Странна работа, пукал съм задна гума в движение и карах така 2-3 км, докато стана на парцал и никой в колата не усети, че е спукана ! А и безкамерните гуми не се пукат изведнъж, трябва да е била някаква мнооого износена сигурно.
понеже май задълбахме по темата... при 100км/ч 3 км се изминават за под 2 минути, толкова, колкото на мен ми бяха нужни са изчакване на правия участък и подемане на изпреварването. но все пак,
tomazo написа:
nasty написа:
зависи си от доста неща аз с 80 спуках гума в 1 дупка и джантата изкривих ама само се чу как спада гумата и волана натежа тва и в завой беше,а при 1 приятел в неговото пунто със 120-130 задна дясна пак и той нашия не усеща.
еми аз съм пукал гума с 200 и нищо не е ставало и със 170(все предни гуми ) и отнесох 2 бора то си е до ситуация ,път,гуми и най-вече автомобил ! па и задкормилно устройство
не се хващаите за думите, наистина много моля, и аз съм юркал Чибурака на бира по баирите на Витоша нощем и усещането е доста сравнимо, особено на пясъка по завоите... Не се хваля с това и не подстеркавам пиянско каране, но веднъж преживяно това, понеже не се забравя, съчетано с добър вестибулар и усещане за кола и движение на това туловище във времето и кое на къде може да отиде и да се компенсира с въртене на волан и ползване на спирачки или газ евентуално.... Това ми беше въпроса, може ли някой теоретично да се изкаже, при пукане на съответна гума и скорост примерно, на къде да се насочи внимание и на къде да завъртиш волана, да пипаш или не спирачка, да подадеш ли газ или каквото и да е за да се превъзмогне възможен кофти изход... ил просто да даде някакво четиво за обща култура например, да не се случва са се ползв , ма както гледам не съм патил само аз и при дори и по-високи скорости.... Това го казвам във връзка с това, че едно време гледах някакви руски уроци как се всема завой на 180 в планина например понанадолу вариант "на ръчна" и вариант с натискане на съединител и спирачка едновременно... но там нагледно с клип беше обяснено, при положението ако направиш едното как се държи колата, на куде излитак как да навиваш волана и прочее, и за другото също...А за пукането на гуми като цяло, едно време бащата ми беше споменавал, че най-кофти е да спукаш на път предна лява, а най-безобидно (ако може да се каже така) - задна дяснаП.С.:Ако модовете считат поста или част от него за кофти да го преправят или делнат... но все пак всеки си има разни абсолютни малоумни кретении в практиката, не ги отричам, но яа лично съм извадил доста поуки от тях и не повтарям!
При гръмване на предна гума, рязко се получава завъртащ момент около нея, поради рязката промяна на коефициента на сцепление. ( Тук не става въпрос за спукване, при което гумата си изпуска за 2-3 часа, а именно за гръмване. Иначе ще усетите, че колата започва да тегли повече към страната на спуканата гума и ще вземете мерки.)На първо място - винаги, като карате с по-висока скорост, дръжте двете си ръце на волана и го дръжте здраво. Ако си седите с едната ръка на скоростния лост, а с другата едва придържате волана, при гръмване на предна гума може да се забиете в насрещен автомобил или дърво например.Спирчака е желателно да не се натиска, тъй като гръмналата гума вече се е отлепила от джантата и колата допълнително ще получи завъртащ момент, този път в обратната посока, с което ще се завърти като пергел. Ако има АБС ефектът няма да е толкова силен, но все пак - опитайте се да спрете без спирачки.А за да се предотврати подобно нещо - оглеждайте си гумите редовно - за балони, за неравномерно износване и т.н. Не забравяйте, че като сте в колата и се движите с големи скорости, животът ви и този на хората около вас зависи от качеството и състоянието на гумите.
Абе и аз съм пукал гума с висока скорост и трябва да ви кажа, че спукването на задна гума е много по-опасно от предна.
Във връзка с това, в Германия на всички сервизи(по мои наблюдения) слагат по-новите гуми на задната ос. При нас в повечето вулканизатори се твърди обратното. Мнения?
При пукане на задна гума автомобила е склонен да презавива/oversteer/ и обратно при пукане на предна да недозавива /understeer/, като винаги е склонен по-лесно да завие около спуканата гума. От тук всеки може да си представи какво може да се получи в различна ситуация на пътя, според това дали караме направо или извършваме маневра в този момент. Може би най-опасните ситуации са при пукане на някоя от левите гуми, защото с натовареното движение в последно време шанса да попаднем в трафик в платното за насрещно движение е много голяма. Малко по безопасно е при пукане на дясна гума, тогава дано попаднете на широк банкет и равна поляна след него. Най-важното което трябва да се знае е че трябва внимателно да се намалява след като се установи спукването, при усещане за люлеене на автомобила дори е препоръчително да се подаде малко газ за да се стабилизира и след това със сваляне на предавките се намалява. Трябва да се избягва блокиране на колелата, тук антиблокиращите системи са огромен плюс, дори и при грешна реакция и "скачане" с всичка сила на спирачките. Относно кой къде слага по-добрите гуми - аз се старая да съм със здрави гуми и на двете оси. Ако трябва да карам с леко дефектна гума, гледам да е за малко и я слагам на задната ос.Някакви мерки за да намалим неприятните моменти? Ами нови гуми с размер препоръчван от производителя на автомобила, напомпани до необходимото за нормална работа налягане. А, преди време Гудиър пуснаха гуми по технологията Run-On-Flat, т.е. могат да се карат известно разстояние /80-100км/ със скорост до 80км/ч след спукване. Искрено ви желая безаварийно пътуване и ако ще пукате гуми нека да са в леглото
Абе и аз съм пукал гума с висока скорост и трябва да ви кажа, че спукването на задна гума е много по-опасно от предна.
Аз все си мислех че да спукаш предна е по-опасно отколкото задна. Просто въртящият момент, който получава колата е с център отпред - и то трудно контролируем, предвид че те са управляващи и следователно подвижни.
Някой казват, че пълненето на гумите с азот, предпазва много повече при и от спукване, отколкото ако е с въздух.
Пълненето с азот прави гумата по-неподатлива на промени от атмосферното налягане и температурите /околна и на пътната настилка/ тъй като азотът променя по-малко обемът си в сравнение с атмосферния въздух при промяна в горните фактори. Освен това азотът удължава живота на автомобилните гуми, кислородът е основен фактор за стареенето на материала на гумата. От тук и е логично пълненето с азот да предпазва от спукване, особено перз лятото когато е възможно гумата буквално да се пръсне при повишено налягане заради жегите. Така че пълнете с азот и/или проверявайте неколкократно налягането особено при дълги преходи в летните горещини.
Единственото предимство на азота е, че се елиминира кислорода и влагата, като фактори за корозия на гумата. Иначе всички газове са еднакво разширяващи се с температурата - физичен закон.
Единственото предимство на азота е, че се елиминира кислорода и влагата, като фактори за корозия на гумата. Иначе всички газове са еднакво разширяващи се с температурата - физичен закон.
мога да ти подаря една 185/65/14...пък ако искаш карай с неяима доста хляб в нея...ама ако не минеш утре, не знам кога ще стане, щото заминаваме за 10 дни на родопи
Той сега е в София. Иначе аз вече съм му сложил читаво марангони на неговата джанта. Ми трябваше днес да я оставиш при мен - щях да му я монтирам на другата джанта. Ама Петьо е решил да си купува нови гуми.Сега пък аз да ви кажа ли какво е да спукаш предна гума с мотор и то с вътрешна и после как съм се прибирал - няма ни овладяване ни управляване това нещо. Ама аз - хлапетия - викам си: ще се прибирам на задна гума, няма да го бутам пък сега я. Да де, ама то колко ще караш така и като реших да го пусна и на предната и... познайте... асфалта ме удари по шлема
Коментар