Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Защо точно тази кола?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Защо точно тази кола?

    Отдавна се каня да пусна такава тема. Не съм попадал на подобна, а ми се струва, че ще бъде интересна.И така: Защо избрах точно тази кола?Като начало на търсенето на автомобил се информирах и си набелязах няколко варианта.Половинката искаше " нещо по-ново и да не е на повече от 80 000 км. Ама да е до 6000 лева. И да е хубава.Тази ( случайно посочена от мен минаваща кола ) не ми харесва"Аз бях Разума ( макар да действах под влияние на емоции ), а тя беше чуствата.И така се насочих към Ситроен Ксара.То не бяха съвети, че френските коли не стават, че само ремонти ме чакат, че трябва да съм мръднал да си взема такава кола...Обаче на мен ми харесваше. Много добър дизайн. Все още ми трепва сърцето като се разминавам с някоя Ксаричка.Бях на гости на сестра ми и докато говорим със зетя за коли той ми каза за негов познат който продавал Ксара купе, 1.6. Точно каквото исках. Отидохме да я огледаме. Колата беше много добра, поддържана, запазена.... Но глупакът предния ден я показвал нма някакви и те трябваше да му отговорят след два дни. Казх му -днес ти давам някакви пари, зетя го познаваш, няма да те излъжа, давай колата. Онзи - Не, та не. Да видим онези какво ще решат.И онези я взеха.Почуствах се все едно съм в 3ти клас и съм видял момичето, в което съм влюбен да се целува с някой петокласник. Ходих, оглеждах други Ксари, ама... Замислях се и за Роувър...И тогава един колега подметна, че негов познат автоджамбазин от Горубляне щял да докара два Фиат Браво. Спомних си с какви влажни погледи я гледах тази кола преди 10 години. Попрочетох това-онова. Намерих този форум ( преди схизмата ). И реших, че може би е добра идея. Въпреки предупреждени, като това което цитирам от Форума на Ситроен ( голям майтап, точно там да ми дадат такъв съвет ) - "Големи ядове ще береш с тоя Фиат човече. Живял съм 4 години в Италия. Знаеш ли какво казваха италианците като ги питаш що не карат Фиат ? Казваха :"Да не съм луд да кисна по сервизите цял ден? Не се обиждай но е твърде несериозно да си купиш точно тоя модел на Фиат. Просто не стават това е."Отидох да се видя с джамбазина -едното Браво било 1,2, а другото 1,6, леко вдлъбнато на предния капак. Огледах снимките на 1,2 колата ( беше описана като 1,4 16V , което, както разбрах от форума беше невъзможно, та решихме, че е 1,2 16 клапана ). Хареса ми. Искаше и 3800. Колата още беше в Италия. Оставих капаро. Чаках я... гледах снимките... предвкусвах я... И половинката и тя се вълнуваше с мен.Един наистина слънчев ден тя пристигна. Отидох да я видя и ... Кошмар. Моята лелеяна красавица се оказа "старата кранта" 1,4 12V. Беше друга. Казах му - аз тази не я искам. Взех си парите, прибрах се в офиса, влязох във форума и отново прочетох каквото намерих за този двигател. Попаднах на едно мнение, което ме накара да погледна нещата под друг ъгъл. Не помня чие беше, но заради него се обадих и му казах на онзи, че съм навит и на старата кошница. ( Пък и ми беше писнало да ходя да оглеждам коли. Исках агонията да свърши най-накрая. ) Върнах се при него. Не я оглежда много. Само отворих капачката за маслото - имаше гадно черно наслояване. Казах си, че поне не ми я е напудрил и така или иначе като вземам кола втора ръка рискувам... И рискувах. Пак му дадох капарото и паркирахме Синята стрела, междувременно старателно измита, в единия край на дворчето. Другото... Другото е проза - чакане в КАТ, първи сервиз, смяна на разпределителен вал и ....Вече близо 6000 км сме заедно. Спукахме две гуми, това укрепи връзката ни и сега "старата чанта" ми се вижда като млада благоразположена към мен девойка - внаги готова за мен.
    like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

    #2
    Ето и моята история.с жената славно си се возихме в старото Renault 21 Nevada. Голям параход, багажник като самосвал - пренесохме цялата къща на два пъти. Куриоза беше че аз седя долу и нареждам багажа, а жената го сваля от апартамента. Идва тя отгоре, а за викам - давай! "Ами то няма повече...".А колата наполовина празна... то не бяха хладилници, печки, гардероби, при ремонта (сменяме с PVC) всички черчевета и стъкла на дограмата ги отнесох на един курс. Комшиите се хванаха за главата... Ама си е стара - 87-ма година, 1,7 карбуратор, 73 коня и влачи като вол (по 15 чувала жито съм карал). За скорости - дига 170, но при повече от 140 жената пищеше и бяхме винаги пред развод... заради неразумното ми шофиране.И така - стигна се до момента, в който тествах през 202-ра новото Stilo. Тогава си беше революция... Качвам жената и детето и потегляме към Пловдив. Стигнахме доста бързо, поради факта че колата лети без да се усеща скоростта - жената на 200 не мрънка, аз си се кефя. Викам си - това е следващата ни кола - да нямам постоянни разправии. И през 2005-та имах възможност да си позволя покупка на по-нова кола. Първото нещо което потърсих в mobile.de бе за Fiat Stilo (3 door). Тук ги нямаше никакви, но и не съм искал никога да купувам от българин. Нормалната им цена беше някъде около 6 хиляди евро. Височка, но след един месец изскочи дена, леко ударена в левия калник за много добри пари. Гледам пораженията на картинка то 24 кВ и прецених че ще мога с малко средства да си я оправя. Обадих се веднага на продавача в Германия - арабин разбира се, имал сервиз, но този удар му бил малко нанагорен - нямал Cellete за разпъване и затова решил да я продаде. Пратих един познат, който беше на 150 км. от мястото да провери дали всичко е така, както е обявил и както говорихме. Оставих 500 евро капаро и след 3 дена отиде мой познат с камион да я натовари. Качил я на тира, но понеже той кара други неща, а не коли, имаше да прави курсове по Европа. Един месец я чаках да дойде колата, защото той с тира карал товари по Холандия, Германия, Белгия, Франция и т.н. А колата седи отпред ... и се вози.Жената почна вече да ме пита - абе дадохме парите, а кола ще има ли (притенява се). "Всъщност каква кола си купил...". Опитвам се да и обясня какъв модел е, ама то като ги няма - водя я до автосалона на "Аутоиталия" да и я покажа - там пък сложили с 5 врати - нищо общо с нашата. Както и да е. Дойде накрая тира и на митницата хората половин час търсиха номера на двигателя - то няма пипане - всичко е покрито с капаци, те самите не са виждали такава... разглобихме на място целия двигател. А тя си е на тира - не може да слезе, защото не е в движение.Като платих нечовешкото мито от 2400 лева вече си отдъхнах - беше вече моя. Оставаше да намеря начин да я смъкна от тира. С много питане намерих в близост до нас един електрокар и с него ми я стовариха на улицата на 500 метра от нас. С паднал акумулатор. Брат ми ми подаде ток и запалихме на място, двигателя мърка (на 70 хиляди километра беше) - загря си нормално, а аз не смея да включа на скорост - предно дясно колело си стои накриво и не знаем какви са пораженията по полуоска, шенкел, амортесьор. В крайна сметка се престраших и си викам - то ако има да се троши - да се троши, ще сменям после. Но учудващо колата си се придвижи сама до гаража ми и там вече си я оправих последователно - като нова стана.Оттогава е любимката на семейтвото и вече 3-та година ни слуша много. Сменям консумативи и си я почерпвам редонво с бензин. Ха наздраве и на всеки пожелавам да получи любимата си кола.

    Коментар


      #3
      Темата е супер. Интересно е всеки да разкаже защо точно "тази" си е взел.Ето и моята история. Някъде януари месец беше ми останал някой лев на страни и си викам ще си потърся някоя кошница от Германия за 200-300 евро малолитражка да се возя по града с нея. И се започна търсенето. Имам познат, който живее там и каза че ще ми търси. Така и не ми намери. През това време започнах да чета автофорумите и да търся повече информация за моделите около парите, които бях приготвил. Баща ми има Самара и вече 5-та година не е ходила на сервиз - дето се бъзика един приятел ако можеш да държиш лопата айде да работиш във ВиК-то. Като стане авария сега вече прастмасовите тръби и съединения ги гледат като космически кораб и все тече от някъде. Та така и сервизите - повечето "майстори" не знаят на къде се развиват болтовете. Та покрай Самарата съм доста в час с автомобилите - сменил съм й сам съединител, спирачната система (накладки, цилиндърчета, серво), шарнирите, маншоните на полуоските (правилното за мен е полувалове, защото те предават движението, а не се върти нещо около тях), радиаторчето за парното и други по-дребни неща. Ако се поддържа добре Самарата е много добър автомобил. Като качества по нищо не отстъпва на "великият" Голф 2. Един комшия имаше Голф 2 и постоянно му сменяхме нещо и като сравня със Ладата в някои отношения е по-добре измислена.И така минава си времето и изчетох доста във всички автофоруми - цели 4 месеца си търсих кола, колегите ме бъзикаха, че нищо няма да си взема, а един от джамбазите ми каза, че не съм за втора употреба, много съм ги гледал само за нова кола. Аз му казах, че някой ден в далечното бъдеще и това може да стане. Та от цялото това четене мога да кажа много сериозно, че проблемите при всички марки (специално за бензин говоря, кара ми се и дизел ама нищо не разбирам от дизели) са едни и същи - всички се оплакват от проблеми с ТПС, МПХ, датчик на колянов/разпределителен вал и т.н. Много странно ми стана като навсякъде всеки ти вика, че немските коли били най-здрави, а пък Бош били лоши части - кажи речи всичко по електрониката в "немските коли дето немецо го е измислил" е Бош. Това приказките на маса са голяма работа.След всичкото това четене и търсене извода за мен е при избора на втора употреба кола да не се гледа марката, а състоянието на конкретният автомобил. Както писах обсъжданите проблеми във форумите са почти едни и същи.И сега, как точно попаднах на Бравата. Баща ми има познат, който често пътува по работа до Италия. Няколко пъти говориха по телефона и един ден му се обажда и му казва, че братовчед му продава Опел Корса 1.2 1997 за 3800. Първо си търсех малка кола и добре, че не си взех. Аз му казах, че това са страшно много пари за такава кола. Максимум 2900 струва такава за мен. На другият ден ми се обади и ми каза, че има две коли, негови дето той си ги е внесъл май месец. Едната Марея комби 2.4 турбо дизел, наистина много хубава кола със всики екстри, но и за повече пари. Другата Брава 1.4 12клапана без екстри, само предни ел. стъкла, което мисля, че всички го имат. Уговорихме се кога да дойда да я гледам и преди да отида прочетох всичко изписано във форума за този прословут двигател, за вала и т.н. Като отидох да я гледам на пръв поглед нямаше сериозни забежки. Не беше пудрена, нито тя беше мита, нито двигателя, вътре си беше мръсна. Така най-обичам да гледам кола, това с пудренето много ме дразни, но търговията си е търговия. Разбрахме се да ми я остави за една седмица да я покарам и да му кажа. Първата ми работа беше да я огледам много внимателно на канал. Трябва да си сменя задните амортесьори, че единият е изпуснал. Иначе за първи път откакто си търсех кола видях купе поцинковано, без гнило отдолу. Втората задача беше да отворя капака на клапаните да огледам великият вал. И о чудо - до сега не бях виждал толкова чист двигател, явно е каран с качествена полусинтетика. Един такъв златист цвят не знам точно. http://www.samarins.com/check/ - това е линк към един сайт на английски където има много полезна информация за избора на втора употреба кола, с много снимки.За тази една седмица направих около 650 км с колата, тест драйв, а сега вече като съм минал за два месеца 2500 км мога да кажа, че разхода ми е около 5,5 л/100 извън градско - това при обороти около 3500, максимум 4000. За тази кола това прави 100-110 км/ч, което на мен ми е напълно достатъчно.За мен добра кола втора употреба не зависи от марката, а единствено от придишният собственик и сега вече от нас. Не трябва да се заблуждаваме - каквото и да казваме това ще си останат втора употреба коли, не може да очакваме чудеса от тях.
      Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
      Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

      Коментар


        #4
        Ех, нека и аз да се включа тук...В далечната 1991 година за пръв път видях ТИПО на живо и се влюбих - казах трябва да имам такава кола.А около 1998 видях Брава и останах без дъх. Така станах Фиатаджия...2001 година се сдобих с лелеяното ТИПО, но:2005 година, декември, жена ми започна нова работа и замина на тримесечна командировка в чужбина, като на всеки 20 дни си идваше по за 5, и разбира се аз ходех с нея до София да я закарам и да я взема. По това време си бръмчах с Типото и си бях доволен, макар да имах мерак за нещо по-ново, акоможе Брава. Но за съжаление ми бяха доста скъпи. Бях решил да изчакам влизането ни в ЕС и тогава като паднат цените (което и стана) да си взема нещо по-ново. Обаче жена ми като си дойде за Коледа, дядо и почина и стана така че тя пътуваше от София в 18,00 часа в деня на погребението. Естествено отидохме на погребението и веднага след това тръгнахме, макар да имаше нейни роднини от София, които предложиха да я вземат с тях на връщане аз казах:’Това си е моя работа’ - просто исках да си я изпратя. Тръгнахме и на магистралата спряхме на Хепи да хапнем. После като опитах да запаля - гредааа - няма никакви тоци - датчика на коляновия вал - заминал и Дигиплекса не пуска ток на свещите. Аз диагностицирах дефекта, но какво от това. Времето си тече и 18:00 наближава със страшна сила. Можете да си представите в тази обстановка колко бяхме напрегнати. Обахис на на онези роднини и се оказа че до половин час ще са при нас. Дойдоха, взеха жената и багажа а аз останах на Хепи. Звъннах на Баща ми да дойде да ме дръпне, но се оказа че той е зает. После се обадих на зет ми и човека след около час и половина беше при ме - закачи ме с Голфа и после 2-3 часа на бускир до Хасково - умрях от студ - 27 декември беше все пак. На другия ден смених датчика и колата запя. НО! След тази случка и вдигнах мерника, направо ми стана черна и когато колегата ми каза че ще си взема кола многобързо се спазарихме - той добре я познаваше и я харесваше - тя си беше ( а и все още е много гледана кола). Даде ми парите март месец и аз започнах да си търся Брава - почти цял месец гледах но нищо не ми харесваше, докато в един момент колегата каза - хайде, давай си ми колата че искам да я ползвам (той махна жигулата в това време..). Отидох до Пловдив решен да не се връщамбез кола и след 7-8 часово обикаляне на автоборси купих първата кола, гледана рано сутринта - бях се отцепил да обикалям. А тя - лъскач, без забележки отвън и вътре, мотора пее, с АГУ от Италия, но БЕЗ климатик - е товаи до денднешен ми е най големия проблем. Колицата се оказа отлична, освен обслужването за 1,5 години съм и сменил само задните амортесъори, термостат и задно спирачно цилиндърче - даже накладки не съм пипал.Това е, прозаично за някой, но за мен изпълнено с много чувства преживяване, които и до ден днешен не са изтлели - като си я измия и душицата ми запява. На това казвам аз страст.
        Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
        Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
        ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

        Коментар


          #5
          "...закачи ме с Голфа и после 2-3 часа на бускир до Хасково ...." - Явка, това можеше да ни го спестиш Моята история пък е следната:Имах един Ситроен BX - от ония красиви лодки, дето возят страхотно и побират готварска печка и пералня заедно с кашоните едновременно (тествано). Да, ама стария Ситьо реши, че трябва да покаже френските си номерца и смеси вода с масло. Смених гарнитура - след месец пак ги смеси и на мен ми писна. Много му се бях ядосал.По същото време един колега на комшията, гледам налепил Темпрата с табели - продава се - 3500 лв. Видя ме той че я загледах и вика - айде скачай. Бе да скачам, викам , ама ако свалиш 1000 лв... (Нямах и намерение да я взимам - ей така му го казах, колкото да отбия атаката . След 2 дни обаче ми се обажда и вика: "Айде бе, ще взимаш ли Темпрата? И аз - ми нали ти казах кога ще я взема... Готов си, вика, 2500. И аз нямаше как, пък и наистина не мога без кола, и се прежалих.Колата беше в окаяно състояние и се започнаха едни ремонти и смени... амортисьори, спирачки, радиатор, динамо, предно стъкло, джанти (къде без "лятна джанта"), музика, съединител, агренажен ремък, предница, айде накрая и двигателя... Но в интерес на истината, освен когато й затегна двигателя, на път не ме е оставяла...

          Коментар


            #6
            Ето и моята история. Шест години имах Типо-1.6(160.А2000)с климатик,аз му сложих газ-супер.Покатах го здраво-навьртях му близо 200 000. Да кажа,че не сьм го "пипал"ще е нагло-сменил сьм всичко,дето се сваля-за последно осите на задния мост(колата вече е собственост на най-добрия ми приятел),но сьм доволен-сега е на 560 000 без осн.ремонт.Покрай Типото свикнах с инжинерните решения на италианците,а и цените за подрьжка са без конкуренция.Вьрнах се кьм голямата ми любов- Велосипеда,но без кола в кьщи не може.’92-ра-’95-та живеех в Австрия(знам добре немски),бях вкарал доста коли, включително и от и-нет,т.е.-знаех всичко,за да се впусна в приключение.Няколко месеца изучавах цените и модификациите на Мареа и Брава-двигатели,ниво на оборудване и т.н.Докьто един ден не сбьрках и след"фиат" не посочих модел(задавах условие 5врати,бензин,климатик,серво)и освен Мареа и Брава се появи и Пунто.Не мога да обясня защо,но много обичам малките коли-имал сьм Пежо205,скоро купих на бащо ми 106-и започнах да следя Пунтото (пропуснах да кажа,че следях колите в Гемания(нали уж"германките"били по-добре подьржани,пьк и език,регистрация- всичко ми беше познато))Накратко предпочетох да дам повече пари за кола,а не за екскурзия(в Италия са по-евтини,но не знам нищо).И така-миналото лято харесах едно Пунто почти на швейцарската граница.На снимките изглеждаше добре описанието беше обнадеждаващо-сменен сьединител,акумулатор в гаранция(и двигателя+скоростите се оказаха,че са в гаранция от сервиза,от който била купена колата преди по-малко от година)Обадих се по телефона и след десетина дни уговорки ето ме в автобус за Щутгарт("надолу"трябваше да пьтувам с влак,а после...)след близо 36 часа пьт най-после седнах зад волана на Пунтото.Пьрвите впечатления са най-силни-колата ускоряваше по-добре от Типото(Пунтото е 1.6,90кс,пьлен инжекцион),вьтре отлична,отвьн само дребни драскотини,климатика-супер,навьн 35градуса,вьтре на повече от втора степен на вентилатора ти е студено.Вече се досетихте,че сьм я купил и как иначе-бях дал 250лв за пьт,намирах се в курортно село до Швейцария,кьдето няма шанс за друга кола.Прибрах се в Б-я.След две седмици по наще гладки пьтища колата взе да тропа като каруца-задния мост-оси и тампони.110лв и стана като нова,така е сьс старите коли- все нещо не е наред.Благодарение на мнения и информация от форума се навих и сложих газов инжекцион(в Перник).Кефя се на вьрвежа и вьзможностите на това автомобилче-действително е супер.
            Punto 176A9000-бялата точка на вселената

            Коментар


              #7
              Защо точно тази.... Че ще бъде Пунто, го реших преди това. Това беше най-добрия вариант между цена, по-голяма година на производство , поддръжка и т.н. А и е толкова красиво ... Другия вариант беше Клио... Поради факта, че в Бургас цените са с 500 лв. разлика / и все нагоре / отидох в Пловдив. Там имам приятели, щях да преспа в тях, избора е голям...Предварително бях гледал в мобиле.бг че има коли за моя джоб... Мойте хора ми бяха харесали 1 Клио - дизел... първо него отидох да видя... първо парите му бяха малко солени... После Клио.. като го видях още в началото се отказах - черно... лятото жив щях да изгоря... вътре бяха забравили прозорците отворени явно - мокета влажен, релсите на седалките - ръждясали, като натиснеш да светнеш плафона - потича вода от шибидаха... до палене на двигателя не се стигна....Влязох в интернет и намерих 1 Пунто / мойто си / наблизо до моите приятели... Парите бяха на ръба на възможностите ми... Никви екстри, но с климатик! Първо отидохме да го видим него... Какво да ви кажа - кукла, любов от пръв поглед.... После обикаляхме автокъщите да гледаме други пунтаци, но всичко ме влечеше към онова първото....В края на деня се върнах и го взех... без да го карам на майстори за диагностика, без нищо!!! Само мойте хора му чуха двигателя и казаха - добре е... Нищо не разбирах от коли. Ама нищо...Колко проблеми ми създаде за 1 г. няма да ви казвам, доста неща посмених, но гледам философски на темата - от тук нататък може би докато съм аз собственик на тази кола няма да има нужда да се сменят.... Но пък си го обичам!!! Пък как вози ... не бях се возил преди на Пунто... Общо взето го взех на ентусиазъм! Но кума си взе пасат 4 - е мойто вози по-хубаво , не че е мойто.... сега гледам през прозореца,че некъв идиот ме е запушил и как ли ще излезна след малко...
              Fiat Punto 1.1-Синята птица
              Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
              Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp

              Коментар


                #8
                готина темаЕ мойта не е фиат, но ще кажа как я взех Първо въпроса беше дали чрез някакъв заем или с пари в кеш. Реших второто зада ми е по-лек живота след това. Пари от наще - не става, те едвам връзват края, камо ли да заделят настрани. Но тъй като все още живеех при наще можех доста прилична сума от заплатата да си заделям за кола. Съмата стана някъде към 4000 лв и си казах вече е време, писнаха ми рейсовете и тролеите. Чудех се каква да е, каква марка, беше без значение какви години е, важното за мене беше просто да не гние. Екстрите не ме интересуваха. На края се спрях на 2 марки - Ауди и БМВ. Само че бмв-то идваше маалко по-скъпичко и не можех да намеря повечко парички за по-хубава, трябваше да чакам още докато събера. Затова Ауди-то, харесваше ми така известното "айце" и точно такова почнахме да търсим. Вдигнахме се една събато и айде на Горубляне - ужас, нищо, това което по става е супер скапо. Прибрахме се разочаровани. В неделята тръгнахме по автокъщите. Те половината затворени, другите които работят стоят вътре някакви май пазачи и викат "не може да я отвориме, ела утре, собственика го няма". Нормално неделя е. Взех едно списание и най-отзад има изброени моделите и в кои автокъщи ги има. Аз викам 1,8 ще е, бащата мрънка че не ми трябва толкова мощна, но не му обръщах внимание. Видях я там на снимка в списанието, червена, перфектна снимка и завъртяхме гумите на москвича на там. Собствениците бяха там, разгледахме я, повозихме се - ние съответно нищо не разбираме, но много ми харесваше, никакви екстри, мръсна, с един акомулатор който го свалят от зарядното... казах тази ще е. Капаро и в понеделник сутрин я взехме, газ към данъчното и КАТ (без номера, без нищо) и до обяд приключихме всичко. След време ремонт на скоростната, оказа се че и кормилната щанга е крива (де да знам че е крива, аз си мисля че такъв е модела), после се оказа че отпред отляво е удряна, но нямаше никакви фрапиращи следи. Много грижи за нея и никога не ме е предавала на път. В момента ми дава перфектен разохд - 5.34/100 извънградско, само с бензин я храня, не харесвам газта. Едвали ще я продам някога, страшно много ме радва
                Audi 1.8S златен талон

                Коментар


                  #9
                  Хареса ми темата и реших и аз да споделя.Пунто 1,1 /94 г. е колата която карам в момента. Иначе тази ми е 9-та по ред. Всичките досега са ми били за да си върша работата, а не да правя търговия с тях и съм ги поддържал за себе си. Първата ми кола като ерген беше ЗАЗ от мототехника, малеее ако можеха да се размножават от псувни България щеше да е зарината от тях. След като баща ми я обърна с колелетата нагоре реших, че можело и да сменя марката след 7 г. мъки и подкарах Жигули-3 на брой, Москвич -последния модел, Голф, Регата, ВАЗ 2105 и в момента Пунто. Та от всичките мои коли понаучих някои неща и зная долу-горе какво искам от всеки следващ автомобил. Предната ми кола ВАЗ 2105 я взех евтино и след кърпежи и стягане стана кукличка и редваше не само моите очи, няколко пъти са ме питали дали не я продавам и накрая тя ми изкара нервите като ходих до Пловдив. Беше края на октомври 2006 и на Карловския баир вечерта стрелката на водата взе да отива към червеното, появиха се и някакви вибрации от кардана, може да са били и от по-рано, но в градското не се усеща. Прибрах се пребит от път и казах до тук тази кола не е вече за мен - следващата и за 2 дена беша продадена. Търсих през това време на какво да се спра исках Фиат или Ауди и реших Пунто и то малко с двигател 1,1 за икономичност, аз не търся високи скорости. Намерих едно в Севлиево и тръгнахме за него, но не стигнахме до там з/о на изхода на Габрово видях моето пунто да ме чака. Спряхме и го огледахме, леко ръмеше и нямахме възможност да го гледаме подробно, имаше /и сега си ги има/ леки драскотини по левите врати. Качихме се за проба и се оказа че вдигна 140 с 4 човека, това беше пробата и огледа. Дадох капарото и на другия ден-петък си беше мое. Собственика ми каза че е с вода, а не с антифриз и аз отидох веднага след КАТ да го сменя, той беше сменил термостата и затова го налял с вода. В събота щях да пътувам за Плевен, но се оказа че с моето Пунто не става з/о антивриза ми текна в краката-пробито парно, после се проби и радиатора, смених и лагерите на задните носачи, ремъци и масло.Това лято ремонирах генератора и смених задни накладки. И за сега това съм правил по него и си го карам. Дъщеря ми ходи всеки ден на работа с него и е влюбена в машинката. Като цяло след 7 г. каране на Регата, също разкошен автомобил за мен, сегашното Пунто, Голфа, изключвайки руските автомобили по понятни причини те попада в др. класация, оставам верен фен на ФИАТ.
                  FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                  Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                  Коментар


                    #10
                    причините, поради които избрах моята кола бяха съвсем случаини, имах един Сеат Ибиза, с предстоящи ремонти и в този момент приятелят на сестра ми си продоваше бравото и го чопнах причини - беше дизел, нов съединител и амортисьори, обслужено и най-вече защото е ГТ и е с лети джанти и кожен салон, чисто на външен вид и заради гъзарийката си го избрах, но не съжалявам
                    A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
                    e30 forever!

                    Коментар


                      #11
                      Определено добра тема е...Та на въпроса на 1вата братчека мъжа даоста коли смени но накрая ходи до Дупница и си взе 95-а пунто 1.2 73коня 3вратка елх качи го на хубави джанти понагласи го , а аз само го гледам отстрани и му се радвам вози ме широко отпред екстри бяга и викам пунто ще да е и моетоПочнах да чета форума какво да гледам ко му е слабото на пунтото кви двигатели има и се бях спрял на 1.2 16в 3 вратка ако намеря...Ходих и аз до дупница ма беше скръб само дет за малко да се метна на 1 мареа-а 1.6 ама след тест драйва протече радиатор и викам ааа не....На другата седмица пак да обикаляме автокъщите бях прегледал мобилето нищо интересно..тръгваме и казвам аре 1во до горубляне да видим как са цени и като цяло как са пунтата да знам после ко да им гледам.Стигаме там обикаляме и стигаме 1 къща и отвътре ми синее 1 фиат и се сещам че в мобилето съм го мяркал 2 месеца да седи там(щялата история с харесването на пунто и решението да си взема и аз заем-а си бяха 3-4 месеца) та влезнах и почнах да го гледам на външен вид докато дойдат да ни обърнат внимание ,а то спортно окачване прагчета оригиналните джанти вътре боядисван интериор пак в син цвят аспух спортен хвана ми очите Дойде човека запали от аспуха музика за ушите двигател 1.2 16в че и с газова спортинг се водел тоя модел, повозиха ме малко се радвах като малко дете уж гледахме как е колата ама само гледах да не ми проличи че я искам :D викам ми мисля да я взимам попазарихме се свалих някви пари и на документите.От там кат консумативи малко проблеми с тампона на скоростите и изкочило вътрешно каре ,от там на газ минах и не спрях да се возя за 1 година точно 20хиляди и навъртяхАдски доволен съм само дето напоследък доста карък ме гони с нея и все гледа някои да ме засече или да ме удари незнам ко им преча :D А за на баща ми колата беше лесно с избора трудно с намирането ,от дупница ми харес и мареа-та возия отвътре онази беше елх...та като каза бащатата си я сменям и аз 1во му казах дай да влезнем в ЕС да паднат цени после го навих за мареа-а той само каза искам дизел....тва хубаво ма мареа дизел седан яко кът доакто накрая не ми се мярна 1 зелен цвят ( на бащата любим) водих го видя я хареса му и вече се вози в нея предоволен...
                      Lybra 2.4jtd intensa 06.2002
                      Marea 1.9 TD100 HLX -07/97
                      Punto 1.2 16v Sporting -11/97 еx - На части

                      Коментар


                        #12
                        Значи моето увлечение по Пунтото започна през 2003 когато бащата докара от Австрия Пунто 2 1.2 16V HLX,направо се влюбих в тая кола тя беше черна със черен салон на бели точки,много се кефех когато се возехме с нея защото баща ми рядко я караше нея много ми се изкаше да я остави за мен обаче тогава си беше скъпичка кола, а и кой ще ми даде на мен такава кола.Мина Време аз взех книжка но от пунтото вече го нямаше,а и бях забравил за него до тази година.Точно на Бала ми баща ми реши че ще ходи на Австрия мен ми беше малко криво ама какво да се прави докато аз бях на морето той се беше прибрал и бяха докарали и Пунтото за което аз изобщо не знаех , той го видял в Австрия и се сетил колко много ми харесваше.Прибирам се аз и гледам пред нас стахотно Пунто със Супер джанти и с точно любимия ми мотор , и си казах ее някой от съседите е извадил късмет.После разбрах че баща ми го е купил но не ми каза че е за мен на 1. 06. Го регистрира и аз му викам дай да се врътна де а той ми каза че несъм дорасал за такава кола . Стана ми некво много гадно и седнах на компа след час-два той дойде и ме попита няма ли да излизам аз му казах че с тоя скапан Форд няма да ходя никаде и тогава той ми даде Ключа от Пунтото и каза Честито дипломиране и карай внимателно :D ее нямаше такъв кеф просто веднага отидох да се изфукам на приятелите.И те още със Слизането ми от колата казаха "купи си Фият да береш Цел Живот Яд" обаче на мен не ми направи впечатление се пак Това ми беше 10-тата кола и бях свикнал на техните "ебавки".И искам да кажа че няма нищо подобно със казаното от тях до днес не съм имал никакъв проблем с Пунтото и мн си му се радвам + това Гори найстина малко
                        Fiat Punto 2 1.9 Jtd HLX 2001 год. (inlove)
                        Vw Golf III Cabrio 1.9 TDI 1996 год.

                        http://www.snimka.bg/album.php?album_id=146239

                        Коментар


                          #13
                          Темата е чудесна, просто си личи с колко любов всеки е писал за колата си.Реших и аз да споделя как се сдобихме с нашето Фиатче, а то беше съвсем скоро....Още от февруари месец аз и приятелката ми решихме, че имаме нужда от автомобил.И се започна едно търсене .....не беше истина просто...Първо докато се ориентираме в марката.Отначало викам АУДИ Б4 ще е с клима...хубаво вика тя и почваме да търсим.Форума на ауди го изчетох целия, особенно подфорум Ауди80/90....Междувременно бяхме уж поръчали на едни от София, които се занимават с внос на коли да търсят и да го вкарват направо.Минаха 2 месеца без резултат аз започнах да се изнервям вътрешно, все пак лятото идва моренце ала бала, не ми се ходеше пак с форда на баща ми.Един ден приятелката ми вика я виж тези Фиатчета (имаше една Брава спираше до входа) не ти ли харесват, и аз викам абе хубави са ама стоповете им са много гадни ( да ме прощават всички дето карат Брава, въпрос на различен вкус е просто!) и тя добре...После мернахме едно Браво съвсем случайно както си вървяхме и на едно кръстовище беше спряло на първа линия..загледах го, бре викам "Много арно бе Танасе" приятелката ми естественно веднага се влюби в него и реши че новата ни кола трябва да е Браво.ОК-започна се, регистрация във другия форум, защото не знаех за този, пак наново четене обстойно и накрая се спрях на Браво 1.9 ЖТД.Просто решихме, че това ще е.Аудито окончателно отпадна като вариант, на фона на 99-01 г. автомобил 94-95 беше доста зле...и така пак поръчахме, този път уж на едни познати бабалък му вкарвал коли само от Италия.Написах на един лист цял ферман какви екстри искам да има да е 1.9 ЖТД задължително от 99-01, да има клима, джанта,ел.пакет даже и цвят бях задал около 3 варианта...Обнадежди ме моя човек, вика ми до 10 дена ще имаш Фиат.И аз кефффф Само чакам с нетърпение.Първата седмица му звънях Н-пъти на брой...Втората към края разбрах, че и така няма да стане...Отивам си една сутрин на работа, мислейки си как може човек да си купи това, което иска, а междувременно в Русе обикалях автокъщите, имаше само 1 и те го бяха капарирали...Та идвам на работа, пускам си компа и викам, чакай да разгледам ПАК мобиле-то (всеки ден по няколко пъти го ровех)...Задавам аз търсенето, и о ЧУДО излиза едно Фиатче, дето предния ден не сам го видял, гледам обявата прясна прясна на няколко часа много яко изглеждаше на снимките, синичко и пишеше чип тунинг...Направо ме жегна нещо, побърках се и в 8:00 звъннах на човека.Лошото беше, че колата била за братовчед му, щял да идва да я взема довечера ала бала, може и филми да ми е вкарал човека незнам.Успях да го убедя, че я искам и накрая ми каза ако дойдеш да я капарираш ще ти я запазя.Денят беше вторник, нямаше как да изляза от работа до петък... направо ми се ,имам един авер в София работи, звъня аз така и така и той на работа горкия, вика ми не мога да мръдна....И си казах, тази кола не ни е писано да е наша...Но пусти му инат (нали съм Овне) звъня на един друг мой, викам му "какво правиш?" а той ми отговаря "Таман тръгвам за София" нещо служебно имал.Ох, отдъхнах си!Имам шанс си казах!Обясних му за 5 секунди за какво става дума и той се съгласи да иде да я погледне и ако му хареса да я капарира до събота да ме чака.Отиде там гледа я, кара я, обажда ми се очарован!Хм, викам си е................................... капарирай я!И той я капарира, до петък не можах да спя.Всяка вечер сънувах колата, притеснения как е що е, да не се набутам...Дойде събота, хоп на автобусчето и газ към София.Намерих се с човека към обяд,някаде около 15ч. вече бях зад волана на Браво-то.Запалих го, чух как работи ДВГ-то (не че нещо ще разбера де) но ми се стори нормално.Това беше първия дизел, който карах!Дотогава само бензинки карах.В крайна сметка сделката се осъществи, имах голямо желание да я качим на стенд, но нямаше време и трябваше да чакам, затова я взех без стенд, с леко притеснение....По пътя до Русе, никакъв проблем климатика работеше отлично!!! Много му се радвах,вървеше си прилично пробвах я тогава до 180км/ч нямаше проблеми..Прибрах се в Русе, обслужих я, смених носачи и накладки, филтри,масла.До към момента съм много доволен от Фифито, чудесна е, а и колко е пъргава Дано в бъдеще да нямаме сериозно ядове и връзката ни да продължи все така!Пропуснах да спомена, че наскоро я карах на стенд диагностика на ДВГ, всичко беше ОК. Та така избрах точно тази!На късмет, продавача твърдеше, че ме е спасило това, че съм звъннал първи.След мен се обаждали още 10 човека от София...
                          "Тревата расте, птичките летят, вълните галят пясъка. Аз пребивам хора."

                          ЕХ Fiat Bravo 1.9 JTD Abarth tuning, chip tunning VRPerfomance, 10.1999
                          Lancia Lybra 2.4 JTD, 140HP++, 2002, ASR,ABS,8 air,BOSE

                          Коментар


                            #14
                            Моята история е....(по точно не моя, а на баща ми)!Ровим двамата с него в интернет! Търсим си кола хубава до 7-8 хиляди лева! Той в Авганистан, аз в БГ! Ровим 2-та и аз давам пердложения!Мислех Опел Астра Ф , мисля че бяха(полицейските), но се отказахме! Той каза твърдо Опел няма да карам! От там минахме през разни джипчета сузикита и т.н....и стигнахме до Фиат Брава! Още като му я показах на снимка и я хареса! Каза това е !Търси колата, ако я харесаш я купувай! Аз като си дойда ще се оправим!Хм...търсих аз но нищо хубаво не мога да намеря! Ходих по автокъщите в Стара Загора...те не са и чували за такава кола.Или ако има са в окаян вид!Как да е баща ми се прибра в България! Гледаме пак в мобиле-то и видяхме една зеленка брава....(нашата) и татко каза "Тя е"....Звънна един телефон! Говори с човека(петък вечерта) и събота замина за Гоце Делчев!След обяд е бил там! Видял я в автокъщата! Прашасала мръсна...не измита въобще! О0творил я вътре, прашасала но много запазена! И я покарал! Званни ми докато я пробва и ми казва това е колата! В същото време, го чувам да вика "Момчета елате да бутнем"! Спуках се да се смея! Помислих, че ме базика! А той и скъсал съединителя!Човека от автокъщата казал, че го сменя за негова сметка но няма как да стане същия ден! Било е събота привечер! И настанил татко в хотел, поканил го на вечеря с компания и т.н.!На другия ден стиснали ръцете и от тогава вече 9-10 месеца и пробег от около 20 000 км. по колата няма никакви проблеми!Собственика от автокъщата в продължение на месец след покупката спред 3-4 дни званеше да пита как е колата...имали проблеми и т.н.Свързах и друг човек с него! И той си купи Брава и е много доволен!Ете това е моята история!
                            Lancia Lybra 2,4JTD '03
                            Фиат Браво 1.9TD75 '97
                            Фиат Брава 1.4 Бензин и Метан '97 -ex
                            Фиат Купе 1.8 Бензин '97 - ex

                            Коментар


                              #15
                              standox_brava написа:
                              Моята история е....(по точно не моя, а на баща ми)!Ровим двамата с него в интернет! Търсим си кола хубава до 7-8 хиляди лева! Той в Авганистан, аз в БГ! Ровим 2-та и аз давам пердложения!Мислех Опел Астра Ф , мисля че бяха(полицейските), но се отказахме! Той каза твърдо Опел няма да карам! От там минахме през разни джипчета сузикита и т.н....и стигнахме до Фиат Брава! Още като му я показах на снимка и я хареса! Каза това е !Търси колата, ако я харесаш я купувай! Аз като си дойда ще се оправим!Хм...търсих аз но нищо хубаво не мога да намеря! Ходих по автокъщите в Стара Загора...те не са и чували за такава кола.Или ако има са в окаян вид!Как да е баща ми се прибра в България! Гледаме пак в мобиле-то и видяхме една зеленка брава....(нашата) и татко каза "Тя е"....Звънна един телефон! Говори с човека(петък вечерта) и събота замина за Гоце Делчев!След обяд е бил там! Видял я в автокъщата! Прашасала мръсна...не измита въобще! О0творил я вътре, прашасала но много запазена! И я покарал! Званни ми докато я пробва и ми казва това е колата! В същото време, го чувам да вика "Момчета елате да бутнем"! Спуках се да се смея! Помислих, че ме базика! А той и скъсал съединителя!Човека от автокъщата казал, че го сменя за негова сметка но няма как да стане същия ден! Било е събота привечер! И настанил татко в хотел, поканил го на вечеря с компания и т.н.!На другия ден стиснали ръцете и от тогава вече 9-10 месеца и пробег от около 20 000 км. по колата няма никакви проблеми!Собственика от автокъщата в продължение на месец след покупката спред 3-4 дни званеше да пита как е колата...имали проблеми и т.н.Свързах и друг човек с него! И той си купи Брава и е много доволен!Ете това е моята история!
                              Евала, да бяха всички автоджамбази така... А моя тиквеник, като взимах тойотата ми пращаше стрелички, аз да му се обаждам.....

                              Коментар

                              Working...
                              X