Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Влияние на надморската височина на т.на кипене на водата

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Влияние на надморската височина на т.на кипене на водата

    Порових тук там защото ми беше интересно и ето какво сътворих.
    Прикачени файлове
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    #2
    Физиката е много интересна наука! Ама като гледам тея 3 хиляди метра... По-лесно да го направим във вакуум, че и при доста по-ниска температура ще се изпарява.

    Коментар


      #3
      ааа ето защо в самолет пием хладко кафе -- от надморската височина е ! има една смешка от Марк Твен по тоя повод - не знаел кое трябвало да се "кипне" - термометъра или барометъра, за да се види на каква височина е, та накрая ги сварил и двата !
      Тойота Приус

      Коментар


        #4
        Мдаа, завалиите в Хималаите дето най-много им се пие врял чай май повече 0т 75 градуса не могат да му дигнат - трябва тенджери под налягане да си набавят.
        Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
        Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
        ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

        Коментар


          #5
          Колко интересни неща имало в учебника за 8-ми клас А принципа на тенджерата под налягане е обратния, че температурата на кипене се повишава с налягането. Интересното е, че и в двигателя на колата охладителната система работи под налягане и при 110 градуса все още не кипи. Брех тая физика Yellow_Flash_Colorz_PDT_05
          no pain no pain

          Коментар


            #6
            Rayo написа:
            ааа ето защо в самолет пием хладко кафе -- от надморската височина е ! има една смешка от Марк Твен по тоя повод - не знаел кое трябвало да се "кипне" - термометъра или барометъра, за да се види на каква височина е, та накрая ги сварил и двата !
            Точно в самолет пък хладкото кафе е просто щото е изстинало В самолетите се поддържа нормално атмосферно налягане, така че там надморската височина няма значение.

            Коментар


              #7
              Immortal написа:
              Rayo написа:
              ааа ето защо в самолет пием хладко кафе -- от надморската височина е !
              Точно в самолет пък хладкото кафе е просто щото е изстинало В самолетите се поддържа нормално атмосферно налягане, така че там надморската височина няма значение.
              най-после някой да ми види преднамерената грешка !
              Тойота Приус

              Коментар


                #8
                Rayo написа:
                Immortal написа:
                Rayo написа:
                ааа ето защо в самолет пием хладко кафе -- от надморската височина е !
                Точно в самолет пък хладкото кафе е просто щото е изстинало В самолетите се поддържа нормално атмосферно налягане, така че там надморската височина няма значение.
                най-после някой да ми види преднамерената грешка !
                Трябва да си пил кафе в самолет за да знаеш ,че е така.
                Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                Коментар


                  #9
                  Абе не всички самолети са херметизирани, така че можете и да пиете хладно - горещо кафе на 3-4 хиляди метра
                  Alfa 147 1.9 JTDm '07 Q2 - хем червена, хем пуши черно;Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                  ex. Alfa 155 1.7 '93 ### ex, Alfa 147 1.9 JTDm '03 R.I.P. ###Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001,

                  Коментар


                    #10
                    Дай пример за нехерметизиран самолет, с който нормален пътник може да се вози на височина 3000-4000м и да му сервират кафе ... Някой май се изказва неподготвен ...
                    Fiat Brava 1,6 16v '96, Fobos

                    Коментар


                      #11
                      За сега не знам как е, ма аз преди много години бая съм патил от чай и въздушни ями... И мога да ви кажа, че чая никак не е хладко-горещ, направо си е врялПоложението е следното обаче По дефиниция точка на кипене се нарича моментът, при който флуида и парите отделяни от него се изравняват по плътност ли беше или насищане, не помня вече кое беше точно. Не надморската височина, а точно вънчното налягане (условията в които кипи) е причина за падането на температурата на кипене. Иначе вие убу си лафите са самолети, ма я си представете какво би станало с космонафтите? Ако някой реши да си вари чай в херметическа тенджера на Еверест то водата ще си заври пак при същите 110-120 градуса, както и на плажа на някой хавайски бряг

                      Коментар


                        #12
                        bubachko написа:
                        За сега не знам как е, ма аз преди много години бая съм патил от чай и въздушни ями... И мога да ви кажа, че чая никак не е хладко-горещ, направо си е врялПоложението е следното обаче По дефиниция точка на кипене се нарича моментът, при който флуида и парите отделяни от него се изравняват по плътност ли беше или насищане, не помня вече кое беше точно. Не надморската височина, а точно вънчното налягане (условията в които кипи) е причина за падането на температурата на кипене. Иначе вие убу си лафите са самолети, ма я си представете какво би станало с космонафтите? Ако някой реши да си вари чай в херметическа тенджера на Еверест то водата ще си заври пак при същите 110-120 градуса, както и на плажа на някой хавайски бряг
                        За херметическата тенджера не си съвсем прав - водата може да заври при 110-120 градуса, но може дазаврии при по-висока температура - зависи на какво налягане е настроен клапана на капака да изпуска пара
                        Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                        Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                        ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                        Коментар


                          #13
                          Даже доколкото знам, в пътническите самолети поддържат малко свръх-налягане, т.е. водата завира при около 105 градуса.А иначе не видях смисъла на темата.Все едно да напише някой - небето е синьо, и да почнем да коментираме

                          Коментар


                            #14

                            Коментар


                              #15
                              Immortal написа:
                              А иначе не видях смисъла на темата.Все едно да напише някой - небето е синьо, и да почнем да коментираме
                              Не си го видял щото го няма!
                              Bravo 1.6 16v

                              Коментар

                              Working...
                              X