ЧЕСТИТО.....!!!!!!С течение на времето се изяснило, че социалистическият режим на ГДР не е толкова успешен, колкото се надявали политическите лидери и партийни функционери. Имало идеи за по-нататъшно развитие на идеята "трабант", между които впрочем и намерението да се монтира ванкелов мотор, съобщават от automedia.bg. При модела 603 също става дума за намерение да се модернизира каросерията - тя трябвало да напомня на първия Golf. Политиците обаче спрели проекта.Същата съдба сполетяла и следващия проект P610. От него вероятно са направени повече прототипи. Тогава това бил доста модерен автомобил. За него били предвидени четиритактови мотори, но и тази идея била спряна от Политбюро. Причините били финансови. Така на фабриките не им оставало нищо друго, освен да си произвеждат прамодела, а сроковете за доставка надхвърляли 10 години.Чак когато вече се виждал краят на ГДР се появило нещо ново - в средата на 80-те по лиценз на Volkswagen се произвеждал четирицилиндров четиритактов 1.1 литров мотор с 40 к.с. Той се монтирал основно в по-големия Wartburg, но също и в трабант. На външен вид новият модел трабант, наречен 1.1, не се отличавал почти по нищо от стария (радиаторната решетка е леко променена). Само че повечето купувачи така и не успели да дочакат реда си за купуване и системата се променила, а някогашните горди собственици на трабант си накупили нови и употребявани западни коли. Същевременно обаче се е формирала една не малка общност, която се отнася към трабанта като към култов обект и обгръща представителите на марката с внимателни грижи.При появата си през 50-години трабантът не беше обект на майтап, а се взимаше съвсем насериозно, защото по онова време можеше да се мери със западните продукти, пише Михаел Кнауер в коментар за Automobilwoche.След това развитието обаче зациклило по политически причини. Въпреки това трабантът пожънал успехи. За периода 1957 - 1991 година са произведени общо 3 051 385 автомобила с тази марка. От тях в момента са останали около 60 хиляди само в Германия.50--годишнината на трабанта дава поводи на германците да си спомнят за възхода и падението на бившата ГДР. Повечето западногерманци когато чуят "трабант", веднага се сещат за някой от безбройните вицове на тази тема. Източните, за сметка на това, вероятно се сещат за някое пътуване във ваканция на Остзее. Факт е, че към днешна дата трабант има легендарна слава и много фенове, които го третират като "олдтаймър" и полагат грижи за него. Каквото е бил "бръмбара" на VW за Западна Германия, това е бил трабантът за ГДР. Но докато закръгленият VW придоби добър имидж в цял свят, "траби", както го наричат немците, се превърна в символ на залеза на ГДР. Много от западногерманците забравят, че това е бил един много сериозен опит на комунстическото правителство на ГДР да осигури за широки кръгове от населението малък и евтин автомобил.Нещо повече - тогава през 50-те ГДР иска да демонстрира, че "Системата" е способна и на икономически успехи. Точно по това време автомобилната индустрия на Запад е във възход и по тази причина през 1954 година се взема политическото решение за разработването на модела.Поради недостиг на ламарина се появил "картонът"Проектът имал непреодолими пречки. Нужната за производството на каросерии ламарина била много скъпа и се намирала изключително трудно в Източна Германия по онова време. Въпреки това прототипът бързо бил направен и показал как проблемът може да бъде заобиколен: с Дуропласт, комбинация от памучни влакна и пластмаса. Това решение донесе на трабанта по-късно прозвища като "летящия картон" или "пластмасовия бомбардировач".Технологиите за онова време обаче били толкова нови, че производителите трябвало не малко да експериментират. През 1957 автомобилният завод в Цвикау бил дотолкова напреднал с проекта, че да изкара тестова серия от бъдещият малък автомобил. От нея били произведени 50 екземпляра под кодовото име P50 - модерен продукт на социалистическото инженерно мислене. Така се случило, че точно през октомври 1957 СССР изкарал в орбита първия си спътник. Оттам идва и името ТРАБАНТ - спътник.В началните години трабантът заслужил вниманиеВъпреки че на по-късен етап трабантът се превърна в обект на шеги и закачки, в началото калата спечелила внимание. В крайна сметка дори по пътищата в Западна Германия през 50-те години се движили доста абсурдни конструкции. Трабантът си бил истинска кола. Каросерията отговоряла на съвременните изисквания на дизайна, в нея имало място, а двутактовият мотор не бил нещо необичайно. Дори 18-те конски сили не били толкова отдалечени от западните бръмбари (VW) и патета (Citroen 2cv).Със започването на серийното производство прамоделът бил значително подобрен, а през 1964 направо се появило нещо наистина ново - Modell 601, който се отличавал с нова каросерия. Колата не била толкова окръглена, а дизайнерите проявили смелостта да оформят задната част на трабанта така, че да напомня донякъде на популярните по онова време в Съединените щати автомобилни форми. От 601 (1964 година) насам в трабанта не се е променило почти нищо. През следващите години са правени незначителни промени в различни детайли на колата, но нищо съществено не е променено - това се оказва предостатъчно време Траби да стане обект на вицове.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Трабантът чукна 50
Collapse
X
-
Явор МитевЕтикети: –
-
Вицове, не вицове, ама с тая кола, седем години подред си ходехме до морето и обратно всяко лято А пък и беше първата подкарана(законно) от мен кола Две години си я карах почти без проблеми. Затова ще си спомням с добро трабичаTipo 1.4 i.e. 92g. 160A1.046 -ex
Chevrolet Tacuma 1.4 - ex
Fiat Bravo 1.4 120k.с.
-
Благодаря за статията Парадоксалното е че въпреки "картонената" си черупка, трабанта има изключително здрава конструкция.Историята познава не-малко удари между трабант и "западни" автомобили, като резултата винаги предизвиква изумление.Със спорти подвизи траби не може да се мери с Вартбург, обаче ето една наистина ЗЛОБНА СНИМКА.Както беше написал Дончо Цончев в "Роман на колела", при тръгване вади павета и разпорва панталони ако си близо до ауспухаI'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
Явор Митев
........навремето си спомням как чичо Страхил - комшията, идваше да черпи с бонбони за покупката на чисто нов Трабант, спомням си също така, как ми обясняваше за екстрите на модела - никой тогава не беше чувал за това, как ако се движиш на четвърта и изключиш от скорост, четвъртата излизаше сама и после при газ, сама се връщаше...или нещо такова.........няма емотикон за "РЕСПЕКТ"....
Коментар
-
Ха-ха-ха, да, така беше... казваше се "фройлайф" или нещо подобно... при "Вартбург" беше по-съвършено.И не забравяйте, че последният имаше предимствата на конструкцията "шаси", като при добрите джипове, а не самоносещата конструкция на "модерните" автомобили! Още помня особения приятен мирис на нов Вартбург и Трабант.SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Nino написа:Ха-ха-ха, да, така беше... казваше се "фройлайф" или нещо подобно...Fiat Idea 1.9 8V mJet 'Emotion'
Fiat Bravo 1.4 16V T-Jet 'Eleganza'
Fiat Punto 1.2 16V ELX 'Speedgear'
Fiat Uno 1.0 i.e S - "powered by FIRE 8V"
Търси се..
Коментар
-
Fire 999 написа:Nino написа:Ха-ха-ха, да, така беше... казваше се "фройлайф" или нещо подобно...
Коментар
-
траби
той 601 не се ли плоизвежда някаде в малки серий по руските републики но с двигател на Сузуки като написах Трабант вижще какво излезе саит за коли от миналато има много егзотичн и непознати http://www.autosoviet.altervista.org/main-english.htm
Коментар
-
sasco
Първата ми кола беше Траби.Купих си я в 11-ти клас с мои пари за 220лв..Това е 1996г.Траби беше на 11г.Карах я 2 год. безаварийно.Много здрава колица,като се има впредвид,че е кашонче,а не тенеке.С носталгия си спомням за него и как обикаляхме дискотеките в Студентски град!VIVA TRABANT
Коментар
-
Re: траби
kluchar написа:той 601 не се ли произвежда някъде в малки серии по руските републики, но с двигател на Сузуки.Fiat Idea 1.9 8V mJet 'Emotion'
Fiat Bravo 1.4 16V T-Jet 'Eleganza'
Fiat Punto 1.2 16V ELX 'Speedgear'
Fiat Uno 1.0 i.e S - "powered by FIRE 8V"
Търси се..
Коментар
-
Невероятна кола за времето си само на ресори .Можеше да пренес епочти всичко -спомням си с бащата сме го товарили докато обърне ресора на обратно В.Търново - София никви грижа.Да не говоря че нямаше планина и планинска пътека през която не може да мине щото е висок.А за това дет колегата по горе каза че изумява със здравината си при удар съм напълно съгласен .Имахме изпълнение с една жигула нацепихме я отзад .Добре че нямаше компютър в жъгулата да и изпише "Do you want to add new hardware?" хи хи хи направо и събрахме багажника под садното стъкло оня щеше да получи инфаркт а на Тръбито едни чупен фар и пукнат около 15 сантима капак и калник нищо друго. Е разбира се това не е за хвалба само споделям на никой да не му се случваFiat Bravo 1.9 M-Jet 16v sport 2007
Fiat Tipo 1.6ie 159A3.046 OHC
Коментар
-
asus написа:... а на Тръбито едни чупен фар и пукнат около 15 сантима капак и калник нищо друго.I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
В студентските си години имах един съквартирант, голям пич, беше моряк... Та в студените и гладни зимни вечери ми разправяше моряшки истории и за голямата си мечта да преправи трабанта на баща си (който седял бездихан в двора им)... да му направи отопление като прекара тръбата за изгорелите газове през резервоар вода, да сложи някаква пасивна тежка перка на пътя на изгорелите газове за да махне "пърпоренето"...Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
--- в сърцето завинаги... ---
Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp
Коментар
-
bubachko
Esper написа:...Със спорти подвизи траби не може да се мери с Вартбург ...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар