Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Пак съм тук... с ново запалване "направи си сам".

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Пак съм тук... с ново запалване "направи си сам".

    Здравейте всички.Отново съм тук, след месец и половина в бокса...На преклонна възраст, след кратко боледуване, почина запалването ми Digiplex. В резултат от което се оказах без кола... Имах два варианта за ремонт - да търся такова запалване по моргите, или да слагам делко с датчик на хол и някакъв стандартен комутатор.Аз избрах трети вариант - да си направя супер заместител на Digiplex-a. И ето, в момента си имам чисто ново, саморъчно изработено процесорно запалване, с отделни карти за газ и за бензин. Така че, сега с лаптопа мога да си настройвам каквото си искам. Та така.
    Fiat Ritmo 105TC
    1600cc 105к.с.

    #2
    Добре дошъл! Чудех се къде се загуби...Интересно решение си намерил... Би станала чудесна тема в техническия раздел...
    VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
    VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
    VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
    VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
    Нека Силата на бъде с Нас...

    Коментар


      #3
      Този трети вариант "Лично откритие" ли е? Защото ако е "ДА" пари ще изкаваш и дори може да се пенсионираш с "много пари"

      Коментар


        #4
        Stilo написа:
        Този трети вариант "Лично откритие" ли е? Защото ако е "ДА" пари ще изкаваш и дори може да се пенсионираш с "много пари"
        Ами да. Аз си измислих схемата и си написах програмите. Ама чак пък пари да изкарвам...нещо не го виждам. Е, ако някой колега има нужда от заместител на Digiplex, за да си настройва запалването на газ, или за да си смени изгорялото - може да се обади...
        Fiat Ritmo 105TC
        1600cc 105к.с.

        Коментар


          #5
          възможно ли е да докуменираш това нещо?Нари разбираш, не само от любопитство, това е като да извикаш през стобора "Колеги, направих си от колата ламборджини, сам го направих и така!"Сега ни гложди страшно любопитство как си се справил Поне мен!Дали ще е възможно да пренапишеш едно ЕКУ по този начин :D
          Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
          Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

          Коментар


            #6
            GTipo написа:
            възможно ли е да докуменираш това нещо?Нари разбираш, не само от любопитство, това е като да извикаш през стобора "Колеги, направих си от колата ламборджини, сам го направих и така!"Сега ни гложди страшно любопитство как си се справил Поне мен!Дали ще е възможно да пренапишеш едно ЕКУ по този начин :D
            Ами утре сутрин мога да направя малко снимки, щом ви е интересно. Вида е доста любителски, но пък стана здраво и стабилно. "Ламборджини" определено не стана , но с картата за газ има добро подобрение в ниските обороти. Ще видим и разхода как ще е.Също, обмислям варианта да публикувам схемите и програмите като "open source", обаче искам да понапиша малко повече екстри - например редактор на картите и имобилайзер, вграден в запалването.Във втората версия смятам да опитам и един адаптивен алгоритъм, който да настройва автоматично ъгъла на запалване, така че да се получава максимален въртящ момент... но това е в бъдещето де.
            Fiat Ritmo 105TC
            1600cc 105к.с.

            Коментар


              #7
              Евала колега, и аз ще чакам да видя какво и как е станало.
              Fiat Brava 1,6 16v '96, Fobos

              Коментар


                #8
                Евала и от мен!!!
                >Keep Walking<

                Коментар


                  #9
                  Ето ги и обещаните снимки.
                  Fiat Ritmo 105TC
                  1600cc 105к.с.

                  Коментар


                    #10
                    Все още не е особено ясно. Дал си снимки на една кутия с няколко кабела към нея и един маркуч Питах за схема, снимки на сглобката, с какво си подобрил системата, софтуер, такива неща..Ако не ти се публикуват фрий, все пак е интелектуален труд, сложи едни данни, как подобрява това нещо запалването.
                    Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
                    Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

                    Коментар


                      #11
                      GTipo написа:
                      Все още не е особено ясно. Дал си снимки на една кутия с няколко кабела към нея и един маркуч Питах за схема, снимки на сглобката, с какво си подобрил системата, софтуер, такива неща..Ако не ти се публикуват фрий, все пак е интелектуален труд, сложи едни данни, как подобрява това нещо запалването.
                      Както казах, за момента обмислям дали да публикувам схемите и програмите като отворен сорс. Много вероятно е да го направя, но първо искам да си подредя бележките малко и да дооправя програмата, че всичко е голяма каша.Относно подобрението - основният плюс е, че системата е програмируема и поддържа различни карти за газ и бензин. Това е нещо, което на кола със система Digiplex се прави много трудно. Дори аванс процесор може да се монтира, само ако замени оригиналния комутатор, който си е вграден в запалването - задачата не е тривиална. В случая проблема се решава по елегантен начин от самото запалване. Второто предимство е, че тока през бобината, а от тук и мощността на искрата може да се регулира. Това обещава лесно палене през зимата. Третото предимство (поне за мене) е, че мога да си сменям програмите и да си експериментирам колкото си искам.Единственият недостатък засега е, че не мога да намеря картите за моя двигател и съм сложил карта от 2л 130TC. Тоест може и да съм далече от истината. Но пък субективно колата я усещам по-мощна и разликата газ/бензин е почти недоловимо...
                      Fiat Ritmo 105TC
                      1600cc 105к.с.

                      Коментар


                        #12
                        ...И малко технически подробности:Комутатора е с транзистор IRFP460 - 280W NMOS с ограничение на максималния ток за работа с нискоомни бобини (моята е 0.4 ома). Софтуерно се прави да работи само в ключов режим, така че мощността върху него никога не надвишава 5..6W - стои си студен през цялото време. Тока през бобината се преобразува в напрежение и се подава на процесора.Сигналите от индукционните датчици (за ГМТ и на зъбният венец на маховика - 134 зъба) се усилват и ограничават от входни усилватели с транзистори.Налягането във всмукателният колектор се измерва с интегрален датчик за налягане и се вкарва в процесора.Всичко това (сигналите от датчиците, вакуума и тока през бобината) се обработва от едночипов контролер ATMega8, работещ на 16MHZ и се командва комутатора.Картите за запалването са две, като всяка карта се състои от 8 "подкарти" за 8 стойности на налягането във всмукателния колектор. Регулировката на ъгъла по скорост не е на стъпки, а се прави интерполация между точките, така че с малко точки се постига плавно регулиране на ъгъла. Може би по-късно ще направя и интерполация по налягания.
                        Fiat Ritmo 105TC
                        1600cc 105к.с.

                        Коментар


                          #13
                          Между другото това смятах да го правя с микроконтролер за четиритактовия вартбург (голф 1.3 engine), аз щях да си напиша програмата и да я кача в контролера, но човека е в софия, а аз и компютъра ми в бургас (като компа не е проблем де ) и нямах как да правя непрекъснати тестове, затова се отказах, а както го бях замислил беше НЕВЪЗМОЖНО ПРОСТО ... и 100% щеше да работи, ама тея "euro 1", "euro 3" щеше да са само митове сигурно, защото ламбда сонди, работи въобще незнам какви данни дават ... въпреки това ако се помъча може и да стане, особено след като работя в сервиз и вече доста по-добре от преди познавам устройството и електрониката на колите, +това всеки ден тествам доста коли на елкон и виждам кое къде е и как работи ... и кога не работи де

                          Коментар


                            #14
                            За схемите - вече са публикувани. Отворих отделна тема във форума "Авто електроника".
                            Fiat Ritmo 105TC
                            1600cc 105к.с.

                            Коментар

                            Working...
                            X