Някой влизал ли е в завой първо десен веднага след него ляв със 100 км/ч и как се държат колите ви ?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Относно стабилността в завойте ?
Collapse
X
-
Днеска влязох с 80 в един от завоите на детелината преди Банкя, където беше сниман клипа на БТК за адсл с отвличането на онова кученце.Ядове никакви, може и с повече да пробвам някой път.Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
Е колеги да ви кажа един път съм влизал със 100 и повече не влизам искочиха ми дзъркелите ПУНТОТО го признах за стабилна кола не знам дали това чудо има ABS, но като набих спирачките така стабилизира в завоя че не е истина евала на колицата. Повече със 100 в завой НЕFiat Punto 1.1 Petrol year 95
Коментар
-
sugarboy написа:То зависи от завоите - има някои, които позволяват да се вземат с газ и колата ги "описва", а другите, т. нар. обратни виражи, те изхвърлят и са много опасни.Fiat Punto 1.1 Petrol year 95
Коментар
-
обратен вираж е когато пътя има наклон (хоризонтален) който слиза извън пътя...нормален е когато хоризонталния наклон е в другата посока (писти в наскар примерно)...иначе от завоя те изхвърля тангетната сила, за да не те изхвърли наистина се грижат силите на сцепление (гумите с асфалта)...колкото сцеплението е по-голямо толкова на по-голяма тангента сила могат да устоят (изключваме варианта с преобръщане).сцеплението освен от типа гуми и асфалт зависи и от това как стъпват гумите на асфалта (окачване), но най-често драмите идват от преразпределиние (грешно) на тежестта в завоя...то всичко е относително:например при леко чукване на спирачката мятаме тежест отпред предните гуми евентуално получават по-добро сцепление (щото може и да го развалиме сцеплението) получаваме по-добър grip и колата завива както трябваили при същото положение намалявайки тежеста на задните гуми го губим и задницата бяга...много е относително...друго е като подаваме газ в завоя, тогава от една страна (завитите гуми) помагаме на предницата да иде където трябва но от друга намаляваме сцеплението на предните гуми демек пак трябва баланс...по принцип (ама по принцип) най-грешно е яко спирачки в завой, тогава риска да изгубим сцепление на предните гуми е голям, а до момента в който го изгубим задницата олеква, като го изгубим пък го получава и се получава едно "прилашкване", което не е много здравословно, ама това са все неща по принцип
Коментар
-
Такива опити за мен са без смисъл! А пък и, като съм в завоя си имам работа да гледам пътя, а не километража. Относително е всичко, както типа на завоите и виража така и с, каква скорост си излезнал от завоя. Аз познавам добре колата си, както поведението и с летни гуми така, и със зимните, които са малко по-тесни и по-високи. Задните ми амортесьори са започнали да дават фира така, че със 100 бих влезнал само в завой на магистралата! :D При висока скорост в завой, поднаянето почти със сигурност би довело до сериозна катастрофа. Не виждам смисъл да се рискува. Не дай си боже завоя да те "изхвърли" в насрещното платно и там да има кола!Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
подкрепям тези опити не са за пътищата а за добре обезопасени писти...иначе по всичката литература по въпроса се разпростират по цялото платно (писта), а не по половинката му (нормален път), т.е. посланието е ясноиначе освен максимата че е по-важно да излезеш от завоя има и друг момент, дори и състезателите се стремят не да влезнат бързо в завоя, а да излезнат с по-висока скорост от него, така постигат по-добри резултати...дефакто най-бавната работа е ускорението след завоя, та си избират така да влезнат че да могат да почнат да ускоряват максимално рано (все пак мисля че винаги е след апекса на завоя)
Коментар
-
наи-важния фактор си е самата кола, не знам как може да сравни пунто с крома например. моята допреди 2 дена беше с 4 изпуснали напълно амортисьора и пак беше значително по-стабилна по завоите на витиня стария път отколкото е темпрата ми с 4 добри амортисцора. зависи и най-вече от центъра на тежестта, крома е ниска, а темпрата е доста по -висока. окачване е добре да няма луфтове, а шофера е добре да знае как да влезе предварително в завоя, така че да направи възможно най-плавен завой. както можеш да вземеш един завой със 100, така същия завой може ид а не успееш да го удържиш с 80 ако не се подготвиш добре преди негоLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
bubachko
july`s написа:обратен вираж е когато пътя има наклон (хоризонтален) който слиза извън пътя...нормален е когато хоризонталния наклон е в другата посока (писти в наскар примерно)...иначе от завоя те изхвърля тангетната сила, за да не те изхвърли наистина се грижат силите на сцепление (гумите с асфалта)...колкото сцеплението е по-голямо толкова на по-голяма тангента сила могат да устоят (изключваме варианта с преобръщане).сцеплението освен от типа гуми и асфалт зависи и от това как стъпват гумите на асфалта (окачване), но най-често драмите идват от преразпределиние (грешно) на тежестта в завоя...то всичко е относително:например при леко чукване на спирачката мятаме тежест отпред предните гуми евентуално получават по-добро сцепление (щото може и да го развалиме сцеплението) получаваме по-добър grip и колата завива както трябваили при същото положение намалявайки тежеста на задните гуми го губим и задницата бяга...много е относително...друго е като подаваме газ в завоя, тогава от една страна (завитите гуми) помагаме на предницата да иде където трябва но от друга намаляваме сцеплението на предните гуми демек пак трябва баланс...по принцип (ама по принцип) най-грешно е яко спирачки в завой, тогава риска да изгубим сцепление на предните гуми е голям, а до момента в който го изгубим задницата олеква, като го изгубим пък го получава и се получава едно "прилашкване", което не е много здравословно, ама това са все неща по принцип
Коментар
-
със спортното окачване може би ще е горе-долу добре, но с това окачване с което е в момента на почти всички завои ако влезе със 100 чинкуечентото ще излезе от пътя или ще се преобърне ... много се накланя ... но като взех на полигона едни гуми на слалом добре се държеше ... с 40 км/ч все пак гледах и да оцелея, не само да мина ...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар