Близо е до тази тема.На който не му се чете - да не чете. Не е кой знае колко интересно, но може и да е полезно за някой, който след време има (недай боже) подобен проблем и използва търсачката (дай боже).Проблемът.карах колата преди закупуване в Александър Ауто, където приемчика ме увери след пълен преглед, че колата е наред. Последва и уточнение какво й липсва (някакви пластмаси тук-таме, не светят халогените и тнт сред които и неработещ датчик за перката и изгоряла подгр. свещ). Казах - ОК щом един датчик е 37 лева ми е все едно, защото до сега съм карал Волво и не съм го поддържал, защото няма какво освен консумативи, но колеги казваха за цени за датчици за каквото и да е поне трицифрени суми. Та на темата. На другия ден оправихме нещата при нотариус и тръгнах да свърша една работа и след това да отида до Ал.Ауто за да сменят каквото има. ОК - отивам аз да си свърша работа и виждам, че е прегряла. Около средата между нормалната и макс. седеше стрелката. Спрях. Изключих двигателя и дадох на контакт да върти перката. До тук добре. Карах така на няколко пъти спирах. Отидох до Ал Ауто и приемчика ми заяви със задоволство, че нямало как да стане преди понеделник. Аз му казах да ми върже втората перка поне да върти постоянно. Той каза - ОК и викна един от сервизджийте. Той дойде и каза "Оооо ти нямаш течност в охл. система". Доля и последва "Ооо ама тя надува", "ама тя не знам си какво". Коментарът беше, че е прегрята и че надува. Тоест влиза въздух в охл. система. Било или издухана гарнитура или спукан блок. Това ми го казват 24 часа след като съм я карал при тях за преглед, защото не се занимавам с автомобили (вече започнах - защо ще стане въпрос по-късно). Отговорът беше "ами ти си я прегрял". Да ама не - аз съм направил 46 км от както е в мен и съм следил нивото на температурата. Попитах ги дали ще стигна до Пазарджик и после до София, до Дупница, обратно до София и после до Самоков и пак до София. Последва бурен смях и "ако си теглиш цистерна вода - може". В този момент исках да извадя оръжието изпод седалката, което бях каширал там сутринта тържетвено и да ги насера тези от АА. Ясно ми е, че преглед за 30 лева не може да даде гаранция на колата, но защо откриват проблема 24 следкато е вече моя? Последва разговор с предишния собственик, като му обясних няколко пъти, че ако има проблем - нека ми каже, за да знам дали да тръгвам или да не тръгвам и какво да предприемам за напред. Той ме увери няколкократно, че майстора му (който му правел колите от няколко години) казал, че няма проблем с това, а пък и той й е направил доста километри в София и не е забелязал нито да прегрява, нито да има проблем с охл. течност. Каза, да не се оставям да ми отварят двигателя, защото бил наред. Как ще знае - не ми е ясно. Както и да е. След бурния смях на тези от АА ми предложиха да оставя колата при тях в понеделник и да оставя също така 500 лева (може и да изкочи нещо друго). Аз им се изсмях по подобен начин и се качих и си тръгнах. А сега? звъннах на Бобо, който ми каза "Ако не е JTD въобще не ми го карай". Та аз го закарах. Видя го и го форсира. Не пуши когато се подава плавно газ, но ако рязко го вкарам в 3000 - 3500 оборота изпушва черно. Бил си ОК според Бобо и да карам така, пък като се върна да го мисля. Отидох на авто мивка за да видя какви са всичките забележки на колата. Спане и на другия ден тръгване на дълг път. Тръгнах - карах така. На нито едно място не загря, а даже държеше студен двигателя (към C отиваше - колд). Обадих се на Бобо и той каза "прецакан термостат". Добре - това е добре до някъде. Върнах се преди 3 дни и всичко е наред за сега. Обаче перките при прегрял двигател се включваше само едната. Не двете. Също при пуснат климатик - само едната. Тук идва моментът, че не се занимавам с ремонти и нямам много желание да се цапам. Именно за това си плащам, но в крайна сметка след като АА се оказаха п*дераси реших, че ще трябва да правя каквото правя - сам. Взех един мултицет и други инструменти и консумативи, които ползвам поправка за домашната електроника и ПЦ части. Тръгнах по обратния път - при пуснат климатик. Отрких, че има 2 релета - за всяка перка по 1. Изолирах добре всички кабели и после почистих релето на втората перка и всичко си дойде на мястото. Допълниха ми климатика, защото беше загубил 200 грама freon. Човека ми показа как без една перка налягането в системата на климата става х2 и започва да търси начин да го нормализира с изпускане от някъде. Понеже на дълъг път усетих, че колата си ходи на дясно реших, че е и осукана (има удър явно, защото е сменян десен калник, дясна врата и десен фар). Тогава тотално ми причерня и отидох на реглаж и на проверка на геометрията. Всичко се оказа ОК с изключение на един накрайник за 18 лева, който трябвало да се смени и чак тогава да се прави реглаж. Проблема с прегряването за сега го няма. До сега - 1040 километра. В началото тръгвах с колата с някакви страхове, че нещо ще се скапе или ще остана на път. За млад шофьор това е доста гадно особено ако до сега не е имал нещо подобно в главата (проблем с колата, на която се доверява).Карах вчера на климатик в жегата с пълна кола и из задръствания - проблема го няма. НО (винаги има но) както нивото на водата в разш. съд беше на среда м/у Мин и Макс реших да обезвъдуша радиатора. От двете пробки обезвъдушавах и след тази процедура нивото на водата в казанчето не се виждаше. Добавих. Когато заплалих колата - веднага се вдигна доста. Бях отново в шаш. Преди на магистралата прегря един път на Вакарел. При изкачването. Карах през цялото време като пенсия - 110 и рядко изпреварвания (а бях свикнал с волвото - 150-180 и лява лента). Та като прегря спрях и видях, че от капачката на казанчето е изкарало известно количество течност. Температурата се нормализира за 10 секунди. Явно се е получило високо налягане. Това ме връща в мисленето, че просто има изгърмяна гарнитура и все пак смуче въздух от някъде. Или не знам вече и аз... започвам да се чудя дали не е нормално във радиатора да има известно количество въздух, което да седи най-отгоре. Но е против всякаква логика. Както един приятел каза - мотора пее като пиле, доста е мощен - значи, че проблем няма. А аз нещо не се връзвам на това твърдение. Чудя се дали има смисъл двг-то да се отваря заради глупости и да не се окаже, че 5 дни съм бил пеша заради нищо...Сега следва смяна термостат, промивка охл. система, измиване с водоструйка на радиатора и смяна на подгр. свещ. Дали не е редно всичките и колко са - вие ще кажете. Дали са 4?! Дали подгревните свещи са тези свещи, които възпламеняват при бензина? Не съм наясно както подчертах по-горе и явно на това разчитаха от Александър Ауто. А в началото ми направиха доста добро впечатление...За тези ремонти Бобо ми заяви да я оставя за поне един ден, защото било натоварено при него. Ще го преживея някси... Колата михаресва като дизайн, като въвреж, като комфорт (като изключим возията, която е по-зле от Волвото със спортното окачване) и най-вече защото е първята моя. Някои казват - първата кола е като първата жена - не се забрявя. Дано си спомням тази талига само с добро. Взех я ей-така на "шега" за да карам нещо. В крайна сметка се оказа, че има доста проблеми за правене. Добре е, че не съм дал много пари за нея, а и поддръжката й е евтина. Има си каско и другите документи, но накрая може и да я забия някъде и да се лиша от известно количество точки от талона (не са много и без това), но да взема парите от застраховката. Ще го мисля напред, дано проблема с паленето от другата тема може да се махне, защото е изключително дразнещо и тормозещо да се чудиш дали колата ще запали... особено с гаджето да седнете и да има "абе ще запали ли или не...". В крайна сметка в понеделник сутринта я пълня с нафта до горе, лепвам винетката (годишна си няма) и хващам към моренцето с приятели. И само да ме остави някъде - ще издивея направо...Това го написах, защото имах нужда да споделя. Не ми се разказва на приятели, защото не е за разказване...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблеми с колата и малко отгоре
Collapse
X
-
Ех, то това проблеми ли са... Няма да ви разправям за моите, щото са многократно повече, само ще кажа, че досега за 3 години съм дал повече пари за ремонти, отколкото съм купил колата... нервите си остават за мен и жената.Само един случай ще ви разкажа любопитен, само че с предната ни кола. Това беше първата кола, която си купих сам (с жената - вече бяхме женени). Ситроен ВХ. Живеехме в Сливен още. Купихме го, карам го аз цял ден (не го спирам изобщо) - всичко си му е наред. Тръгваме за Ямбол на другия ден, да се похвалим на родителите (и на двамата родителите живеят в Ямбол). Стигаме пред блока на тъщата и колата изведнъж спря. Не ще и не ще да запали. Признаци - като на свършил бензин. Само че бензин има пълен резервоар. поогледах някъде за течове нещо - никъде нищо не се вижда. Заключихме колата и се качихме горе. Иначе носим почерпка... "защо черпите?" - "Ми купихме си кола... само че се счупи... Къде е? Ми пред блока на булеварда..." (На блока входовете са от другата страна, не откъм булеварда). Та слязохме после с тъста и след подробен оглед намерихме скъсан маркуч за бензин. Сменихме го и готово.... Тогава брах много ядове, но сега ситуацията ми се вижда смешна.
-
Така като чета, това ти е първата кола, която си купил и си почнал да обслужваш сам (поправи ме ако греша). Надявам се не си очаквал, че при покупка на автомобил втора употреба всичко ще му е наред... Ако искаш безпроблемен - само нов... Другото ти разочарование (съвсем основателно) е от майстори и сервизи - ами ако това те успокоява - не си само ти. Обърни внимание на темите в раздел "Сервизи/Магазини", за АА, ами то косата да ти настръхне... И не само от тях де... А! Освен това Волво S40, с което сравняваш като возия Бравото - не е ли друг, по-горен клас кола? По-скоро би трябвало да сравняваш возията му с Марея седан или с Крома. Бравото е друга бира просто...VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
колеги тва лято, като че ли за почти всички е преминало в много нерви...аз освен че имам да правя много неща по колата, станах обект на тлъста измама и останах без работа почти цял месец, сега ходя по интервюта (стискайте палци) и така. Междувременно разбира се преживявам и поредното разочарование (що се отнася до противоположния пол) та това лято определено му куцаше нещо - просто нищо не стана както трябва...така че с вас съм иначе и аз имах в началото проблеми със загряване и се оказа чисто и просто, че една свинска опашка сдала багажа, маркуча се отпуснал напред а ремъка от своя страна го пилнал та от там ми изтичаше всичкоУмолявам всички собственици на Audi между 1980-1995 да спрат незабавно с тия коледни маркучи под фаровете!!!
Коментар
-
Явно не съм единствения с проблеми, ама не ми пука много-много. А единия ми калник е от мареа (предполагам), защото е с по-дълъг мигач. Имало е ПТП в България и естествено циганията тук е направена. Та сега и калник май ще сменям. Както и да е. Днес колата я оставих при Бобо. Изключително разбран и печен, за разлика от други майстори, които само ми философстват и ми мрънкат като питам нещо. При него един приятел си е правил Алфата и е останал изключително доволен. Дано при мен проблемите не са сериозни, защото е гадно да чакам. Ако ставаше така - оставяш парите и колата е ОК - идеално, но... ходиш, разправяш се, търсиш, чакаш, молиш скъпата ти сестра да те вози и така... А майка ми първоначално като разбра за идеята ми за този фиат реагира с редовния мит за италианките. Аз не й обърнах внимание, но сега ми се смее от време на време и ме бъзика. Дано не ме излага този фиат повече.
Коментар
-
Колега, като гледам главно от сервизи идват проблемите - ами кофти звучи, ама няма кво да направиш. Аз всеки път като съм я карал на сервиз са оправяли едно и осирали друго. Като гледам това е практика, говорил съм със сума народ и много рядко се чува за читави. майсотри. Има и такива, ама докато намериш - що нещо ще ти се осере по колата... Тегли му майната и давай.Fiat Brava 1.6
Дядо Коледа - директно от Лапландия http://vbox7.com/play:93526954
Дядо Коледа - мерки за безопасност http://vbox7.com/play:488dccf8
Коментар
-
Хах на тия теми може романи да се пише И пич съвет от мен не знам кой кв си но си карал волво с40 доколкото разбрах значи имаш пари като те видят че имаш и почват да шмекерят особенно и си млад.намери си някой кв майстор ама да знаеш че разбира за тия по дребните неща смяна на тва онова,за по сложни работи сервиз за който знаеш че е добър и там натискаш каквото можеш да видиш и да го правят пред теб.В моя град баща ми караше старата аскона при 1 майстор колко пъти я е съживявал не е истина.Пунтото при него съм го карал агренаж е сменял без тия специални инструменти дето секи майстор пищи и ти казва че заради тва ще ти взема еди какви си пари...на Мареа-та и на нея проблеми никакви.Тва ти е спасението квартален майстор лаф тук там да се посближите той ще знае че ако стане нещо ти ще ходиш при него в негов интерес е да те оправя бързо и качественно ти го препоръчаш изгода и за 2мата.Че еи досега баща ми какви ми ги разправя...1 негов познат с ауди прекъсвало му неразбрах кое как и какво но в 2 сервиза по реномирани някакви на 1-то място 350 лв на другото 850лв,накрая се прибира през надежда и има от дясно 1 сервиз за реглаж там решил да спре излезнали 2 момчета той обяснил 1-я казал аз колко съм правил тва нещо дето са ти го казали никога не се чупи при ауди и му казал ходи си вземи отсреща 1 баничка ма с повече хартия - демек да е по мазна.....тоя невярващ отива купува връща се и му я сложили омаслената хартия някъде и колата заспала.майстора му казал или си купуваш по баничка или е там в оня сервиз си го смени тва.отива пита в магазина имате ли еди какво си..Да имаме ама е с поръчка добре колко пари 8.50 бройката тоя поръчал 4 и казал 2 за мен и 2 за някой като дойде да имате да му дадете веднага,а майстора с баничката му казал 20 или 30 лв той му дал 50.....та къде са 30лв къде са 850..И още по фрапантнно пак някъв с ауди с проблем или диагностика знам ли оставя я собственника излиза и вътре с тях е бил някъв техен познат който и е разказал случката на баща ми...излиза отварят му капачката за маслото сипват литър вода омешва се ,викат собственика и му казват гарнитура или глава братле тва е решавай той колко те 850 човека вика правете тия наще на канала източват маслото промиват там слагат някво умряло от при тях правили се че работят идва човека зимат му парите и му казват ма си смени маслото! че ние сме ти го сменили с 1 колкото да караш.Такива случки доста се наслушах напоследък щени за ремонт в софия дерат яко,за части пак в т&н пичове са вярно имат доста неща кабели за свещи 74лв не си спомням марка ,а на стамболийски 54 с отстъпката 50 на магнети марели бе баси 25лв за тва онова не е само колата в моя живот.И колегата дето се оплака от лятото братле такъв карък не ми е било никога 3 катастрофи за през месец телефони ли не си чупих с нежния пол и аз проблеми са малко здравни....а до май месец сичко беше идилия...са незнам да се хваля ли че колата ми е готова и то за почти половината пари дето ми платиха от каското,страх ме е да ги изхарча :D не се знае за кво ми притрябватМа как се пее don`t worry be happy П.П кой прочел прочел кой не здраве да еLybra 2.4jtd intensa 06.2002
Marea 1.9 TD100 HLX -07/97
Punto 1.2 16v Sporting -11/97 еx - На части
Коментар
-
Кофти тръпка колега! Всеки има какво да разкаже от пишман майстори. Като взех Пунтото го гледах като голям камък, не че не съм се мазнил по другите си коли тази ми е девета, ама до сега не съм карал с комп., инжекция и т.н. най напред се наложи да сменя радиаторчето на парното, не че нямам отверки, чук и тел ама ме достраша, пък и беше есента и нямах гараж да я разпердушиня, ако беше старата лада нямам проблеми. И така я закарах при един мой познат който има сервиз наистина човека я направи ама ме обръсна на сухо 120 лв. за радиатор и труд като ми каза че радиатора е 70 лв. и 50 лв. за труд, после се оказаха сумите обратни като питах в магазина, ама нейсе мъжко дупе.... От тогава си казах пак ще си я правя аз, кръстника ми е инж. по ДВГ и учител в техникума и с него пак си правим колите и вече пак на стария принцип ’ремонт до дупка саморъчно’ САМО В КРАЕН СЛУЧАЙ НА МАЙСТОР.FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
-
Взех я. Върви повече, защото имаше дупка в маркуча от кулера до турбото. И наистина върви нечовешки. Именно заради това я изпуснах на един завой и не можах да я удържа. Резултатът - отидох в бордюра (завоя за дружба от моста за летището) и лявата джанта е надрана доста зле. Това е поправимо. Непоправимо е, че волана стана по-твърд и е нарушена сходимостта на колелата. По-точно лявото ако е точно направо, то дясното леко сочи дясно. Тоест - за реглаж и бог знае какво още. Утре ще ходя да я правя. А за Бобо - единствената ми забележка е, че не е от най-точните. Трябваше да е готова същият ден (така каза), в който я оставих, а я взех 2 дни по-късно. Сменен е термостата - по-бързо държи оптималната температура, проблема с паленето е от блока на подгревните свещи, а и е сменил две втулки. Добавяне на антифриз (литър концентрат). Всичко това за 200 лева точно. Не е сменил свещите, защото не е намерил (до 10ти нямало да има, а на друго място били с двойна цена). Проблема с паленето пак се появи. Изглежда е студена спойка в блока на подгр. свещи, защото е почистил и каза, че ако има проблем - ще презапоява.Както и да е. Не ми върви в последно време. Дано да успея да я оправя утре и в понеделник да замина за море или най-късно вторник (ако утре не успеят да я оправят).П.П. господ беше с мен, защото ако беше станало на място с двупосочен път - щях да излетя отсреща и да нацепя някой. Пак малкия дявол... Да ми е за урок, че дрифт с предно и износени (галоши) задни гуми НЕ СТАВА от неопитен като мен.
Коментар
-
Е радост ти е било и аз днес уж да си взема моята...ама ще е за утре още и съхнеше боята на бронята и има да се настави да се затваря задната врата идеално...и после зареждам и аз ще пошофирам малко.Само и аз да си сменя гумите че предните не са много цвете ,а точно те са си доста важни.Lybra 2.4jtd intensa 06.2002
Marea 1.9 TD100 HLX -07/97
Punto 1.2 16v Sporting -11/97 еx - На части
Коментар
-
Вече над 1200 км и нивото на водата не мърда. Доволен съм от колата. Особено я заобичах в дъждовете и студа Има готино парно. За сметка на всичките хубави работи вчера закачих бронята като вкарвах колата в един двор и яко я обърнах. Сега трябва това да оправям. Доста е фотогенична сега - с черен гафер отстрани Но аз съм над тия неща... колата ми трябва и като съм фрий ще я водя да я пипнат малко. Някакви щипки предполагам са изпуснали... и халогените все още не светят - не съм си играл да ги оправям. Снимки съм направил - ще кача тия дни.
Коментар
-
s0me0ne написа:Вече над 1200 км и нивото на водата не мърда. Доволен съм от колата. Особено я заобичах в дъждовете и студа Има готино парно. За сметка на всичките хубави работи вчера закачих бронята като вкарвах колата в един двор и яко я обърнах. Сега трябва това да оправям. Доста е фотогенична сега - с черен гафер отстрани Но аз съм над тия неща... колата ми трябва и като съм фрий ще я водя да я пипнат малко. Някакви щипки предполагам са изпуснали... и халогените все още не светят - не съм си играл да ги оправям. Снимки съм направил - ще кача тия дни.Настоящата - Ford Focus ST
Бившата - Bravo GT - мъничко, черничко, тук - там стъпва ...
Франкенщайн - R.I.P.
Fiat Ducato Heku Wohnmobill 530 '87 - НАБОРЪТ
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар