Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

скоростомер-отклонения

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    скоростомер-отклонения

    Здравейте..Понеже четох темата за максималните скорости които всеки е развивал..Със сигурност показанията на скоростомера не са реални.Отклоненията идват от гумите-цолове,широчина.Но ме интересува има ли и нещо друго което да оказва влияние върху показанията?Някъде бях чел че самите производители правели така от гледна точка на безопасността.Примерно ако се шофира със 150,показанията да са 155 или нещо подобно и при по-големи скорости отклоненията са по-високи.Някой чувал ли е за такова нещо.И ако има някъде статия за това моля дайте линка...Че се заформи тук един спор поздрави...а моето браво 193 при около 5500..а макс.скорост по книжка е 180

    #2
    Моят съм го сравнявал с GPS приемник - в доста широк обхват показва реалната скорост +7. т.е. ако карам със 100 той показва 107 ...Гумите ми са препоръчваните за модела - 185/60/14

    Коментар


      #3
      толкова +7км/ч и аз имам ГПС
      A3 1.9TDI 131к.с помпа-дюза 2002г 6 скорости 5 ВРАТИ вече 160+к.с
      Punto Sporting 1.9JTD 2003
      ex. Fiat Marea TD100 1998

      Коментар


        #4
        Важна е обиколката на гумата. Скоростомера отчита броя претъркулвания на гумата за единица време.

        Коментар


          #5
          Aз съм точно с такива гуми каквито трябва да съм 185/65/14, но ГПС-а ми отчита че скоростомера показва с +7км/ч повече
          A3 1.9TDI 131к.с помпа-дюза 2002г 6 скорости 5 ВРАТИ вече 160+к.с
          Punto Sporting 1.9JTD 2003
          ex. Fiat Marea TD100 1998

          Коментар


            #6
            И аз съм сравнявал с моите два GPS-а. И при двата откронението е +7 км/ч.Гумите ми са стандартни за модела - 15 цолови. При показание на скоростомера от 100 км/ч реалната по GPS е 93 км/ч.При скоростомер на 180км/ч GPS-а ми отчита 172км/ч.Поддържам постоянна скорост за да нямам загуби по сигнала.

            Коментар


              #7
              ...а аз явно не съм със зададените фабрично.....от Бизнес Парк София до блока на родителите ми в Габрово винаги си е било 209 клм.....мерил съм го с много коли, а Авеото ми дава.....197...

              Коментар


                #8
                Авео написа:
                ... Авеото ми дава.....197...
                - Брей! Ноо икономично Авео-то!? Разбира се, че това беше само шега!Шири се мнение, че производителите умишлено тарират скростомерите с малка преднина в полза на по-ниската скорост. Има логика. Но с колко?
                Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

                Коментар


                  #9
                  mme написа:
                  Авео написа:
                  ... Авеото ми дава.....197...
                  - Брей! Ноо икономично Авео-то!? Разбира се, че това беше само шега!Шири се мнение, че производителите умишлено тарират скростомерите с малка преднина в полза на по-ниската скорост. Има логика. Но с колко?
                  Един приятел от бизнеса ми разправяше, че това е старо изискване за безопасност в европа и на по- старите модели е фиксирано, но на някои от новите го правели да е динамично отклонение в зависимост с каква скорост караш (може и с процент от реалната скорост).

                  Коментар


                    #10
                    //// написа:
                    Важна е обиколката на гумата. Скоростомера отчита броя претъркулвания на гумата за единица време.
                    зависи на коя кола, но това не е абсолютно вярно. дори напротив, по-скоро е грешно. повечето дачици за скороста са на скоростната кутия и отчитат оборотите на вала.
                    "Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
                    (Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)

                    Коментар


                      #11
                      Влачете колеги.http://www.clubalfaromeo.com/forum/v...ic.php?t=11589
                      Alfa 147 1.9 JTDm '07 Q2 - хем червена, хем пуши черно;Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                      ex. Alfa 155 1.7 '93 ### ex, Alfa 147 1.9 JTDm '03 R.I.P. ###Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001,

                      Коментар


                        #12
                        charlie написа:
                        //// написа:
                        Важна е обиколката на гумата. Скоростомера отчита броя претъркулвания на гумата за единица време.
                        зависи на коя кола, но това не е абсолютно вярно. дори напротив, по-скоро е грешно. повечето дачици за скороста са на скоростната кутия и отчитат оборотите на вала.
                        Няма значение на коя кола. Информацията се взема датчик, свързан със зъбно колело закрепено на касетата на диференциала. При по-старите модели там е свързано жилото на километража. На практика скоростомера отчита броя превъртания на диференциала за единица време, което е пряко свързано с обиколката на гумите. И ако се има на пред вид честотата на въртене на коляновия вал, спрямо скоростта, отчитана от скоростомера, то при гуми, с различна обиколка ще имаме различни показания на скоростомера, при констатнтно отчитане ма обототомера.

                        Коментар


                          #13
                          Аз доколкото знам съществува директива на ЕС към производителите на автомобили, която им препоръчва да тарират скоростомерите така:До 60 км/ч - грешка 0%, от 60 до 100 км/ч - грешка 5%, от 100 нагоре - грешка 10%. Разбирай, че показват с толкова ПОВЕЧЕ с оглед психологически да стряскат водачите, че се движат с много голяма скорост.Тази директива е от 1992 година, така че за моят автомобил не важи

                          Коментар


                            #14
                            Може да се вярва само на преводните числа, размера на гумите, оборотомера и... лист и химикал ПП- а преди това не е лошо и оборотомера да се провери доколко лъже
                            Бай Фичо - ега ти пауъра!!!

                            Коментар


                              #15
                              Понеже работя в JCI и мога да споделя малко информация "от извора".По спецификация старите автомобили, които не използват системата CAN (преди 95та година общо взето) имат изискване за точност +-4 км/ч. Системата при старите скоростомери е електромеханична и допуските са големи.При новите системи използващи CAN мрежа и изпълнителни механизми със стъпкови електромоторчета и микроконтролер е възможно задаване по електронен път на отклонението, както и неговото специфициране. Също е възможно взимане на корекция според размера на гумите.Специално при РЕНО отклонението е (+4км/ч + 5%) по спецификация, т.е. при 160км/ч имаме показание 172 При БМВ 7ма серия имаме само 5% + 0 км/ч. Общо взето всеки производител специфицира отклонението сам за себе си, като най-общо ниския клас автомобили "лъжат" повече. Най-"зле" са баничарките, където отклонението е 10% при РЕНО КАНГО. Целта е да се спазва директивата и да се окаже психологическо въздействие върху водача. Няма как иначе кола, която е проектирана за 160км/ч да вдига 210 (за справки tuning.bg - че и си вярват)

                              Коментар

                              Working...
                              X