Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

По-тесните гуми - по-сигурни!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    По-тесните гуми - по-сигурни!

    По-тесните гуми - по-сигурни 10 Август 2007, 08:33 / БТА По-широките гуми подобряват спирането, но са по-шумни и осигуряват по-лошо сцепление с пътя при влажност, сочат тестове на Клуба на автомобилистите в Германия Пет различни размера гуми Мишлeн (Mischelin) бяха изпробвани на автомобил Киа Сид (Kia Ceed) върху джанти от 15 до 18 инча. При скорост от 100 км./ч. широките гуми (225/40 R18Y) спират колата след 35,8 метра в сравнение с 41 метра, когато се използват по-тесни гуми (185/65 R15T). Ако се кара в условия на влажност по-тесните гуми имат предимство, докато по-широките започват да "плуват" в слой вода със скорост от 69 км./ч., констатираха специалисти. По-тънките гуми се представят по подобен начин, но при скорост от 80 км./ч. Отчитайки нивото на комфорт и шум по-тънките гуми предлагат по-качествено пътуване. Консумацията на гориво се увеличи с близо 2 процента при използването на по-широки гуми заради по-голямото съпротивление с пътя, допълват специалисти от Клуба на автомобилистите. Като обобщение на теста, представители на клуба съобщиха, че по-широките джанти предлагат по-добро управление, но имат отрицателно влияние върху комфорта и икономичното шофиране. В условия на влажност с такива гуми шофьорите трябва карат с разумна скорост.

    #2

    Коментар


      #3
      Да са ми живи и здрави 155-ичките тогава
      Не знам дали знаете, но "не знам" се пише отделно!
      Fiat Punto 1.2 SX 2000 г.

      Коментар


        #4
        ТежкО им на валяците.
        VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
        VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
        VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
        VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
        Нека Силата на бъде с Нас...

        Коментар


          #5
          ГЛупости на търкалета.Защо ли на болидите от Ф1 гумите са широки колкото мои 3 ???По широките почвали да плуват... ми то зависи от разграйферяването. Ако са гуми за сух асфалт ще плуват, и още как.Колкото по-широки са гумите, толкова по-стабилна е колата. Коефициентът на сцепление зависи от големината на контактната повърхност между гумата и асфалта. Тези германци не стига че не се научиха да правят автомобили , ми и тестове не могат да правят Единствено тесните гуми са по-подходящи за сняг.Друг е въпроса, че наистина широките гуми са по-шумни и как само вдигат разхода...

          Коментар


            #6
            батенце, врц колите карат с писалки на сняг и валяци на сух асвалт!
            "То, правото, е като хубава кобила на пазара. Който има повече пари, той я купува..." Йордан Радичков.

            Коментар


              #7
              Immortal, не си съвсем прав. На мокро, грайферът на гумата трябва да изпомпва водата изпод нея. Колкото по-широка е гумата, толкова по-бързо и надалеч трябва да се премести водата от средната част на гумата към края и извън грайфера. Това изисква сила и създава налягане. Когато налягането на водата стане по-високо от натиска върху гумата се получава аквапланинг. Каналите на грайфера не могат да се разширяват до безкрай, така че възможностите за изпомване са ограничени и всичко опира до широчина и количество вода.И нещо любопитно за десерт до колкото съм чувал от Иван Тенчев по време на неговите коментари, мокрите гуми на формулите могат да изпомпват около 15 литра за секунда. На нормалните автомобили не знам.
              Не знам дали знаете, но "не знам" се пише отделно!
              Fiat Punto 1.2 SX 2000 г.

              Коментар


                #8
                Immortal написа:
                ГЛупости на търкалета.Защо ли на болидите от Ф1 гумите са широки колкото мои 3 ???По широките почвали да плуват... ми то зависи от разграйферяването. Ако са гуми за сух асфалт ще плуват, и още как.Колкото по-широки са гумите, толкова по-стабилна е колата. Коефициентът на сцепление зависи от големината на контактната повърхност между гумата и асфалта. Тези германци не стига че не се научиха да правят автомобили , ми и тестове не могат да правят Единствено тесните гуми са по-подходящи за сняг.Друг е въпроса, че наистина широките гуми са по-шумни и как само вдигат разхода...
                Не съм склонен да се съглася съвсем с теб, колега... има оптимална контактна площ за всеки модел автомобил или по-точно тегло... Ще ти дам пример - накарай някой да седне в/у маса (кухненска) и се опитай да го буташ/дърпаш... след това обърни масата наопаки и сложи същия този човек вътре и опитай да буташ/дърпаш... Според теб в кой случай ще ти е по-лесно? Мисля, че никой няма да оспорва, че това ще е във втория случа?! Е да ама нали във втория случай контактната площ е по-голяма, защо е по-лесно?Отговора е прост - триенето във функция от масата не е права, а е нещо като парабола.п.п.М/у другото нещата са доста по-сложни, ако се теоретизира проблема...
                Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
                --- в сърцето завинаги... ---
                Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp

                Коментар


                  #9
                  Е те това казвам и аз. Ама аквапланинг при 69 км/ч ?!?! Явно са тествали гуми за сухо.Пък и виж само какви гуми са тествали. Как ли ще изглежда Темпрата с гуми 225 ?1.Тук изобщо не става въпрос за коефициент на триене при плъзгане, а коефициент на триене при търкаляне, които са доста различни неща. Или ако сме по-точни - при автомобилите ги има и двата, и то в доста сложно съотношение.2.Примерът с масата е неудачен. Сигурен съм, че ако всичко е при идеални условия, ще ти бъде еднакво лесно (или трудно) да буташ . Съпротивителната сила е равна на коефициента на триене по теглото на тялото. Коефициентът на триене пък зависи от много фактори, най-важният от които е грапавината на двете повърхности.

                  Коментар


                    #10
                    малко четиво по въпроса:http://www.physica.hit.bg/methodica/triene.htmlи това за англо-четящите:http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu.../frictire.html

                    Коментар


                      #11
                      Четивото е добро и май отговаря на всички въпроси. Трябва да не забравяме, че в техниката почти винаги всичко е компромис. Така е и с гумите, а посоченият от производителя размер най-вероятно е най-сполучливият компромис между сухо и мокро, лято и зима, каране бавно и бързо, направо и в завой, така че упражненията дават предимство в една насока, но прецакват нещата в другата.
                      Не знам дали знаете, но "не знам" се пише отделно!
                      Fiat Punto 1.2 SX 2000 г.

                      Коментар


                        #12

                        Коментар


                          #13
                          Някой обърна ли внимание за какви тесни и широки гуми става въпрос и за каква кола? 225 на Киа Сийд
                          no pain no pain

                          Коментар


                            #14
                            Щом е казал немецу, така е :D Още утре ще си купя 4бр. 175ци и ще си ги сложа на Купето, пък в завоя каквото стане - таванджосване, това е!
                            BMW E90 320D
                            ех. FIAT COUPE 2.0 16V
                            ex. FIAT BRAVO 1.6 16V
                            ex. ALFA ROMEO 145 BOXER engine

                            Коментар

                            Working...
                            X