Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Колеги не Ферари, ами влак ми е мечтата - 574,8 км/ч

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Колеги не Ферари, ами влак ми е мечтата - 574,8 км/ч

    Френски влак счупи рекорда за бързинаTGV по линията Париж-Страсбург постигна скорост от 574,5 км/ч; предишното най-добро постижение беше 515 км/ч03.04.2007Френският високоскоростен влак (TGV, Train à Grande Vitesse) подобри със сериозна разлика досегашния световен рекорд за скорост, развивана от превозно средство, което се движи по релси.Постигнатите по линията Париж-Страсбург 574,8 км/ч надвишават с почти 60 км/ч досегашния най-добър резултат на TGV, който датира от 1990 г.За сравнение това постижение е близко до максималната скорост на някои от бойните самолети, използвани по време на Втората световна война.Абсолютният рекорд за влак - 581 км/ч, остава за японския Maglev, който обаче се движи не по релси, а се "носи" над трасето на магнитна възглавница.Френският резултат с право е определян като изключителен успех. За него обаче нормалният TGV е претърпял известни модификации - колелетата са му по-големи, а подаваното напрежение е повишено от 25 хил. до 31 хил. волта.1 | 2 | 3"Всичко мина много добре. Сигурно има 10 хил. души, които искат сега да са мое място. Изключително съм щастлив и горд", заяви главният инженер на проекта Ерик Пиекзак.Френските високоскоростни влакове, които са в експлоатация от 1981 г., обикновено се движат с около 300 км/ч, като от лятото по новото трасе Париж-Страсбург ще им е позволено да развиват и малко по-високи скорости.Френската железопътна компания (SNCF) и производителя на влакове Алстом коментираха, че опитът им е бил провокиран от желанието да се тества наличната инфраструктура при екстремни условия - нещо, което няма как да бъде направено в лаборатория.Поздравленията си поднесе и самият президент на Франция Жак Ширак, според когото станалото е "ново доказателство за превъзходството на френската железопътна индустрия".TGV - икономически ефективен и щадящ природата, е главния ни принос към усилията да осигурим устойчиво развитие в областта на транспорта, заяви още Ширак.Без съмнение новият рекорд ще окаже и положително влияние върху продажбите на TGV, главни конкуренти на който са японският Шинкасен и немския Интер-Сити Експрес.Основните клиенти за подобна продукция са Китай, Южна Корея и Тайван. Според Франс прес напоследък към технологията интерес проявява и американския щат Калифорния, който планира да изгради високоскоростна връзка между Лос Анжелис и Сан Франциско.

    #2
    Преди 2 години имах щаститето да прелетя с този влак разстоянието между Париж и Бордо. Пожелавам го на всеки. За да се разбере с каква скорост се движиш е необходимо поне малко да доближи някоя автомагистрала. Тогава виждаш че всички останали (включително каращите в твоята посока коли) не просто са спрели, а се напъват да изостават :D Неприятно чуство е само излизането от тунел, когато повишаващото се налягане предизвиква много силна болка в ушите. Ама наистина силна!А времето за което пристигаш е с разлика от половин час спрямо самолета, като се вземе в предвид че трябва да си на летището час по-рано за чекиране на багажа, проверки и т.н. Вътре обстановката е много по удобна - широко, можеш да се разхождаш, също си има стюардеси, храна ... Единственото което липсва е скоростомер, от който да можеш да се информираш че не просто пътуваш с влак, а летиш. Подобен летящ влак има и в Испания "Мадрид-Малага". Искренно им завиждам за железниците. Нашите са пълен та.ак. Най-високата скорост която правят е на една отсечка от София-Пловдив и вдигат позволените 125 км/ч. Могат и повече, но имат тахо-шайба и следва наказание, ако превишиш...Положените релси не издържат.

    Коментар


      #3
      А по отсечката София -Кюстендил, ако влака развие 50 км/ч - си е постижение. 80 км. за 3.1/2 часа - сметнете сами.
      VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
      VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
      VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
      VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
      Нека Силата на бъде с Нас...

      Коментар


        #4
        а софия-плевен 3 часа? 180 км поне по асфалтовия път.
        Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
        Fiat Bravo'97 1,6 16v
        Fiat Tempra'91 1,6 mono

        Коментар


          #5
          То повече от 50км/ч не ти трябват че може и изведнъж да свършат релсите по неизвестни причини и да се изтрепете като кучета
          A3 1.9TDI 131к.с помпа-дюза 2002г 6 скорости 5 ВРАТИ вече 160+к.с
          Punto Sporting 1.9JTD 2003
          ex. Fiat Marea TD100 1998

          Коментар


            #6
            Stilo написа:
            Преди 2 години имах щаститето да прелетя с този влак разстоянието между Париж и Бордо. Пожелавам го на всеки. За да се разбере с каква скорост се движиш е необходимо поне малко да доближи някоя автомагистрала. Тогава виждаш че всички останали (включително каращите в твоята посока коли) не просто са спрели, а се напъват да изостават :D Неприятно чуство е само излизането от тунел, когато повишаващото се налягане предизвиква много силна болка в ушите. Ама наистина силна!А времето за което пристигаш е с разлика от половин час спрямо самолета, като се вземе в предвид че трябва да си на летището час по-рано за чекиране на багажа, проверки и т.н. Вътре обстановката е много по удобна - широко, можеш да се разхождаш, също си има стюардеси, храна ... Единственото което липсва е скоростомер, от който да можеш да се информираш че не просто пътуваш с влак, а летиш. Подобен летящ влак има и в Испания "Мадрид-Малага". Искренно им завиждам за железниците. Нашите са пълен та.ак. Най-високата скорост която правят е на една отсечка от София-Пловдив и вдигат позволените 125 км/ч. Могат и повече, но имат тахо-шайба и следва наказание, ако превишиш...Положените релси не издържат.
            Преди горе-долу толкова имах щастието да се возя на Maglev в Шангхай. Това за скоростта и магистралата е 100% вярно. Разликата е, че в китайското чудо имаше скоростомер - 431 km/h. На завоите усещаш как си натежаваш на мястото http://en.wikipedia.org/wiki/Shanghai_Maglev_Train
            Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

            Коментар


              #7
              А ето го и влака http://www.metacafe.com/watch/508521...nside_footage/

              Коментар


                #8
                90те години на миналия век, щатите са искали да купуват такава скоростна влакова система, но една катастрофа, причинила много жертви в Германия ги отказала - цитирам по спомени някакво филмче от научните ТВта.
                "Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
                (Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)

                Коментар

                Working...
                X