Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Спукана гума, разтуптяно сърце и треперещи ръце...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    deadairplane написа:
    Според същия физичен закон всеки материал си има коефициент на температурно разширение.
    Това важи само за твърдите и течните вещества. Газовете се разширяват еднакво. Закон на Авогадро - знаеш - p.V = n.R.T
    Fiat Ritmo 105TC
    1600cc 105к.с.

    Коментар


      #32
      Където R е универсална газова констата R=287 J/kg.K

      Коментар


        #33

        Коментар


          #34
          deadairplane написа:
          Да не сте объркали нещо законите . Закона на Авогадро гласи: Броя на Атомите в единица обем при всички газове е равен при една и съща ТЕМПЕРАТУРА и НАЛЯГАНЕ. Демек за да е верен тия параметри трябва да са постоянни.http://www.krugosvet.ru/articles/105.../1010551a1.htm Уикипедията се оказа непълна за това ти пращам линк да четеш от друго място. Надявам се знаеш руски.
          Рядко бъркам физичните закони, особенно пък за такива елементарни неща. А Википедиата си е достатъчно пълна: http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0%B0%D0%B7Това което си написал за броя на частиците също е вярно, а формулата която обсъждаме е пряко следствие от факта, че един мол вещество винаги съдържа еднакъв брой частици.
          Fiat Ritmo 105TC
          1600cc 105к.с.

          Коментар


            #35
            Интересна дискусийка се заформи В предишния си пост не съм бил съвсем прав, за което се извинявам. Но след като се задълбочи спора, реших да поровя за повече инфо и ето какво открих в едно изследване на Гудиър. Пълненето с азот наистина има предимства, гумата се пълни с около 95-96% процента азот, но това е достатъчно за постигане на търсените ефекти. А именно - почти напълно се премахва влагата в сместа с която е напълнена гумата, а знаем влага и висока температура до какво водят. Първо - по-малко кородират стоманените телове в самата гума, следователно си удължава живота. Второ - нещото което най-много си променя обема е именно влагата. При изстиване кондензира и пада налягането, при нагряване се изпарява и повишава налягането. Друг фактор за спадане на налягането е самия кислород който по-лесно преминава през самата материя на гумата и го понижава, докато азотът когато е около горните проценти този ефект е пренебрежим, самият азот по-трудно от кислорода прониква в състава на гумата и напуска обема. Самата материя на гумата "старее" по-малко при пълнене с азот. И не напоследно място, причина за високите температури и тяхното задържане е пак парата, а при по-висока температура на гумата и износването при триене е по-голямо, по-голям е и разхода на гориво. При пълнене с азот гумите по-лесно отдават високата температура до която са се нагрели и така косвено им се удължава живота.Като цяло ефекта според изследването води до 3-6% намален разход на гориво и 20-25% по-дълъг живот на гумата.

            Коментар


              #36

              Коментар


                #37
                И тъй пичове, големи дебати бяха в тая тема. Интересно се получи. Сякаш се припомних лекциите от университета. Днес Бубачко мина през сервиза да му сменя гумата и аз го чаках като във формулата клекнал на коляно с готова гума и с гайковерта в ръката . Та каква се оказа причината - ами вентила се беше скъсал в основата си до джантата. И сега следващия въпрос: А колко от вас са си проверявали вентилите на гумите за напуквания?

                Коментар

                Working...
                X