Здравейте колеги,Имам следния въпрос:Наскоро купих едно лаптопче с умряла батерия. Стария собственик (phoenix от форума) ми каза че е работела, но тъй като той го тържал нон-стоп на зарядно и батерията се е скапала.Снощи я разглобих много внимателно с цел да проверя колко от елементите са добри и колко имат нужда от подмяна. Батерията се оказа с 8 елемента по 3,6-7 волта на LG, вързани по два успоредно - общо 14,8 волта, 3800mAh.Оказа се че само един е читав. Другите нямаха никакво напрежение и не хващаха заряд изобщо. Тогава обаче дяволчето в мен реши да разглоби еднин от скапаните елемени да види какво точно има вътре. Разпарчосах със секачите плюса, но в процеса за малко дадох на късо и батерията мощно загря за отрицателно време - и О,чудо - появиха се 3,7 волта от съвсем мъртвата батерия. Хванах една от другите и с една малка отверка натиснах плюса към основата - нещо изсъска (някакъв газ - миришеше странно) и батерията също започна да дава ток. Проведох операцията със всички неработещи елементи и всики заработиха след изсъскване - някой дават 3,7 волта а само 2-3 дават около 3,3 - всички хващат заряд и товарят изправителя.Въпроса ми е - дали мога да ги използвам - май са разхерметизирани и не знам дали не е опасно за лаптопа.Моята теория е че са прегрявали и отделяните газове от това са отделили контактуващата пластина на плюса (тя реално хеметизира батерията) от извода - след премахване на налягането тя се връща на мястото си и подава контакт. Също ми направи впечатление че диода на топлинната защита е пробил и даже единия му крак беше със студена спойка (която може да се получи и от прегряване). Някой знае ли какви диоди се ползват в топлинната защита, че натози не мога да му прочета сигнатурата - потъмнял е...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Някой разбира ли от литиево-йонни батерии?
Collapse
X
-
Много се радвам , че си провел този експеримент, и е имало ефект, мен ме достраша, другото което мога да кажа е че изчетох доста за тези батерии и това което разбрах е че елементите се сменят, като май-най евтини са тука във варна и цената на единия елемент е 10,50 (това го проверих, ама все не ми остана време да купя), другото е че имало някаква програма която се пуска за да се калиброва батерията и така има много голям шанс спряла батерия да проработи(за съжаление няма такъв софт. за линукс и не съм пробвал този номер, въпреки че изтеглих няколко такива калибраторни софтуера) Напиши в Гуглето Calibrator Battery или нещо от този род и ще намериш доста полезна информация :D УспехСЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
-
Да ама този софтуер е само ако батерията е достигнала броя презареждания препоръчани от производителя и пик-а й не и дава да се зареди. А в случая елементите просто не даваяха връзка.Аз съм спокоен защото съм си намерил нова батерия на добра цена и сега си праввя експерименти ако може да мина по-тънко:Ето батерия за $62а Тук има много чарколяци нови и втора употреба а доставката е $16 до България - има една used батерия за 32 долара.Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
-
Re: Някой разбира ли от литиево-йонни батерии?
Yavor написа:Здравейте колеги,Имам следния въпрос:...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар