Sko написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Антиекологично...
Collapse
X
-
Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
-
Първо искам да кажа, че нямам бизнес в сферата на екологията и не очаквам лични изгоди от вашето отношение към нея Смятам да карам по точките от текста на johnfound. Надявам се да стане нещо като дискусия - въпрос от негова страна, отговор от моя. Ще цитирам, за да не сеналага обръщане напред-назад. Предупреждавам - ще бъде дълго, но го дължим на планетата, на която ще живеят (евентуално) нашите деца Започваме :P1. Озоновите дупки в атмосферата са причинени от газовите емисии от промишлеността и особенно от фреоните използвани в хладилниците и дезодорантите?Странно обаче, защо озоновите дупки се образуват над полюсите, където промишленост няма , а по-голямата е в южното полукълбо, където и земя почти няма, а където има, промишлеността не е много развита?2. Парников ефектТезата, че отделяният в атмосферата въглероден диоксид предизвиква т.н. парников ефект, който ще доведе до голобално затопляне и катастрофа е също толкова смехотворна, колкото и тезата за озоновата дупка.3. Екологични енергийни източници от всякакви видове. Колко са екологични?Не знам дали знаете, но "не знам" се пише отделно!
Fiat Punto 1.2 SX 2000 г.
Коментар
-
Sko написа:Дебелината на озоновия слой се влияе от няколко фактора:- озоновият слой се увеличава благодарение на слънчевото греене.- озоновият слой изтънява поради каталитичното действие на различни свободни радикали- озоновият слой изтънява поради каталитичното действие на различни свободни радикали като хидроксилната група (ОН), азотния окис (NO), атомите хлор и бром, които разделят озоновата молекула. Човешката дейност в значителна степен увеличава концентрацията на последните два в атмосферата. Газовете от групата на хлоро-флуоро-карбонатите (CFC), които са плод изцяло на човешката дейност, са особено стабилни. Докато горните радикали често биват неутрализирани преди да се издигнат до стратосферата, CFC почти винаги успява. Една молекула CFC може да унищожи десетки хиляди молекули озон, а животът й достига над 100 години.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
Много хубава тема и разговор се е получил.Обаче се чудя с какво ВЕЦ застрашава природата?И още нещо относно водородният автомобил,ето го : http://www.metacafe.com/watch/170583/car_of_the_future/ това съм го пускал като тема в интересни снимки и клипове http://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=8515 ,видно е какъв интерес е проявен.А тази тема за екологията е много интересна като цяло и истината сигурно е някаде по средата,но това не пречи да пазим природата и да използваме нови енергиини източници,различни от нефт и въглища.Мен лично много ме дразни изсичането на горите,нашите планини направо се оголиха.А не мисля че една ливада може да даде прохладата която дава една букова гора.Много ще ме радва ако се заформи една тема за използването на слънчевата и вятърната енергия,кой какво е прочел и видял,мисля че ще е интересно.
Коментар
-
peho написа:Обаче се чудя с какво ВЕЦ застрашава природата?Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
Приблизително 90% от количеството кислород в атмосферата се отделя от фитопланктона в Световния океан.Останалото е от висшите растения.На теория дори да изсечем всичко около нас,количеството кислород и съответно въглероден двуокис няма да се променят чувствително.Проблема е в това, чегорите служат като естествен акумулатор на влага,температура и движение на въздушни маси ,разпределен относително равномерно по земната повърхност.Фината регулация на климата се осъществява от горите.Липсата им води до резки и груби промени в микроклимата.А пък човек не е дядо господ-да седи и да гледа нещата отгоре-той живее в микроклиматични зони.Типичен пример беше наводнението през 2005 година.Ако не бяхме секли като бесни в равнините и средновисоките горски пояси,водните маси нямаше да са толкова обемни и да се движат с такава скорост.Един средно-голям дъб при дъжд задържа като капки по систата си около 300 литра вода.иначе тя си пада на земята и се засилва надолу.изобщо ние и нашия комфорт зависим от фината регулация на климата.Смятам,че нещата отиват на зле.Вероятно ще видим интересни неща до края на живота си.Проблема е какво ще правят внуците ни.FIAT PUNTO GT1 Kyron 2000xdi nisan serena 1.6
Коментар
-
johnfound написа:Относно вятърните и слънчевите централи нещата стоят горе долу по същият начин - просто няма начин нужните количества енергия да се получат с този вид централи и едва ли някога ще има.
Коментар
-
peho написа:johnfound написа:Относно вятърните и слънчевите централи нещата стоят горе долу по същият начин - просто няма начин нужните количества енергия да се получат с този вид централи и едва ли някога ще има.Ex Fiat 126P
Ex Fiat Tipo 1.6 DOHC 1989
Ex Fiat Bravo 1.6 16V 1997
Alfa Romeo 147 1.6 TS
Не ми работи буква Б на лаптопа, изпи 1 бира. Затова я пиша с 6.
Коментар
-
tinalex написа:Приблизително 90% от количеството кислород в атмосферата се отделя от фитопланктона в Световния океан.Останалото е от висшите растения.На теория дори да изсечем всичко около нас,количеството кислород и съответно въглероден двуокис няма да се променят чувствително.Фината регулация на климата се осъществява от горите.Липсата им води до резки и груби промени в микроклимата.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
peho написа:То за всяко едно откритие което е правено,винаги се е намирал някой да каже:"Това няма да стане никога,няма да го бъде." все неща в този смисъл.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
Включвам се отново по темата с известно закъснение. Мъдреците твърдят, че в спора се ражда истината. Според мен се получава ценна дискусия и се показаха доста ценни факти (и от колегата johnfound разбира се) И така, разсъжденията относно озоновия слой ме подтикна да разбера дали наистина CFC се качва на необходимата височина, за да увреди озоновия слой. Както обикновено се случва, тайната се крие в детайлите.Ако CFC се движеше под формата на концентриран облак единствено от CFC, вероятно той щеше да си остане в най-ниските слоеве на атмосферата и в течно състояние поради нисктие температури в атмосферата. Ветровете обаче незабавно разпръскват CFC и го смесват с останалите газове, а концентрацията му спада неимоверно. Така той не действа като самостоятелен газ, а като част от сместа на въздуха. Ако разгледаме теглата на изграждащите въздуха вещества, ще видим, че дори сред основните елементи има значителни различия:Водна пара - 18 г/молАзот - 28 г/мол,,ВъздухНе знам дали знаете, но "не знам" се пише отделно!
Fiat Punto 1.2 SX 2000 г.
Коментар
-
Sko написа:В този ред на мисли, ако отделните газове, изграждащи въздуха, имаха възможност да се разделят на фракции, то ние нямаше да можем да се възползваме изобщо от необходимия ни кислород, който щеше да отлети някъде високо в атмосферата. Благодарение на въздушните течения, обаче, въздухът остава почти перфектна хомогенна смес.Озонът също е доста по-тежък от въздуха, но няма съмнение, че най-високата концентрация на озон в атмосферата е чак в ниските слоеве на стратосферата (над 15 км височина). Наличието на CFC в стратосферата е потвърдено чрез хиляди проби с помощта на метеорологични балони, летателни апарати и спътници, така че в издигането му няма съмнение.Защо обаче проблемът да е причинен от човешката дейност? Хлорът, който се среща в чист вид и в съединения с природен произход не е толкова стабилен, колкото този, намиращ се в състава на CFC-газовете. Природният хлор се премахва от атмосферата още в ниските й слоеве благодарение на химични реакции и дъждовните валежи.През 1985 г. английски учени са публикували статия, в която твърдят, че всяка пролет, започвайки от 1980г., над Антарктида се образуват значителни области с понижено съдържание на озон. Този резултат е превърнат в сензация от журналистите, които обявяват - "Съществува озонова дупка над Антарктида!". Това название в последващите години се вкоренява и започва да се използва широко, не само в популярната, но и в научната литература. Само че, този термин е условен, тъй като става дума не за области, където изобщо няма озон, а се разглежда явлението на пролетно намаляване на съдържанието на озон над Антарктида. В момента е прието термина "дупка" да се използва ако сезонното намаляване на озона превишава 30%.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар