en.wikipedia.org/wiki/JTD_engine
Чакай сега, ние за икономическия разтеж на "ФИАТ-Груп" ли говорим или за бензиновия срещу дизеловия двигател? А по отношение на напредъка е факт, че някои производители са задминали доста пионерите в лансирането на технологията "Комън Рейл" за масово ползване и може вече да се работи по въпроса за мощните италиански дизели, но въпроса е до сега, какво чакаха от ботуша, при положение, че виждат, а даже им беше казано и в прав текст, какво трябва да се случи?!
Мда, аз само не разбрах каква е връзката с това, че бензиновите двигатели били внедрили common rail-а чак след 10 години.Аз твърдя, че всички бензинови двигатели, пълен инжекцион са си чист common rail. Ха сега де? Кой от кой е копирал?Друг е въпроса, че на дизела му трябва доста по-голямо налягане на горивото, за да се получи добро разпръскване...Верно е, че дизелите доста дърпат, това се дължи на по-високия въртящ момент, който се постига от двигателя. Постига се, ама до 4000 оборота. Ми после? Затова и нямат голяма мощност.Колко са икономични дизелите - знаят тези, които ги карат. Аз лично имам около 500 км на един VW Golf V, TDI, 140 к.с. - на 3 месеца беше тогава. За пътуване Ямбол - Хасково - Пловдив - Ямбол плюс градско из Пловдив доста - среден разход по бордови компютър за цялото пътуване 7.7 l/100 km. ( х приблизително 2 лв на литър... няма да смятам).Темпрата гори средно 11.5 / 100 газ, х 1 лв - пак е по-малко. А е 17 годишна.Дизели, мизели - за хора, които навъртат много километри, най-доброто е кола с фабричен метан.Аз от майка ми знам (която 30 години работеше в Петрол), че нафтата е за печките, бензина за колите.
Пък верно това, дето го тествах много дърпа, ама ако беше на някой от вас, сърцето му щеше да се свие като видеше как оборотомера все в червеното стои, пък и на няколко пъти му удари прекъсвача.
Баща ми караше дизел доскоро. Като го бъзиках, че с 10лв отивам до София, той не ми вярваше. На него му горяла 5/100км х 1,9 и нешо си и излизало пак толкова. По ирония на съдбата сега временно кара мойта кола (докато му пристигне другата). Дойде и ми каза: Твойта кола много малко гори, бе! В Пловдив ми гори 10л/100км газ. Извънградско пада до 7, 7.5, като макса е 8,8л. При все, че колата ми е 1.6 карбуратор и е с най-обикновена газова. И въобще не е спъната. Не ме интересува какви технологии има колата, важното е, че като отида на колонката, сипвам 10лв и минавам 100км преди да заредя пак! Без да правя компромис с вървежа на колата. Възд. филтър е 10лв и се сменя с 2000-3000км по-рано от този на другите коли. А в големите градове и на 4000км да го смени човек, пак няма да сбърка (толкова много прах...). Сега лятото я паля на газ. Минал съм 16 000км за почти 10 месеца и от това, че карам на газ, съм спестил около 1300-1400лв. само от горивото! На всеки 200км спестявам достатъчно пари, че да си сменя филтъра. Моето мнение - бензин с газ > дизел Освен това газта не замърсява околната среда и не мирише от ауспуха
не ми се рови много, сравнявам к-кт съединител една и съща марка на браво/валео/ от сайта на хитко- за дизел/1,9 жтд/ 265 лв, за моето 1,6 /за по-малките двг може и по -евтино да е, не ми се рови/ 195лв. абе дизелите ги развиват и това е ясно, ама ги разработват щото имат яко да гонят бензинките и никой няма да си купи дизел ако не вкарат някоя нова технология
На мен пък ми се рови.За 1,9 ТД 100 Валео 198 лв. комплектЗа 1,6 16 кл. Валео 195 лв.комплект с тези 3 лева разлика зареждаш 3 литра пропан бутан.За 1,4 12 кл.Валео 257 лв.комплект
е срванявай ми жтд, нали то е новата технология. ТД има още 90 година, че и кой знае колко по- рано. а ти сега правиш ли се , че не знаеш колко по-скъпа е потръжката на дизел или наистина не знаеш? въобще има ли някой да твърди обратното?за мое огромно съжаление на сайта няма цени на сегменти, гнп , дюзи и т.н., то това е скъпото- двигателя. то май стига да смениш едно гнп за 2 бона/ново/ и цял живот еб..м ти икономията. та за тези пари си вземаш 2/3 от нов бензинов двигател. ако дизелите бяха толкова бързи формула 1 щяха да пушат черно
Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Доскоро карах само бензинови автомобили.Обаче то не беше играене на оборотите, гаснения ,забиване на муцуната при подаване на газ рязко и т.н. .. Казах си, ще ти е*а и бензина давай от опит глава не боли.Преди няколко месеца си купихме първия дизел, който карам.Да чукна на дърво нямам никакви главоболия с него засега!И дано да нямам.Общо взето разликите, които откривам се приятни.Не мога да говоря като пристрастен, защото имам едва 2500 км с автомобила.Прави ми впечатление, че по-бързо наема, няма да прекъсне, няма да забие муцуна, пали от раз.За разхода няма да споменавам въобще 6.5 извънградско с климатроника и скорост 130-160км/ч...Като обобщение мога да кажа, че с всеки изминат километър с нафтовата печка, все повече се влюбвам в нея
"Тревата расте, птичките летят, вълните галят пясъка. Аз пребивам хора."
Чакай сега, ние за икономическия разтеж на "ФИАТ-Груп" ли говорим или за бензиновия срещу дизеловия двигател? А по отношение на напредъка е факт, че някои производители са задминали доста пионерите в лансирането на технологията "Комън Рейл" за масово ползване и може вече да се работи по въпроса за мощните италиански дизели, но въпроса е до сега, какво чакаха от ботуша, при положение, че виждат, а даже им беше казано и в прав текст, какво трябва да се случи?!
Доста отдавна са много в час италианците с мощните дизели, май забравихме, че "ИВЕКО" и "НЮ ХОЛАНД" са тяхна собственост, а също имат доста голям дял и във VM Motori ,които пък продават двигатели на корейските малолитражки и доста джипове.http://www.vmmotori.it/en/01/01/index.jspОтносно коментарите по-горе за поддръжката.... сигурно нафтовите помпи и дюзите се чупят ката година, стига с тоя фолклор бре! Близо 18 години карам само дизели, ми що не ми се е счупила някога нафтова помпа или дюза?
Еми на тебе не, ама на доста хора да,и съм сигурен, че не им е било приятно.Ако не се лъжа доофиат имаше такива проблеми неотдавна
Мисля,че с помпа не е имал проблеми, а само с едната дюза,"умната". Горивната система не е производство на Фиат.Що при бензиновите няма ли куп скъпи проблеми...ламбда сонди, датчици на хол,стъпкови моторчета,дюзи?
не ми се рови много, сравнявам к-кт съединител една и съща марка на браво/валео/ от сайта на хитко- за дизел/1,9 жтд/ 265 лв, за моето 1,6 /за по-малките двг може и по -евтино да е, не ми се рови/ 195лв. абе дизелите ги развиват и това е ясно, ама ги разработват щото имат яко да гонят бензинките и никой няма да си купи дизел ако не вкарат някоя нова технология
На мен пък ми се рови.За 1,9 ТД 100 Валео 198 лв. комплектЗа 1,6 16 кл. Валео 195 лв.комплект с тези 3 лева разлика зареждаш 3 литра пропан бутан.За 1,4 12 кл.Валео 257 лв.комплект
е срванявай ми жтд, нали то е новата технология. ТД има още 90 година, че и кой знае колко по- рано. а ти сега правиш ли се , че не знаеш колко по-скъпа е потръжката на дизел или наистина не знаеш? въобще има ли някой да твърди обратното?за мое огромно съжаление на сайта няма цени на сегменти, гнп , дюзи и т.н., то това е скъпото- двигателя. то май стига да смениш едно гнп за 2 бона/ново/ и цял живот еб..м ти икономията. та за тези пари си вземаш 2/3 от нов бензинов двигател. ако дизелите бяха толкова бързи формула 1 щяха да пушат черно
Добре ето ти горе долу за твоята темпра 1,6 Валео 148 лв.За Браво 2,0HGT около 360 лв.За 2 бона помпа няма да сменя защот тя се ремонтирва и не е капсулована.За темпра 1,8 произвеждана от 1990 до 1996 Валео 265 лв.Лош елемент за сравнение на скъпи части избра колега много лош.
Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Този спор е малко като " Блондинка или брюнетка " Аз съм фен на бензина, макар че преди седмица купих за фирмата едно Ивеко 2,3 ТД и незнам си още какви букви. От Чефин до Младост го кара един колега ( бусът е 7,12 метра дълъг и не се реших да го докарам аз ). Е мога да ви кажа, че набира като луд. И като чуеш турбото ... :D Но все още съм в лоното на правоверната бензинаджийска вяра.
like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
Нино, не го гледай тоя сайт - прочети горното ми мнение и виж, какви двигатели се предлагат за новото "Bravo", дори и в България Следващата крачка е "Bravo Abarth", което няма да е дизел, а се очакват мошности над 200к.с. :P На "Гранде Пунто" бензиновите двигатели далеч не се изчерпват с 95к.с., защото се очакват версии и с "1.4 T-Jet", както и версията "Abarth" с мошности от порядъка на 160-180к.с., та дизела пак ще увисне, издъхне или както искаш го наречи :P
Това добре но.... АБАРТ? - Веднага топ варианта на тунинг фирма - това е много добре, НО....Както дочувам се очаква Абарт да се впуснат и в дизеловия вариант, тогава този 190кс дизел колко ли ще стане?Да говорим за най-добрия "редови", ако мога така да се изкажа, двигател - кой се очаква да е по-добър? Естествено се вижда, че все повече Фиат залага на дизела, което както казах съвсем не е случаен избор.А и пак варианта с ГАЗТА. "На мен ми е евтино" - несъмнено всеки иска това най-много, едновременно с максимум вървене.Но дайте да говорим за реалните неща от живота - не за това колко харчила колата, изразено с пари на 100км.Добре аз се включвам в този спор - имам дизел, който работи с олио, което го купувам за 50ст. и колата ми харчи 7л олио = 3.50лв /100км. Хайде ГАЗАДЖИИ давайте да видим дали ще можете да слезете до този резултат? Нали съм дзифтар и не ми дреме преработката на колата."Важното да ми е евтино" и за това избрах бензинов двигател.... Аз бях на газ с Типото. За 3.5 години от както сложих газовата уредба не съм дал и 20 стотинки по поддръжката и, като изключим прегледите, които не ги броя. Нали това е най-добрия вариант... Всичко добре, птички пеят, докато не дойде добрия слънчев ден....Трябваше да закарам едно приятелско семейство от един град... Те си имат бебенце и естествено екстрата - количка за бебето. Е познайте - заради тъпата газова бутилка не можахме да сложим количката в багажника, като трябваше да ги закарам, и искам в колата да им създам "удобство" до колкото е възможно, а не да се държи количката над главата и да пазят главичката на детенцето да не я ударят.Не знам, сигурен съм, че на много от вас това ще ви се стори много тъпо, но в този момент при отношението ми към тези хора направо ми се искаше никога да не съм слагал газ.
веднага слагам метан на малолитражката и почва да харчи 2.79 темата ти е неточна, какво значи бензиновите имат да догонват дизелите? ми какво да му догонва един 1,8 Т на един 1.9 Д примерно, какво да му догонва на един 1,9 тд/и/ един двигател от крома 2000 турбо? за кое да догонваме- за ускорение ли, ако е за цифрички като разход на 100 добре, дизела харчи по-малка цифра на 100 ама не това е важно, важно е, че дизела е 2 лв за дългия живот на дизела ок вярно е, за значително по-скъпата потдръжка на дизела какво въобще спорите не знам, то 2 мнения няма. всяка една част в дизела е много по -скъпа от еквивалентната в бензина. уточни си темата в кое има да догонва- аз като гледам 10 години само нови техники измислят при дизелите очевидно имат нужда те да догонят бензина. истината е, че и 2-та двигателя имат предимства и то си е нормално
Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
веднага слагам метан на малолитражката и почва да харчи 2.79 темата ти е неточна, какво значи бензиновите имат да догонват дизелите? ми какво да му догонва един 1,8 Т на един 1.9 Д примерно, какво да му догонва на един 1,9 тд/и/ един двигател от крома 2000 турбо? за кое да догонваме- за ускорение ли, ако е за цифрички като разход на 100 добре, дизела харчи по-малка цифра на 100 ама не това е важно, важно е, че дизела е 2 лв за дългия живот на дизела ок вярно е, за значително по-скъпата потдръжка на дизела какво въобще спорите не знам, то 2 мнения няма. всяка една част в дизела е много по -скъпа от еквивалентната в бензина. уточни си темата в кое има да догонва- аз като гледам 10 години само нови техники измислят при дизелите очевидно имат нужда те да догонят бензина. истината е, че и 2-та двигателя имат предимства и то си е нормално
Аз не разбрах какво да "гони"?Още в третия отговор на темата съм споменал, че искам да се аргументираме не с ускорение до 100км/ч, а с технологичното развитие, или общо до къде е стигнало развитието на двата двигателя.. Написал съм го ама кой да чете И кажи ми коя малолитражка, която има метан може да ми кажеш и градско да харчи 2.5кг метан?До сега не съм чувал - ти ако си чувал вметни пример... Аз знам за около 5кг. метан на 100км градско, което си е около 100% над твоето предположение...
Коментар