Здравейте всички.Отново съм тук, след месец и половина в бокса...На преклонна възраст, след кратко боледуване, почина запалването ми Digiplex. В резултат от което се оказах без кола... Имах два варианта за ремонт - да търся такова запалване по моргите, или да слагам делко с датчик на хол и някакъв стандартен комутатор.Аз избрах трети вариант - да си направя супер заместител на Digiplex-a. И ето, в момента си имам чисто ново, саморъчно изработено процесорно запалване, с отделни карти за газ и за бензин. Така че, сега с лаптопа мога да си настройвам каквото си искам. Та така.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Пак съм тук... с ново запалване "направи си сам".
Collapse
X
-
Добре дошъл! Чудех се къде се загуби...Интересно решение си намерил... Би станала чудесна тема в техническия раздел...VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
-
Stilo написа:Този трети вариант "Лично откритие" ли е? Защото ако е "ДА" пари ще изкаваш и дори може да се пенсионираш с "много пари"Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
възможно ли е да докуменираш това нещо?Нари разбираш, не само от любопитство, това е като да извикаш през стобора "Колеги, направих си от колата ламборджини, сам го направих и така!"Сега ни гложди страшно любопитство как си се справил Поне мен!Дали ще е възможно да пренапишеш едно ЕКУ по този начин :DСега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Коментар
-
GTipo написа:възможно ли е да докуменираш това нещо?Нари разбираш, не само от любопитство, това е като да извикаш през стобора "Колеги, направих си от колата ламборджини, сам го направих и така!"Сега ни гложди страшно любопитство как си се справил Поне мен!Дали ще е възможно да пренапишеш едно ЕКУ по този начин :DFiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
Все още не е особено ясно. Дал си снимки на една кутия с няколко кабела към нея и един маркуч Питах за схема, снимки на сглобката, с какво си подобрил системата, софтуер, такива неща..Ако не ти се публикуват фрий, все пак е интелектуален труд, сложи едни данни, как подобрява това нещо запалването.Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Коментар
-
GTipo написа:Все още не е особено ясно. Дал си снимки на една кутия с няколко кабела към нея и един маркуч Питах за схема, снимки на сглобката, с какво си подобрил системата, софтуер, такива неща..Ако не ти се публикуват фрий, все пак е интелектуален труд, сложи едни данни, как подобрява това нещо запалването.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
...И малко технически подробности:Комутатора е с транзистор IRFP460 - 280W NMOS с ограничение на максималния ток за работа с нискоомни бобини (моята е 0.4 ома). Софтуерно се прави да работи само в ключов режим, така че мощността върху него никога не надвишава 5..6W - стои си студен през цялото време. Тока през бобината се преобразува в напрежение и се подава на процесора.Сигналите от индукционните датчици (за ГМТ и на зъбният венец на маховика - 134 зъба) се усилват и ограничават от входни усилватели с транзистори.Налягането във всмукателният колектор се измерва с интегрален датчик за налягане и се вкарва в процесора.Всичко това (сигналите от датчиците, вакуума и тока през бобината) се обработва от едночипов контролер ATMega8, работещ на 16MHZ и се командва комутатора.Картите за запалването са две, като всяка карта се състои от 8 "подкарти" за 8 стойности на налягането във всмукателния колектор. Регулировката на ъгъла по скорост не е на стъпки, а се прави интерполация между точките, така че с малко точки се постига плавно регулиране на ъгъла. Може би по-късно ще направя и интерполация по налягания.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
Между другото това смятах да го правя с микроконтролер за четиритактовия вартбург (голф 1.3 engine), аз щях да си напиша програмата и да я кача в контролера, но човека е в софия, а аз и компютъра ми в бургас (като компа не е проблем де ) и нямах как да правя непрекъснати тестове, затова се отказах, а както го бях замислил беше НЕВЪЗМОЖНО ПРОСТО ... и 100% щеше да работи, ама тея "euro 1", "euro 3" щеше да са само митове сигурно, защото ламбда сонди, работи въобще незнам какви данни дават ... въпреки това ако се помъча може и да стане, особено след като работя в сервиз и вече доста по-добре от преди познавам устройството и електрониката на колите, +това всеки ден тествам доста коли на елкон и виждам кое къде е и как работи ... и кога не работи де
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар