Здравейте..Понеже четох темата за максималните скорости които всеки е развивал..Със сигурност показанията на скоростомера не са реални.Отклоненията идват от гумите-цолове,широчина.Но ме интересува има ли и нещо друго което да оказва влияние върху показанията?Някъде бях чел че самите производители правели така от гледна точка на безопасността.Примерно ако се шофира със 150,показанията да са 155 или нещо подобно и при по-големи скорости отклоненията са по-високи.Някой чувал ли е за такова нещо.И ако има някъде статия за това моля дайте линка...Че се заформи тук един спор поздрави...а моето браво 193 при около 5500..а макс.скорост по книжка е 180
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
скоростомер-отклонения
Collapse
X
-
И аз съм сравнявал с моите два GPS-а. И при двата откронението е +7 км/ч.Гумите ми са стандартни за модела - 15 цолови. При показание на скоростомера от 100 км/ч реалната по GPS е 93 км/ч.При скоростомер на 180км/ч GPS-а ми отчита 172км/ч.Поддържам постоянна скорост за да нямам загуби по сигнала.
Коментар
-
Явор Митев
...а аз явно не съм със зададените фабрично.....от Бизнес Парк София до блока на родителите ми в Габрово винаги си е било 209 клм.....мерил съм го с много коли, а Авеото ми дава.....197...
Коментар
-
mme написа:Авео написа:... Авеото ми дава.....197...
Коментар
-
//// написа:Важна е обиколката на гумата. Скоростомера отчита броя претъркулвания на гумата за единица време."Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
(Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)
Коментар
-
-
charlie написа://// написа:Важна е обиколката на гумата. Скоростомера отчита броя претъркулвания на гумата за единица време.
Коментар
-
Аз доколкото знам съществува директива на ЕС към производителите на автомобили, която им препоръчва да тарират скоростомерите така:До 60 км/ч - грешка 0%, от 60 до 100 км/ч - грешка 5%, от 100 нагоре - грешка 10%. Разбирай, че показват с толкова ПОВЕЧЕ с оглед психологически да стряскат водачите, че се движат с много голяма скорост.Тази директива е от 1992 година, така че за моят автомобил не важи
Коментар
-
Понеже работя в JCI и мога да споделя малко информация "от извора".По спецификация старите автомобили, които не използват системата CAN (преди 95та година общо взето) имат изискване за точност +-4 км/ч. Системата при старите скоростомери е електромеханична и допуските са големи.При новите системи използващи CAN мрежа и изпълнителни механизми със стъпкови електромоторчета и микроконтролер е възможно задаване по електронен път на отклонението, както и неговото специфициране. Също е възможно взимане на корекция според размера на гумите.Специално при РЕНО отклонението е (+4км/ч + 5%) по спецификация, т.е. при 160км/ч имаме показание 172 При БМВ 7ма серия имаме само 5% + 0 км/ч. Общо взето всеки производител специфицира отклонението сам за себе си, като най-общо ниския клас автомобили "лъжат" повече. Най-"зле" са баничарките, където отклонението е 10% при РЕНО КАНГО. Целта е да се спазва директивата и да се окаже психологическо въздействие върху водача. Няма как иначе кола, която е проектирана за 160км/ч да вдига 210 (за справки tuning.bg - че и си вярват)
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар