Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

За КАТ-аджиите и как да се опазим от тях

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    За КАТ-аджиите и как да се опазим от тях

    Здравейте всички!Днес ми попадна един много интересен документ (съжалявам ако вече го има в тоя форум, но мисля че ако някой не го е чел ще му е полезен) адреса е: http://store1.data.bg/broadcast/KAT.pdf Като цяло мисля че ще е добре да отворим една тема тук за това кой какъв опит има с хората в зелените жилетки и как да се опазим от глоби.

    #2
    Би ли го качил тук,че не мога да отварям дата.бг?Освен това не знам какво е съдържанието на този документ,но личното ми мнение е,че щом си нарушил,трябва да си плащаш,а не да търсош варианти за измъкване и пак да нарушаваш,понеже се чувстваш безнаказан.
    Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
    Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

    Коментар


      #3
      Не успях да го кача тук, но го качих в hit.bg надявам се че от там всички могат да свалят линка е: http://globalsms.hit.bg/KAT.pdf . Иначе отчасти съм съгласен с твоето мнение въпроса е как да се опазим да ни глобяват, когато не сме виновни или когато сме направили нарушения граничещи с абсурда (а такива в българия не липсват изобщо - пример ограничение от 50км/ч при 6 ленти извън населено място или знаци останали от ремонти приключили преди месеци, полицаи скрили се в храстите и т.н. ). Надали има някой, който да спазва всички правила (аз например съм твърдо за слагането на коланите и карането на фарове през деня, но това си е мое убеждение (пък и фаровете на пунтото гаснат сами ) От друга страна обикновено имам проблеми при спазването на ограничението на скоростта (не твърде много но обикновено съм с 10-20км отгоре). И все пак мисля че е добре да си знаем правата, както и задълженията на катаджиите (те нашите ще си ни ги кажат сами ).

      Коментар


        #4
        Много е интересно ! Прочетох половината, но другата половина друг път... Много е полезно и мисля, че даже темата трябва да се направи важна... това е много полезно за всеки начинаещ шофьор, както и не само за начинаещите... И не е в противоречие със закона, а напротив - точно обратното ! едит: На баща ми му взеха 12 точки за следното "нарушение" - до благоевград - движим се в посока бургас - права отсечка, четирилентов път извън града... но на всяка отбивка има ограничение 60... и те застанали касичка точно след един завой, точно където не се виждат... баща ми кара с 84 км/ч, а позволеното е 60... и това на всеки 1-2 км... как може такава глупост - на всяка отбивка за село ограничение 60 при ПЪЛНА видимост на 1-2 км разстояние минимум и те точно там застанали нашите...

        Коментар


          #5
          Има доста интересни работи ама има и глупости. Например така нареченото "дебнене" било противозаконно. Коя законова разпоредба нарушава ? Къде е посочено че те трябва да са на видимо място. Къде е посочено че като са спряли на радар примерно трябва да са с пуснати буркани. Това че не са с пуснати буркани, ние нищо не можем да направим. Тази заповед е министерска. Ние нямаме отношение по нея. Могат да ги накажат службите за контрол на състава с МВР.А и аз съм привърженик на т. нар. дебнене. Защото иначе водачите си присветкваме с фаровете и се предупреждаваме за патрулите, намаляваме и като ги отминеме продължаваме да си караме както знаеме. А така като си имаме едно на ум, че някъде може да ни дебне някой си е друго. Другото. Като те спират задължително трябва да са с служебно МПС. Глупости. Давам пример. Народното Събрание. Тези там не са легитимни ли ? Извън населено място да. Но в населено място не е задължително да са със служебен автомобил.Не можах да го дочета до края. Иначе има интересни работи, но има и неща с които се е попрестарал. Нито един полицай няма да ти даде да взимаш номер на сл. карта и т.н. Имат си бадж-ове и там им има имената. Да можем да му поискаме сл. карта, той може да ни я покаже но да ни я дава да я огледаме, да извадим и препишем необходимите си данни - не може. Това е секретен документ. Аз лично не вярвам че някой ще си я даде да преписваме номера, серий, имена и т.н.

          Коментар


            #6
            kiler_4o написа:
            Много е интересно ! Прочетох половината, но другата половина друг път... Много е полезно и мисля, че даже темата трябва да се направи важна... това е много полезно за всеки начинаещ шофьор, както и не само за начинаещите... И не е в противоречие със закона, а напротив - точно обратното !
            И моето мнение е, че линка е много полезен /автора на раздела е адвокат и явно е доста навътре с нещата за КАТ / и трябва темата да стане важна - може би леко трябва да се промени заглавието й ! Благодаря на kamen, но имам една молба към него! Въпросната тема /раздел 3/ е извадка от някаква книга /сборник/ - може ли да дадеш линк към цялата книга /разбира се, ако имаш инфо за нея/?!
            BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
            Среден разход на газ

            Коментар


              #7
              Има интересни неща , но и много художествена самодейност Ясно ,как да се пазим от КАТ, а кой ще ни пази от самите нас и тези около нас Спазвайте правилата и бъдете разумни.
              Да попиташ може да бъде моментен срам, но да не попиташ и да останеш невеж, е доживотен срам.
              Brava 1.4 12V SX

              Коментар


                #8
                Темата е интересна. Освен това в темата никъде не пише "не спазвайте правилата за движение". В темата просто се показва как да не се чувстваш жертва още при самото спиране за проверка. Освен това дори да си виновен не виждам защо да не одрусат с едно дисциплинарно наказание чичкото милиционер за неуставно държание. Поне другия път ще знае как да се отнася с господата шофьори. И нека не забравят че ако ги нямаше шофьорите нямаше да ги има и тях ...
                VW Bora Variant 1.6 16V '01

                Коментар


                  #9
                  Уф това ми звучи като "ние им плащаме заплатите". Както и да е. Ми то ако ги нямаше данъкоплатците нямаше да я има и България ама това е друг въпрос

                  Коментар


                    #10
                    То че им плащаме заплатите плащаме им ги, ама освен заплатите им плащаме и рушветите . Половината полицаи те спират е единствената мисъл да вземат някой лев, а не да подобрят безопасността и т.н. За съжаление нямам инфо за цялата книга. Намерих този PDF в един друг форум и реших да го пусна и тук, защото изглежда полезен. Няма да е зле и полицаите малко да се понаучат да спазват закона.

                    Коментар


                      #11
                      The_Wicker_Man написа:
                      А и аз съм привърженик на т. нар. дебнене. Защото иначе водачите си присветкваме с фаровете и се предупреждаваме за патрулите, намаляваме и като ги отминеме продължаваме да си караме както знаеме. А така като си имаме едно на ум, че някъде може да ни дебне някой си е друго.
                      Аз пък съм много против това дебнене. Каква е ползата от това дебнене - да ти вземат парите или да ти напишат акт. Не е ли по добре да се създават условия да не се правият нарушения. Например в участък където трябва да се кара по бавно защото стават ПТП е по-добре да има полицаи и те да се виждат отдалече за да караш бавно, а тук целта е да се скрият и да те изнудят за подкуп. В коя нормална европейска държава се крият полицаи. Изобщо тук мисленето ни е изкривено и май всичко е наопаки. Мен ме спират за нищо, а гъзара си дава подкупа и си ходи. А на мен ми пишат акт. Абе ... Отделно, че наистина знаците се слагат по възможно най-тъпият начин. Прав междуградски път и ограничение 40. А след първото завойче куки ... Yellow_Flash_Colorz_PDT_29
                      FIAT Bravo JTD GT '99

                      Коментар


                        #12
                        Имаше преди няколко дена статия в един от вестниците именно за това. Значи искаме полицията да действа по европейски. Да прави сме. Обаче и ние трябва да караме по европейски. Когато те спре в нарушение не предлагай рушвет. Тука дуднете че полицията заставала с мисълта за пари. Аз не давам. И няма да дам. Старая се да карам правилно. Без нарушения не може но се старая да не са каруцарски и да не бият на очи. Привърженик съм на дебненето по следната причина. Казваш трябва да стоят на видно място и да "респектират" нарушителите. Още не сме дорасли. Какво правим ние. Намаляваме, подминаваме патрула и пак продължаваме със зулумите. И още. Присвекткваме на насрещно идващите за грозящата ги "опасност". Колегата го каза. От КАТ има как да се опазим, ама от самите нас си? Ти присветкваш на гъзара да намали заради КАТ. Той намалява и след като ги подмина пак продължава да изпреварва рисково, да отнема предимство и т.н. Ами като стане катастрофа именно заради това рисково изпреварване по вестниците пише че КАТ бил виновен. Изхода е един. Да се спре даването на рушвет. Те и да искат, ние като не им даваме е друго. И да се спре със сигнализирането с фаровете за грозящата ги опасност.

                        Коментар


                          #13
                          Пък моето скромно мнение е че закона и правилника трябва да се спазват.Имам скромен опит като шофьор 2.5 години и 25к км, до сега никога не са ме спирали за проверка, а и аз се старая да не давам повод на КАТ да го правят.А относно знаци за ограничение на скороста тип "Сержанта ще си купи нова кола/апартамент/" вярно е че ги има, но не са толкова често срещани, а какво ви пречи като видите такъв знак просто да си намалите скоростта до максимално позволената и да си спестите разправии ?
                          Alfa 147 1.9 JTDm '07 Q2 - хем червена, хем пуши черно;Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                          ex. Alfa 155 1.7 '93 ### ex, Alfa 147 1.9 JTDm '03 R.I.P. ###Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001,

                          Коментар


                            #14
                            Хе-хе! Те и да искали ние да не им даваме. А когато почнат с "ми то сега са ни свършили актовете и трябва да чакаш тука един час да ни докарат" и разни такива глупости кво да ги правим. Някой да е чул за вкаран в затвора полицай за вземане на подкуп? А би трябвало. Що на запад не се пробват да дават подкупи. Щото а са се пробвали а в панделата веднага. А наште си искат най-нагло. Аз им давам защото в другия вариант какво следва? Два месеца ходене по мъките, постановлението още не е пристигнало, ходи да ти презаверяват акт до другия край на София и т.н. И накрая получавам нак. постановление и нито едно такова не съм платил още (да чукам на дърво). Защо не го направят за не чак толкова тежките нарушения фишче на място и плащаш на полицая? Наместо да му плащам на ръка парите да отиват в държавата поне, пък и аз да се чувствам наказан. Ама те наште са изобретателни, веднага ще ти предложат да им дадеш само половината и да не ти дадат документ .

                            Коментар


                              #15
                              Нямам нищо против катаджиите, уважавам работата им.Дразнят ме обаче няколко неща.Например спирането ей така за проверка, без причина.Това в западна и централна Европа го няма.Дразни ме и отношението на някои катаджии към водачите.Виждал съм катаджии на попа да спират автомобили ей така без да размаха палката дори, само го посочва с пръст.Кофти отношение.Дразни ме когато при спиране се опитват да си измислят несъществуващи нарушения с цел ако клъвнеш да даваш кинти.Другото което е, като видят регистрация извън София - ще се потроши да бяга да ме спира...пак за нищо!
                              N.Y. State of Mind

                              Коментар

                              Working...
                              X