До Имортал: Имаш ли инфо за тая тъпотия с детските кошчета, да прочетем по подробно, щото возя едно "дете" на 12г. дето носи 47 номер обувки.И него ли трябва да слагам в кош, баси.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
По-важните новости в ЗДвП с коментар. Правни парадокси.
Collapse
X
-
trace написа:До Имортал: Имаш ли инфо за тая тъпотия с детските кошчета, да прочетем по подробно, щото возя едно "дете" на 12г. дето носи 47 номер обувки.И него ли трябва да слагам в кош, баси.TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
UNO 1.0 FIRE
Коментар
-
Имам информация, само дето и аз не можах да я разбера. Така е написано в закона, че мамата...мамата... нищо не се разбира. Затова и не го постнах. Ето пълния текст на новата глава за тези неща. Категория M1 са леките автомобили. Ясно е само, че ако няма бебешко столче, не може да качвате дете до 3 години в колата изобщо, а над 3 години (до 150 см ръст) - само на задната седалка.Раздел XXV.Обезопасителни колани, защитни каски, системи за обезопасяване на деца (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Чл. 137а. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (1) Водачите и пътниците в моторни превозни средства от категории M1, M2, M3 и N1, N2 и N3, когато са в движение, използват обезопасителните колани, с които моторните превозни средства са оборудвани. (2) Могат да не използват обезопасителни колани:1. бременните жени;2. лицата, чието физическо състояние не позволява използването на обезопасителен колан;3. водачите на таксиметрови автомобили, когато превозват пътници в рамките на населеното място;4. инструкторите - при управление на автомобила с учебна цел.Чл. 137б. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (1) Системите за обезопасяване на деца в зависимост от теглото на децата, за които са предназначени, се класифицират в пет групи: 1. група 0 - за деца с тегло под 10 кг;2. група 0+ - за деца с тегло под 13 кг;3. група I - за деца с тегло между 9 и 18 кг;4. група II - за деца с тегло между 15 и 25 кг;5. група III - за деца с тегло между 22 и 36 кг.(2) Системите за обезопасяване на деца се подразделят на два класа:1. пълен клас, който включва комбинация от ленти или гъвкави компоненти с осигуряваща ключалка, регулиращи и присъединителни устройства и в някои случаи допълнителна седалка и/или защитна преграда, и могат да се закрепват чрез нейната вградена лента или ленти;2. непълен клас, който представлява цялостна система за обезопасяване на деца и може да включва частично обезопасително устройство в комбинация с обезопасителен колан за възрастни, който обхваща тялото на детето или задържа устройството, в което детето е поставено.Чл. 137в. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (1) Пътниците в моторни превозни средства от категории М1, N1, N2 и N3, когато са в движение, използват системи за обезопасяване, с които моторните превозни средства са оборудвани. (2) За деца с ръст под 150 сантиметра, които пътуват в моторни превозни средства от категориите М1, N1, N2 и N3, оборудвани със системи за обезопасяване, се използват системи за обезопасяване на деца от пълния или непълния клас по смисъла на чл. 137б, ал. 2, съобразен с теглото на детето в съответствие с чл. 137б, ал. 1.(3) В моторните превозни средства от категории M1, N1, N2 и N3, които не са оборудвани със системи за обезопасяване, не се допуска превозването на деца под тригодишна възраст, а децата на възраст три и повече години и с ръст под 150 сантиметра заемат седалка, която не е предна.(4) В таксиметрови автомобили, които не са оборудвани със системи за обезопасяване на деца, деца с ръст под 150 сантиметра се превозват на седалка, която не е предна. (5) Не се допуска превозването на деца в система за обезопасяване на деца, обърната в посока, обратна на нормалната посока на движение на превозното средство, когато тя е закрепена на пътническа седалка, с предно разположена въздушна възглавница, освен ако възглавницата не е деактивирана.Чл. 137г. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Системите за обезопасяване на деца трябва да отговарят на изискванията на Правило 44/03 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации или на наредба по чл. 138, ал. 4 относно одобряване типа на нови моторни превозни средства по отношение на обезопасителните колани и на системите за обезопасяване и за одобряване типа на обезопасителни колани и системи за обезопасяване. Чл. 137д. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (1) Всички седящи пътници на възраст три и повече години в моторните превозни средства от категории М2 и М3, когато са в движение, използват системите за обезопасяване, с които моторните превозни средства са оборудвани. Системите за обезопасяване на деца се одобряват в съответствие с чл. 137г. (2) Пътниците в превозните средства от категории M2 и M3 се уведомяват за задължението да поставят обезопасителeн колан, когато са седнали и когато превозното средство е в движение. Те се уведомяват за това по един от следните начини:1. от водача;2. от придружителя или от лицето, посочено като ръководител на групата;3. чрез аудио-визуални средства;4. с табели и/или пиктограма, поставени на видно място над всяко място за сядане.Чл. 137е. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Водачите и пътниците на мотоциклети и мотопеди използват защитни каски.
Коментар
-
Нови положения в Закона за движение по пътищата
Вече има нови по-солени глоби за всеки от нас, ще се раздават като топъл хляб. Малко е стара информацията от ноември, но е ъпдейт в закона за пътищата, който аз тепърва виждам, а преполагам и на други ще им е интересно да прочетат, а в края на статията има и линк към измененията по членове. http://www.econ.bg/news/article151353.htmlНатъкнах се на голяма глупост днес, която разбора се е отхвърлена от министър М. Миков, а именно че КАТ не можели да наглобят 120 000 шофьори, които нямат гр. отговорност. Тия малоумни ли са или са прости, какво ще рече, че ако замина в чужбина за 1-2 години и съм си прибрал колата в гаража, то тя трябва да има гражданска отговорност, за какво, ей тия застрахователи много се овълчиха.http://www.segabg.com/online/new/art...d=3&id=0000602--Старата ръжда любов не хваща!--
156 sportwagon 1,9 jtd 115
ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;
Коментар
-
Re: Нови положения в Закона за движение по пътищата
van_dal написа:Вече има нови по-солени глоби за всеки от нас, ще се раздават като топъл хляб. Малко е стара информацията от ноември, но е ъпдейт в закона за пътищата, който аз тепърва виждам, а преполагам и на други ще им е интересно да прочетат, а в края на статията има и линк към измененията по членове. http://www.econ.bg/news/article151353.htmlНатъкнах се на голяма глупост днес, която разбора се е отхвърлена от министър М. Миков, а именно че КАТ не можели да наглобят 120 000 шофьори, които нямат гр. отговорност. Тия малоумни ли са или са прости, какво ще рече, че ако замина в чужбина за 1-2 години и съм си прибрал колата в гаража, то тя трябва да има гражданска отговорност, за какво, ей тия застрахователи много се овълчиха.http://www.segabg.com/online/new/art...d=3&id=0000602Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.
Коментар
-
bubachko
Интересно, сега се замислям относно камерите, аз мо’е или не мо’е да карам с каска? А с маска? Никъде не пише. А след като може доста народ да кара с голееееми слънчеви гъзарски очила покриваши над 1/3 от лицето, начи и за маска може. А ако не може - това може да противоречи на моите възгледи за начин на изглеждане. Ами аз съм нудист. А сега ми кажете, мое ли си карам аз Чибурака по пате? Че си турим маратките да не съм в разрез със закона и ше си перкам гол...А инак, за тея глоби около неподвижите МПС-та - нямат никакво основание да го искат. Те наистина почват да се самозабравят... М’чи те утре ше ми поискат на мен и винетка да лепна на Чибурака, кат я карам по Варна със софийски номер... Де да знаят аз кога съм дошел тук и кога че си одим, мо’е и да съм бил (или ще за бъда) в нарушение и ей така, за всеки случай що да не си лепна една... Малко Офф: Как седи въпроса с тегленето на каравана? Т.е., ако карам кола ми трябва винетка за кола, ама ако трябва да тегля каравана?
Коментар
-
Re: Нови положения в Закона за движение по пътищата
ето още един археолог Сори за спамаШофирай разумно, на пътя не си сам.
Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird
Коментар
-
The_Wicker_Man написа:Да бе, ще седне Бай Х..... от КАТ да прави фейк-ове щото видиш ли требвало да се пишат актове. Ми то само за 10 мин от една камера могат да извадят над 30-40 коли минаващи на червено. Никой не говори за снимки освен това. Говорим за пълен записе, който те викат и ти го прожектират. Че и те подлежат на манипулаций никой не спори. Ама .. как си го представяш, да седне някой да прави интервенций по записа за да те натопи теб. Никому неизвестен водач, не е системен нарушител, и т.н. Дай ми едно смислено обяснение защо някой от КАТ ще реши да манипулира доказателства ? Какво печели ? 1 Акт повече или по малко .. не е от значение. Даже мисля че ако не ти напише му е по лесно тъй като няма да се занимава да го оформя. Тая работа взе да ми напомня за "...в Русия съм .. в Русия съм ..."
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар