Става дума не за градско, а за навън. При каране със скорост 60-80-90, кога е по-малък харча, на 4-та, когато са примерно оптималните обороти или на 5-та, когато са по-ниски оборотите?Запитвам по случай, че няколко пъти ми се е случвало на изпарения да карам колата на газ до газостанция и съм забелязал, че бая път може да се мине, ако не надвишаваш 3000 оборота, иначе дигнеш ли ги - започва да се дави и забива нос. А и по този начин мойе и стабилна скорост да се вдигне на равно, че дори и някой лек баир да дигнеш. Обаче, от друга гледна точка, на 5-та доколкото са ме учили на курсовете не е никак полезно да катериш нанагорнища тип Вакарел, въпреки че не е голям, а е просто дълъг... ма тогава колата си върви стабилно и с постояна скорост на 5-та и на ниски обороти.....А са де, винаги ми е бил интересен въпроса....
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Кога колата харчи по-малко?...
Collapse
X
-
Етикети: –
-
Мойта съм я пробвал икономично да я карам с 90-110, постоянна скорост. Тогава ми направи около 5,3 разход. Като я натискам 120-140 и ги поддържам, се качва около 7-7,2. Що се отнася до качването на баири, много лесно се познава кога двигателят се мъчи. Ако си натиснал газта до дупка и скоростта ти е една и съща, например 70-80, или леко пада, трябва да смениш, да набере на четвърта и пак ръчваш пета. Обаче ако без да си натиснал докрая, скоростта ти е постоянна или се увеличава, переш спокойно на пета. Например съм пробвал баира над Бяла, русенско,който сега е затворен, горе вече при стеснението на пътя стигам до 140, ако няма полицаи, разбира се. Напоследък я тествам и на изхода на Ловеч по посока Севлиево - там е малко неравно, но ако не ме подпре някой, докато стигна първите завои горе, спокойно набирам до 120. Там много обичам да подминавам издъхнали дизелаци, опелджии и голфаджии.Fiat Marea Weekend 1,6 16V
-
bubachko
Ами аз винаги си зареждам на една и съща бензиностанция във Варна - до Пикадили Централ. От там до Балчик и обратно по крайморския път през Кранево по гореописания начин на каране, винаги след 22-23:00 съм падал до 9 на газ, ма и понякога е стигало до 11 при средна скорост 60-80 а колата си върви еднакво и на 4-та и на 5-та... Прсто не мога да хвана логиката... затова запитвам.
Коментар
-
Re: Кога колата харчи по-малко?...
bubachko написа:... При каране със скорост 60-80-90, кога е по-малък харча, на 4-та, когато са примерно оптималните обороти или на 5-та, когато са по-ниски оборотите?Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
bubachko написа:Ами аз винаги си зареждам на една и съща бензиностанция във Варна - до Пикадили Централ. От там до Балчик и обратно по крайморския път през Кранево по гореописания начин на каране, винаги след 22-23:00 съм падал до 9 на газ, ма и понякога е стигало до 11 при средна скорост 60-80 а колата си върви еднакво и на 4-та и на 5-та... Прсто не мога да хвана логиката... затова запитвам.ex'Fiat Tipo | ex'Lancia Dedra 2.0 | ex'Alfa 155 1.7TS | ex'98 Lancia Dedra 1.9td SW | ex'ALFA 164 2.0TS | ex'Lancia Delta 1.6i | ex'Fiat Coupe 1.8 16V VFD | ex'Fiat Bravo 2.0 20V HGT
Коментар
-
ВСИЧКИ коли харчат най-малко при оборотите на макс. въртящ момент, там КПД е най-голямо. Не бива да ви заблуждава шума, който обикновено е най-голям там. Изказвания в стил (мотора се мъчи) на 4000 оборота да речем са смешни от гледна точка на инженеринга. При газта нещата са по-различни, там разхода зависи от вакуума във всмукателния колектор и от НИЩО друго, т.е. трябва с педала да се научиш да управляваш разхода Вакуума влияе директно върху мембраната на 2рата степен на изпарителя. При карбураторни двигатели е подобно, но и там като цяло разхода е минимален в областта на макс. върт. момент. Качване на баир на 3та примерно с 3500 оборота е много по-добре отколкото на 5та с 2000.
Коментар
-
Да, при дадено натоварване, най-високия КПД е при определени обороти. Но, натоварването при колите е различно и КПД-то силно се влияе от това колко е отворена дроселната клапа. При дадени обороти най-високо е КПД-то при максимално отворена дроселна клапа. Общото правило е "двигателят е с най-нисък разход при максимално отворена дроселна клапа и минимални обороти." - доколкото това може да се постигне при автомобил движещ се с постоянно променящо се натоварване и скорост. Тъй като при сваляне на оборотите, когато превключим на по-горна предавка, намалява и мощността на двигателя, за да поддържаме същата скорост трябва да натиснем още малко газта. При това общият КПД се вдига повече, отколкото спада заради понижаването на обототите.Общото правило е, че по-ниските обороти (тоест по-висока предавка) при други равни условия ще доведат до по-нисък разход. За сметка на това обаче имаме и най-лоша динамика.А изобщо, най-добре може да се оптимизира разхода, ако имаме разходомер в колата и постоянно го следим и коригираме скоростите и предавките.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
Ами няма да казвам, че горе има доста грешни работи написани.Хората /инженерите/ са си го написали и е изчислявано всичко хиляди и милиони пъти сигурно.Най икономичната скорост си е 90км/ч и това е.Там и въздушното съпротивление / скорост / предавки е най-оптимално!Какво на Темата като максималния въртящ момент като е на 4000 оборота това да не би да е най-икономичната скорост.На 5-та при 4000 оборота - 140км/ч някъде. Да, да ама не.Това е и при 1 литров двигател и при 6 литров двигател най-икономичната скорост е 90 км/чЕстествено, че всичко си зависи и от пътните условия.Не може да изкачваш 13% наклон и едвам колата да реве на 6000 оборота (ако е бензин) на 3-та, за да поддържаш 90км/ч и това да е максимума на колата, и същевременно да очакваш пак тогава да ти е минималния разход на гориво.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
След като прочетох поста на BO искам да направя някои уточнения:1. Най-икономичен режим на работа на двигателя е на празен ход при загрят двигател.2. Оптимален режим на работа на двигател е при загрят двигател, максимален въртящ момент, директна предавка и идеални пътни условия.Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар