не вярвам температурата в колата ти да е 20 градусатова че така си я настроил, не означава че се достигапросто ще умреш от студ :D както каза колегата (по професия :D )- при охлаждане температурата трябва да е 25-27 градуса
Това с температурата е наистина спорен момент.Климатроника гони като задание зададената температура на лявата или дясната зона - където има зони, естествено.Тази температура се мери от датчик който се намира във въздуховода на съответната зона.Естествено реалната температура в купето се различава драстично от това, което се мери за зоната.Изобщо това с няколкото температурни зони е една голяма рекламна боза.Ако някой вярва че при шофьора е възможно температурата да е 17 градуса а на пасажера да бъде 26, значи може да напише и писмо до Дядо Мраз за предстоящата Нова Година Иначе според панела - може, приема го.Естествено като производителя ти е продал кола с двузонов климатроник, някак ще бъде скандално да прочетеш на дисплея че си идиот при такова задание
Immortal написа:
pinko, и аз точно това си мислех. Само не ми е ясно защо потребяват толкова много... Нормалните климатици (домашните) имат доста по-голяма охладителна мощност, а потребяват доста по-малко. То ще се окаже, че тези автоклиматици потребяват повече, отколкото дават (което е нетипично за климатик).
Не съм специалист в тази област, обаче според това, което чета - драстично по-ниска консумация на мощност имат инверторните климатици.В автомобилите, климатичните инсталации не са на този принцип.Не мисля че при автомобилните компресори е възможно такова прецизно регулиране на капацитета, каквото се прави при домашните климатици.Може би има и друг фактор, разбира се.
I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
За разход ми дава при извънградско (почти постоянно включен климатик) около половин литър отгоре (без клима - 5/100, с клима 5.42-5.75 л/100 км). Не мога да кажа, че е съвсем прецизно, разходът е засичан за около 800 км пробег.Мощност яде осезаемо, усещам и при потегляне, и на баири. Колко точно - не знам, но се чувства.
Аз от климатици не разбирам много, но като чета тук се сещам за нещо много важно - изолацията. Виждате какво става с температурата в колата като я оставиш за десетина минути на слънце-ад. Там, където работят домашните климатици не е така. Просто през всичките прозорци и ламарината благата хладинка много бързо излиза навън. За това си мисля, че климатика в колата трябва да има много по-голяма мощност от домашния, първо за да охлади сравнително бързо, и второ за да поддържа тази температура. За това и яде толкова от мощността на двигателя.
трябва да се мери температурата на въздуха , който е в купетоа не на този който постъпва през решетките - там температурата при пълна мощност е около 7 оСа за инверторите - това е друго нещоно даже и да няма регулиране, трябва отдадената мощност да е по-малка от изразходваната
Коментар