мда ... комън рейлчетата са измислени от Фиат Групи май за пръв път се монтира такова животно в Алфа 156 97 годинано тъпите талянци не можаха май да си патентоват технологиятаи сега всички я използват ... или нещо такова .. говоря по спомени
Е гати темата, тва за дизелите на Фиат не го знаех. За Сааб бях чувал и виждал мотора 2000 16В от Ланча ама за дизелите не знаех и то на Опел. После ша ми разправят опелите много здрави немски машини немска им е само емблемата маи и дизаина
Не, нищо общо нямат двигателите. Иначе Ланча Тема, Фиат Крома, Сааб 9000 и Алфа 164 са с една и съща платформа, но всяка фирма си слага собствени двигатели (Фиат-груп си слагат италиански, Сааб си слагат техните)2-литровият 16 клапанен мотор на Фиат/Ланча е базиран на първите SOHC/DOHC конструкции на може би най-гениалния италиански конструктор на двигатели Аурелио Лампреди (другия претендент за титлата е Виторио Яно).http://en.wikipedia.org/wiki/Aurelio_LamprediА по отношение на двигателите на Сааб - не знам дали знаете, но те са базирани на един легендарен двигател на Триумф - Triumph Slant-4 engine, който шведите са го купили наготово от англичаните. Всъщност този двигател е половинка (единия ред цилиндри) от агрегата Triumph V8.Даже и най-модерните бензинови двигатели на Сааб 9-5 Аеро (2,3 литра, 16 клапана, 260 коня) всъщност са базирани на тоя мотор.
Не, нищо общо нямат двигателите. Иначе Ланча Тема, Фиат Крома, Сааб 9000 и Алфа 164 са с една и съща платформа, но всяка фирма си слага собствени двигатели (Фиат-груп си слагат италиански, Сааб си слагат техните)
Говорим (пишем де) за дизелови агрегати, така както си го написал, колегите ще изпаднат в заблуждение.Та твърдя, и вече беше споменат по-горе два пъти линка на "уикипедията", че СААБ ползват дизеловите агрегати на Фиат! Тази събота имах удоволствието да сравня при отворените капаци двигателите на моето СУЗУКИ и един красив черен СААБ на "Цигов чарк" !!! (От сравнението изкарах коняк Хенеси) Трижди съжалявам, че поне не ги снимах с GSM-a..."УАН БАЙ УАН"!!! Другия път няма да пропусна снимката, просто в събота нямаше как да знам,че такава тема се вихри тук. В "Сааб", слагат още и 16 клапановия,150 кс мотор, забелязван още в Крома, Алфите и разни Опелови сурогати, като новата Мерива, Каптива и знам ли к’во.Но ето още веднъж линка.....http://en.wikipedia.org/wiki/JTD_engineПС, това което ми прави много неприятно впечатление, е предубеността на хората към марката Фиат.На главоча с който стана спора, като вдигнахме капаците му стана лошо, не,че хенесито му е скъпо, просто не вярваше до последно, добре, че в колата имах каталози на Седичи и SX-4!Още 2005г е "презент" този мотор в СААБ 9-3
Не, нищо общо нямат двигателите. Иначе Ланча Тема, Фиат Крома, Сааб 9000 и Алфа 164 са с една и съща платформа, но всяка фирма си слага собствени двигатели (Фиат-груп си слагат италиански, Сааб си слагат техните)
Говорим (пишем де) за дизелови агрегати, така както си го написал, колегите ще изпаднат в заблуждение.Та твърдя, и вече беше споменат по-горе два пъти линка на "уикипедията", че СААБ ползват дизеловите агрегати на Фиат! Тази събота имах удоволствието да сравня при отворените капаци двигателите на моето СУЗУКИ и един красив черен СААБ на "Цигов чарк" !!! (От сравнението изкарах коняк Хенеси) Трижди съжалявам, че поне не ги снимах с GSM-a..."УАН БАЙ УАН"!!! Другия път няма да пропусна снимката, просто в събота нямаше как да знам,че такава тема се вихри тук. В "Сааб", слагат още и 16 клапановия,150 кс мотор, забелязван още в Крома, Алфите и разни Опелови сурогати, като новата Мерива, Каптива и знам ли к’во.Но ето още веднъж линка.....http://en.wikipedia.org/wiki/JTD_engineПС, това което ми прави много неприятно впечатление, е предубеността на хората към марката Фиат.На главоча с който стана спора, като вдигнахме капаците му стана лошо, не,че хенесито му е скъпо, просто не вярваше до последно, добре, че в колата имах каталози на Седичи и SX-4!Още 2005г е "презент" този мотор в СААБ 9-3
Така, почвам подредгоре говоря за платформата Тема-Крома-164-9000, а по това време Сааб още не слагат дизели, просто увеличават турбината и броя на клапаните на оня древен ингилизки матор, зето всъщност е половинката на разрязан на две V8.Сааберите в момента са много нещастни хорица - карат най-скъпите Опел Вектра (щото реално 9-3 и 9-5 са си чисти Хлопели, ама напудрени и с емблеми на Сааб). И като им кажеш, че прочутия им турбоматор, дето бил най-великия, всъщност е една купена евтино половинка от английски V8, много древна, но и, както се оказа, много яка конструкция. Само дето Сааб нямат принос в тая работа. Големия 3-литров дизелов на 9-5 (дето вече не се слага) е една ужасно несполучлива V6 конструкция на Исузу, която скоро ще бъде заменене с новия V6 JTD.Оня саабер, дето ти се е дръвчил, може да го питаш къде ще се произвежда новия компактен Сааб 9-1 (отговора е - Корея, в заводите на Деу/Шевролет). Абе Сааб Калос/Авео....Апропо, на Каптива/Антара не се слагат фиатски матори, те са с комън-рейл дизели на VM motori (пак италиански де). VM Motori в момента са всички дизелови двигатели в корейските автомобили - 2,2 л. на Хюндай Санта Фе, 2,0 л. на Соната и малкия 1,5 л. на ситните хюндайчета. Киа използва същите. Шевролет(т.е. Деу - също).Новия Джип Вранглер и Додж Нитро също са с дизели на VM Motori - 2,8 комън-рейл със 177 к.с.Между другото, карах Сааб 9-3 TTiD с новия фиатски битурбо 1,9 ЖТД с 180 коня. Не е истина как върви тая Вектра, вервайте ми. Още при 1200-1300 оборота има над 350 Нм, а при 1850 оборота - 400 Нм - неква лудница. Не знам защо са решили новия мотор първо да се монтира на Сааб, после на Алфа и чак накрая на Фиат.Eто ви картинки на новия 2.9 литров V6 италиански турбодизел - съвместна разбаботка на Фиат, ГМ и ВМ Мотори.
Eто ви картинки на новия 2.9 литров V6 италиански турбодизел - съвместна разбаботка на Фиат, ГМ и ВМ Мотори.
Уф, знам ги, за съжаление нямаха добра слава до сега с разработката си 2,5... само колко Гранд Черокита се продават в момента с този мотор, дано са променени нещата! Силно благодаря за информацията, ако знаеш на колко заклети опелджии ще скъсам нервите утре!!!
Ако ти е кеф да се заяждаш, питай некой фордаджия или маздаджия що аджеба техните велики фирми не могат да направят един свестен дизел, а купуват моторетки от Пежо-Цитроен?
Коментар