Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Живачен стълб

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Живачен стълб

    Здравейте колеги смешно ми е когато пиша тази тема,но доста се порових в нета и не открих нищо.Става въпрос за следното преди време т.е. когато бяхме в основното училище приятели говореха за подобен елемент на автомобил която при завой не позволява на автомобила да се накланя.Никога не съм чел нещо подобно освен,че тази роля се изпълнява от други системи,но не и живачен стълб.Бях забравил за това до момента когато колега ми спомена,че е бил свидетел как мотоциклетист със спътник зад него стои на светофар без да пуска крака си на земята за опора.Съществува ли нещо такова и ако може да ми помогнете с линкове или друго инфо за да мога да се обоснова.
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    #2
    Май само гледате и се смеете хайде помагайте.
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    Коментар


      #3
      Това за мотора и аз съм го чел, има някаква система дето компенсира, ако леко се накланяш......незнам, на принципа на жирокомпас....бла бла незнам, приказвам и аз, ама съм го чел някъде преди време. Абе все някой ще каже какво е
      СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
      бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
      сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
      ИТАЛФЕСТ 2007

      Коментар


        #4
        Казва се жироскопен двигател. Това, което съм виждал беше от танк - нещото дето крепи оръдието да сочи където трябва - по телевизията, някой може и наживо да е виждал танка минава през разни неравноси, а оръдието не мърда. Голямо е долу-горе колкото юмрук и се върти с около 25-30 хиляди оборота/мин. Балансирано е идеално. Като го местиш леко поддава. Оиташ ли се да го мръднеш по-рязко, все едно се мъчиш да преместиш стена.
        Lancia Delta II 2.0 LS 16V '93

        Коментар


          #5
          А това и аз съм го виждал и учил дори във ВВОВУ В.Левски.
          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

          Коментар


            #6
            Даже успяхме да разглобим едно такова - резултата беше катастрофален: преди интервенцията се въртеше на празен ход около половин час, след това само 3-4 минути.
            Lancia Delta II 2.0 LS 16V '93

            Коментар


              #7
              Хаха и аз си имам подобно устройство, http://www.powerballs.com/За момента рекорда ми е малко на 11 000 оборота/мин а световният е над 16к. А по темата джаджата тежи 300 грама в покой а при 15к рпм генерира сила от 18 кг .
              Alfa 147 1.9 JTDm '07 Q2 - хем червена, хем пуши черно;Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
              ex. Alfa 155 1.7 '93 ### ex, Alfa 147 1.9 JTDm '03 R.I.P. ###Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001,

              Коментар


                #8
                pr_00f написа:
                Хаха и аз си имам подобно устройство, http://www.powerballs.com/За момента рекорда ми е малко на 11 000 оборота/мин а световният е над 16к. А по темата джаджата тежи 300 грама в покой а при 15к рпм генерира сила от 18 кг .
                Какво точно се прави с нея? Стиска ли се?
                преди - TIPO
                сега - VOLVO XC60

                Коментар


                  #9
                  Като гледам не точно.Развърташ я първоначално с помоща на някава връвчица май беше.. и след това с ръката като в връткаш и ускоряваш оборотите. колкото са по-гомеи, толкова тя почва повече да се съпротивлява на това връткане и така се налага да прилагаш повече сила. За това го рекламират за тренировка на ръцете :D Така го разбрах от клипчето
                  ПРЕЕ*АН с Фиат!
                  И за това с по-хубав Сутиен :P

                  Коментар


                    #10
                    Ей оспамихте ми темата аз питах за друго не за игри.Що не си пишете на Л.С.
                    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                    Коментар


                      #11
                      Re: Живачен стълб

                      Tornado написа:
                      мотоциклетист със спътник зад него стои на светофар без да пуска крака си на земята за опора.Съществува ли нещо такова и ако може да ми помогнете с линкове или друго инфо за да мога да се обоснова.
                      Много е вероятно да има жироскоп за чувствителен елемент такава система - с две или три степени на свобода!Точно технически как е изпълнено при мотоциклета ... Но може би е нещо на този принцип - 1 или този 2.
                      BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
                      Среден разход на газ

                      Коментар


                        #12
                        Няма съмнение, става въпрос за жироскопен стабилизатор - поне при мотоциклетите е така. Между другото, стоят прави само ако двигателя е включен. Виждал съм и снимка на кола с подобно устройство - на 2 колела, като мотоциклет, само че с купе. От началото на 20 век, ако не се лъжа. Защо ли и сега не ги правят такива, щяхме да даваме по-малко пари за гуми, накладки и т.н.
                        Fiat Ritmo 105TC
                        1600cc 105к.с.

                        Коментар


                          #13
                          @TornadoКакво те интересува точно ? В определени граници може да се направи автомобила в завой да не се накланя. Ще помогне до момента, в който центробежната сила преодолее силата на сцеплението м/у гумите и настилката. След това следва пързаляне. Може без жироскоп.
                          Lancia Delta II 2.0 LS 16V '93

                          Коментар


                            #14
                            Много е вероятно да има жироскоп за чувствителен елемент такава система - с две или три степени на свобода!
                            Вече никой не ползва жироскопи от този вид показан на картинката. Сега чувствителния елемент е интегриран в кристала на полупроводников чип. Технологията се нарича MEMS (MicroElectroMechanical Systems) Ето как изглежда отвътре жироскоп с чувствителност и по трите координатни оси.И така отвън.

                            Коментар


                              #15
                              ilkor написа:
                              Вече никой не ползва жироскопи от този вид показан на картинката. Сега чувствителния елемент е интегриран в кристала на полупроводников чип. Технологията се нарича MEMS (MicroElectroMechanical Systems) Ето как изглежда отвътре жироскоп с чувствителност и по трите координатни оси.
                              Ъ-ъ-ъ-ъ, всъщност бъркаш двете основни приложения на жироскопите - като датчик за положение в пространството и като силов елемент... със чиповете може да се направи само първото, а в темата говорим за второто.
                              Fiat Ritmo 105TC
                              1600cc 105к.с.

                              Коментар

                              Working...
                              X