Здравейте колеги смешно ми е когато пиша тази тема,но доста се порових в нета и не открих нищо.Става въпрос за следното преди време т.е. когато бяхме в основното училище приятели говореха за подобен елемент на автомобил която при завой не позволява на автомобила да се накланя.Никога не съм чел нещо подобно освен,че тази роля се изпълнява от други системи,но не и живачен стълб.Бях забравил за това до момента когато колега ми спомена,че е бил свидетел как мотоциклетист със спътник зад него стои на светофар без да пуска крака си на земята за опора.Съществува ли нещо такова и ако може да ми помогнете с линкове или друго инфо за да мога да се обоснова.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Живачен стълб
Collapse
X
-
Това за мотора и аз съм го чел, има някаква система дето компенсира, ако леко се накланяш......незнам, на принципа на жирокомпас....бла бла незнам, приказвам и аз, ама съм го чел някъде преди време. Абе все някой ще каже какво еСЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
Коментар
-
Казва се жироскопен двигател. Това, което съм виждал беше от танк - нещото дето крепи оръдието да сочи където трябва - по телевизията, някой може и наживо да е виждал танка минава през разни неравноси, а оръдието не мърда. Голямо е долу-горе колкото юмрук и се върти с около 25-30 хиляди оборота/мин. Балансирано е идеално. Като го местиш леко поддава. Оиташ ли се да го мръднеш по-рязко, все едно се мъчиш да преместиш стена.Lancia Delta II 2.0 LS 16V '93
Коментар
-
Хаха и аз си имам подобно устройство, http://www.powerballs.com/За момента рекорда ми е малко на 11 000 оборота/мин а световният е над 16к. А по темата джаджата тежи 300 грама в покой а при 15к рпм генерира сила от 18 кг .
Коментар
-
pr_00f написа:Хаха и аз си имам подобно устройство, http://www.powerballs.com/За момента рекорда ми е малко на 11 000 оборота/мин а световният е над 16к. А по темата джаджата тежи 300 грама в покой а при 15к рпм генерира сила от 18 кг .преди - TIPO
сега - VOLVO XC60
Коментар
-
Като гледам не точно.Развърташ я първоначално с помоща на някава връвчица май беше.. и след това с ръката като в връткаш и ускоряваш оборотите. колкото са по-гомеи, толкова тя почва повече да се съпротивлява на това връткане и така се налага да прилагаш повече сила. За това го рекламират за тренировка на ръцете :D Така го разбрах от клипчетоПРЕЕ*АН с Фиат!
И за това с по-хубав Сутиен :P
Коментар
-
Re: Живачен стълб
Tornado написа:мотоциклетист със спътник зад него стои на светофар без да пуска крака си на земята за опора.Съществува ли нещо такова и ако може да ми помогнете с линкове или друго инфо за да мога да се обоснова.
Коментар
-
Няма съмнение, става въпрос за жироскопен стабилизатор - поне при мотоциклетите е така. Между другото, стоят прави само ако двигателя е включен. Виждал съм и снимка на кола с подобно устройство - на 2 колела, като мотоциклет, само че с купе. От началото на 20 век, ако не се лъжа. Защо ли и сега не ги правят такива, щяхме да даваме по-малко пари за гуми, накладки и т.н.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
@TornadoКакво те интересува точно ? В определени граници може да се направи автомобила в завой да не се накланя. Ще помогне до момента, в който центробежната сила преодолее силата на сцеплението м/у гумите и настилката. След това следва пързаляне. Може без жироскоп.Lancia Delta II 2.0 LS 16V '93
Коментар
-
Много е вероятно да има жироскоп за чувствителен елемент такава система - с две или три степени на свобода!
Коментар
-
ilkor написа:Вече никой не ползва жироскопи от този вид показан на картинката. Сега чувствителния елемент е интегриран в кристала на полупроводников чип. Технологията се нарича MEMS (MicroElectroMechanical Systems) Ето как изглежда отвътре жироскоп с чувствителност и по трите координатни оси.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар