Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Относно стабилността в завойте ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Относно стабилността в завойте ?

    Някой влизал ли е в завой първо десен веднага след него ляв със 100 км/ч и как се държат колите ви ?
    Fiat Punto 1.1 Petrol year 95

    #2
    стабилност

    зависи от завоя но но принцип нямам проблем за това с колко влизам в завойминавал съм и на 3 гуми но чак пък със 100 :D дори и със спортното ми окачване не смея но все пак имам книжка от една година гору долу
    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

    Коментар


      #3
      Днеска влязох с 80 в един от завоите на детелината преди Банкя, където беше сниман клипа на БТК за адсл с отвличането на онова кученце.Ядове никакви, може и с повече да пробвам някой път.
      Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
      Fiat Linea 1.3 Multijet'08
      Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
      http://forum.fiat-bg.org

      Коментар


        #4
        Има един много подходящ, близо до МГУ, дето се строи метрото. Днес го взех със 60, с бая накланяне. Все пак си е като 2х60 градуса завои. Със 100 съм се пребил.
        Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
        Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

        Коментар


          #5
          Е колеги да ви кажа един път съм влизал със 100 и повече не влизам искочиха ми дзъркелите ПУНТОТО го признах за стабилна кола не знам дали това чудо има ABS, но като набих спирачките така стабилизира в завоя че не е истина евала на колицата. Повече със 100 в завой НЕ
          Fiat Punto 1.1 Petrol year 95

          Коментар


            #6
            То зависи от завоите - има някои, които позволяват да се вземат с газ и колата ги "описва", а другите, т. нар. обратни виражи, те изхвърлят и са много опасни.
            Fiat Marea Weekend 1,6 16V

            Коментар


              #7
              sugarboy написа:
              То зависи от завоите - има някои, които позволяват да се вземат с газ и колата ги "описва", а другите, т. нар. обратни виражи, те изхвърлят и са много опасни.
              Говорим за т. нар. обратни виражи направо ме беше изхвърлила добре че има яки спирачки
              Fiat Punto 1.1 Petrol year 95

              Коментар


                #8
                обратен вираж е когато пътя има наклон (хоризонтален) който слиза извън пътя...нормален е когато хоризонталния наклон е в другата посока (писти в наскар примерно)...иначе от завоя те изхвърля тангетната сила, за да не те изхвърли наистина се грижат силите на сцепление (гумите с асфалта)...колкото сцеплението е по-голямо толкова на по-голяма тангента сила могат да устоят (изключваме варианта с преобръщане).сцеплението освен от типа гуми и асфалт зависи и от това как стъпват гумите на асфалта (окачване), но най-често драмите идват от преразпределиние (грешно) на тежестта в завоя...то всичко е относително:например при леко чукване на спирачката мятаме тежест отпред предните гуми евентуално получават по-добро сцепление (щото може и да го развалиме сцеплението) получаваме по-добър grip и колата завива както трябваили при същото положение намалявайки тежеста на задните гуми го губим и задницата бяга...много е относително...друго е като подаваме газ в завоя, тогава от една страна (завитите гуми) помагаме на предницата да иде където трябва но от друга намаляваме сцеплението на предните гуми демек пак трябва баланс...по принцип (ама по принцип) най-грешно е яко спирачки в завой, тогава риска да изгубим сцепление на предните гуми е голям, а до момента в който го изгубим задницата олеква, като го изгубим пък го получава и се получава едно "прилашкване", което не е много здравословно, ама това са все неща по принцип
                http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=101168

                Коментар


                  #9
                  Такива опити за мен са без смисъл! А пък и, като съм в завоя си имам работа да гледам пътя, а не километража. Относително е всичко, както типа на завоите и виража така и с, каква скорост си излезнал от завоя. Аз познавам добре колата си, както поведението и с летни гуми така, и със зимните, които са малко по-тесни и по-високи. Задните ми амортесьори са започнали да дават фира така, че със 100 бих влезнал само в завой на магистралата! :D При висока скорост в завой, поднаянето почти със сигурност би довело до сериозна катастрофа. Не виждам смисъл да се рискува. Не дай си боже завоя да те "изхвърли" в насрещното платно и там да има кола!
                  Frontera Sport, X20SE март 1998

                  Коментар


                    #10
                    подкрепям тези опити не са за пътищата а за добре обезопасени писти...иначе по всичката литература по въпроса се разпростират по цялото платно (писта), а не по половинката му (нормален път), т.е. посланието е ясноиначе освен максимата че е по-важно да излезеш от завоя има и друг момент, дори и състезателите се стремят не да влезнат бързо в завоя, а да излезнат с по-висока скорост от него, така постигат по-добри резултати...дефакто най-бавната работа е ускорението след завоя, та си избират така да влезнат че да могат да почнат да ускоряват максимално рано (все пак мисля че винаги е след апекса на завоя)
                    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=101168

                    Коментар


                      #11
                      наи-важния фактор си е самата кола, не знам как може да сравни пунто с крома например. моята допреди 2 дена беше с 4 изпуснали напълно амортисьора и пак беше значително по-стабилна по завоите на витиня стария път отколкото е темпрата ми с 4 добри амортисцора. зависи и най-вече от центъра на тежестта, крома е ниска, а темпрата е доста по -висока. окачване е добре да няма луфтове, а шофера е добре да знае как да влезе предварително в завоя, така че да направи възможно най-плавен завой. както можеш да вземеш един завой със 100, така същия завой може ид а не успееш да го удържиш с 80 ако не се подготвиш добре преди него
                      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                      Fiat Bravo'97 1,6 16v
                      Fiat Tempra'91 1,6 mono

                      Коментар


                        #12
                        има един завой преди кфс в Люлин ,може него да пробвате с колко ще го вземете
                        фиатче Браво 2.0

                        Коментар


                          #13
                          Такива идеи се пробват само на писта с наредени конуси. Не е за пред хора - ще изпоплашите обществеността, а и резултатите не са известни (все пак).Pinko знае какво е усещането, което изпитахме с тестовете на BMW на пистата около Равно поле.

                          Коментар


                            #14
                            july`s написа:
                            обратен вираж е когато пътя има наклон (хоризонтален) който слиза извън пътя...нормален е когато хоризонталния наклон е в другата посока (писти в наскар примерно)...иначе от завоя те изхвърля тангетната сила, за да не те изхвърли наистина се грижат силите на сцепление (гумите с асфалта)...колкото сцеплението е по-голямо толкова на по-голяма тангента сила могат да устоят (изключваме варианта с преобръщане).сцеплението освен от типа гуми и асфалт зависи и от това как стъпват гумите на асфалта (окачване), но най-често драмите идват от преразпределиние (грешно) на тежестта в завоя...то всичко е относително:например при леко чукване на спирачката мятаме тежест отпред предните гуми евентуално получават по-добро сцепление (щото може и да го развалиме сцеплението) получаваме по-добър grip и колата завива както трябваили при същото положение намалявайки тежеста на задните гуми го губим и задницата бяга...много е относително...друго е като подаваме газ в завоя, тогава от една страна (завитите гуми) помагаме на предницата да иде където трябва но от друга намаляваме сцеплението на предните гуми демек пак трябва баланс...по принцип (ама по принцип) най-грешно е яко спирачки в завой, тогава риска да изгубим сцепление на предните гуми е голям, а до момента в който го изгубим задницата олеква, като го изгубим пък го получава и се получава едно "прилашкване", което не е много здравословно, ама това са все неща по принцип
                            Ако мога да допълня... 100% зависи и от настилката, "чистотата" на пътя (пясък, прах) и климатичните условия (температура, влага/мъгла). Имам челен опит с 2 случая на слизане от Алеко - Витоша при това с до 40 км/ч . Първия - слизам с една френдка от вечерна разходка, септември месец, мъгла, не много студено и на последния завой след който се влиза в Драгалевци, комбинациятата от павета и прах леко навлажнена от мъглата (според мен най-бруталната, дори и от лед и сняг не ме е толкова бъзе) изигра лоша шега. На средата на завоя (с 20 км/ч) колата загуби всякакво сцепление, и просто се плъзна към мантинелата. Няма спирачки, нема газ, волана се въртеше не по тежко от обикновен геврек (купен от бабата на спирката) във въздуха, а колата си движи нараво... Просто не знам как спря на сантиметри, от мантинелата преди да я подпра. Втория случай е пак на слизане от Алеко (пролетно), малко след участъка, където пътя се засича с кабинковия лифт. Има пак комбинация ляв-десен, ма и друга гадна комбинация - павета-пясък останал от зимата. Този път с 40 км/ч и опитът да превзема втория (десния) завой приключи с предницата в канавката... Лично за мен извода е: Спирачките - до началото на завоя, намалява се по преценка и после на по-ниска предавка. Пипат се само в краен случай!

                            Коментар


                              #15
                              със спортното окачване може би ще е горе-долу добре, но с това окачване с което е в момента на почти всички завои ако влезе със 100 чинкуечентото ще излезе от пътя или ще се преобърне ... много се накланя ... но като взех на полигона едни гуми на слалом добре се държеше ... с 40 км/ч все пак гледах и да оцелея, не само да мина ...

                              Коментар

                              Working...
                              X