Ами нали точно срещу тези тъмни балкански субекти се опитваме да роптаем, но никой не ни чува ...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Отнемане на книжка...
Collapse
X
-
Живеем в България. Трябва да се съобразим с този факт.На шосеен път решават да направят направят кафене. Слагат ограничение 40 км. Ти, шофьора, си длъжен да намалиш. От кафенето може да изтича малко дете. Може да изтича твоето дете.Ти, шофьора, си длъжен да намалиш. Псувай колкото искаш архитекта дал разрешение на строеж на кафенето, глупавите куки, чакащи парички до знака, детето което притичва безконтролно по пътя. Ти, шофьора, си длъжен да намалиш. Това само е един пример. Не е важно колко тъпо ни се струва ограничението от закона - знак, светофар, алкохол, маркировка - просто трябва да се кара по правилата. Ако трябва и с 20. Ако и да те надминат тарикатите (аз лично гледам да ги прецакам ако мога и да им попреча да извършат нарушение). Най-важното е да не се дават жертви по пътищата.Бал съм го и у ФИАТ-а ако убия човек с него. Да си бях карал колелото или да си бях хванал такси.Пеш
----
Ex Peugeot 206 -Служебен
----
Ex Brava 1.6 16V ELX
Коментар
-
"Качило се ’секо на кола и писка!","Не трябва само сила, трябва и акъл!" още някоя рекламка подходяща за случая искате ли? :D Докато на младите по пътя не осъзнаят реалната опасност, а останалите не разберат, че правилата са направени да се спазват-няма да намалеят жертвите по пътищата! Преди десет години ходейки пеша, илизайки от една пряка на "петте кюшета" се натъкнах на труповете на току що застреляни бандити. Бяха на няколко метра пред мен. Честно казано гледката на гърчещите се тела промени нещо в мен. На никого не пожелавам такова връщане към реалноста. Едни кадри с размазани коли по билбордовете ще свършат по-добра работа. И разбира се, тотална промяна в санкционирането и пътната полиция!Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Абе то и гардчето от НСО се е мислело за голямата работа но тази вечер казаха по новините че го уволнили.Ето какво пише и в днешния Стандарт:След сблъсъка гардът Румен Илиев бе задържан за 24 часа. Най-вероятно днес ще бъде поискано прокурорско задържане за 72 часа и мярка за неотклонение. През това време ще се извърши и вътрешна проверка по случая, назначена от шефа на НСО ген. Димитър Димитров. Ако вината на Румен Илиев се докаже, гардът ще бъде уволнен дисциплинарно.Тъй че полека лека нещата ще си дойдатна мястото.
Коментар
-
Темата се поизмести малко, очевидно.Искам само да подчертая дебело:Безопасната скорост не е задължително да бъде ниската скорост!Излезе навремето книжка от един поляк - Сойбеслав Засада.Пича е бил автомобилен състезател и книжката много добра, наистина много добра и актуална.Коментират се както аспектите на безопасността и разумното каране, така и самата техника на шофиране.Аз съм я чел многократно, много неща съм научил от нея и препоръчвам на всеки.Нищо че е писана преди може би повече от 20 години.Ако някой има интерес към нея - ще я кача в интернет, имам я и в PDF формат.Та...Ако си мислите че овчето спазване на 40км в час пик например ви прави отличниците на пътя - в дълбока грешка сте.След вас изнервяте много хора които изнервени са по-голяма опасност от това ако се придържате към адекватна скорост, различаваща се от знака.Да не говорим за ситуацията когато "отличника" загрижен за "съкровището" си кара с 40 по средата на лентата, щото в дясната може да има дупки.Или пък е "захапал" осовата линия щото ха я е пуснал, ха се е загубил.Типичен пример - ето го.Само за пояснение, аз карам в дясната лента с по-висока скорост и тя е 41км."Колегите" в лявата са под 40.Без да искам съм хванал и знака - май с по-малко от 40 не може? Просто на човек е дадена възможността да мисли, да преценява, да прави логически заключения и да взима решения!Да бъдеш кон с капаци очевидно е по-лесно. Пък и по-хамерикански.В книжката която споменах по-горе има една теза над която се струва да се замислим.Тя е: Ниската скорост в един момент може да се окаже по-опасна от високата!Пример който всеки ден е пред очите ми - караулката на Владая.От повече от година ограничението е 60.Масово обаче се минава с 40 че и по-малко.Предполагам се досещате какво става между 17 и 18 часа, за петък да не говорим.Нещо такова.Може би мислят че така вероятността да ги спрат куките е по-малка, знам ли...Именно категоричното ми несъгласие да влизам в скапаните клишета ми докарва често актове.Не ме разбирайте погрешно, изключително рядко съм карал с 140 и не се чувствам комфортно при такива скорости.Не харесвам магистралата и обикновено избирам алтернативите - предпочитам да карам по-бавно и да гледам какво става около мен.Фученето със 180км и повече на прав участък тотално се разминава с представите ми за величие, професионализъм и стил на каране.Да не говорим за това че нито имаме пътища за такива скорости, нито коли.Кочина на 10 години с такива безумни скорости по такива пародийни пътища... Тъпо. Имаше например една тема с клипче за някакво браво май беше как напълнило километража.Единственото което ми докара клипа беше смях и асоциация с това, как навремето със запорожеца правех 120.И на него тази скорост му беше толкова присъща, колкото на това браво 220 Да не говорим че теста не беше правен на писта а на нормален път с коли около него. Ама пубертета не прощава Въпреки всичко, в повечето случаи не съм имал проблем с куките. Не защото им давам пари, обикновено се разбираме като хора.Колкото и парадоксално да звучи, не мога да се изкажа генерално негативно за тях.Обаче казах го и в началото - книжка кола не кара.Книжката не ми е подаяние а съм си платил всичките изпити такси и прочее, минал съм си чинно през всичките изпити, тестове и прочее.Нищо че е било преди 18 години.Това че някой би решил колко е поучително да ми забрани да карам кола щото ми свършили някакви точки понеже не съм си сложил колан,карал съм с 30км повече или че съм паркирал на 5 метра след спирка мен въобще не ме касае.Няма да карам по-различно без книжка Съжалявам ако на някой тази теза не му харесва. Това все пак е лична позиция а не кампания за набиране на последователи.Не са толкова прости нещата, не могат да се разделят да черно и бяло...I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
Колега, ще съм благодарен ако качиш книжката някъде или я изпратиш на krasykp@mail.bgFiat Brava 1,6 16v '96, Fobos
Коментар
-
kkp написа:Колега, ще съм благодарен ако качиш книжката някъде или я изпратиш на krasykp@mail.bgI'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
toshe написа:Живеем в България. Трябва да се съобразим с този факт.На шосеен път решават да направят направят кафене. Слагат ограничение 40 км. Ти, шофьора, си длъжен да намалиш. От кафенето може да изтича малко дете. Може да изтича твоето дете.Ти, шофьора, си длъжен да намалиш. Псувай колкото искаш архитекта дал разрешение на строеж на кафенето, глупавите куки, чакащи парички до знака, детето което притичва безконтролно по пътя. Ти, шофьора, си длъжен да намалиш. Това само е един пример. Не е важно колко тъпо ни се струва ограничението от закона - знак, светофар, алкохол, маркировка - просто трябва да се кара по правилата. Ако трябва и с 20. Ако и да те надминат тарикатите (аз лично гледам да ги прецакам ако мога и да им попреча да извършат нарушение). Най-важното е да не се дават жертви по пътищата.Бал съм го и у ФИАТ-а ако убия човек с него. Да си бях карал колелото или да си бях хванал такси.
Коментар
-
Наистина книгата "Безопасна скорост" е много добра. Авторът е разбрал нещо много важно. За свои колеги той казва, че правят нещата наистина както трябва, перфектно при състезание, НО не разбират от гледна точка на законите на физиката защо точно така трябва да го направят. Авторът е проумял точно това, за това евала му правя.В една друга тема (не помна точно коя, много станаха такива за катастрофите, КАТ и т.н.) съм споделил едно мое мнение, че автомобилите конструктивно са изчислени според законите за движение по пътищата, които относно скорости не се различават сериозно в Европа.Та така като си ремонтирам нещо по колата и се заглеждам и се замислям защо е точно така направено, защо примерно при скорост 110-120 км/ч оборотомера ми показва 3500об/мин (максимума на НОРМАЛНИТЕ обороти за работа на един бензинов двигател). Предавателните числа, двигателя са съобразени точно с тези ограничения на скоростта и конструкцията на автомобила. Разбира се производителя е добавил малко резерв за повишаване на сигурността, не за да се удрят с 200 през три платна на магистралата.Просто не знам за къде бързат повечето колеги на пътя. Пътуването и автомобила трябва да е удоволствие, не да слезнеш като утрепан от колата - не мисля, че със позволените скорости (90 извън града и 130 по магистрала) ще им се развали с нещо пътуването, настроението и т.н. на някои.Моят опит е показал, че бързаш ли да свършиш нещо значи не умееш да си организираш добре времето, да прецениш можеш или не можеш да го свършиш, а така като си работиш спокойно и денят минава бързо и работиш с удоволствие и СВЪРШВАШ ПОВЕЧЕ РАБОТА отколкото ако бързаш и си напрегнат.Автомобилният спорт си е спорт, има си таланти, учат в спортни училища, състезават се по ПИСТИТЕ или по затворени заради състезанието пътища за обществено ползване, не по пътя, по който аз или някой друг сме тръгнали да свършим работа, да се разходим и т.н.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Esper написа:kkp написа:Колега, ще съм благодарен ако качиш книжката някъде или я изпратиш на krasykp@mail.bgSpace Star 1.9 DID
Коментар
-
леко полеко наказанието ми изтича (края на февруари) и сега се замислих каква ли е процедурата - записвам си се на курс, това е ясно, ама в КАТ имам ли работа преди това, в смисъл трябва лир да и ги питам нещо, или дали ще ми трqбват някакви документи?"Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
(Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар